Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlameHorse schreef:Wat vinden jullie van het volgende? Bij mijn sportschool staat sinds deze week e.a buiten op de parkeerplaats zodat iedereen alsnog kan trainen. Ook worden er groepslessen op verschillende locaties buiten gegeven met max 10 personen en ook onderlinge afstand. In plaats van dat Handhaving af en toe eventjes zelf komt controleren, laat de gemeente drones vliegen boven de groepslessen en het terrein van de sportschool. Ik vind dit persoonlijk veel te ver gaan.. Slaan we niet nu ontzettend door?
Dinopino schreef:Mijn zin was gewoon bedoeld om na te denken. Wat als...... Ik heb geen antwoorden maar ik merk wel rare dingen op.
Shadow0 schreef:Dinopino, ik kan er echt geen chocola van maken. (En daarmee is het wel heel erg de tactiek die zovaak gebruikt wordt: er wordt vanalles in de lucht gegooid, gesuggereerd en geassocieerd, maar zodra je uit probeert te zoeken wat nou eigenlijk de kern is, komt het tot niks.)
Karl66 schreef:Dinopino schreef:Natuurlijk het gebeurde allang. Dat geneesmiddel is dat malariamiddel met zink. Alleen daar heerst geen patent op en kan farmacie dus niet op verdienen. Gelukkig zijn er meerdere artsen die bevestigen dat het geneest, maar ze kunnen er moeilijk aankomen.
Dus alle overheden, wereldwijd, laten hun zorgsystemen volledig overbelasten, laten hun burgers doodgaan, laten andere burgers langdurige gezondheidsschade krijgen en al die overheden laten hun economieën in elkaar klappen, enkel omdat big pharma geen patent op dat geneesmiddel hebben?
Gini schreef:Dinopino schreef:Mijn zin was gewoon bedoeld om na te denken. Wat als...... Ik heb geen antwoorden maar ik merk wel rare dingen op.
Als je een stevige 'wat als' stelling poneert, moet je ook wel de moed hebben om die te beargumenteren. Een controversiële 'wat als' de lucht ingooien en dan je staart intrekken wanneer iemand om verduidelijking vraagt is zeer slap. Het is je goed recht, maar het is zeer slap.
Dinopino schreef:rien10 bedankt. Ik wilde alleen maar mensen tot nadenken zetten. Het valt me op dat ze me dan liever aanvallen. Klopt via bokt kan ik niets veranderen.
Ik vroeg toch gewoon of jullie de maatregelen vinden passen bij een democratie. En dan kan je zeggen ja of nee want. Dat is toch niet moeilijk. Je vindt het terecht want op deze manier beschermen we iedereen en we voelen niet dat ons iets afgepakt wordt. Wat is daar zo moeilijk aan.
Shadow0 schreef:Dinopino: dat 'ik wil alleen maar aanzetten tot nadenken' is eigenlijk heel respectloos naar je gesprekspartner. Omdat je dan zelf dus geen gesprek wilt, niet de moeite wilt nemen om ook na te denken, het is helemaal eenrichtingsverkeer.
Dat is flauw en gemakzuchtig.
Dinopino schreef:Wanneer er nog iemand is die echt het gevoel heeft dat de maatregelen overtrokken zijn en onze democratie aantasten welkom in dit topic en wanneer je het prima vind dat je bespioneert wordt verzamelen niet meer toegestaan, straks met elkaar praten verboden wordt en (...)