hier op de hoek is de benzine prijs in een keer van €2.079 naar €2.209 gegaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik vraag me wel een beetje af waar de prijzen stoppengaat het door tot 3€ per liter of verder?
Er zit zeg maar wel een soort grens aan mijn bankrekening.
verootjoo schreef:Ik vraag me wel een beetje af waar de prijzen stoppengaat het door tot 3€ per liter of verder?
Er zit zeg maar wel een soort grens aan mijn bankrekening.
Mi_Amore schreef:Het leven is opmerkelijk duurder
Huertecilla schreef:Verder gaan we nog héél wat meer merken van het conflct in Ucraine.
Rusland is een belangrijke bron van Palladium. Gaat dat omhoog = worden er meer catalysatoren onder autos vandaan gestolen. Ook voor ectronica en electrische voertuigen is het essentieel.
Verder is de Ucraine een belangrijke ´graanschuur´ en de prijzen voor graan en maïs zijn 43 resp. 18% omhoog. Gaan we in brood rap dúbbel merken dus: Meel kost meer en kost meer om te bakken/distribueren.
Huertecilla schreef:@Euridicey electriciteitsprijs is ook gekoppeld en is alleen goedkoper als je hoofdzakelijk thuis oplaadt. Snelladen onderweg is soms dúúrder.
8nnemiek schreef:Huertecilla schreef:@Euridicey electriciteitsprijs is ook gekoppeld en is alleen goedkoper als je hoofdzakelijk thuis oplaadt. Snelladen onderweg is soms dúúrder.
Dit is niet waar. Wij laden aan de laadpaal voor €0,215 per kWh. Het ligt er helemaal aan welke paal in je buurt staat. Er zijn er een aantal waar je voor €0,24 kan laden, en rond de 30 cent.. en de duurdere zitten rond de 35 cent. Dan nog ben je goedkoper uit dan benzine tanken.
Onze accu zit vol voor 8 euro, en daar kunnen we 's winters 220km mee reizen, en 's zomers 300km.
Met een liter benzine á 2 euro kun je pakweg 20km rijden (zuinige auto), maar voor diezelfde 20km betalen wij dus 60 cent gemiddeld, en iemand met een duurdere paal in de straat betaalt rond een euro voor die afstand.
8nnemiek schreef:Snelladers kosten hier 55ct per kWh. Dat is omgerekend €1,50 per 20km. Nog altijd goedkoper dan benzine.
8nnemiek schreef:De afschrijving is wat lager dan onze vorige auto's.
palousa_boy schreef:Ik zit idd ook wel te denken om nog wat graan te zaaien maar heb m'n weilanden ook wel een beetje nodig.
Daarbij zal de prijs van het zaaigoed ook wel omhoog gaan (vraag en aanbod)
Huertecilla schreef:Vergelijkbare klasse?
Verderals jullie zo uitkomen.
Geeft hoe dan ook aan dat je echt goéd moet kijken naar hoeveel en wat voor kms je rijdt, je laadmogelijkheden, het model en dergelijk.
Het is láng niet voor iedereen hoppa naar ev engeld overhouden.
Nanne schreef:Wat ik wel raar vind is dat sommige reacties zeggen dat de vergoeding vanuit de werkgever omhoog moet. Die kan hier toch ook niks aan doen?
Enig idee hoeveel % van het bedrag per liter naar de overheid gaat? Dat moet aan banden gelegd worden mijn inziens..
MalaQ schreef:Nanne schreef:Wat ik wel raar vind is dat sommige reacties zeggen dat de vergoeding vanuit de werkgever omhoog moet. Die kan hier toch ook niks aan doen?
Enig idee hoeveel % van het bedrag per liter naar de overheid gaat? Dat moet aan banden gelegd worden mijn inziens..
Nou, ik vind het al bizar te lezen dat heel veel dus minder vergoed krijgen van de werkgever dan dat er daadwerkelijk gereden wordt. Werknemers die dus standaard uit eigen zak benzine betalen om te werken terwijl de werkgever 0,19 cent onbelast per kilometer kan betalen (en zelfs dan kom je mogelijk nog niet eens meer geheel uit).
Maar als ik hier lees dat mensen 50km enkele reis hebben en een schamele €80 oid per maand krijgen vind ik dat echt gierig van de werkgever.