Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:34

SVRL schreef:
Ik ben het echt wel beu om heel de tijd op eieren te moeten lopen, omdat men altijd het negatieve wil zien en we er zeker voor moeten oppassen dat we niet racistisch over komen.

Ik ben verpleegkundige op intensieve zorgen en krijg met alle bevolkingsgroepen te maken. Over het algemeen zijn de mensen met allochtone roots het meest dankbare. Tijdens covid zijn we door die families het hardst verwend. Maar in de zorg, waar emoties hoog oplopen, kunnen er altijd conflictsituaties ontstaan. Zo ook tijdens covid, omdat mensen de strenge maatregelen niet begrepen, hun naaste niet mochten bezoeken en enkel info kregen via de telefoon. In conflicten met blanke naasten, was de toon dat we knoeiers waren, ze ons niet vertrouwden, dat we slechte zorg leverden, etc. Bij de conflicten met allochtone families werd er maar 1 ding gezegd, wij benadeelde hun familie omdat ze niet blank waren. Zelfde met afscheid nemen van een familielid. Voor iedereen dezelfde regel: 2 mensen mogen komen, max 30 minuten. Dit gaf discussies aan de telefoon bij alle families, de meesten legden zich er uiteindelijk wel bij neer. Toch hadden we situaties waarbij mensen zich er niet aan hielden en er zelfs familie uit het buitenland opgetrommeld werd, met hoog oplopende discussies in het ziekenhuis, waarbij de bewaking ingezet moest worden. En ja, dat gebeurde enkel bij families met allochtone roots, die op zo'n momenten de racisme kaart trokken.

Iedereen is tegenwoordig zo bang om van racisme beschuldigd te worden, dat we gewoon op eieren lopen. Ik zie met lede ogen aan dat wij bij ons dingen toe staan aan allochtone families om klachten te vermijden, terwijl we wel heel streng zijn voor de niet allochtonen. Ook de politiek speelt dit spelletje. Tijdens covid waren er meer allochtonen als niet allochtonen opgenomen. De politiek sloeg mea culpa, we zouden die bevolkingsgroep te weinig bereiken. Ondertussen zagen wij op de werkvloer hoe iedereen, ongeacht afkomst, dezelfde info en richtlijnen kreeg, we zagen ook wie zich er niet aan hield. Niet allochtonen hebben we er keer op keer opnieuw over aangesproken, bij de andere groep durfde we dit niet uit angst om racist genoemd te worden.

Echt racisme hoort aangepakt te worden, maar hou een keer op met te vallen over woorden die misschien verkeerd opgevat kunnen worden.

Dit, echt gewoon dit!

Ymor

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:36

Wel heel vervelend dat je deze ervaring hebt opgedaan Penotti! Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar waarom mensen zich benadeeld voelen. Waarom hebben ze het gevoel achtergesteld te worden?

_Penotti

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:39

Ik denk dat je SVRL bedoeld,

Maar ik heb wel precies dezelfde ervaring opgedaan.
Mijn werk was dus 1 van die genoemde uit het schrijven van SVRL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:44

Askja schreef:
MCE schreef:
het is zo jammer dat alles hier eerst gewikt en gewogen moet worden om te kijken of het mogelijk wel niet kwetsend kan zijn - ik moet de tekst van de drillrapper ook ongecensureerd aan horen - die verharding wordt toegestaan

begrip en tolerantie moet van twee kanten komen

Het gaat niet om drillrap, het gaat om de discussie die hier gevoerd wordt.
Je hoeft overigens geen drillrap aan te horen, dat is je eigen keuze. Je kunt je, terecht, druk maken over het feit dat het bestaat, maar dat is iets anders.

Wat is er overigens mis mee om gewoon een beetje na te denken over je woordkeuze? Met even tot 10 tellen voordat je iets intypt? Ik begrijp de opmerkingen over 'dat volk' wel. In ieder geval in de context waarin het hier gebruikt wordt.

taal en tekst gebruik, hou het wel in de juiste context,
wat vertellen drillrappers in hun moedertaal welk effect heeft dit op de jeugd,
lijkt me passend in de discussie

verder sluit ik me aan bij SVRL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:47

Ymor schreef:
Wel heel vervelend dat je deze ervaring hebt opgedaan Penotti! Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar waarom mensen zich benadeeld voelen. Waarom hebben ze het gevoel achtergesteld te worden?

Ik denk dat je mij bedoeld. En ik heb echt wel meer negatieve ervaringen hoor. Als verpleegkundige wordt je vaak uitgescholden. Blanke familie scheld je uit, je roept er iemand bij en krijgt steun, familie stapt al dan niet naar de ombudsdienst, je hoort er verder niets van. Een allochtoon scheld me uit, ik bel de directie die niet komt en zegt dat ik het over me heen moet laten gaan omdat het zijn cultuur is en laat me stikken terwijl ik daar met een agressieve man sta. Ik bel mijn arts, die laat me ook stikken. Gaat zo iemand naar de ombudsdienst, moet ik bij de directie komen en krijg ik een blaam. In die case had ik gelukkig families die heel de affaire gehoord hadden en spontaan hun steun kwamen aanbieden. Bij ons in het ziekenhuis trek je als zorgverlener altijd aan het kortste eind zodra iemand je, ook al is het onterecht van racisme beschuldigd.

Wat je recht houd, zijn de grote groep allochtonen die niet zo zijn, waar je wel gewoon contact mee hebt zelfs al spreken ze geen Nederlands. Maar het is niet normaal dat een kleine minderheid zoveel invloed krijgt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:52

Shadow0 schreef:
Mindim, kun je termen als 'dat volk' overslaan? Daarmee werk je zelf namelijk ook mee aan de verharding.

Alleen volgens jouw perceptie dan toch. Ik lees het als die groep die loopt te klieren en etteren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:54

Mindim schreef:
Prrrr schreef:
Ja hoor, dat kan je wel. Je kunt heel goed nadenken of je met de woorden die je gebruikt ook daadwerkelijk overbrengt wat je wil vertellen. En als jij met het woord volk, wat gebruikt wordt om mensen uit een bepaald land aan te duiden, dus verwijst naar een afkomst, iets anders bedoelt, namelijk 'raddraaiers en mensen die radicaliseren', dan ligt dat bij uitstek bij jou.

In alle discussies, zeker discussies die zo dicht bij het demoniseren van hele bevolkingsgroepen liggen, is het op zijn minst handig als je schrijft wat je bedoelt zonder daar allerlei racistische ondertonen in te laten staan - zeker als je die niet bedoelt.

Kijk en ik doel dus niet op mensen uit een bepaald land. Dat maak jij er van. Ik heb namelijk geen idee wie de molotovcocktails hebben gegooid en wie het waren die de brandweer hebben bestookt. Ik weet wel dat Molenbeek erg berucht is.
Dus eigenlijk ben jij het die demoniseert, ik zeg dat volk en jij gaat er standaard vanuit datbik marokkanen bedoel, waarom?

Jii dicht mij dus racisme toe, terwijl ik geen bevolkingsgroep noem of bedoel.

Uitstekende reactie, compliment.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:55

SVRL schreef:
Ymor schreef:

Ik denk dat je mij bedoeld. En ik heb echt wel meer negatieve ervaringen hoor. Als verpleegkundige wordt je vaak uitgescholden. Blanke familie scheld je uit, je roept er iemand bij en krijgt steun, familie stapt al dan niet naar de ombudsdienst, je hoort er verder niets van. Een allochtoon scheld me uit, ik bel de directie die niet komt en zegt dat ik het over me heen moet laten gaan omdat het zijn cultuur is en laat me stikken terwijl ik daar met een agressieve man sta. Ik bel mijn arts, die laat me ook stikken. Gaat zo iemand naar de ombudsdienst, moet ik bij de directie komen en krijg ik een blaam. In die case had ik gelukkig families die heel de affaire gehoord hadden en spontaan hun steun kwamen aanbieden. Bij ons in het ziekenhuis trek je als zorgverlener altijd aan het kortste eind zodra iemand je, ook al is het onterecht van racisme beschuldigd.

Wat je recht houd, zijn de grote groep allochtonen die niet zo zijn, waar je wel gewoon contact mee hebt zelfs al spreken ze geen Nederlands. Maar het is niet normaal dat een kleine minderheid zoveel invloed krijgt.

Het fijnste is dan als er een gerespecteerd vader of oom aanwezig is.
Spreek je die aan dan valt het vaak nog mee. Die zeggen tegen de jongeren dat ze moeten kappen en dan zijn ze ineens erg braaf.
Maar is die niet aanwezig is het respect naar de zorgverleners ver te zoeken bij sommige van deze buitenlanders.
En de racismekaart word dan inderdaad meteen getrokken, terwijl ze vaak meer mogen dan de autochtone omdat je dat al wilt voorkomen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:56

SVRL: Je geeft aan dat 'de allochtonen' regels overtreden en meer mogen, maar ook dat 'de allochtonen' jullie als zorgverleners meer steunen dan 'de autochtonen'.

Je scheert alle allochtonen over één kam. Waarom? De ene is de andere niet, net als met autochtonen. Het zijn net mensen. Waarom maak je dan dat onderscheid?

Ik snap overigens niet dat je zo ontzettend in de steek wordt gelaten door je bestuur. Een ziekenhuis moet hier ballen in tonen en voor zijn personeel gaan staan. Als je, zeker met corona, zo sterk de regels na moet leven, dan moet je dat ook doen. Op alle niveaus.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:01

Prrrr schreef:
Kennelijk wil je niet horen wat ik zeg. Dan houdt het op. Prettige discussie verder.

Kijk hier even naar:volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)
1
historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten
2
de gezamenlijke bewoners van een staat
3
mensenmenigte
4
slag van mensen: raar volk; scheepsvolk
5
de bijen van een korf.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:03

Ymor schreef:

Dat is in mijn ogen al veel te lang gedaan.
Er is al jaren hulp, van alle kanten maar het heeft geen invloed.
Mijn man rijdt gisteren voor zijn werk met een klant in de auto, sorteert voor naar links maar achter hem komt een Golf aanscheuren die dacht dat stoplicht nog te pakken maar dat lukte dus niet.
Raam gaat open en er wordt achter elkaar k*nkerlijer, k*nkerlijer ik ga je k*nkermoeder n**ken geroepen tot het licht op groen ging en bij het volgende stoplicht weer hetzelfde!
Twee marokkanen in de auto van een jaar of 20 maar ze hadden geluk dat hij een passagier had anders had het uit de hand gelopen.
Ik ben klaar met die gasten, echt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:05

PRRR
Omdat ze zelf onderscheid maken.

Spreek je autochtonen aan op die regels in het ziekenhuis zullen ze zich vaker daar aan houden.
Natuurlijk zitten er uit emotie, want dat is in een ziekenhuis altijd de onderliggende reden, ook autochtonen die eerst even een grote bek terug moeten geven, ze dimmen bij uitleg vaak vrij snel in.

Heb je Marrokaken, Turken en Kampers (zo maar even de namen erbij) is dat helemaal niet zo vaak zo. Die gaan veel feller er in, willen echt niet geloven dat de regels voor iedereen zo zijn, maar gooien het er al snel op dat je dat doet uit discriminatie.
Terwijl je daar al vaak meer toelaat omdat je dat gevoel al wilt voorkomen.

Maar aan de andere kant zijn het familie mensen.
Wij Nederlanders veel minder. (eigenlijk zijn wij maar koude mensen)
Ze komen dan vaak ook met grote groepen op bezoek. Wat vaak niet kan. Daar is het hier in Nederland niet op ingesteld.
Vinden ze dan de zorg wel goed zijn ze ook echt heel lief, echt heel dankbaar.
Zoals ze onvrede veel groter uiten, uiten ze hun dankbaarheid ook veel royaler.

Ik denk dat je het zo moet lezen in het stukje van SVRL.
Althans zo is mijn ervaring.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:07

SVRL schreef:
In conflicten met blanke naasten, was de toon dat we knoeiers waren, ze ons niet vertrouwden, dat we slechte zorg leverden, etc .

Die indruk heb Ik ook van de nederlandse zorg. Immers een deel van de verpleegkundigen is ook besmet geraakt met covid-19 tijdens hun werk. De voorzorgs maatregelen waren dan ook onvoldoende. Lees ook nooit iets over de opleidingen die verpleegkundigen hierover krijgen. Op dit moment heb Ik medische zorg nodig echter Ik peins er niet over om gebruik te maken van nederlandse zorg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 12:07

Wacht even wat :oo ok. Erg sneu nummerbord misschien genoteerd en een telefoontje naar de politie om door te geven. En waarom zouden ze sex willen hebben met iemans moeder :+ dat zou hun eigen moeder kunnen zijn dan. _O- Zou je dat terug mogen zeggen eigenlijk? Krankzinnig. 8)7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:11

Dan gebeurt er nog niks karuna!
Mijn man had een oudere vrouw in de auto die is volgens mij nu nog aan het bijkomen daarvan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:14

Nico12 schreef:
SVRL schreef:
In conflicten met blanke naasten, was de toon dat we knoeiers waren, ze ons niet vertrouwden, dat we slechte zorg leverden, etc .

Die indruk heb Ik ook van de nederlandse zorg. Immers een deel van de verpleegkundigen is ook besmet geraakt met covid-19 tijdens hun werk. De voorzorgs maatregelen waren dan ook onvoldoende. Lees ook nooit iets over de opleidingen die verpleegkundigen hierover krijgen. Op dit moment heb Ik medische zorg nodig echter Ik peins er niet over om gebruik te maken van nederlandse zorg.

Wat een bijzondere reactie en mijn ervaring is gelukkig totaal anders. Is dit nog on topic trouwens?
Vraagje, waarom schrijf je ik steeds met een hoofdletter

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:24

Nico12 schreef:
SVRL schreef:

Dan help je toch lekker jezelf? :+ Het staat je vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:34

Prrrr schreef:
SVRL: Je geeft aan dat 'de allochtonen' regels overtreden en meer mogen, maar ook dat 'de allochtonen' jullie als zorgverleners meer steunen dan 'de autochtonen'.

Je scheert alle allochtonen over één kam. Waarom? De ene is de andere niet, net als met autochtonen. Het zijn net mensen. Waarom maak je dan dat onderscheid?

Ik snap overigens niet dat je zo ontzettend in de steek wordt gelaten door je bestuur. Een ziekenhuis moet hier ballen in tonen en voor zijn personeel gaan staan. Als je, zeker met corona, zo sterk de regels na moet leven, dan moet je dat ook doen. Op alle niveaus.

Wat lees jij met een gekleurde bril zeg! Ik schrijf dat als er regels overtreden worden en er discussie van komt, je altijd aan het kortste eind trekt als het allochtoon versus ons is, terwijl we wel gesteund worden als het autochtoon versus ons is.

Daarnaast schrijf ik dat de regels door de autochtonen slechter gevolgd werden tijdens de covid periode. Is geen vooroordeel, maar een feit. Er waren meer allochtonen opgenomen als autochtonen, terwijl dit binnen de Belgische bevolking toch een minderheidsgroepen is.

Daarnaast scheer ik deze mensen nergens over 1 kam. In beide post geef ik duidelijk aan dat ik met de meerderheid van de allochtone populatie geen probleem heb en dat bij hen de dankbaarheid vaak groot is, maar dat de minderheid met de grote mond steevast amok zal maken. En ja, dan trekken zij de racisme kaart en wordt de schuld volledig bij ons gelegd. Het gaat om zaken zoals dochter wil bij moeder blijven slapen, is de gewoonte in land van herkomst, bij ons is dit enkel toegestaan bij mensen die stervende zijn, moeder is niet stervende dus blijven slapen wordt niet goedgekeurd. Wij zijn de racist en krijgen allerlei verwijten naar ons hoofd.

De dankbaarheid bij de autochtone Belg wordt meestal minder geuit, maar we zien ook veel minder discussies met deze groep.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:37

_Penotti schreef:
PRRR
Omdat ze zelf onderscheid maken.

Spreek je autochtonen aan op die regels in het ziekenhuis zullen ze zich vaker daar aan houden.
Natuurlijk zitten er uit emotie, want dat is in een ziekenhuis altijd de onderliggende reden, ook autochtonen die eerst even een grote bek terug moeten geven, ze dimmen bij uitleg vaak vrij snel in.

Heb je Marrokaken, Turken en Kampers (zo maar even de namen erbij) is dat helemaal niet zo vaak zo. Die gaan veel feller er in, willen echt niet geloven dat de regels voor iedereen zo zijn, maar gooien het er al snel op dat je dat doet uit discriminatie.
Terwijl je daar al vaak meer toelaat omdat je dat gevoel al wilt voorkomen.

Maar aan de andere kant zijn het familie mensen.
Wij Nederlanders veel minder. (eigenlijk zijn wij maar koude mensen)
Ze komen dan vaak ook met grote groepen op bezoek. Wat vaak niet kan. Daar is het hier in Nederland niet op ingesteld.
Vinden ze dan de zorg wel goed zijn ze ook echt heel lief, echt heel dankbaar.
Zoals ze onvrede veel groter uiten, uiten ze hun dankbaarheid ook veel royaler.

Ik denk dat je het zo moet lezen in het stukje van SVRL.
Althans zo is mijn ervaring.

Dit is racisme. Puur en onversneden. Marokkanen, Turken en Kampers gemakkelijk over één kam geschoren, met allemaal dezelfde eigenschappen, en vooral: anders dan 'wij', gemakshalve ook over één kam geschoren.

Artikel 1 van de Grondwet is niet voor niets de grondregel dat je geen onderscheid mag maken naar afkomst. De ene Syrische vluchteling uit de voorsteden van Damascus aan mijn spreektafel is de andere Syrische vluchteling uit de voorsteden van Damascus niet. Het maakt nogal uit of ik een arabisch sprekende stedelijke Marokkaan tegenover me heb, of iemand die in stammenverband in het Rif-gebergte is opgegroeid. En voor alle vier geldt: het maakt het meeste uit wat ze van hun ouders hebben meegekregen en hoe het leven ze heeft behandeld. Waarom is het relevanter om te noemen dat die jochies in de auto Marokkaan waren, dan aan te geven dat het twee kloothommels waren. Zo schrijf je het gedrag van het verrotte individu toe aan de hele bevolkingsgroep. Nog maar weinig verwijderd van 'minder minder minder Marokkanen'. Of 'Juden raus'.

Je ervaart waar je voor open staat. Je ervaart overlast van twee kloothommels in een ouwe golf, of je ervaart overlast van twee Marokkanen. SVRL ervaart van bepaald 'volk' gelukkig nog zowel positieve als negatieve kanten. Maar probeer het koppelen aan een volk alstublieft los te laten. Er is al zoveel ellende door ontstaan.

@SVRL: Die gekleurde bril komt door het besef dat het WIJ-ZIJ-groependenken bij crisis nogal foute vormen aanneemt. Ook in onze contreien. Weer even wat meer bij bepaald door een bezoek aan Buchenwald deze zomer, en kort daarop het zien van beelden van juist dat kamp in actie.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:43

Maak er van wat je wilt.
Dan ben ik maar racist, jij ook weer blij.

Uit al mijn berichten is duidelijk dat ik nooit iedereen bedoel.
En als jij dat er dan wel van maakt is dat precies wat we hier al steeds proberen uit te leggen.
Dan ben ik niet het probleem in uitzenden, maar jij bewust in ontvangen.
Op alles wat je zegt moet je opletten want oh jee het zo eens verkeerd geïnterpreteerd worden.

Vanaf nu, dit bericht, ben ik daar ook klaar mee. Dank je wel Prrrr, dat gaat typen zoveel gemakkelijker maken.
Niet overal meer bij benoemen dat je de minderheid van die groep bedoeld, een aantal of niet allemaal.
Want hoe netjes je het ook probeert uit te leggen, het is altijd fout.
Mooi ben ik daar ook weer klaar mee, want hoe je ook schrijft, het geeft geen verschil, racist ben je,uitgemaakte zaak.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:43

Mindim schreef:
Molenbeek heeft al wat terroristen voortgebracht. Dus dat er nog meer van dat volk rond loopt verbaasd me niets.
Enorm hard aanpakken dat volk.

Als je in een stukje van drie zinnen de woorden Molenbeek, terroristen en dat volk gebruikt, dan moet je natuurlijk niet klagen dat je aangesproken wordt op het feit dat je generaliseert. In Molenbeek is de overgrote meerderheid van de bevolking Marokkaans en de meerderheid van die mensen heeft net zo veel afkeer van terrorisme als jij en ieder ander. Dat zijn mensen, die voor hun gezin op zoek zijn naar een gezond en welvarend leven, net als ieder ander. En met die zinnen maak jij van hun dat terroristenvolk uit Molenbeek.

Als het trouwens niet om te huilen was, dan zou het verschrikkelijk grappig zijn om te zien wat hier gebeurt. Er is een groep mensen die vinden dat dat volk eens stevig aangepakt moet worden, het liefst met draconische straffen, er moet volgens hun gepolariseerd worden en de geweldsspiraal moet wat hun betreft flink de lucht in. En als ze dan zo met elkaar in een cirkeltje zitten, knikkend dat het nou maar eens afgelopen moet zijn met het gepamper en dat nu echt de beuk er in moet, dan gaan ze met elkaar zitten klagen dat de anderen niet tolerant zijn...

Maar gelukkig zijn ze geen racisten, want dat zeggen ze zelf en ze kennen toevallig ook nog een Marokkaan die wel goed is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:47

Nico12 schreef:
SVRL schreef:

Als dat je definitie is van goede zorg zijn er wel erg weinig landen over waar je nog medische zorg wilt ontvangen. In nagenoeg alle landen zijn verpleegkundigen en andere zorgverleners besmet geraakt en zelfs overleden aan COVID. Dat is helaas inherent aan een beroep waarbij je regelmatig in je gezicht gehoest wordt (ook nu nog). Overigens is dat laatste in Nederland ook gebeurd door een COVID-positieve bezoeker die een onenigheid wilde beslechten door een verpleegkundige bewust in het gezicht te hoesten. Mooie brug terug naar het hoofdonderwerp van dit topic lijkt mij zo.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:47

Citaat:
Maar gelukkig zijn ze geen racisten, want dat zeggen ze zelf en ze kennen toevallig ook nog een Marokkaan die wel goed is.

Ik ben gelukkig een racist, daarmee behandel ik iedereen gelijk ipv bepaalde groepen steeds voor te trekken, die zich dan op de borst kloppen door zich geen racist te noemen. Maar andere keer op keer de grond in te trappen.

Ach waar je maar bij wilt horen natuurlijk :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:05

Ymor schreef:

Waarom deze mensen benadeeld worden. Waarom ze het gevoel achtergesteld te worden????
Dat worden ze niet. Ze schrijft toch dat alle regels voor iedereen hetzelfde zijn!?
Dat die mensen zich zo voelen zegt meer iets over hen zelf.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:10

SVRL schreef:
Als verpleegkundige wordt je vaak uitgescholden. Blanke familie scheld je uit, je roept er iemand bij en krijgt steun, familie stapt al dan niet naar de ombudsdienst, je hoort er verder niets van. Een allochtoon scheld me uit, ik bel de directie die niet komt en zegt dat ik het over me heen moet laten gaan omdat het zijn cultuur is en laat me stikken terwijl ik daar met een agressieve man sta. Ik bel mijn arts, die laat me ook stikken. Gaat zo iemand naar de ombudsdienst, moet ik bij de directie komen en krijg ik een blaam.

Als je op iemand boos moet zijn, is het toch op de directie? Maar je verlegt je boosheid naar de allochtonen. Kan best zijn dat mensen het ten onrechte over racisme hebben, maar het is een feit dat racisme bestaat. En daar zit de kern van het probleem. Als er geen racisme zou bestaan zou er niemand zich ten onrechte achter kunnen verschuilen.
Vergelijk het met het metoo verhaal. Er zullen best wel vrouwen zijn die dat ten onrechte inroepen, maar er is helaas een echt bestaand probleem van vrouwen die misbruikt worden.