Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Ik ben zelf lid van de SP en een van mijn medeleden zei laatst: we moeten eigenlijk met een aantal linkse partijen gewoon eens gaan samenwerken in plaats van elkaar tegenspreken en een grote partij gaan vormen, waarin alle standpunten van de partijen die nu los zijn gehonoreerd worden. Anders zullen we nooit tegen de VVD opgewassen zijn.
mysa schreef:Natuurlijk moeten de linkse partijen gaan samenwerken, dat weten ze zelf ook al lang. Maar kennelijk staan er ego's in de weg. Dat is vaak zo in de politiek helaas.
xPabloBokt schreef:Probleem in onze regering is ook dat de Tweede Kamer veel te versplinterd is. Het is 29473589325 kleine (overtuigend linkse, uitzonderingen daar gelaten) partijen tegen het enorme front van de VVD (die niet met de PVV wil regeren ondanks het grote aantal voorkeursstemmen daarvoor. Nu ben ik fervent geen fan van de PVV maar voor mij getuigt dat niet van een volledig integer democratisch proces).
Ik ben zelf lid van de SP en een van mijn medeleden zei laatst: we moeten eigenlijk met een aantal linkse partijen gewoon eens gaan samenwerken in plaats van elkaar tegenspreken en een grote partij gaan vormen, waarin alle standpunten van de partijen die nu los zijn gehonoreerd worden. Anders zullen we nooit tegen de VVD opgewassen zijn.
Janneke2 schreef:Hmmm, de harde afspraak tussen de PvdA en GL maakt juist veel indruk.
Zou de PvdA het rotklusje op zich hebben genomen om dhr Rutte voor de 2e/4e keer premier te maken, dan was de formatie relatief makkelijk geweest : CU er uit, PvdA erin en de VVD volle kracht vooruit.
Gelukkig ging het zo niet en blijft deze afspraak overeind.
En dus kan de VVD/ de vertegenwoordiger van een DEEL van het bedrijfsleven niet volle kracht vooruit.
(Delen van het mkz voelen zich niet vertegenwoordigd - en een aantal echt grote bedrijven hebben JAREN geleden al gevraagd om milieubeleid.)
IMANDRA schreef:Jesse Klaver heeft geen auto meer, blijkbaar. En 3 kinderen... tja, het is niet alsof hij er eventjes eentje weg kan doen dus laten we aub niet oordelen over kinderen in dit geval.
Loretta schreef:Dat soort schijnheiligheid bij politici vind ik ook behoorlijk ergerlijk. Ook het riante aantal airmailes dat veel politici maken staat in groot contrast met de woorden over klimaat.
Janneke2 schreef:Loretta schreef:Dat soort schijnheiligheid bij politici vind ik ook behoorlijk ergerlijk. Ook het riante aantal airmailes dat veel politici maken staat in groot contrast met de woorden over klimaat.
Feiten graag.
Sommige politici moeten simpelweg voor hun beroep veel vliegen.
Ik ben bereid te lachen om het grapje 'Kaagbaan',
ik ben niet bereid te lachen over de hoeveelheid vliegtuigen die er overheen gaat,
laat staan de hoeveelheid buiten de afspraken...
.... maar Mw Kaag doet het wel namens ons allemaal.
DuoPenotti schreef:Hij kan er inderdaad niet ineens eentje weg doen.
Maar hij is niet ook gisteren ineens lijsttrekker van GL geworden.
In 2019 kreeg hij zijn derde kindje.
Van mij mag er best een voorbeeldfunctie zijn hoor.
Geen auto meer, hoe laat hij zich nu vervoeren, met de fiets zoals Rutte?
Eerder at hij ook vlees, hoe zit dat inmiddels? Hier op bokt word je nog net niet gekielhaald als je dat zegt![]()