nynke55 schreef:leuke autocorrect!
Ik zie het nu pas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.
Begrijp dus ook niet waarom jullie jezelf nu zo belachelijk zitten te maken.
Dinopino schreef:Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.
Dinopino schreef:Een turbomuis en een vuilniszak?Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.
nps schreef:Dinopino schreef:Ja maar die dat niet zijn waarom daar dan zo denigrerend op reageren zoals ik soms merk.
Omdat het aantoonbaar niet waar is. Dat jij erin gelooft is an sich prima maar als ik ergens ga lopen roepen dat je nooit ziek wordt als je iedere dag een stoeptegel eet met een paars hoedje op zullen mensen ook aangeven dat dat een beetje onzin is. Dat is niet denigrerend, dat is gewoon iets benoemen. Jij ervaart het vervolgens als denigrerend. Anders zou je ook nooit mogen zeggen dat je denkt dat iets misschien niet helemaal waar of ok is.
Nog leuk stuk over de gemiddelde argumenten van een complottheorie is het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
Iemand heeft ooit op internet gezet als een soort van grap dat de stad Bielefeld niet bestaat. "Ze" willen ons misleiden door de stad overal toe te voegen op kaarten.Wikipedia schreef:Om de theorie te ondersteunen, worden de volgende drie vragen gesteld:
1. Ken je iemand uit Bielefeld?
2. Ben je weleens in Bielefeld geweest?
3. Ken je iemand die in Bielefeld is geweest?
Voor de meeste internetbezoekers is het antwoord driemaal "nee", en iemand die "ja" antwoordt, kan eenvoudig worden weggezet als onderdeel van het complot.
De locatie waar Bielefeld zogenaamd ligt, wordt waarschijnlijk voor militaire doeleinden of ontmoetingen met buitenaardsen gebruikt. Om "ze" niets te laten merken, spreekt men van het B-woord, B*e*e*e*d of Bielefake.
Bielefeld heeft nu een prijs beschikbaar gesteld voor de degene die bewijst dat de stad niet bestaat:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9c3003e/
Best grappig natuurlijk maar ook heel kenmerkend voor hoe complottheorieen werken qua argumentatie - je kan het inhoudelijk nooit winnen. Als je niet meegaat ben je een blinde sheeple die de msm gelooft of onderdeel van het complot.
AnnexUdith schreef:Deze mythe hoorde ik vorig jaar wel lachen ben ontelbaar vaak in Bielefeld geweest ze hebben er een ontzettend mooi gratis dierenpark maar die aliens heb ik helaas gemist
oomens schreef:AnnexUdith schreef:Deze mythe hoorde ik vorig jaar wel lachen ben ontelbaar vaak in Bielefeld geweest ze hebben er een ontzettend mooi gratis dierenpark maar die aliens heb ik helaas gemist
Jij bent onderdeel van het complot! Wat hebben ze je geboden om dit verhaal te verspreiden? Wie zijn je opdrachtgevers? Vertel!
rien10 schreef:Dan bestaat Donald Trump ook niet. Die heb ik nog nooit in het echt gezien. Ik ken niemand die hem in het echt heeft gezien. Poeh, dan is dat ook weer opgelost.
He, zo weet ik er nog een paar. TBC, moord, oorlog, hongersnood. Bestaat allemaal niet. Nog nooit met mijn eigen ogen gezien.
Yes, wereldvrede was nog nooit zo close
Askja schreef:Telpeva, er is een geheime lanceerinstallatie in Bielefeld waar die muizen dr ruimte in worden geschoten. Allemaal topsecret.
En ja dit is misschien flauw, maar wel on topic, want bedoeld om te illustreren dat het menselijk brein heel goed is in het verzinnen van verhalen. En conspiracy theorieën zijn evenzeer narratieve constructies als een flauwekulverhaaltje over een ruimtemuis.
Ah rien, nu komt de aap uit de mouw!