Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:19

nynke55 schreef:
:D leuke autocorrect!

Ik zie het nu pas :D :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:21

Ik heb net twee afleveringen van Danny op straat gekeken: Strijders tegen 5G en Vaccintiestress. In die eerste wordt gekeken naar een zendmast op en tussen appartementsgebouwen. De geïnterviewde ziet risico van deze mast zelf groter dan wat er kan gebeuren wanneer je deze mast op woningen in de brand steekt. Dan wordt geloven in een complottheorie wel gevaarlijk.

Oh, en corona is een hoax en eigenlijk gewoon schade van elektromagnetische schade. Vraag me nu af of de patiëntendossiers in de instelling waar ik werk ook gehackt zijn, aangezien ik positieve SARS-CoV-2 uitslagen gezien heb.
:')

De aflevering over Vaccinaties vond ik nog vager, met een dame die op geen enkele vraag een concreet antwoord wilde geven.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:23

Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.

Begrijp dus ook niet waarom jullie jezelf nu zo belachelijk zitten te maken.

Anoniem

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:25

Een turbomuis die niet verbrand?

Volgens mij mis ik inderdaad wat. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:26

Oh, maar dat is de conspiracy theorie van de gekke mensen. Wij doen gek om niet op te vallen. Want als we normaal zouden doen, is dat veel te opzichtig.
Bovendien houden we alleen onszelf voor de gek en veroordelen we niemand. En aangezien conspiracy theorieën toch geen kwaad doen, doen we hier ook niemand kwaad mee. Dat dus.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:27

Dinopino schreef:
Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.

Kun je uitleggen wat je hier bedoelt met dat gebazel over turbomuizen en vuilniszakken? Ik begrijp er geen snars van, maar misschien wil je wel helpen om ons simpele zielen te verlichten.

rien10

Resistance schreef:
Een turbomuis die niet verbrand?

Volgens mij mis ik inderdaad wat. :+

Speedy Gonsalez heette die toch? Vreselijk snelle muis?

Anoniem

Besta ik zelf eigenlijk wel?

Volledige identiteitscrisis.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:28

Tandjes, daar vraag je wat Resistance. Het roept wat eeehhh weerstand bij mij op *\o/*

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:28

Dinopino schreef:

Wij? Maak jij deel uit van een homogene groep waarin iedereen hetzelfde doet en denkt? Lijkt me niet.

En ik zie 'sheeple' anders wel degelijk met regelmaat belachelijk gemaakt worden en voor gek verklaard worden. Maar ik vind het dan inderdaad kinderachtig om daar direct wij/zij conclusies uit te trekken, dus dat doe ik niet.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:29

Het topic liep juist zo fijn. Graag dat zo houden ! Ontopic en niet op elkaar. Juist in dit soort topics is het juist fijn om alle meningen te kunnen lezen en zien en proberen te begrijpen waarom en hoe er over een onderwerp gedacht wordt. Niet het behalen van je gelijk of het belachelijk maken van andere gedachtes.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:30

Overigens, klopt het dat ze 'verwarde personen' tegenwoordig vaker los laten lopen zolang ze geen direct gevaar betekenen?
Of worden die ook in de anderhalvemetersamenleving nog steeds door een paar ziekenbroeders in een busje meegenomen als het te gek wordt?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:34

Nee hoor, dat klopt, maar dat is al jaren zo ivm bezuinigingen in de zorg. .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:39

Dinopino schreef:

Een turbomuis en een vuilniszak?

Sorry, het zal wel kinderachtig van me zijn maar ik voel een lachstuip opwellen. Ik zie die muis dus voor me, zittend op een raket die naar de maan vliegt. Met de vuilniszak als parachute.

Ik begrijp alleen niet niet zo goed wat dit met de discussie over complotdenken van doen heeft. Maar misschien ben jij gezegend met een levendige verbeeldingskracht. Complottheorieën komen immers voort uit de verbeelding van mensen. Net als sprookjes, romans en filmscenario's.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:43

nps schreef:
Dinopino schreef:
Ja maar die dat niet zijn waarom daar dan zo denigrerend op reageren zoals ik soms merk.

Omdat het aantoonbaar niet waar is. Dat jij erin gelooft is an sich prima maar als ik ergens ga lopen roepen dat je nooit ziek wordt als je iedere dag een stoeptegel eet met een paars hoedje op zullen mensen ook aangeven dat dat een beetje onzin is. Dat is niet denigrerend, dat is gewoon iets benoemen. Jij ervaart het vervolgens als denigrerend. Anders zou je ook nooit mogen zeggen dat je denkt dat iets misschien niet helemaal waar of ok is.

Nog leuk stuk over de gemiddelde argumenten van een complottheorie is het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot

Iemand heeft ooit op internet gezet als een soort van grap dat de stad Bielefeld niet bestaat. "Ze" willen ons misleiden door de stad overal toe te voegen op kaarten.

Wikipedia schreef:
Om de theorie te ondersteunen, worden de volgende drie vragen gesteld:

1. Ken je iemand uit Bielefeld?
2. Ben je weleens in Bielefeld geweest?
3. Ken je iemand die in Bielefeld is geweest?

Voor de meeste internetbezoekers is het antwoord driemaal "nee", en iemand die "ja" antwoordt, kan eenvoudig worden weggezet als onderdeel van het complot.

De locatie waar Bielefeld zogenaamd ligt, wordt waarschijnlijk voor militaire doeleinden of ontmoetingen met buitenaardsen gebruikt. Om "ze" niets te laten merken, spreekt men van het B-woord, B*e*e*e*d of Bielefake.

Bielefeld heeft nu een prijs beschikbaar gesteld voor de degene die bewijst dat de stad niet bestaat:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9c3003e/

Best grappig natuurlijk maar ook heel kenmerkend voor hoe complottheorieen werken qua argumentatie - je kan het inhoudelijk nooit winnen. Als je niet meegaat ben je een blinde sheeple die de msm gelooft of onderdeel van het complot.

Deze mythe hoorde ik vorig jaar wel lachen ben ontelbaar vaak in Bielefeld geweest ze hebben er een ontzettend mooi gratis dierenpark maar die aliens heb ik helaas gemist

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:46

AnnexUdith schreef:
Deze mythe hoorde ik vorig jaar wel lachen ben ontelbaar vaak in Bielefeld geweest ze hebben er een ontzettend mooi gratis dierenpark maar die aliens heb ik helaas gemist

Jij bent onderdeel van het complot! Wat hebben ze je geboden om dit verhaal te verspreiden? Wie zijn je opdrachtgevers? Vertel!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:47

...Nu ben ik toch nieuwsgierig naar die muizen met vuilniszakken in space, wat is het verhaal daarachter?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:48

oomens schreef:
AnnexUdith schreef:

Jij bent onderdeel van het complot! Wat hebben ze je geboden om dit verhaal te verspreiden? Wie zijn je opdrachtgevers? Vertel!

Tja als je zelf onderzoek doet via Google en Facebook staat alles op :')

*kruipt weer terug in mijn geheime grot in Bielefeld met een berg goud*
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 01-06-20 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:49

rien10 schreef:
Dan bestaat Donald Trump ook niet. Die heb ik nog nooit in het echt gezien. Ik ken niemand die hem in het echt heeft gezien. Poeh, dan is dat ook weer opgelost.
He, zo weet ik er nog een paar. TBC, moord, oorlog, hongersnood. Bestaat allemaal niet. Nog nooit met mijn eigen ogen gezien.
Yes, wereldvrede was nog nooit zo close

Maar volgens die redenering besta jij voor mij ook niet. Dus welke overheidshacker zit er in jouw account? >;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:50

Je hebt me ontmaskerd Nirvana_ Ik ben Marc Rutte.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:53

Geheime tweelingbroertje van Mark zeker?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:53

Telpeva, er is een geheime lanceerinstallatie in Bielefeld waar die muizen dr ruimte in worden geschoten. Allemaal topsecret.

En ja dit is misschien flauw, maar wel on topic, want bedoeld om te illustreren dat het menselijk brein heel goed is in het verzinnen van verhalen. En conspiracy theorieën zijn evenzeer narratieve constructies als een flauwekulverhaaltje over een ruimtemuis.

Ah rien, nu komt de aap uit de mouw!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:54

rien10 schreef:
Je hebt me ontmaskerd Nirvana_ Ik ben Marc Rutte.

De echte, met een 'c'. De sheeple out there wordt nog steeds wijsgemaakt dat je zijn naam met een 'k' schrijft, stelletje goedgelovige dommeriken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:55

oepsie. Die C zit er zo ingebakken bij mij

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:56

Askja schreef:
Telpeva, er is een geheime lanceerinstallatie in Bielefeld waar die muizen dr ruimte in worden geschoten. Allemaal topsecret.

En ja dit is misschien flauw, maar wel on topic, want bedoeld om te illustreren dat het menselijk brein heel goed is in het verzinnen van verhalen. En conspiracy theorieën zijn evenzeer narratieve constructies als een flauwekulverhaaltje over een ruimtemuis.

Ah rien, nu komt de aap uit de mouw!

Zie mijn verhaal over de man die handschoenen ging kopen bij Zeeman.