Nederland is vol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:57

Echwel schreef:
elnienjo schreef:
Waarom is er dan geen racisme tov Chinezen, Japanners, Indonesiers?

Je vergeet de joden, Surinamers enz te noemen :D

En nog veel meer die niet voldoen aan het blanke Arische ras! Misschien kunnen de 9 miljoen Zweden ( min import) hier naar toe komen en alle ongewensten eruit

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:01

Alleen al in ons taalgebruik is zoveel racisme en antisemitisme.

Ik ga het niet opschrijven want ik zou mij doodschamen, maar hoevaak ik mensen op de vingers tik als ze een uitspraak doen en niet nadenken wat ze zeggen...omdat het iets " normaals" is

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:02

BaileyMix schreef:
elnienjo schreef:

Sorry, maar je wordt echt met de dag lachwekkender. Hoe kan je dit nou met droge ogen beweren? Weet jij van voren wel dat je van achter leeft? Holy oliebol.

Nou, das ook niet aardig. Vind sommige uitspraken enorm heftig maar wie weet Elnienjo oprecht niet wat racisme is? Denk dat geduld een schone zaak is en het een kleine moeite kost enigszins respectvol naar iemand te blijven. Denk dat je hiermee het tegenovergestelde bereikt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:02

Schemerdier schreef:
elnienjo schreef:
Zonder overlast zou er geen 'racisme' zijn. Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens want de afkeer komt juist door overlast. Als racisme een ding was dan zouden Chinezen in Nederland ook vergruist worden, maar niemand heeft een hekel aan Chinezen omdat zij zich doorgaans netjes weten te gedragen.

Deze post bewijst exact wat racisme is, en hoe racistich je zelf bent als je niet ziet wat hier mis mee is.

En de andere partij/groep/hoe je het ook noemen moet zijn 100% brave engeltjes? Wangedrag kan van beide kanten komen ook zonder aanleiding van de andere kant. Dat is stomweg een probleem en enkel naar "ons" wijzen als het gaat om rascime/discriminatie is ook voor beide kanten ronduit funest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:06

elnienjo schreef:
Zonder overlast zou er geen 'racisme' zijn.

Oh ja hoor, racisme kan prima bestaan zonder overlast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:18

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:
Zonder overlast zou er geen 'racisme' zijn.

Oh ja hoor, racisme kan prima bestaan zonder overlast.

Zeker. Maar het wordt wel gevoed door overlast. Als we bij Opsporing verzocht of andere verslaggeving van criminaliteit niet zouden horen dat 99% van de daders een getinte of donkere huidskleur heeft, dan zou dit zeker helpen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:21

chanicha schreef:
Shadow0 schreef:

Racisme aanpakken is ook een mogelijkheid.

Kan best zijn maar wil jij ze tegenover je hebben als je kinderen hebt en helemaal dochters! Dan heb ik het niet over de Oekraïners maar over de andere lui zich niet weten te gedragen.

Wat een hopeloos racistische reactie, echt bizar. Vanaf het beeldscherm komt het gewoon eng over.

En inderdaad probleem, mijne heeft een relatie met een voormalig vluchteling nu Nederlander.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:25

Gefeliciteerd, heel fijn voor jullie.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:30

chanicha schreef:
Gefeliciteerd, heel fijn voor jullie.

Wat een reactie weer. Je vraagt zelf of ik ze tegenover me wil hebben . Ik geef een reactie dat ik dat geen probleem vind, gezellig, altijd leuk als hij ( 16 jaar oud ) over de vloer komt.

Hoeveel voormalige vluchtelingen heb jij in je buurt wonen eigenlijk.
Heb je uberhaupt enige kennis hiervan of klets je maar wat mee met anderen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:33

chevax schreef:
elnienjo schreef:

Hoe kom je erbij dat dat er niet is? Jij ervaart het misschien niet, maar een Chinees, das toch een spleetoog? Met een gele huidskleur? En Indonesiërs, dat waren altijd “indo’s” in de volksmond, of “blauwe”. Vonden ze leuk joh! En dat zijn nog maar “onschuldige “ voorbeelden.

Dus jij vindt termen als tata's en bleekscheten (en ongetwijfeld nog veel anderen) die voor blanke Nederlanders worden gebruikt ook racisme dus?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:34

Het is net wat je ervaringen zijn. Als je natuurlijk alleen maar lichtgetinte jongens ziet die straattaal blèren en op scootertjes rondsjezen, ziet blowen en dingen ziet jatten bij Jumbo terwijl ze op niveau basis/kader zitten, dan draagt dat niet bij een positief beeld over deze bevolkingsgroep natuurlijk.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:36

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om bij berichten er op te letten dat deze niet op een negatieve manier bijdragen aan de sfeer binnen het topic en ze dus in ieder geval inhoudelijk op het onderwerp en neutraal van toon te formuleren

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:39

Dit topic neemt zoals vaak als het over maatschappelijke onderwerpen gaat een nare wending.
We hebben het over dat het land vol is, of niet , en wat oplossingen kunnen zijn.
En heel vaak is het de schuld van vluchtelingen, terwijl ze maar een klein aantal zijn ten opzichte van alle migratie naar ons land.

Dat half Amsterdam opgekocht wordt door een Prins en de andere helft door rijke expas, wordt zelden als een probleem genoemd.
( mijn huis is in 7 jaar 3x zoveel waard geworden ..... een overwaarde van meer dan 6 ton op een gewone eens gezinswoning hebben we het dus over ) Dat is een probleem.
De woningcrissis heeft echt maar een heel klein beetje met de opvang crisis te maken.

We hebben een tekort van 390.000 woningen .... we hebben er 30.000 voor statushouders nodig.
Als we die allemaal de dood insturen dan hebben we inderdaad het probleem opgelost dan hebben we nog maar een tekort van 360.000 woningen |o

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:42

Suzanne F. schreef:
Het is net wat je ervaringen zijn. Als je natuurlijk alleen maar lichtgetinte jongens ziet die straattaal blèren en op scootertjes rondsjezen, ziet blowen en dingen ziet jatten bij Jumbo terwijl ze op niveau basis/kader zitten, dan draagt dat niet bij een positief beeld over deze bevolkingsgroep natuurlijk.

De vraag is of dat vluchtelingen zijn of (klein) kinderen van voormalig arbeidsmigranten.
Dat ze rondsjezen door de buurt is ook omdat ze niet een eigen kamer hebben waar ze met hun vrienden kunnen zitten.
Complexe problematiek

En die scooters en groepjes zie ik hier ook geregeld, en reken maar dat ik me wel eens onveilig voel 's nachts, en mijn zoon ( die op jongens valt) ook.
Maar we lossen dat niet op door geen vluchtelingen meer te accepteren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:48

En ik kondig even aan dat ik dit topic verlaat.
Omdat ik bij voormalig vluchtelingen betrokken ben, en zie hoe moeilijk het is en hoe hard velen hun best doen , doet dit me echt wat.

Ik vond het interessant om te zien of we ideeen hebben, gezamenlijk , innovatieve ideeen hoe we om kunnen gaan met de problematiek waar we als land op dit moment mee te maken hebben.

Dit topic geeft me het gevoel dat we er niet uitkomen. Wat als we hier al zo lijnrecht tegen over elkaar staan zonder enige common ground, zonder uitgangspunten waarover we het met elkaar mee eens kunnen zijn.
Dan kunnen we dat op bestuursniveau natuurlijk ook niet, wat dat betreft hebben we hier een mooie afspiegeling van de samenleving.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:50

Mijn schoonvader was een vluchteling uit Indonesie maar dat zijn mensen die zich normaal gedragen en geen overlast bezorgen net als de Spanjaarden enz. maar als ik volgens jou geen kennis heb, so be it.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:52

Maar zelfs mensen die niet bewust discrimineren, doen dat soms uit bijv angst zonder dat ze het doorhebben.

Bij onze zaak in Amsterdam was er erg veel overlast door Marokkaanse jongeren. Ook wij zijn meerdere keren overvallen en mijn moeder is in elkaar geslagen omdat ze haar tas niet wilde geven. Mijn moeder zal nooit iets slechts zeggen over Marokkanen, ook niet toen, maar vanwege de problemen in de buurt werd het er echt niet beter op.
We hadden een Turkse buurvrouw die ook haar zoon van school haalde en verder weg op een "witte" school heeft gedaan. Hij leerde beter Marokkaans dan Nederlands en ze was bang voor de toekomst met wat daar om ons heen gebeurde.

Dan kan je het die mensen amper kwalijk nemen. Ouderen die de straat niet op durven en de deur niet meer open durven te doen ( vroeger deed je dat boven en zag je niet eens voor wie )

Ondanks dat onze familie al multicultureel was, was niet iedereen heel blij dat ik een Marokkaanse vriend kreeg en het ook een tijd serieus stand hield. Hij maakte alle vooroordelen waar.......

Toen ik mijn man, een Indo ontmoette vond niemand daar iets van en zagen ze het zogenaamd niet eens. Hij is nog steeds geliefd.
Toch heeft hij vroeger wel last gehad van discriminatie.

Maar elke generatie lijkt wel een groep te hebben waar ze op afgeven. Ik heb 4 neven en nichten met een bruine huidskleur en kroeshaar die allen 50+ zijn. Zij hebben het vroeger wel moeilijk gehad en waren echt in de minderheid.
Nu hoor je, zeker in Amsterdam, niemand over Surinamers.

En Chinezen? Daar hoor je inderdaad nooit iemand over en dat lijken hard werkende mensen die hun eigen zaakjes goed regelen. Maar ik weet ook dat die hun eigen onderwereldje hebben en ook letterlijk hun eigen problemen oplossen. Daar wil je ook van wegblijven.

Als je nu naar Ter Apel kijkt, zijn de vluchtelingen daar bang voor Marokkanen. Ze werden gevraagd hoe en wat, maar durfden niet te slapen en hielden hun spullen stijf vast, omdat Marokkanen ( volgen hun eigen zeggen ) ze slaan en steken.

Natuurlijk zijn we allemaal mensen en ik zeg ook al jaren, we willen zoveel. Maar als mensen hard werken, vind ik het niet gek dat ze er ook iets tegenover willen. Als iemand hard werkt en van mooie auto's houdt, mag dat best een hobby zijn.
Je kan niet zeggen dat we allemaal hard moeten werken en niks meer mogen en nog meer moeten inleveren. Ik denk dat je ook nog meer de motivatie weghaalt om te werken.

En ik vind het niet eens hebberig zijn als je normaal 200 euro gas en licht betaald en nu naar 600-800 gaat bijv. Dat is gewoon een keiharde klap van ene moment op andere. Als je daardoor dingen moet laten vallen, hebben anderen daar weer last van. De sportschool houder moet ook leven, de kleding zaak heeft kosten etc etc.

En uitjes? De dierentuinen hebben toch echt de bezoekers nodig. En het moet toch kunnen dat je zoiets doet met je kinderen of gezin als je hard werkt. Het gaat niet om elke dag.....

Ik las laatst dat Ikea vroeger dicht gaat en daar waren veel reacties dat de 24uurs samenleving moet stoppen. Maar dat is wel heel ego gedacht. Nu rijden wij om half 6 nog wel een keer ri Ikea. Als we maar tot 20uur kunnen rondlopen, doen we dat niet meer. Ga niet lopen rennen.
En alles moet maar op zaterdag? Want anderen vinden dat zondag een rustdag is. Alsof anderen moeten gaan bepalen hoe wij onze vrije tijd indelen. De 1 wil rust en de ander wil iets ondernemen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:54

chanicha schreef:
Mijn schoonvader was een vluchteling uit Indonesie maar dat zijn mensen die zich normaal gedragen en geen overlast bezorgen net als de Spanjaarden enz. maar als ik volgens jou geen kennis heb, so be it.

Besef je wel wat je zegt in dit bericht.
Normaal gedragen, wat is normaal? Normaal voor jou of Normaal voor een ander?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:56

Helemaal eens superpony :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:58

Ik heb als beveiliger in winkelcentra gewerkt...en ik kan je zeggen onze inzet werd gevraagd door een niet nader te benoemen bevolkingsgroep die daar dan de boel op stelten zetten.
Maar dat heet dan discriminatie of vooroordelen...terwijl meestal toch wel dezelfde groep steeds benoemd word.
Ik zou eerder zeggen, doe daar wat mee.... Maar dat doet politiek correct Nederland niet....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is.
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-09-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:02

Ja want vroegah gebeurde dat natuurlijk niet

Ehhh bende van Nijvel kan ik mij nog herinneren.
Mijn oom met een juwelierszaak is in de jaren 70 overvallen door......een Hollander.

Cer

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:05

We moeten vooruit mensen, niet in het verleden blijven hangen..
het gaat om de toestand nu toch?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:12

Ik heb persoonlijk nooit last gehad van het asielzoekerscentrum wat hier jaren om de hoek heeft gezeten. Er komt nu mogelijk weer een nieuwe. Mijn buren zijn in rep en roer. Toen ik ze er op wees dat we er jaren eentje gehad hebben op een steenworp afstand waren ze dat al helemaal weer vergeten. :')

De ervaringen zullen wisselend zijn, dat geloof ik graag. Maar veel meningen berusten op geen ervaring, slecht angst voor het onbekende en de negatieve berichten uit de media.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:17

Weert is het asielzoekerscentrum gesloten door de overlast.
Winkels die beveiliging moesten gaan inhuren. Meer diefstallen in huizen, intimidatie.

Budel, een stukje de andere kant op is een en al grote ellende.
Aanrandingen, berovingen, intimidatie, steekpartijen, vechtpartijen enz. De omgeving, denk aan een straal van 40 km is het helemaal beu.
Want ze gaan met de trein (zonder betalen) en overal op de route is het hommeles, van Weert tot en met Eindhoven.

Dus prijs je rijk als er geen last van had.
En ja ik ken dus meerdere mensen die zijn lastig gevallen tot erger.

Uiteraard is dit niet heel de groep die daar in de opvang zit.
Maar echt pak die criminelen op en zet ze vast.
Laat ze kiezen, naar huis, of 10 jaar vast.

Dan weet ik zeker dat het algemene draagvlak ook weer groeit.