Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mand schreef:Deze rellen gaan al om etnisch profileren en racistsch politiegeweld. Om dat niet nog erger te maken proberen ze te bemiddelen, en niet keihard in te grijpen. Overigens lopen er genoeg witte jongeren tussen, die het ook spuugzat zijn dat hun vrienden van een andere etniciteit die keihard werken er altijd tussen uit geplukt worden. Net zoals hoe je je in de boeren verplaatst zou je je ook eens in deze mensen kunnen verplaatsen. Wat is in godsnaam het nut van de afkomst benadrukken? Dit is niet "ons" land, maar van iedereen. Niemand bepaald wat hier de juiste afkomst is.
Overigens, in dit topic reageer je inderdaad vrij kalm. Maar Bokkers die zich een beetje bezig houden weten ook hoe je tekeer bent gegaan in andere topics, Penotti.
verootjoo schreef:, en ik heb zelfs eens gelezen dat je als blanke sowieso racistisch bent omdat dat in onze aard zit en dat discriminatie richting blanke mensen niet bestaat. Dat helpt niet echt mee om racisme goed uit te leggen en uit te bannen vind ik
bigone schreef:Mand schreef:Deze rellen gaan al om etnisch profileren en racistsch politiegeweld. Om dat niet nog erger te maken proberen ze te bemiddelen, en niet keihard in te grijpen. Overigens lopen er genoeg witte jongeren tussen, die het ook spuugzat zijn dat hun vrienden van een andere etniciteit die keihard werken er altijd tussen uit geplukt worden. Net zoals hoe je je in de boeren verplaatst zou je je ook eens in deze mensen kunnen verplaatsen. Wat is in godsnaam het nut van de afkomst benadrukken? Dit is niet "ons" land, maar van iedereen. Niemand bepaald wat hier de juiste afkomst is.
Overigens, in dit topic reageer je inderdaad vrij kalm. Maar Bokkers die zich een beetje bezig houden weten ook hoe je tekeer bent gegaan in andere topics, Penotti.
Hun vrienden die keihard werken? Wanneer je keihard werkt sta je niet midden in de nacht op een plein auto's kapot te schoppen en stenen naar de politie te gooien, jij beschuldigd mensen van bepaalde zaken maar echt, jij gaat de andere kant op en ziet totaal geen slechte zaken van de relschoppers en probeert het nog goed te praten ook.
Popstra schreef:Dat op de man afspelen daar maken enkelingen hier een sport van. Je mag vooral niks zeggen wat niet in jullie straatje past want je word gelijk onderuitgeschopt met vergelijkingen waar de honden geen brood van lusten. Hitlergroet?? Ben je niet lekker in je bovenplaat ofzo?De hitte is zeker naar je kop gestegen!?
elnienjo schreef:fransje23 schreef:Je weet dat de oudste menselijk resten in Afrika zijn gevonden?
Diep van binnen ben jij dus ook een beetje Afrikaans en in ieder geval onbeschoft.
Maar Afrika links laten liggen had het milieu en vele diersoorten zeker goed gedaan. Geen olievelden, een afgeschoten olifanten etc,
Dat hadden ze zelf wel gedaan dan. Onderling. Half Afrika leeft van de ene burgeroorlog naar de andere tenslotte. En hun unieke big 5 is vooral een toeristisch verdienmodel. Anders waren er nog wel meer allang afgemaakt.
Popstra schreef:Met mij gaat alles prima Mand! Maar zeg ik over zwarte mensen en ,onzin, iets in dit topic dan volgens jou?. Naar mijn weten heb ik hier niks negatiefs gezegd over zwarte mensen namelijk. Het woord ,zwart, gebruik ik trouwens helemaal nergens! In geeneen topic.
Eulogy schreef:Het is al eerder gezegd maar een geschiedenisles lijkt me inderdaad op zijn plaats als je dat echt gelooft.
pien_2010 schreef:Dus slechte menselijke eigenschappen zitten in ons allemaal, helaas.
Mand schreef:Popstra schreef:Met mij gaat alles prima Mand! Maar zeg ik over zwarte mensen en ,onzin, iets in dit topic dan volgens jou?. Naar mijn weten heb ik hier niks negatiefs gezegd over zwarte mensen namelijk. Het woord ,zwart, gebruik ik trouwens helemaal nergens! In geeneen topic.
Het woord zwart mag je gewoon gebruiken. Dit zegt volgensmij al genoeg over hoe je je ingelezen hebt. Jij begint over dat geschiedenis maar geschiedenis is, dan is dat over de tweede wereld oorlog toch ook zo? Of is dat anders omdat dat dat voor westerse mensen wel dichtbij is? Erg hypocriet
klopt en ook zelfs veel innerlijk mooie mensen. Dan hoef ik alleen maar om me heen te kijken.Citaat:Gelukkig zijn er veel normale mensen
bigone schreef:Mand schreef:Het woord zwart mag je gewoon gebruiken. Dit zegt volgensmij al genoeg over hoe je je ingelezen hebt. Jij begint over dat geschiedenis maar geschiedenis is, dan is dat over de tweede wereld oorlog toch ook zo? Of is dat anders omdat dat dat voor westerse mensen wel dichtbij is? Erg hypocriet
Volgens mij ben jij net zo hypocriet, wanneer mensen reageren hebben ze je niet begrepen om dan meteen er weer een sneer achteraan te geven. Geschiedenis kun je gebruiken om te voorkomen dat bepaalde zaken zich herhalen. Dertig jaar geleden, geschiedenis dus, waren er ook criminele Marokkaanse jeugdbendes, vooral in Utrecht . Dus die hebben nog geen flikker geleerd van geschiedenis. En dan kun jij ze fel gaan verdedigen maar dit is wel realiteit . Wanneer de Marokkaanse gemeenschap zelf eens iets aan de problemen gaat doen door een oog op hun jeugd te houden dan word het misschien opgelost, maar zoals iemand al opmerkte , ze kunnen hier wel wonen maar het gedrag ( wat ze in Marokko nooit zouden flikken) haal je er blijkbaar niet uit.
En ja, er zijn blanken die net zo afgegleden zijn maar ook zeer veel Marokkanen . En straks zijn ze tien, vijftien jaar ouder en doen ze precies wat hun vaders doen, in het mannencafe’s hangen en de vrouwen voor de opvoeding op laten draaien . De meisjes blijven thuis, de jongens hangen op straat. Ga maar eens kijken bij ouderavonden op scholen waar veel Marokkaanse jeugd zit , als er al een ouder komt is het ma. Va komt alleen voor wanneer er gestraft moet worden en dat gebeurt vaak nog met harde hand.
Deze jongens hebben geen enkel respect voor pa en zeker niet voor autoriteiten.
elnienjo schreef:Eulogy schreef:Ik zou hier niet eens op moeten reageren, maar je snapt hopelijk dat die burgeroorlogen grotendeels een gevolg zijn van kolonialisme?
Het zijn veelal stammenoorlogen waar westerlingen niets mee te maken hebben. Ze hebben daar geen westerse blanken nodig om elkaar af te maken.
Mand schreef:Ik probeer nergens een bevolkingsgroep meer te verdedigen dan de ander. Het enige wat ik probeer is om wat inlevingsvermogen aan te wakkeren en het in perspectie te zetten. Stop met de hele tijd vingertje wijzen en kijk ook eens naar jezelf. Lees je in in beide kanten. Probeer te leren en je in iemand anders te verplaatsen.