Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:15

janderegelaa schreef:
BigOne schreef:
BBB lost het alleen op voor de landbouw en veeteelt, die zijn er echt niet voor de gewone burger. Dat pretenderen ze wel maar blijkt uit niets, pure lobbypartij voor de giganten in de landbouw en veeteelt.

Dan moet je toch wat vaker politieke debatten gaan volgen.

Het zijn niet alleen de debatten Jan, alles er omheen, uitingen op sm, een frontvrouw die geen flinstertje kritiek kan verdragen maar meteen blokt. De wetenschap terzijde schuift , dat zijn zeker geen figuren om een land te leiden. Los van hoe het nu gaat, vvd en d66 zijn nooit mijn partij geweest maar ik zie in bbb nogal veel overeenkomsten met opkomst qua FvD , die werden ineens de grootste in de provincies puur door politiek gebral. En duvelden net zo hard weer weg( gelukkig) .
Op wie dan wel stemmen? Wanneer er eentje in de kamer niet de mond houd en ze de waarheid zegt is dat Esther Ouwehand wel. Duidelijk en precies wat er op dit moment gebeurt, compleet falend beleid op alle gebieden. En dat komt volgens mij ook doordat de gevestigde partijen schijtens benauwd zijn voor de populistische opruiers en niets meer regelen uit angst zetels te verliezen. Wat ze op deze manier juist wel doen en daar schuilt een groot gevaar in.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:28

Duidelijk een argumentatie van een extreem links stemmer. BBB zal het in jouw ogen nooit goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:30

Karl66 schreef:
De at is letterlijk de definitie van een export-economie, een economie die meer exporteert dan importeert. En als je 48 miljard meer exporteert dan importeert, dan ben je dus een export-economie.

Bron?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:35

Dat beeld klopt imo totaal niet met de BBB. Ik vind Carolien juist één van de weinige politici die oprecht en direct is. Duidelijke taal ipv dat er omheen gedraai. Zij zijn ook een van de weinigen die asielzoekers centra hebben opgezocht en gepraat met zowel degene die opgevangen worden, de leiding en ook de omwonenden voor een accuraat beeld van de gehele problematiek.(dus ook de overlast) Zij zijn er zeker niet alleen voor de boeren. Kijk ook eens naar de moties, dat geeft nog altijd het beste beeld van hoe links/ rechts een partij is en waar ze nu echt voor staan. Van mij mag BBB de regerende partij gaan worden in ieder geval.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:37

janderegelaa schreef:
Duidelijk een argumentatie van een extreem links stemmer. BBB zal het in jouw ogen nooit goed doen.

Dat heb je dan goed mis, ik heb voor de verkiezingen hun hele programma zeer goed doorgenomen. Goed geschreven echter houd ik niet van partijen die hun stempel op het onderwijs willen drukken en bepalen wat er in de lesboeken komt te staan.
En ik ben een gewone plattelander, al 45 jaar tussen en man afkomstig van de boeren. Dus zoals mensen denken de stemmer voor BBB, op het laatste moment niet gedaan en nu heel blij mee.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:40

janderegelaa schreef:

Je bedoelt de post van@BigOne? Ik stem ook op de PvdD maar ik ben eerder extreem rechts dan extreem links.De PvdD claimt noch rechts noch links te zijn.Ik zou trouwens liever BBB stemmen dan D66 of VVD als ik tussen die zou moeten kiezen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:46

BigOne schreef:
janderegelaa schreef:

Dat heb je dan goed mis, ik heb voor de verkiezingen hun hele programma zeer goed doorgenomen. Goed geschreven echter houd ik niet van partijen die hun stempel op het onderwijs willen drukken en bepalen wat er in de lesboeken komt te staan.
En ik ben een gewone plattelander, al 45 jaar tussen en man afkomstig van de boeren. Dus zoals mensen denken de stemmer voor BBB, op het laatste moment niet gedaan en nu heel blij mee.

Oh excuus Bigone. Deze was niet aan jou. De betreffende Bokker heeft haar post verwijderd.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 27-08-22 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:48

anjali schreef:
janderegelaa schreef:

Je bedoelt de post van@BigOne? Ik stem ook op de PvdD maar ik ben eerder extreem rechts dan extreem links.De PvdD claimt noch rechts noch links te zijn.Ik zou trouwens liever BBB stemmen dan D66 of VVD als ik tussen die zou moeten kiezen.

PvdD met klimaatactivisten en bestormers van boerderijen etc. zijn toch wel echt links.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:54

Never dat ik op de VVD of D66 stem, vanaf begin af aan dat Kaag erbij kwam was dat boek zeker gesloten.
Ik hoop dat Omtzigt wat wil doen met BBB en het zal me een wortel zijn of dat links, rechts of midden is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:57

Politiek is stemmen op programma’s en beleid. Niet omdat iemands neus je niet aanstaat. Ten minste, zo zou het moeten zijn.
@janderegelaar thanks.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-08-22 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:58

chanicha schreef:
Never dat ik op de VVD of D66 stem, vanaf begin af aan dat Kaag erbij kwam was dat boek zeker gesloten.
Ik hoop dat Omtzigt wat wil doen met BBB en het zal me een wortel zijn of dat links, rechts of midden is.

Kaag is echt een gevaarlijke heks en ik vind het steeds meer opvallen dat ze er zelden is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:52

Ik als PvdD -lid ben voor dierenrechten. Het afpakken van boerenland leidt tot dierenleed want waar moeten de dieren heen die daar verbleven? Daarom ben ik ook voor BBB zodat boeren hun land en bedrijf kunnen behouden.Dan kan er verder gewerkt worden aan verbetering en bewustwording van dierenwelzijn.Stikstof? Die afgepakte grond wordt toch binnen de kortste keren volgebouwd met woningen en daardoor komt er nog veel meer stikstof en andere milieuverontreiniging bij. Echt niet goed voor de natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:58

Ik vind Kaag tevens een gevaarlijke heks omdat ze lid is van het World Economic Forum. Noem me een wappie, maar dat rammelt ook aan alle kanten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:06

elnienjo schreef:
Ik denk dat Omtzigt en BBB vooral goed gaan scoren bij nieuwe verkiezingen.

En dan zullen ze qua vluchtelingen en stikstof precies deze boodschap moeten brengen aangezien er Europese afspraken zijn waar we ons Aan moeten houden en de raad van state duidelijk heeft aangegeven dat er met stikstof iets moet gebeuren.

Schreeuwen vanaf de zijlijn is altijd zo makkelijk.

Oja en uit de eu stappen willen de boeren echt niet, ze ontvangen heel veel subsidies

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 16:13

Arabesk schreef:
elnienjo schreef:
Ik denk dat Omtzigt en BBB vooral goed gaan scoren bij nieuwe verkiezingen.

En dan zullen ze qua vluchtelingen en stikstof precies deze boodschap moeten brengen aangezien er Europese afspraken zijn waar we ons Aan moeten houden en de raad van state duidelijk heeft aangegeven dat er met stikstof iets moet gebeuren.

Schreeuwen vanaf de zijlijn is altijd zo makkelijk.

Oja en uit de eu stappen willen de boeren echt niet, ze ontvangen heel veel subsidies

Dat verdrag kan gewoon opgezegd worden. Een opzegtermijn van 1 jaar las ik. Verder kan een grote nettobetaler als Nederland natuurlijk een opt out afdwingen zoals Denemarken ook heeft. Waarom is Nederland zo bang? Hongarije heeft wel de lusten van de EU maar weigert asielzoekers en die is ook nog niet uit de EU gesmeten. Bovendien is de hele bevolking van de EU die immigratie van buiten de EU spuugzat dus waarom niet samen met de lidstaten terug naar de tekentafel om het verdrag aan te passen naar de huidige situatie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:17

Heb je eigenlijk wel een idee wat de eu allemaal inhoud?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:18

purny schreef:

Nou, leg eens uit wat ons voordeel is ten opzichte van de EEG.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:21

De EU is een geldverslindend monster waar we nooit in hadden moeten trappen.
Voor mij was er niets mis met de EEG hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:23

purny schreef:

Leuk voor je land als je er veel subsidies van krijgt, maar die krijgt Nederland niet tot weinig, dus het kost ons meer dan dat het ons opbrengt.

En die heks Von der Leyen wil de Oekraine er bij, want die zijn zo zielig nu. Een land zo corrupt dat we er nooit iets van wilden weten. En Selenski ziet de wederopbouw van zijn land als een gezamelijke opdracht voor Europa. Dus maak je borst maar nat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:28

EEG heb ik niet meegemaakt. Maar wij als Nederland krijgen vanuit Brussel ook financiële middelen voor wetenschappelijk onderzoek. En dat is ook heel belangrijk

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:28

elnienjo schreef:
Dat verdrag kan gewoon opgezegd worden. Een opzegtermijn van 1 jaar las ik. Verder kan een grote nettobetaler als Nederland natuurlijk een opt out afdwingen zoals Denemarken ook heeft. Waarom is Nederland zo bang? Hongarije heeft wel de lusten van de EU maar weigert asielzoekers en die is ook nog niet uit de EU gesmeten. Bovendien is de hele bevolking van de EU die immigratie van buiten de EU spuugzat dus waarom niet samen met de lidstaten terug naar de tekentafel om het verdrag aan te passen naar de huidige situatie?

Hahahaha azielzoekers zijn echt de boosdoeners van elk probleem in Nederland volgens jou :+.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:30

Nou nou wat belangrijk!
Ze laten onderzoeken doen die alláng gedaan zijn, zelf meegemaakt en ze zijn heel goed in hun eigen zakken vullen en ons land in het diepe te flikkeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:32

Fink schreef:
elnienjo schreef:

Hahahaha azielzoekers zijn echt de boosdoeners van elk probleem in Nederland volgens jou :+.

Echt he. Ik heb ook nog steeds de oplossing niet gelezen die hier of in het andere topic de grenzen dicht moeten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 16:34

chanicha schreef:

Dat idee heb ik ook. Gewoon goede handelsverdragen zonder opgescheept te worden met andermans bureaucratische corrupte puinhopen en schulden. Landen kunnen zo ook veel beter hun eigen identiteit bewaren ipv eenheidsworst te moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:45

elnienjo schreef:
chanicha schreef:

Dat idee heb ik ook. Gewoon goede handelsverdragen zonder opgescheept te worden met andermans bureaucratische corrupte puinhopen en schulden. Landen kunnen zo ook veel beter hun eigen identiteit bewaren ipv eenheidsworst te moeten worden.

Zoals die 35 miljard bijdrage van Nederland aan Griekenland, is met 20 tot 40 jaar terugbetaald en dat is enkel griekenland.