linoleum schreef:Best een hele kleine moeite juist toch? Ik, en met mij vast veel meer vrouwen, steken de straat over als er een man achter of mij tegemoet loopt. Zeker in donker en helemaal zeker als ik die man zijn gezicht ook nog slecht kan zien.
Door als man zelf dat al te doen, laat je ons zien dat je niet ons volgt of de intentie hebt om teveel in onze persoonlijke ruimte te komen.
Ik vind het niet echt een kleine moeite, maar best een hele zware als ik eerlijk ben. Nu zal ik echt never nooit een vrouw/ander persoon zomaar iets aandoen, maar zoals een goede vriendin ooit opmerkte: Dat weten jij en ik, maar de gemiddelde voorbijganger weet dit niet.
Kijk ik dan naar mijzelf: Als ik wandel ben ik totaal niet met mijn omgeving bezig, ik zou er dus niet bij stil staan om dan naar de overkant van de straat te wandelen/mijn pet af te zetten. Nogmaals, ik zie het probleem, maar dit lijkt mij niet de oplossing.
Pantykous schreef:Nou je hoeft van mij niet over te steken, maar je pet af/gezicht zichtbaar en wat afstand houden is wel prettig. En als je op straat achter een vrouw aan loopt, en juliie zijn de enige twee, dan is oversteken of nog meer afstand houden wel een optie ja.
Maar goed, jij vind dit ver gaan? Dat snap ik. Weet je wat ook ver gaat? Dat ik standaard mensen moet appen als ik thuis ben, dat ik live tracking aan zet als ik onderweg ben, dat ik op moet letten op welke straten ik loop en in welk licht, dat ik liefst ook nog op mijn kleding moet letten, etc etc.
Afstand snap ik, maar dat valt voor mij onder persoonlijke ruimte en geldt dus voor iedereen. Een pet afzetten vind ik inderdaad te ver gaan. Ik kom dan ook met een wedervraag: Blijkbaar mogen vrouwen zich zo kleden zoals zij dat willen (geheel mee eens), zonder dat mannen hierop gaan reageren. Maar mannen mogen niet alles dragen/moeten wel rekening houden met vrouwen? Dat rijmt voor mij niet.
Staat los van het feit dat ik de zaken die jij naar voren brengt, ook niet nodig zouden moeten zijn als vrouw zijnde.