Stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:10

gewoonmarie schreef:
Ik ben eigelijk anti pvdd (ik snap eigelijk niet daar daar bokkers op stemmen, als die groot zouden worden, is

Mwah, ik weet niet of het dan gedaan zou zijn met de paardensport. Strengere regels? Jazeker, maar helemaal uitbannen geloof ik niet. En is het nou zo erg dat we dan wat diervriendelijker met paarden moeten omgaan? :o
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:11

Precies wat brokjes zegt, wat mij betreft helemaal geen dieren meer inzetten voor welke competitie dan ook.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:13

gewoonmarie schreef:
Ik vind het ook nog lastig, verschillende stemwijzers gedaan.
VVD komt dan heel hoog, wil ik liever niet m’n stem geven door de vele leugens die gedaan zijn.
Fvd komt hoog, die lijkt in veel punten het met vvd eens. Maar mij veel te racistisch en zal nooit m’n stem krijgen.
50+ scoort heel hoog bij mij. Daar moet ik me verder in verdiepen, maar tot nu toe niet echt een stabiele partij

Een paar kleine komen boven, maar dat lijkt me geen nut hebben.

Ik ben eigelijk anti pvdd (ik snap eigelijk niet daar daar bokkers op stemmen, als die groot zouden worden, is het gedaan met de paardensport)
En ook anti fvd en pvv, mij te racistisch.

Omdat ik door de Corona verwacht dat er toch veel stemmen naar fvd gaan, ben ik geneigd vvd toch te gaan stemmen.

Ik weet het nog niet

Ik ben even nieuwsgierig, wat versta je onder 'leugens die gedaan zijn'?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:15

Maar als uitbannen van sport zou lukken hoe ver ben je dan verwijderd van dat rijden of mennen helemaal niet meer mag?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:16

DuoPenotti schreef:
Nee de VVD wint weer, hij doet het zo goed met corona.... jaja maar wel vergeten dat er de laatste 10 jaar bijna 10.000 bedden incl. personeel zijn geschrapt.
Dat is 16% van het totaal.

Omdat de vvd al een grote kamermeerderheid heeft. Dus het is wel een beetje logisch.
Het duurt minstens nog 12 jaar willen we van de vvd afkomen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:16

brokjes schreef:
Als paardenliefhebber wil je misschien juist dat de paardensport stopt.

Je beseft dat boscrossen dan ook onder vuur komt te liggen en niet alleen de topsport? Voor die extremisten is het niet snel goed genoeg.

En paarden zijn te duur om als grasmaaier te houden. Als ze niet voor sport en recreatie meer gebruikt mogen worden zullen ze op 'n gegeven moment alleen nog maar in dierentuinen te zien zijn. Oh wacht; dierentuinen zullen ook wel afgeschaft moeten worden door dit type partij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:17

DuoPenotti schreef:
Maar als uitbannen van sport zou lukken hoe ver ben je dan verwijderd van dat rijden of mennen helemaal niet meer mag?

Exact mijn punt!
Dat soort mensen vindt alles wat een paard/dier niet vrijwillig uit zichzelf doet al fout. (Net of wij mensen niet dagelijks worden gedwongen om dingen tegen onze zin te doen: school, werk etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:20

elnienjo schreef:
brokjes schreef:
Als paardenliefhebber wil je misschien juist dat de paardensport stopt.

Je beseft dat boscrossen dan ook onder vuur komt te liggen en niet alleen de topsport? Voor die extremisten is het niet snel goed genoeg.

En paarden zijn te duur om als grasmaaier te houden. Als ze niet voor sport en recreatie meer gebruikt mogen worden zullen ze op 'n gegeven moment alleen nog maar in dierentuinen te zien zijn. Oh wacht; dierentuinen zullen ook wel afgeschaft moeten worden door dit type partij.

Ja, hier spreekt een extremist :+ :)

Zie ze graag alleen in goed gereguleerde natuurgebieden. Dus niet zoiets als de ovp. Hier op de Veluwe loopt bijvoorbeeld een groep IJslanders rond, hartstikke leuk en zo zie ik ze het liefst.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:22

Zoals ik al eerder zei: ik vind dat het competitie-element niet te verenigen is met dierenwelzijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:22

mysa schreef:
@8nnemiek: Hoe werkt dat dan, bij jou? Stoken op de airco?

Veel airco’s hebben tegenwoordig ook een verwarm-stand. Het rendement van een airco bij verwarmen ligt zelfs een heel stuk hoger dan dat van een cv-ketel.
Het proces wordt dan omgedraaid; hij koelt de buitenlucht en blaast binnen warme lucht.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:34

Aha, dank. Ik las juist laatst dat het rendement helemaal niet goed is. Maar jouw ervaringen zijn dus anders. Kun je met zo'n airco dan je hele huis verwarmen? Sorry, echte leek hier. Wij hebben zelf luchtverwarming (op gas dus. Niet goedkoop)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:36

bigone schreef:
Boras schreef:

Ik vind dat je hier de plank behoorlijk misslaat. Kaag heeft een allesbehalve makkelijk jeugd gehad. Een depressieve vader en een moeder met een hersentumor. Op haar twaalfde in een pleeggezin.

Daarnaast miskramen gehad. Wat bedoel je eigenlijk precies met normale levenservaring?

Verder heeft ze veel van de wereld gezien en ellende gezien. Mooie functies bekleed. Zeer veel ervaring. Netwerken opgebouwd. En daar mag ze trots op zijn en dat uitstralen.

Ze komt op een bepaalde manier over, een sterke dame om rekening mee te houden.

Waarom werkt dat bij een vrouw negatief en bij een man juist positief?

Ploumen is dan weer het tegenovergestelde qua beeld, maar dat deugt dan ook weer niet.

Als je het hebt over elitaire achtergrond en voorkomen, dan denk ik eerder aan Baudet. Maar die komt er bij zijn achterban, zelfs het deel dat zelf allesbehalve elitair is, wel mee weg.

Jij haalt de man erbij, ik niet. Puur gevoel en ze mag sterk overkomen, ik vind haar gewoon geen fijne uitstraling hebben, los van wat ze wel of niet kan op politiek gebied.

Dat mag natuurlijk!

Maar dan heb je het wel over je gevoel en dus niet over (verkeerde) feiten over haar afkomst.
Laatst bijgewerkt door Boras op 03-03-21 18:48, in het totaal 3 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:38

mysa schreef:
Aha, dank. Ik las juist laatst dat het rendement helemaal niet goed is. Maar jouw ervaringen zijn dus anders. Kun je met zo'n airco dan je hele huis verwarmen? Sorry, echte leek hier. Wij hebben zelf luchtverwarming (op gas dus. Niet goedkoop)

Als je luchtverwarming niet vervelend vind aanvoelen kun je idd beter een paar aircounits hangen. Daar heb je in het warme seizoen immers ook veel profijt van.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:43

IMANDRA schreef:
gewoonmarie schreef:
VVD komt dan heel hoog, wil ik liever niet m’n stem geven door de vele leugens die gedaan zijn.
Fvd komt hoog, die lijkt in veel punten het met vvd eens. Maar mij veel te racistisch en zal nooit m’n stem krijgen.
50+ scoort heel hoog bij mij. Daar moet ik me verder in verdiepen, maar tot nu toe niet echt een stabiele partij

Ik ben eigelijk anti pvdd (ik snap eigelijk niet daar daar bokkers op stemmen, als die groot zouden worden, is het gedaan met de paardensport)

Omdat ik door de Corona verwacht dat er toch veel stemmen naar fvd gaan, ben ik geneigd vvd toch te gaan stemmen.

Ik weet het nog niet

Ik ben even nieuwsgierig, wat versta je onder 'leugens die gedaan zijn'?

We gaan echt niet nog meer geld aan de Grieken geven...

Oh ja toch wel..

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:56

Lynnepinny schreef:
gewoonmarie schreef:
Ik ben eigelijk anti pvdd (ik snap eigelijk niet daar daar bokkers op stemmen, als die groot zouden worden, is

Mwah, ik weet niet of het dan gedaan zou zijn met de paardensport. Strengere regels? Jazeker, maar helemaal uitbannen geloof ik niet. En is het nou zo erg dat we dan wat diervriendelijker met paarden moeten omgaan? :o
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Oh ik ben het er wel mee eens dat een paard sociaal contact nodig heeft, en een weiland of goede padock vind ik ook zeker belangrijk. En dat laatste vind ik al matig voor het hele jaar door. Dus in dat opzicht ben ik het wel eens.

Trainingsmethoden zijn discutabel, maar ik zie ook al echt wel verbetering dan een aantal jaar geleden.

Ik heb net nog even op hun site gezocht en daar kon ik het niet terug vinden. Maar ik weet zeker dat ik ze op tv hebben horen zeggen dat ze uiteindelijk ook van de kunstmatige inseminatie af willen. (Niet specifiek voor paarden alleen, maar überhaupt) En wat doet dat voor de sport. Dan kunnen hengsten veel minder merries bedienen. Dus veel minder paarden, dan kunnen de meesten van ons zich denk ik geen paard meer veroorloven.
En hoe moeten maneges dan nog een paard kunnen kopen?
En ik denk ook echt dat dit wel de achterliggende gedachte is. Ze willen er vanaf dat we dieren gebruiken.
En dieren mogen niet meer verhuurd worden, dus dan ook geen strandrit meer bij een manege? En hoe zit het dan met manege lessen? Of ponykamp?
Nee ik vind hun echt te extreem.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:04

Alleen de toppaard(bloedlijn)en worden dan veel duurder. Zonder inseminatie is de kans groot dat er een groter percentage kruisingen zullen worden gefokt en dat onbekende hengsten veel meer zullen worden ingezet. Het is enkel in de warmbloedenfokkerij gebruikelijk dat er met KI gewerkt wordt, de meeste gematigdere rassen worden grotendeels of zelfs volledig via natuurlijke dekking gedaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:05

mysa schreef:

Je kan er inderdaad prima je hele huis mee verwarmen, al zou ik dan wel voor elke etage een aparte unit ophangen.
Er is een hoop informatie over te vinden via google.
Het eerste stukje dat ik tegen kwam:
Citaat:
Airco versus CV
In het grootste gedeelte van het stookseizoen is een airco als verwarming veel goedkoper dan de traditionele gasgestookte hr cv ketel. Dat komt omdat het rendement ver boven de 400% stijgt terwijl een cv ketel niet verder kan komen dan 96% (werkelijk maximaal rendement). Vergelijk airco's wel op een hoge COP of SCOP waarde. Tegenwoordig halen airco's gemakkelijk een COP waarde van 4 of hoger. Hoe hoger die waarde hoe minder energie het verwarmen / koelen kost, dus goedkoper de airco / verwarming in het gebruik is. Alleen in hartje winter als de temperatuur onder -15 ⁰C zakt is de hr cv ketel zuiniger.

Ik vind em erg fijn (en ook in de zomer met 40 graden natuurlijk <3 )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:07

gewoonmarie schreef:

Ik weet het nog niet

als je met 'kleine' nieuwe partijen bedoelt, waarom zou dat geen nut hebben? Als de standpunten je wel aanstaan, geef ze dan een kans.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:08

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:10

Boras schreef:
Het is er denk ik voor veel mensen moeilijker op geworden om te kiezen nu partijen rechts van het midden naar links zijn opgeschoven.

Dit snap ik niet, alles is juist flink naar rechts geschoven? De ongelijkheid is groter geworden, de sociale voorzieningen zijn verminderd en er wordt op veel terreinen minder gezamelijk of centraal bestuurd - dat is allemaal echt heel nadrukkelijk rechts beleid.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:19

Ik vind Kaag helemaal niet elitair, ik vind haar juist een sterke vrouw. Eindelijk eens iemand die op haar strepen staat en er ook gewoon is. En met het oog op emancipatie zijn zulke vrouwen natuurlijk helemaal niet overbodig in de politiek. Zij weet juist als geen ander hoe het 'normale volk' leeft, zoals dat hier wordt aangehaald. Zij is ook gewoon moeder.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:25

Mizora schreef:
Alleen de toppaard(bloedlijn)en worden dan veel duurder. Zonder inseminatie is de kans groot dat er een groter percentage kruisingen zullen worden gefokt en dat onbekende hengsten veel meer zullen worden ingezet. Het is enkel in de warmbloedenfokkerij gebruikelijk dat er met KI gewerkt wordt, de meeste gematigdere rassen worden grotendeels of zelfs volledig via natuurlijke dekking gedaan.

En hoe word dat gedaan dan? Dan word ook de merrie vastgehouden en moet de hengst springen. Vaak is dat voor de merrie echt niet zo zachtaardig hoe dat gebeurd. Pvdd wil alles in vrije wil in een weiland.
Ik denk echt dat het paardenbestand flink naar beneden gaat. En er zijn heel veel mensen die wel het liefst een kwpn’er willen. Wat dan denk ik niet meer voor velen is weggelegd. Ook Friese paarden dekken veel via KI en zelfs bij de pony’s zie je het.
En als we daardoor voor mindere hengsten gaan kiezen, lijkt me dat ook niet goed voor de fokkerij. Die hengsten liepen niet voor niets niet vooraan op de keuring.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:27

Shaggy09 schreef:
Ik vind Kaag helemaal niet elitair, ik vind haar juist een sterke vrouw. Eindelijk eens iemand die op haar strepen staat en er ook gewoon is. En met het oog op emancipatie zijn zulke vrouwen natuurlijk helemaal niet overbodig in de politiek. Zij weet juist als geen ander hoe het 'normale volk' leeft, zoals dat hier wordt aangehaald. Zij is ook gewoon moeder.

Juist!
Heel kinderachtig om haar dan aan te vallen op haar manier van praten (dan zijn er blijkbaar geen goede argumenten). Iemand die plat praat doet dat dan ook expres waarschijnlijk?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:28

juval schreef:
gewoonmarie schreef:

Ik weet het nog niet

als je met 'kleine' nieuwe partijen bedoelt, waarom zou dat geen nut hebben? Als de standpunten je wel aanstaan, geef ze dan een kans.

Daardoor ben ik er dus ook nog niet helemaal uit, ik overweeg het wel, maar ben nog niet overtuigd dat het effectief is.
En daarbij is dan mijn angst dat je fvd een streepje voor heeft om de grootste te worden.
En baudet vind ik echt een eng mannetje

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:30

Tiggs schreef:
Shaggy09 schreef:

Juist!
Heel kinderachtig om haar dan aan te vallen op haar manier van praten (dan zijn er blijkbaar geen goede argumenten). Iemand die plat praat doet dat dan ook expres waarschijnlijk?

Ik vind slecht taalgebruik met makkelijke oneliners zoals Wilders doet ook echt een enorme afknapper.