Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:35

lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij af in welke situatie jij het hebt over jezelf als blanke. Dat heb ik nooit. Ik ben een mens en daar houdt het voor mij op. :') wel ben ik een vrouw. Heb donkerblond haar etc. Maar als het om huidskleur gaat beschrijf ik mezelf en andere nooit. Ik zou niet weten in welke situatie en waarom ik dat zou moeten doen.
Hier dus geen moeite met een andere term. Die discussie heb ik hier trouwens wel vaak in de klas maar de conclusie is dan toch vaak dat je termen toch niet vaak gebruikt. Wel natuurlijk welke termen kwetsend zijn voor jezelf en je dus niet wil dat andere gebruiken. Dat staat niet vast aan de ethische discussie.

In de tijd dat 'wit' geintroduceerd werd had ik daar 'n discussie over met mijn Surinaamse vriendin. Zijzelf vond het ook onprettig klinken dat zij nu vaak als 'zwart' aangeduid werd. Die wit/zwart terminologie invoeren legt de nadruk op verschil. Dat is wat ons betreft in elk geval onwenselijk.

Waarschijnlijk heb ik het over mezelf net zo weinig/vaak als blanke als een ander over zijn herkomst. Ben er wel 'n beetje klaar mee dat iedereen trots moet zijn op z'n afkomst of nationaliteit en dat toegejuicht wordt, maar als je als Nederlander zegt trots te zijn op je afkomst dan verketteren ze je nog net niet.
Het is het met twee maten meten wat er hier in de afgelopen 10-15 jaar is ingeslopen wat mijn zorgen baart.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:37

Sunnda schreef:
Klopt. Tot een aantal jaar geleden bleek ineens dat heel wat mensen met de dubbele nationaliteit kinderbijslag onterecht ontvingen aan oa kinderen in het buitenland. Dat was toen een flink schandaal, vooral omdat de regering op die manier miljoenen onterecht uitbetaalde aan het buitenland zonder door te hebben dat er enorm mee gesjoemeld werd.
Dus dat die aandacht er nu wel is, vind ik zo gek nog niet.

Dus dan staven de feiten dat die groep altijd gecontroleerd moet worden.
Een controle is vervelend, maar niet onoverkomelijk als je alles eerlijk hebt ingevuld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:41

Electra63 schreef:
SusanH schreef:
Ik vind wit de lading niet dekken als ik voor mezelf spreek. Soms ben ik rood, soms gebruind. Maar nooit helemaal wit (ok, op mijn benen na dan... als er geen blauwe plekken op zitten). Ik vind dat de mensen die demonstreren, als het om etnisch profileren gaat wel een punt hebben. Als het gaat om termen met een negatieve lading, sorry hoor. Ik kan daar niet zoveel mee. Ik vind ook wbt het slavernij verleden (vreselijk dat het gebeurd is) dat mensen veel te veel in de slachtofferrol blijven hangen. Ik kan daar weinig sympathie voor opbrengen. Dan kan een groot deel van de witte/blanke of hoe je het ook noemen wil bevolking ook in mee, zo woon ik op een plek waar veel veen gestoken is in het verleden. De mensen die daar werkten hadden het niet veel beter als slaven hoor. Enige verschil is dat het vrije mensen waren. Maar hoe vrij waren ze echt?

Enige verschil?
Misschien eens googlen wat slavernij vroeger inhield?

Hopelijk weet jij toch ook wel dat mensen vroeger hier niet ook niet echt vrij waren, op de adel en de elite na. Farbrieksarbeiders, landarbeiders etc waren niet veel meer dan slaven hoor. Denk maar eens aan de horigen bijvoorbeeld. Ja volgens de letter van de wet waren het "vrije" mensen. Maar in de praktijk pakte dat heel anders uit. En wij zijn daar ook niet in blijven hangen. We leven in het nu. En ja helaas bestaat slavernij nog steeds. Alleen heet het nu mensenhandel.

In mijn ogen zijn we allemaal gelijk als mens. Laten we focussen op de overeenkomsten in plaats van de verschillen. Dat zou de wereld een veel mooiere plek maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:43

Lynnepinny schreef:
M'n mond valt echt wijd open in dit topic. Wát een kortzichtige reacties allemaal, ik weet gewoon niet wat ik lees.
@elnienjo, dus als je al vanaf je geboorte alle zwarte mensen 'neger' noemt dan zou dat ook goed te praten vallen? Wat een ongelooflijk nare conservatieve gedachte dat alles hetzelfde moet blijven omdat je het nou eenmaal gewend bent. Hoe wil je dan ooit voor verandering kunnen zorgen |o

In mijn kindertijd had je het inderdaad over negers en toen kwamen er steeds andere termen en die ben ik ook braaf gaan gebruiken, omdat die ander liever anders genoemd wil worden. Maar ikzelf ben tevreden met mijn benaming dus dat is niet aan de ander om die te veranderen in iets wat ik negatief vind klinken. Donkere mensen willen toch ook niet tegen hun zin neger genoemd worden? Waarom zou je mij dan tegen mijn zin witte gaan noemen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 08:46

elnienjo schreef:
Sunnda schreef:
Klopt. Tot een aantal jaar geleden bleek ineens dat heel wat mensen met de dubbele nationaliteit kinderbijslag onterecht ontvingen aan oa kinderen in het buitenland. Dat was toen een flink schandaal, vooral omdat de regering op die manier miljoenen onterecht uitbetaalde aan het buitenland zonder door te hebben dat er enorm mee gesjoemeld werd.
Dus dat die aandacht er nu wel is, vind ik zo gek nog niet.

Dus dan staven de feiten dat die groep altijd gecontroleerd moet worden.
Een controle is vervelend, maar niet onoverkomelijk als je alles eerlijk hebt ingevuld.

Nou dit dus!

Wat maakt een extra controle uit als je alles eerlijk en netjes doet? Als je niets te verbergen hebt, kan de belastingdienst ook niets vinden.

Ik snap dan wel heel goed dat mensen dit discriminatie gaan noemen op het moment dat er wèl iets te verbergen is, want dan voelt het misschien als "Ik ben niet eerlijk en wordt gesnapt, terwijl Pietje ook niet eerlijk is en die wordt met rust gelaten"

Maar in eerste instantie zitten die mensen zelf fout, want zij plegen fraude....

En of Amhed of Pietje fraude pleegt, maakt mij geen zier uit, in die zin dat ze allebei gepakt moeten worden!

Maar Amhed moet dan niet gaan lopen huilen dat hij extra gecontroleerd wordt en daardoor gepakt is, Pietje loopt waarschijnlijk ook nog wel eens tegen de lamp.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:47

Sizzle schreef:
Misschien een gekke vraag, maar hoe noemen we discriminatie tegen (blanke) oost-europeanen en russen in zulke protesten? Dat valt niet onder racisme toch? Het is wel erg sterk aanwezig in bepaalde delen van Europa.
Wat me ook opvalt is dat de tolerantie voor mensen met een Afrikaans uiterlijk (zeer donker) hoger lijkt (nee geen data voorhanden) dan voor mensen met een oostwers uiterlijk (licht getint).
In Amerika is het veel meer het zwart-wit heb ik het idee, in Europa zijn we vaak gewoon tegen alles wat niet ‚eigen land‘ is, maar dat is dan gewone discriminatie, geen racisme, maar wel net zo erg.

Tijdens deze crisis wordt blootgelegd dat de hedendaagse slavernij blanken betreft. Oost Europese blanken. En dan blijven mensen wiens verre voorouders ooit in de slavernij zaten zich in de slachtofferrol wentelen? Ze krijgen hier alle kansen om wat van hun leven te maken. Ja, er zijn haters, daar hebben LGBT's ook regelmatig last van, maar ik ben in mijn dagelijkse leven al zo vaak met mensen van andere afkomst in contact gekomen die gewoon lekker geintegreerd zijn en leven zoals de gemiddelde Nederlander.

Als deze demonstraties nu over de misstanden met arbeidsmigranten in vleesfabrieken waren gegaan, had ik er in elk geval meer begrip voor op kunnen brengen dan dat ze voor een Amerikaans issue de boel op scherp zetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:51

Elnienjo idd. Al die Oost Europeanen die naar hier gelokt worden met mooie worden. Het bestaat nog steeds.

Dinopino

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:57

In afrika worden blanken boeren door zwarte vermoord, daar hoor of lees je ook niets over.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:01

Dinopino schreef:
In afrika worden blanken boeren door zwarte vermoord, daar hoor of lees je ook niets over.

Inderdaad. Men heeft in het westen een soort oogkleppen op voor de toenemende haat tegen blanken en onterechte schuldgevoelens over dingen die in een ver vervelend zijn gebeurd en sluiten daarnaast de ogen voor nieuwe slavernij die onder onze neus plaats vindt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:03

Wat er in Amerika is gebeurt vind ik afgrijselijk, dat kan en mag niet gebeuren. De demonstratie op de dam was schandalig, op dit moment zitten we even in de all lifes matter modus met zijn allen. Mooi om te zien dat het bij veel mensen flinke emotie teweeg brengt (terecht) en ze dat willen laten zien. Het had alleen echt anders gekund. Juist de burgermeester had hier een mooie rol kunnen hebben om extra plekken toe te wijzen in de stad, dat had zo'n krachtiger beeld opgeleverd! Hoe dat bij het malieveld was georganiseerd, juist door de afstand, gewoon een brok in mijn keel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:03

Halsema heeft in de krant aan dat ze bang was dat er bepaalde mensen onder de demonstranten waren die misschien andere intenties hadden bij het beëindigen , ze wilde geen rellen en dat kan ik me voorstellen. Vervolgens geeft ze aan dat ze de oproep om in thuisquarantaine te gaan aan de demonstranten niet logisch vind want dat is toch ook niet gezegd tegen de mensen die in de rij stonden voor de bouwmarkt. En die opmerking vind ik achterlijk want 90 % in die rijen hield afstand. De betogers niet. Ergens hoop ik dat ze morgen een hele dikke verkoudheid op loopt en hem even knijpt want met die opmerkingen schopt ze de zorg nog harder voor de schenen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:46

Het is echt een paasei zooi overal als je het nieuws zo ziet. Heb je covid wat onder controle krijg je dit.

Op fb al een tegen protest dat het beleid krom is, van en voor ondernemers volgens mij. Oproep te demonstreren en bij elkaar te komen eind juni. Was natuurlijk te verwachten want het is super krom, maar iedereen die nu in grote getalen bij elkaar komt heb ik geen respect voor, sorry.

Ik word er een beetje moe van. En heel shagrijnig.

Nogmaals. De reden oké. De manier. Nope.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 03-06-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:47

Het is zo jammer dat hier boodschap en methode door elkaar heen worden gewoven. Veroordeel je de methode (protest waarbij we met een kluitje op elkaar staan), dan veroordeel je blijkbaar ook de boodschap. Ik zie het ook op social media: "als je kritiek hebt op Halsema ben je een racist." Dat maakt een discussie vrijwel onmogelijk...

Ik veroordeel de methode, niet de boodschap. Er waren andere manieren om de boodschap duidelijk te maken, met meer respect voor onze medemensen. In dit geval niet mensen van welke kleur dan ook, maar onze zorgmedewerkers (wit, zwart, blank, donker, whatever), onze horecamedewerkers, onze uitvaartondernemers. Het is gewoon een dikke middelvinger naar hun allemaal en je eigen problematiek belangrijker vinden dan een pandemie die de hele wereld een hoop kost (levens, banen, geld, you name it).

De boodschap, die deel ik en het is goed om daar aandacht voor te vragen en te krijgen. Ik moet zeggen dat ik zelf wel moeite heb met de discussie hier over wit of blank. Ik weet straks zelf niet meer wat ik mag zijn. Ik wil best wel rekening houden met hoe anderen genoemd willen worden, maar ik vind het nogal extreem dat anderen ook gaan bepalen hoe ik mezelf dan mag noemen.
Wat niet weg neemt dat ik denk dat het evident is dat er in NL nog sprake is van racisme. Zowel openlijk, alsook onder het oppervlakte. Die eerste wordt veroordeeld, die tweede zit in de cultuur ingebakken, net zo goed als dat ongelijkheid voor vrouwen nog in de cultuur zit. En dat kost tijd en heel veel aandacht. Ik weet niet of ik een protest daar de juiste methode voor vindt (omdat iedereen daarop zegt "ja, dit speelt en ik doe het al heel erg goed" of juist "in Nederland is hier geen sprake meer van". Niemand zegt "goh, ja, nooit over na gedacht en ik ga vanaf nu iets anders doen"...) maar alle aandacht helpt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:48

secricible schreef:
Het is zo jammer dat hier boodschap en methode door elkaar heen worden gewoven. Veroordeel je de methode (protest waarbij we met een kluitje op elkaar staan), dan veroordeel je blijkbaar ook de boodschap. Ik zie het ook op social media: "als je kritiek hebt op Halsema ben je een racist." Dat maakt een discussie vrijwel onmogelijk...

Ik veroordeel de methode, niet de boodschap. Er waren andere manieren om de boodschap duidelijk te maken, met meer respect voor onze medemensen. In dit geval niet mensen van welke kleur dan ook, maar onze zorgmedewerkers (wit, zwart, blank, donker, whatever), onze horecamedewerkers, onze uitvaartondernemers. Het is gewoon een dikke middelvinger naar hun allemaal en je eigen problematiek belangrijker vinden dan een pandemie die de hele wereld een hoop kost (levens, banen, geld, you name it).

De boodschap, die deel ik en het is goed om daar aandacht voor te vragen en te krijgen. Ik moet zeggen dat ik zelf wel moeite heb met de discussie hier over wit of blank. Ik weet straks zelf niet meer wat ik mag zijn. Ik wil best wel rekening houden met hoe anderen genoemd willen worden, maar ik vind het nogal extreem dat anderen ook gaan bepalen hoe ik mezelf dan mag noemen.
Wat niet weg neemt dat ik denk dat het evident is dat er in NL nog sprake is van racisme. Zowel openlijk, alsook onder het oppervlakte. Die eerste wordt veroordeeld, die tweede zit in de cultuur ingebakken, net zo goed als dat ongelijkheid voor vrouwen nog in de cultuur zit. En dat kost tijd en heel veel aandacht. Ik weet niet of ik een protest daar de juiste methode voor vindt (omdat iedereen daarop zegt "ja, dit speelt en ik doe het al heel erg goed" of juist "in Nederland is hier geen sprake meer van". Niemand zegt "goh, ja, nooit over na gedacht en ik ga vanaf nu iets anders doen"...) maar alle aandacht helpt.

Precies dat inderdaad. Ik vind de boodschap heel belangrijk en ik vind het verschrikkelijk dat er nog zo veel racisme is, maar ik sta echt niet achter de methode waarop. De demonstratie in Groningen leek er beter aan toe te gaan, dat was een sit in met voldoende afstand. Maximaal 800 mensen werden toegelaten en het is vredig verlopen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:01

Lynnepinny schreef:
M'n mond valt echt wijd open in dit topic. Wát een kortzichtige reacties allemaal, ik weet gewoon niet wat ik lees.
@elnienjo, dus als je al vanaf je geboorte alle zwarte mensen 'neger' noemt dan zou dat ook goed te praten vallen? Wat een ongelooflijk nare conservatieve gedachte dat alles hetzelfde moet blijven omdat je het nou eenmaal gewend bent. Hoe wil je dan ooit voor verandering kunnen zorgen |o

@mvdende, "Waarom vliegen de gekleurde mensen steeds tegen het dak op als ze een keer gediscrimineerd worden? Leuk is anders, maar leg het naast je neer en ga door met je leven." Uhm, misschien omdat het niet 'een keer' is? En het is niet zomaar discriminatie, het is gewoon racisme. Iets waar ze al decennia om worden 'gestraft' en wat je écht niet kan vergelijken met genderverschillen.

Verder zal ik m'n mond maar houden. "Ok boomer" is zo'n beetje het enige wat ik kan denken van sommigen hier. :roll:

Ja echt, wow.

Ik zou iedereen die uitspraken doet als "mijn vriendin heeft <afkomst> en die vindt het ook onzin" (ok dus alle mensen van kleur denken hetzelfde?) en mensen die hier lopen te tieren dat je er maar tegen moet kunnen aanraden om de docu "wit is ook een kleur" te kijken. Stipt heel goed aan waarom het niet zo simpel is.

Verder ga ik ontstippen want tegenover zoveel casual racisme ben ik niet opgewasssn :\

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:05

secricible schreef:

Dit ja! Het stuit me absoluut tegen de borst, waardoor ik steeds meer klaar ben met types die steeds succesvol de racismekaart weten te trekken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:06

Dinopino schreef:

Ik ben in Zuid Afrika geweest maar de witte mens is daar echt SUPER racistisch naar de zwarte toe. Wij hebben daar met wat witte locals gestapt en die zeiden echt dat ze de zwarte bevolking daar haten maar echt haten tot diep in hun hart en dat ze baalde dat maar 32% wit was in het land.

Dus wat wil je nu met dit bericht? Want andersom is het echt niet veel beter.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:07

Verbaasd.

Over twee dingen.

Ten eerste waarom een huidskleur of afkomst nog steeds gediscrimineerd wordt. Ik kijk geregeld met grote verbazing naar oorlogsfilms of films over de slavernij. En verbaas me er over dat de blanke mens zich overal boven zet. Schaam me bijna om blank te zijn. Ben zelf christelijk. Verafschuw het dat het vaak uit de naam van God gebeurde (vroeger) en ook Trump doet hier in mee. Lekker provocerend voor een kerk gaan staan met de bijbel in zijn hand. Verder niets doen aan geloof of tenminste niet streng maar nu schijnheilig er gaan staan.

Ik kan het amper geloven dat zelf nu nog er zoveel haat is tegen donkere mensen... Ik snap het demonstreren wel. Mits het goed gebeurd nu in deze tijd.

Verbaasd zag k de enorme mensen massa op de dam... Hadden ze niet creatiever kunnen zijn? Bijvoorbeeld door als een slinger braaf 1,5/2m er tussen langs wegen te gaan staan...
Dit slaat toch nergens op.

Waarom heeft Amsterdam niet rustig maar dwingend gevraagd of de mensen aub weg willen gaan...
Ipv stil zwijgend toe kijken.

Nee het was zeker niet verstandig als ze de politie deze groep van de dam hadden laten vegen vooral nu niet. Stonden natuurlijk veel getinte mensen daar en als dan de politie die hardhandig weg haalt leg je olie op het vuur.

Maar snappen doe ik het niet...
Idd we zitten al weken gebonden aan strenge regels... En dan dit...

Verbaasde me al over het buitenland maar dacht dat NL wel wat slimmer was.

Magrathea

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:12

Nog een ontopic berichtje: waarschijnlijk valt het aantal besmettingen nav maandag enorm mee. Voor iedereen die zich daar zoveel zorgen om maakte. Bijeenkomsten binnenshuis (zoals de polonaise lopen) zijn een groter risico.

Kan de demonstratie op de Dam een nieuwe uitbraak veroorzaken?
https://www.volkskrant.nl/a-bcec48e0

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:14

Maar waarom verafschuw je jezelf? Slavernij bestaat al zo lang als de mensheid en komt in alle culturen voor. Evenals haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen op basis van afkomst, kleur, geaardheid, geloof. Praat het daarmee niet goed. Maar het is echt niet iets wat alleen blanke Christelijke medemensen doen.

Edit sorry niet goed gelezen, je verafschuwt niet jezelf maar dat het uit naam van het geloof gebeurt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:20

Magrathea schreef:
Nog een ontopic berichtje: waarschijnlijk valt het aantal besmettingen nav maandag enorm mee. Voor iedereen die zich daar zoveel zorgen om maakte. Bijeenkomsten binnenshuis (zoals de polonaise lopen) zijn een groter risico.

ik vind dat wel heel ongenuanceerd. De polonaise waar we het over hebben waren 15 mensen. Dit gaat om 5000 mensen.
Ja, binnen levert meer risico op dan buiten. Maar meer mensen (5000)levert ook meer risico op dan minder mensen(15). Blijkbaar weet jij dat het méér risico van binnen opweegt tegen het feit dat hier meer dan 300x zoveel mensen bij waren?
Blijkbaar zijn er ook genoeg virologen die denken dat dit wél een groot risico op heeft geleverd.

Maar zonder dat, is het nog steeds gewoon een grote middelvinger. Je WEET dat er regels zijn en toch verkies je om je eigen problematiek belangrijker te vinden dan al die regels. Ik vind dat onfatsoenlijk, er waren prima methodes geweest om je punt te maken zónder die middelvinger.
En dat vind ik OOK van een polonaise houden met 15 mensen binnen. Wijzen dat een ander het óók fout doet maakt net ineens dat jou fout geen fout meer is. Daarnaast vind ik een polonaise die in een opwelling gebeurt, wat anders dan toe staan te kijken hoe 5000 mensen zich verzamelen op de dam en niet ingrijpen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-06-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:21

Tja die vriendin kent niemand met een kleur die erover valt.
Ze ergeren zich juist groen en geel aan de heisa en willen daar niet mee in verband gebracht worden.
Zij worden rond sinterklaas doodmoe van de oprechte vraag of ze pro of anti zwarte piet zijn.
Ze zijn blij als het weer voorbij is hoeven ze die vraag met bijbehorende irritaties niet meer te beantwoorden.
Zij vinden het dus waardeloos dat door die protesten Nederland denkt dat zij ook over welke naam iets heeft.
Zij zegt ook gewoon ik ben zwart, negroïde, neger, mijn huid is toch ook donker?
Ik ben donker, daar is niks mis mee en ik ben ook roze van binnen.
En nee ik krijg nooit negatieve reacties op hoe ik eruit zie, en ik heb de neiging juíst als zwarte piet mee te doen met een intocht door de protesten.
En met haar zijn er héél veel.
En geweld is nooit goed te praten, maar voor mij trekken sommige types wel erg veel negatieve aandacht.
Ze hebben me nu in de fase rot op met je gezeik over of iets wit, zwart, blank of neger genoemd wordt.
Ik krijg geregeld naar mijn hoofd: tja, blond hè?
Who cares.
Net als die man is dement, nee die man lijdt aan dementie, hij ís het niet.
Echt wat maakt het in hemelsnaam uit.
Er moet op elke slak zout gelegd worden lijkt wel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:22

sureido schreef:
Dinopino schreef:

Ik ben in Zuid Afrika geweest maar de witte mens is daar echt SUPER racistisch naar de zwarte toe. Wij hebben daar met wat witte locals gestapt en die zeiden echt dat ze de zwarte bevolking daar haten maar echt haten tot diep in hun hart en dat ze baalde dat maar 32% wit was in het land.

Dus wat wil je nu met dit bericht? Want andersom is het echt niet veel beter.

Blanken worden daar nu bedreigd voor dingen die hun voorouders gedaan hebben. En daar zijn zij fors in de minderheid, dus snap wel dat dat machteloos maakt en dat de verhoudingen daar gespannen zijn. Er worden best veel moorden gepleegd en boerderijen van blanken geplunderd. We moeten uitkijken dat we niet een te groot podium geven en onszelf wegcijferen. We leven in het nu, niet in het verleden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:25

Magrathea schreef:

Ja en een andere viroloog zegt dat het niet meevalt en dat het wel een superspreading event kan zijn geweest.
https://www.parool.nl/amsterdam/viroloo ... tijl.nl%2F

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:28

Destination schreef:
Magrathea schreef:

Ja en een andere viroloog zegt dat het niet meevalt en dat het wel een superspreading event kan zijn geweest.
https://www.parool.nl/amsterdam/viroloo ... tijl.nl%2F

Precies, we weten het niet.

Maar het was te asociaal voor woorden dat deze lui dat deden.
Black lives matter, al die andere mogen kapot vallen.
Dat is het statement wat ze maakte.

En schandalig dat ze niet allemaal 1 voor 1 van dat terrein zijn af gelaten, met een dikke prent en zodanig ook dat we bij een eventuele uitbraak kunnen achterhalen van welke aso dat het gevolg was.