Prima stuk Pien, ik snap alleen niet helemaal wat je ermee wilt zeggen..
Ik wil met dit stuk laten zien hoe het vroeger was en wat dit betekende en daarvoor heb ik 2 schrijnende voorbeelden aangehaald met de onderliggende boodschap dat we dit niet moeten willen meer, dus dat die openheid juist goed is en we niet een wet stilletjes moeten laten aannemen waar die openheid stilletjes voorzichtig terug gedraaid wordt."Het percentage spijt hebbende mensen blijkt vreselijk laag" .. dat een percentage laag is wil toch niet zeggen dat deze mensen niet meetellen? "oh maar jullie zijn niet met genoeg, dus dan doen we er niks mee"..
Dat is niet mijn betoog hoor. Ik denk dat het percentage suïcide vroeger vele male groter was, maar heb daar geen cijfers van. Ik baseer dit op de wanhoop die ik toen heb meegemaakt. Die suïcide pogingen zouden nooit hebben plaats gevonden als dit onderwerp bekend is en dat daar een stichting voor is, psychologen en een transitie mogelijkheid. Er zal zeker aandacht zijn voor het percentage mensen waar het proces op de een of andere manier mis is gelopen en ik vind dat dit ook in beeld moet worden gebracht.En het zijn toch meestal de mensen die er het minst mee te maken hebben, die zich het drukst maken

neem maar een willekeurig onderwerp... Maar ja, als die er niks van vinden, is het ook weer niet goed (want geen steun etc )
Mensen die er niets van vinden gaan niet de straat op en laten het gaan. Dus is prima. Leven en laten leven. Die gaan niet met de bijbel in de hand hun eigen gelijk halen over het leven van een ander. Gelukkig zijn er ook vele gelovigen die wel liberaal in deze denkenDaarnaast, en dat heb ik al een paar keer gemerkt, staat er in een aantal soortgelijke posts een soort suggestie dat mensen die aangeven 'joh, dit en dat kan in sommige gevallen ook wel eens aan de hand zijn' voor andere mensen willen bepalen dat ze de LBGTQI niet steunen of erger nog, veroordelen. Ik merk dat ik dat best wel storend vind.
"Oh je hebt een heel klein beetje een kanttekening bij het proces.. nou DAN ben je transfoob!!"...
Ik voel me niet aangesprokenOverigens, dat uitgebreide psychologische onderzoek wat in NL is, duurt te lang, dus dat moet korter. (ergens snap ik dat wel, want het is niet niks), maar ook in NL is de transgendergemeenschap het niet helemaal eens met hoe artsen het aanpakken. (wat niet raar is, want er zijn wel meer dingen niet superhandig geregeld in de ziekenhuis/artsenwereld).