Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:19

pmarena schreef:
Dinopino schreef:
pmarena ik denk helaas dat het verkeerd aangeven, in het niet valt met de werkelijke beerput in de wereld. In Duitsland zeiden ze tijdens mijn opleiding, dat 1 op de 3 vrouwen wel eens is verkracht. Ik kon dat toen niet geloven, de praktijk bewees echter het tegendeel.

Nou dat klinkt ook wel als erg veel inderdaad. Ik vraag me dan af:

- hoe is dat berekend
- hebben we het dan over wereldwijd
- wat rekenen we onder "verkracht"

Want ik geloof toch niet dat als je zomaar lukraak door heel Nederland 1000 vrouwen uithoort over hun ervaringen, dat daarvan 333 stuks verkracht zijn. Wereldwijd zou het misschien nog best wel eens waar kunnen zijn vrees ik :(:)

Ik denk dat je het zwaar onderschat en dat in Nederland de cijfers wel degelijk zo liggen.

Urbanus

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:21

100.000 mensen per jaar, zegt Amnesty International.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:23

Elisa2 schreef:
pmarena schreef:

Nou dat klinkt ook wel als erg veel inderdaad. Ik vraag me dan af:

- hoe is dat berekend
- hebben we het dan over wereldwijd
- wat rekenen we onder "verkracht"

Want ik geloof toch niet dat als je zomaar lukraak door heel Nederland 1000 vrouwen uithoort over hun ervaringen, dat daarvan 333 stuks verkracht zijn. Wereldwijd zou het misschien nog best wel eens waar kunnen zijn vrees ik :(:)

Ik denk dat je het zwaar onderschat en dat in Nederland de cijfers wel degelijk zo liggen.

Dat denk ik ook, zelfs mijn moeder is een keer verkacht geweest.
En al mijn vrouwlijke klasgenoten (13/15 jaar) hebben al te maken gehad met seksuele intimidatie.

En een "kennis" van mijn moeder zei dat we niet moesten zeuren want mannen zouden toch altijd van "jong vlees" houden 8)7

Edit, typo

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:24

Dat bedoel ik! en ik vind het zieker dan ziek.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:27

.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 16-01-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:28

Dan is er nog het verschil met wat iemand seksuele intimidatie vindt!
Is dat kijken of aanraken of fluiten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:30

chanicha schreef:

Dat is toch nooit zwart/wit? Er zijn extremen en een grijs gebied.

Maar persoonlijk vind ik fluitende mannen echt te goor. Altijd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:32

chanicha schreef:

Ook dat verschilt wel in welke situatie. Loop ik op straat en een paar bouwvakkers fluiten en lachen, dan vind ik het niet erg. Is het iemand waarmee ik moet samenwerken en maakt deze op welke manier gebruik van je functie, dan vind ik het al een heel ander verhaal. Maar het gaat ook om de lichaamstaal, wat er verder nog gebeurt. En het is per persoon weer verschillend. Sommige vinden fluiten op straat al naar, anderen doen nog even een dansje of draaien een rondje ;)

AmyJamess

tita schreef:
Ik heb boos toch wel keer op tv gezien dacht ik of zal fragment zijn.

Ik ben niet van tv en Youtube

Waarschijnlijk heb je dan 'pak de macht' gezien.
Daarbij brengen ze grotere zaken aan het licht wn mensen die dus veel invloed hebben op onze samenleving.
Is ook onstaan door boos.

Het nieuws is ondertussen ook al opgepakt door meerdere nieuwspagina's in het buitenland (zie verhaal van tim op insta)
Ik ben benieuwd naar de aflevering van donderdag.

chanicha

Ja dat is het ook maar ben je dan geïntimideerd?
Ik niet, gebeurde toen ik jong was zo vaak maar maakte er geen punt van.

Edit,
Earth, op mijn werk een keer gehad dat er iemand op een vieze manier aan mijn lijf zat in de nachtdienst, we zaten er met zijn tweetjes, heb gelijk uitgehaald.
Dat ging uit reactie maar heb nooit meer last gehad.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 16-01-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:42

tita schreef:
Waarom op YouTube en niet op tv

En heeft iemand nou idee wat er gaande is met MB want ik heb dat dan gemist.
Dat is zo’n persoon die mij misschien te lief en snel arm of kus geeft aan een vrouw zonder daar in na te denken

Ik kan MB niet als een of ander epstein/Clinton zien

Het is een YouTube programma van BNN-VARA.

Marco wordt beschuldigd van het op zijn minst ongepast aanraken van zijn proteges tijdens the Voice kids. Hij hield feestjes bij hem thuis voor zijn talentjes.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:44

Fitzroy schreef:
https://www.trouw.nl/nieuws/het-trauma- ... ~b62a32cd/

Volgens de wetenschapper die in dit artikel wordt genoemd is 1 op de 5 aangiften onterecht. Ik vind dat nogal wat. 20 % dus.

2 kanttekeningen bij dit artikel:
1. het illustreert de zaak niet met een valse beschuldiging, maar met een verkeerde uitkomst van het onderzoek. De potloodventer was echt, alleen vervolgde het OM de verkeerde persoon. Ook kwalijk, maar de fout ligt nadrukkelijk niet bij de aangever.

2. het getal 1 op 5 wordt aangehaald zonder bron. De bron is niet de betreffende persoon zelf, die zegt duidelijk dat het ergens anders vandaan komt.
Maar ik kan het getal niet terugvinden, en meestal wordt er uitgegaan van 5%, niet 1 op 5.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:45

chanicha schreef:

Edit,
Earthquakes, op mijn werk een keer gehad dat er iemand op een vieze manier aan mijn lijf zat in de nachtdienst, we zaten er met zijn tweetjes, heb gelijk uitgehaald.

Zit echt zoveel verschil in de manier waarop...en seksuele intimidatie is natuurlijk ook wat anders dan aanranding/ verkrachting.

Gewoon fluiten voor de lol, iemand aankijken of vriendschappelijk aanraken is allemaal voor mij geen probleem. Maar als de intenties vervelend zijn, sexueel, vanuit een machtspositie etc. dan gaat het wel voelen als seksuele intimidatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:45

chanicha schreef:

Edit,
Earthquakes, op mijn werk een keer gehad dat er iemand op een vieze manier aan mijn lijf zat in de nachtdienst, we zaten er met zijn tweetjes, heb gelijk uitgehaald.

Dat jij persoonlijk niet geïntimideerd bent, betekent natuurlijk niet dat een ander dat niet kan zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:50

Dat snap ik San maar dat is denk ik ook het euvel.
Ik voel me niet geïntimideerd door een arm om mijn schouders maar een ander wel!
Heel moeilijk dit.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:52

Seksuele Intimidatie vind ik wat ik zelf echt als lastig heb ervaren, volgen, staren en roepen, fluiten met 1 groep, vragen of ik nog een man zoek (iemand die minstens 25 jaar was) met de auto meerijden als je loopt, iemand die op 5 cm afstand van je gaat staan en zeggen dat je er goed uit ziet (wildvreemde man 40+ jaar)
En mijn pedo ex leraar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:52

Ongewenste aanraking vind ik wat anders dan sexuele intimidatie, een arm om de schouders kun je er makkelijk zelf afhalen maar het wordt pas vervelend als deze steeds terug blijft komen of steeds verder naar beneden zakt. En het wordt al helemaal vervelend als degene die dat doet in een machtspositie zit, of als je niet weg kan, niet bij machte bent om er wat aan te veranderen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:54

Tiquira_Jill schreef:
Seksuele Intimidatie vind ik wat ik zelf echt als lastig heb ervaren, volgen, staren en roepen, fluiten met 1 groep, vragen of ik nog een man zoek (iemand die minstens 25 jaar was) met de auto meerijden als je loopt, iemand die op 5 cm afstand van je gaat staan en zeggen dat je er goed uit ziet (wildvreemde man 40+ jaar)
En mijn pedo ex leraar.

Ja of staren naar borsten oid, dat vond ik als kind vreselijk toen ik borsten kreeg en daar vervolgens gewoon volwassen mannen naar zag gaan kijken. (ziek!)

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:54

Tiquira_Jill schreef:
En mijn pedo ex leraar.

En degene van 25 jaar zei dat ik er echt ouder uit zag ( was toen 15) en vroeg meermaals om mijn nummer, pas na 20 min ging hij weg. Ik was echt heel blij dat mijn moeder er toen bij was.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:55

Elisa2 schreef:
Tiquira_Jill schreef:
En mijn pedo ex leraar.

Ja of staren naar borsten oid, dat vond ik als kind vreselijk toen ik borsten kreeg en daar vervolgens gewoon volwassen mannen naar zag gaan kijken. (ziek!)

Die kennis van mijn moeder zei ook toen ik een bikini aan had dat ik echt mooie borsten had ( toen was ik ook 15 jaar)
En dat ik mij niet vereerd voelde bij mijn pedo ex leraar. %)

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:57

Tiquira_Jill schreef:
Elisa2 schreef:

Die kennis van mijn moeder zei ook toen ik een bikini aan had dat ik echt mooie borsten had ( toen was ik ook 15 jaar)

Die kennis is 46 btw. |(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:58

_San87_ schreef:
tita schreef:
Waarom op YouTube en niet op tv

En heeft iemand nou idee wat er gaande is met MB want ik heb dat dan gemist.
Dat is zo’n persoon die mij misschien te lief en snel arm of kus geeft aan een vrouw zonder daar in na te denken

Ik kan MB niet als een of ander epstein/Clinton zien

Marco wordt beschuldigd van het op zijn minst ongepast aanraken van zijn proteges tijdens the Voice kids. Hij hield feestjes bij hem thuis voor zijn talentjes.

Is dat zo? Dat is nieuw voor me. Voor zover ik weet word hij beschuldigd van het onjuist aanraken/ bejegenen van de dochter van een van zijn medewerkers. Heb jij een bron van de aantijging die jij omschrijft?

Begrijp me niet verkeerd in beide gevallen is het, als het waar is hartstikke fout.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:09

Als ik lees dat er al 40 aangiftes zijn, tegen verschillende personen, is het niet iets wat incidenteel voorkomt.
Ik vraag mij dan toch af bij welke programmas het nog meer voor komt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:11

Tiquira_Jill schreef:
En mijn pedo ex leraar.

Vereerd...? pfft echt erg..

Waarschijnlijk dacht hij ook nog echt een compliment te maken? :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:12

chanicha schreef:
Dat snap ik San maar dat is denk ik ook het euvel.
Ik voel me niet geïntimideerd door een arm om mijn schouders maar een ander wel!
Heel moeilijk dit.

Een arm om de schouder kun je nog uitleggen als lief zijn, zorgzaam. Een fluitende bouwvakker die naroept, 'hé lekker ding!' kun je niet uitleggen als lief en/of zorgzaam zijn. Dat kun je alleen uitleggen als uiting van een seksuele interesse.

De een laat het gaan, de ander vind het oprecht vervelend. En ik behoor tot de laatste groep, bijvoorbeeld.

AmyII schreef:
_San87_ schreef:

Is dat zo? Dat is nieuw voor me. Voor zover ik weet word hij beschuldigd van het onjuist aanraken/ bejegenen van de dochter van een van zijn medewerkers. Heb jij een bron van de aantijging die jij omschrijft?

Begrijp me niet verkeerd in beide gevallen is het, als het waar is hartstikke fout.

Alle bewijzen kun je terugzien in de uitzendingen van Roddelpraat. Zij hebben een aantal uitzendingen hierover en het bewijs dat zij uit de eerste hand hebben gehad komt daar ook voorbij.

Citaat:
24 november 2021
Over het grensoverschrijdende gedrag zeiden ze het volgende: “Wat er daar zou zijn gebeurd: een moeder van een 13-jarig meisje heeft in het dagboek van haar dochter gelezen dat Marco aan haar vrouwelijke lichaamsdelen zou hebben gezeten, voor zover die al vrouwelijk zouden zijn. In het dagboek stond ook dat er iets zou zijn voorgevallen met een ander meisje van vijftien jaar oud”, zegt Dennis Schouten. Marco Borsato reageerde niet op de geruchten en beschuldigingen.

Citaat:
14 december 2021
Misdaadverslaggever John van den Heuvel schreef het artikel over de aangifte voor De Telegraaf. Nadat het artikel online kwam, deed Van den Heuvel een dringende oproep op Instagram. Van den Heuvel laat weten dat er voorafgaand aan het artikel over de aangifte veel onderzoek is gedaan naar de beschuldigingen over de zanger.

“Uit dat onderzoek blijkt ook dat meer meisjes en jonge vrouwen informatie hebben of aangifte overwegen. Mocht je meer informatie hebben en die vertrouwelijk willen delen, dan kan dat via een persoonlijk bericht of een mail naar jvdheuvel@telegraaf.nl. Ik ga daar uiteraard zeer discreet mee om”, schrijft hij onder zijn post. Van den Heuvel roept andere mensen op om een mailtje naar hem te sturen als ze meer informatie hebben over het grensoverschrijdende gedrag van Marco Borsato.

Hier staat een overzicht van wat er tot nu toe 'bekend' is. Nu weet ik natuurlijk niet wat er waar is en wat niet, maar het beslaat wel wat meer dan 'slechts' een persoon die een nare ervaring heeft, zo lijkt:

https://www.flaironline.nl/celebs/een-t ... toe-weten/