Thioro schreef:Ik vind het voorlopig ook overdreven hysterisch dat we zouden gaan hamsteren en bibberen. Vind het ook ergerlijk dat het op het journaal vooral gaat over hoe nu de prijzen van graan gas etc gaan stijgen.
Moesten hier bommen vallen zoals in Oekraïne dan zouden de prijsstijgingen echt de laatste van onze zorgen zijn.
Er gaat geen militaire tegenreactie van USA/NAVO komen, dan is all hell loose. (Althans ik hoop dat er geen militaire escalatie komt).
Economische en politieke sancties voor Rusland wel, wat economische en politieke represailles zal opleveren. Dat zullen we in onze portemonnee voelen maar meer ook niet.
In 2014 hebben ze de Krim geannexeerd. Toen was er ook wat politiek gekibbel en ging de Russische graan/gaskraan een tijdje dicht. Heeft hier prijsstijgingen gegeven maar geen desastreuze gevolgen.
Nu is het die oostelijke provincie, waar ze al 8 jaar oorlog voeren.
Wat mij meer zorgen baart is dat niets of niemand kan garanderen dat Poetin binnen x aantal tijd weer een ander lapje grond zal opeisen en hoe ver zal hij gaan. Die man laat zich door niets of niemand tegenhouden.
Deze analyse was hier ook in het journaal. Er werd zelfs gesproken over de wereldorde die wellicht komende dagen voorgoed verandert gaat worden. En dat we hebben liggen slapen met de Krim. We, staat voor het westen. We gaan het zien.