Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Nou ja dat vind jij en het staat je vrij het topic te verlaten. Ik herken me deels in TS. En zou het wel interessant vinden om meer van mensen te lezen die het ook steeds minder na hun zin hebben in NL en misschien vertrekken wel overwegen.
Jammer dat daar geen ruimte voor is.
Charlotte446 schreef:Ik begrijp de ts wel een beetje.
Zelf zei ik gisteren tegen mijn vriend dat ik een beetje klaar ben met het nieuws hier in Nederland. Ik kijk dagelijks op nu, ad en Twitter en wat is daar toch een hoop negativiteit te vinden. Ik wil graag een beetje op de hoogte blijven van het nieuws maar ik denk dat ik me daar de komende tijd een beetje van af ga sluiten.
Nu zullen bij mij de hormonen ook wel een beetje meespelen als hoogzwangere
Helemaal eens met de reactie van Molfre, er wordt hier echt niks meer getolereerd van elkaar. Wij wonen gelukkig vrijstaand met veel ruimte in de randstad, maar zo’n beetje iedereen die wij kennen met buren/in een buurt wonen hebben daar weleens problemen mee. Die zeggen dat dat hun woongenot/ontspanning thuis etc enorm aantast.
Cer schreef:germie schreef:Het kan ook nog zo zijn dat er gekeken wordt naar het soeverein verklaren. Dan blijf je wel, maar je doet niet meer mee met de maatschappij. Zitten ook nadelen aan overigens. Maar steeds meer mensen in Nederland doen dat. Ze blijven wel, maar zijn soeverein geworden.
Maar dat is echt een hele vreemde ontwikkeling..
Ik weet ook niet hoeveel mensen in NL dat doen of dat het meer een Amerikaanse trent is. De rechtzaken die eruit voortkomen zijn wel hilarisch.. ook daar werkt t niet, soeverein verklaren..
Charlotte446 schreef:Ik begrijp de ts wel een beetje.
Zelf zei ik gisteren tegen mijn vriend dat ik een beetje klaar ben met het nieuws hier in Nederland. Ik kijk dagelijks op nu, ad en Twitter en wat is daar toch een hoop negativiteit te vinden. Ik wil graag een beetje op de hoogte blijven van het nieuws maar ik denk dat ik me daar de komende tijd een beetje van af ga sluiten.
veneri schreef:@ Germie
Je weet het heel goed te verwoorden iig.
Mijn frustratie zit hoog, en door alles wat er speelt vind ik het soms lastig om het verwoorden. Maar ook jouw tekst sta ik 100% achter.
En hoezo gaat NL de aardbol redden met de klimaatdoelen? Dat inimini landje?
En stikstof is een natuurlijk iets.net zoals klimaatverandering.
Mensen zijn er bang voor, en willen daarom proberen het klimaat naar hun hand te zetten.
En als we dan echt zo begaan zijn met de aardbol: neem dan geen kinderen.
Mensen zijn de grootste vervuilers en vernielers, dus stop dan met voortplanten.
veneri schreef:En hoezo gaat NL de aardbol redden met de klimaatdoelen? Dat inimini landje?
Citaat:En stikstof is een natuurlijk iets.net zoals klimaatverandering.
Citaat:Mensen zijn de grootste vervuilers en vernielers, dus stop dan met voortplanten.
germie schreef:Het gaat om 26 cent op melk. DAt hadden ze willen invoeren. Maar is gelukkig niet doorgegaan.
En de accijns was 14 en 11 cent, maar wordt nu extra verhoogd wegens 'inflatiecorrectie'.
veneri schreef:@ Germie
Je weet het heel goed te verwoorden iig.
Mijn frustratie zit hoog, en door alles wat er speelt vind ik het soms lastig om het verwoorden. Maar ook jouw tekst sta ik 100% achter.
En hoezo gaat NL de aardbol redden met de klimaatdoelen? Dat inimini landje?
En stikstof is een natuurlijk iets.net zoals klimaatverandering.
Mensen zijn er bang voor, en willen daarom proberen het klimaat naar hun hand te zetten.
En als we dan echt zo begaan zijn met de aardbol: neem dan geen kinderen.
Mensen zijn de grootste vervuilers en vernielers, dus stop dan met voortplanten.
BaileyMix schreef:Precies, Cayenna. Jij verwoordt het weer 100x beter dan ik kan
Overigens, hier 3x naar het buitenland verhuisd. Zweden, Spanje, Portugal. Gewoon omdat ik daar zin in had en/of daar ging werken. Niet omdat ik Nederland haat.
Spanje en Portugal waren heerlijk, hoewel geen top overheid. In Spanje destijds veel vrouwengeweld. In Portugal veel armoede, veel corruptie binnen de overheid. Woningen (in stedelijk gebied) duur, lonen ongelooflijk laag.
Zweden vond ik ronduit de hel. Puur door de mensen en de kou, eigenlijk.
Alle landen hadden hun Voor- en nadelen, net als Nederland. Het geeft een fijn perspectief op Nederland, om ook die voor en nadelen te kunnen inzien van een afstandje. Ik ben er niet minder door van Nederland gaan houden.
Janneke2 schreef:Charlotte446 schreef:Ik begrijp de ts wel een beetje.
Ik ben een trotse Trouw lezer.
Net niet alleen omdat het een voormalige verzetskrant is, maar ook omdat de krant het motto heeft dat het niet alleen maar over negativiteit moet gaan.
Even over een ander onderwerp. Er loopt hier op bokt een topic over: over een paar dagen geldt er een extra verbod op wegwerpplastic.
De economie redactie van Trouw heeft de afgelopen maanden af en toe gepubliceerd over alternatieven voor plastic.
Uit genoemd topic blijkt dat veel bokkers niets weten van alternatieven.
Dus ipv je afsluiten misschien een ander medium proberen.
Janneke2 schreef:Citaat:Mensen zijn de grootste vervuilers en vernielers, dus stop dan met voortplanten.
Als je dit ZOU menen, praat dan over je eigen generatie, niet de volgende.
"Wéér je eigen verantwoordelijkheid niet nemen."
Zeg ik als oma.
Ania schreef:BaileyMix schreef:Precies, Cayenna. Jij verwoordt het weer 100x beter dan ik kan
Overigens, hier 3x naar het buitenland verhuisd. Zweden, Spanje, Portugal. Gewoon omdat ik daar zin in had en/of daar ging werken. Niet omdat ik Nederland haat.
Spanje en Portugal waren heerlijk, hoewel geen top overheid. In Spanje destijds veel vrouwengeweld. In Portugal veel armoede, veel corruptie binnen de overheid. Woningen (in stedelijk gebied) duur, lonen ongelooflijk laag.
Zweden vond ik ronduit de hel. Puur door de mensen en de kou, eigenlijk.
Alle landen hadden hun Voor- en nadelen, net als Nederland. Het geeft een fijn perspectief op Nederland, om ook die voor en nadelen te kunnen inzien van een afstandje. Ik ben er niet minder door van Nederland gaan houden.
Zweden is een koud land met koud volk. Ik heb er ook gewoond en ik heb het er echt heel fijn gehad als kind. Later ook terug geweest voor stage, en ook daar heb ik me goed vermaakt.
Maar inderdaad, de mensen zijn afstandelijk en koud, maar dat zijn ze tegen iedereen. Je moet er maar net tegen kunnen. En ook tegen de kou de helft van het jaar.
Prachtig land overigens, ik zou er zo weer voor een tijdje willen wonen.
veneri schreef:ikke schreef:Sorry maar dit is de grootste onzin die je kunt verkopen. Je staat hier gewoon keihard te LIEGEN
geloof wat je wil geloven en steek lekker je kop in t zand.je komt r nog wel eens achter, en dan ben je te laat.
Soepblik schreef:Ik beaam dit.Ouders hebben er al 17 jaar een huis en ondanks dat wij nog redelijk leuke dorpsgenoten hebben blijf je altijd een buitenstaander en word je, op de momenten dat het ertoe doet, niet opgenomen.
LWDaisy schreef:Die rush. Dat gehaast. Dat nooit eens tijd voor jezelf, elkaar, voor ontspanning hebben. Opstaan - klaarmaken - werken - thuiskomen, koken, was&plas - en als ik dan geluk heb, kan ik nog een uur tv kijken zonder in slaap te vallen.
In het weekend naar de winkel, schoonmaken, de tuin op orde houden. Sociale verplichtingen.
En bam - het is weer maandag.
Ania schreef:Zweden is een koud land met koud volk. Ik heb er ook gewoond en ik heb het er echt heel fijn gehad als kind. Later ook terug geweest voor stage, en ook daar heb ik me goed vermaakt.
Maar inderdaad, de mensen zijn afstandelijk en koud, maar dat zijn ze tegen iedereen. Je moet er maar net tegen kunnen. En ook tegen de kou de helft van het jaar.
Prachtig land overigens, ik zou er zo weer voor een tijdje willen wonen.