Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Symke schreef:Maar als ik hen niet mee laat betalen en vervolgens kunnen zij wel.nieuwe kleding kopen..... misschien gaat er dan toch een vervelend stemmetje in mijn hoofd af
Snappen jullie wat ik bedoel?
Voel me er heel dubbel in, weet niet of ik het goed onder woorden breng....
kimmie261 schreef:Ik kom hier ook meelezen, via facebook ken ik iemand die in Oekraïne woont, een kunstenares..
Nu woont zij daar waar veel gevochten wordt, Mykolajiv
mariettek schreef:Goede tips over de cultuur verschillen!
Hier hebben we inmiddels een intakegesprek gehad met takecarebnb.org. We zijn goedgekeurd en ik heb een verklaring omtrent gedrag ingeleverd.
Nu ligt het bij de gemeente.
Wij zijn druk bezig met de kamer op orde maken.
mirim schreef:Ik denk dat je de geldzaken direct bespreekbaar kunt maken met de vluchtelingen
Ze komen zelf uit een huis en weten wat het kost.
Ik kan me niet voorstellen dat hier niet redelijk over te praten is.
Een vast bedrag afspreken wat ze afstaan voor het opvang adres moet lukken
Iedereen en ook de vluchtelingen zelf begrijpen dat alles geld kost en dat ze hier niet gratis kunnen leven.
Cayenne schreef:mirim schreef:Ik denk dat je de geldzaken direct bespreekbaar kunt maken met de vluchtelingen
Ze komen zelf uit een huis en weten wat het kost.
Ik kan me niet voorstellen dat hier niet redelijk over te praten is.
Een vast bedrag afspreken wat ze afstaan voor het opvang adres moet lukken
Iedereen en ook de vluchtelingen zelf begrijpen dat alles geld kost en dat ze hier niet gratis kunnen leven.
Misschien een domme vraag, maar is er vanuit Nederland ook slachtofferhulp of iets dergelijks voor hen? Desnoods met tolk?
Kimmie, wat fijn dat ze ongedeerd is! En die stukken bom zijn echt gigantisch zeg
Cilli96 schreef:Een klooster hier heeft 30 kamers voor 60 mensen beschikbaar gesteld.
Een wij in de buurt heeft met elke straat 1 kamer geadopteerd zodat ze het wat huiselijk kunnen maken en de nodige dingen kunnen kopen.
Vond ik een erg creatief idee! Iedereen draagt zo een klein beetje bij^^
josien_m_ schreef:Wat mij wel inspireert om vluchtelingen een dak boven hun hoofd aan te bieden is het volgende: In de 2e wereldoorlog heeft mijn vader 2 jaar ondergedoken gezeten na zijn vlucht uit Duitsland als dwangarbeider. Die mensen boden hem een veilig onderdak. Dat deden ze met gevaar voor hun eigen leven. Het nu opvangen van vluchtelingen kost alleen geld, inzet en goede wil. Zonder die mensen die vroeger mijn vader hielpen, had ik waarschijnlijk niet bestaan. Wij kunnen hen nu helpen, later helpen zij weer anderen. Zo gaat het door. Ik zie het als een soort schuld, niet negatief bedoeld, want iedereen heeft zo'n schuld en doet wat hij kan. En wij kunnen helpen want we hebben een zelfstandige ruimte voor ze in onze boerderij. Dan even geen b&b mensen dit jaar.