tita schreef:Maar of je genoeg hebt, ligt ook aan je levenstandaard.
Sommige mensen zijn heel snel tevreden met niks.
Dat is deels waar, maar geldt niet voor echte armoede. Daar is niet veel meer te kiezen. Als je huur van een eenvoudige woning, je zorgverzekering en de boodschappen samen al meer zijn dan je maandelijkse inkomsten (en dat komt geregeld voor) gaat het helemaal niet om levensstandaard maar om leven. Tegen de tijd dat je keuzes hebt over je levensstandaard heb je al een betere uitgangspositie.
Citaat:
Rijke betalen belasting een enkel zal een en ander omzeilen maar ze betalen nog steeds meer dan jij shadow
Haha, dat weet jij!
Maar nee. De hele rijken betalen minder belasting, en het omzeilen is geen uitzondering maar staande praktijk.
Citaat:
en ik ken er paar in de quote 100 de superrijke en die hebben zelf gedaan okay hun kinderen niet…die krijgen het maar papa met ontzettend veel onroerend goed en investeringen dragen daar belasting af (over)
Eh, nee, er zijn ook heel veel vrijstellingen voor het vererven van vermogen.
Citaat:
En ja mijn man werkt voor zo’n super rijke family office ik weet wat ze afdragen en natuurlijk hebben ze meerdere beleggingen ook in buitenland maar ook daar weten ze je wel te vinden
Hmm, is dat niet tamelijk oninteger van je man, als die financiele gegevens gaat delen?
Maar daarnaast is het horen zeggen van je man natuurlijk wel een betrouwbaardere bron dan gedegen onderzoek van hoogleraar economie Bas van Bavel of de rapportages van het CBS, die allang hebben geconstateerd dat echt rijken in Nederland bijzonder weinig belasting betalen, op basis van breder onderzoek dan 1 office.
Citaat:
En wat er gebeurd in SA is niet relevant voor hier
Ik heb even gemist waar Saoedi Arabie ineens vandaan komt? (Vastgoedspeculatie door SA komt voor maar ik kan de verbinding nu even niet leggen?)