Citaat:Niemand wil de kosten dragen voor het annuleren van grote evenementen, of zelfs kleine.
Ik pak deze er even uit.
Want deze zit hele dicht tegen die eerdere welzijn/weersomstandigheden opmerking aan.
Een wedstrijd annuleren bij 30+ graden?
Geen onredelijk voorstel. (hoewel er echt een deel paarden is die er prima tegen kan, maar dan ter bescherming van degene die er meer moeite mee hebben)
Maar wie mag er van jullie dan dus opdraaien voor die kosten? Want die zouden van mij dan dus ook bij de ruiters mogen liggen.
De vereniging bestaat ook maar gewoon uit vrijwilligers die ten gunste van de ruiters iets organiseren en met een beetje geluk er nog wat geld aan over houden, ook weer voor de ruiters dus. Dus dat soort risico's horen niet bij een vereniging wat mij betreft.
Bij de knhs horen ze ook niet thuis. Of wel, maar dan komen ze ook weer bij de ruiters te liggen via een omweg.
Dus: mag je dan ook gewoon van de ruiters verwachten dat ze gewoon netjes (een groot deel van) hun startgeld ophoesten ook al komen ze niet ivm slecht weer?
Ik vind dus van wel. Dat hoort er dan óók bij.
Vervelend vind ik dat wel. Maar wel zo eerlijk.
Zo ook de eisen die we aan de knhs stellen: Als we verwachten dat ze nog meer verantwoordelijkheid op zich nemen voor het welzijn van (nota bene onze eigen) paarden moeten we daar ook de consequenties van willen dragen. Meer controle? Meer betalen.
Want als we onszelf niet kunnen gedragen maar gecontroleerd moeten worden op neusriemen, bitten en gedrag moet een poppetje dat voor ons doen. En dat poppetje zul je vergoeding moeten geven. (wat een hondebaan is dat namelijk)
En waar vinden we dan dat de grens mag liggen qua startgeld? + je legt nog meer druk op je vrijwilligers want die moeten nog weer een extra post opgevuld zien te krijgen. En als je wel eens meegewerkt hebt aan de organisatie van een evenement weet je dat dat er niet makkelijker op geworden is de laatste jaren.
Ook hier zeg ik niet dat ik tégen ben. Maar ik snap wel dat het niet altijd zo simpel is.