Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 06:41

Ik snap alleen het onderstaande stukje niet.
Je misbruikt een kind gewoon omdat je het leuk vind dan of zo?
Ik kan er gewoon helemaal niet bij met mijn hoofd.
1 van je grootste angsten als ouder.
Deze mensen worden beschermd en zij hebben thuis ook alles beveiligd.

In Amersfoort was een paar jaar terug ook ophef.(Sytze van der V)
Moest ook weg enz veel bedreigingen maar niks uitgevoerd.
Woont er misschien nog?
Amersfoort heeft hem nog een schadevergoeding moeten betalen omdat zij hem weg wilde hebben.

Ik zal ook niet voor mezelf in staan maar je moet er ook voor je kind zijn dan.
Trauma van een idioot en 1 van je ouders missen.

Wat een woede en een verdriet zal je dan hebben.
Als je het geld hebt....huur dan iemand in die het voor je oplost.
Blijf gewoon met je poten van kinderen af.

Uit diverse onderzoeken blijkt inderdaad dat tachtig procent van de kindermisbruikers niet eens pedofiel is. Anders gezegd: de redenen van die mensen om een kind te misbruiken ligt niet in seksuele orientatie, en ook niet in de aantrekkingskracht voor minderjarigen. ,,In de meeste gevallen is een kindermisbruiker een bekende van het kind”, legt Ellen Janssen uit.

Maartje1990 schreef:
Dit artikel is een reactie van een pedofiel op de uitzending, moeite waard om even te lezen.

https://www.ad.nl/binnenland/ben-53-is- ... ~aa378d27/
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 16-02-20 07:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 06:51

Over dat leren aan kinderen is helaas niet altijd zo.

Er is eens een programma geweest werden er kinderen mee gelokt uit speeltuinen.
In scène gezet.
Daarna werd dit met de ouders besproken.
Alle ouders waren verbaast 9 van de 10 kinderen gingen gewoon mee.
Ondanks dat ouders dit al eens hadden besproken met hun kinderen.
Vaak door middel van puppys of hondje uitlaten of een ijsje krijgen enz.

quote="Blussem"]Toen ik jong was ben ik wel keer een pedofiel tegen gekomen die heel akward was en aan mij vroeg waar in de buurt die een zwembad kan vinden waar ook allemaal meisjes kon vinden.
Ondertussen zat hij zich zelf te bevredigen. Het was heel akward en voor rest is helemaal niks gebeurt. Ik heb er ook totaal geen trauma van, enz.

Dat iemand een pedofiel is wil echt niet zeggen dat ook een persoon is die een andere zou verkrachten. Ik denk dat wat mensen hier verkeerd beeld in hebben.
En je kunt kinderen ook prima leren om nooit met vreemde mensen mee te gaan.

Maar is heel lastig onderwerp. Wel ben ik van mening dat die Nelson echt een kronkel in zijn hoofd heeft.
Al vergeet daarnaast ook niet dat journalisten ook goed in staat zij om nog extra aan te dikken en extremer te maken dan het is. Al zou wel graag zien dat deze man hulp kreeg.[/quote]

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:18

Er was ooit op een publieke omroep het programma 'je zal het maar hebben' waarin jongeren geïnterviewd werden over een ziekte, stoornis, aandoening, geaardheid etc.

En een keer was het 'je zal het maar zijn pedofiel'.
Daar was toen ook een interview met een jongeman van toen onder de 30 die pedofiel is.
Hij was onherkenbaar in beeld en stemvervorming uit angst voor herkenning.
Misschien dat deze aflevering nog terug te kijken is. Maar dat is al even geleden.
Hij wilde het niet zijn, vocht inderdaad tegen die gevoelens om er iets mee te doen. Het gevoel van eenzaamheid die erbij hoort.

Dat programma heeft bij mij een andere kant laten zien van pedofiel zijn die niet vaak wordt belicht en/of wordt besproken.

nerina_97

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:20

Trouwens zo'n pedo activist mogen ze van mij direct van straat plukken met gedwongen behandeling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:45

Het verbaast me niks als bij testen blijkt dat de meeste kinderen zó mee gaan met een mooi verhaal. Ze weten dan heus wel dat ze niet met iemand mee mogen gaan, maar het lijkt een andere, onschuldige situatie dan waardoor ze er toch naïef in mee gaan.

Hier werden we destijds toen ik op de basisschool zat, allemaal in de klas gewaarschuwd dat er een "vieze man" in de buurt rondliep die aan kinderen vroeg of ze wilden helpen om zijn sleutels te zoeken, die was hij kwijtgeraakt in de bosjes....

Pas als je echt zo'n verhaal hoort dat er "een sleuteltjesman" rondloopt dan weet je dat je moet maken dat je wegkomt als je iemand met dat verhaal treft. Maar anders zou menig kind toch een goede daad willen doen en even willen helpen... en je kan moeilijk elke specifieke situatie tussen die oortjes als rood alarm krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:56

Ik vraag me dan wel een beetje af wat men met een 'behandeling' hoopt te bereiken?
Dat zo iemand uiteindelijk wel terug kan in de samenleving? En zou je dat dan echt 100% vertrouwen..??

Het is best lastig te accepteren denk, dat het bij sommige mensen in hun hoofd gewoon anders werkt.. en dat dat niet veilig is voor andere mensen ... Waarom denken mensen altijd dat ze alles kunnen en moeten fixen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:14

Inderdaad, helemaal mee eens Cer!
Een seriemoordenaar heeft ook een afwijking die niet recht te praten is en dat is bij deze lui ook niet.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:28

Therapie helpt niet bij dit soort gasten, het is een geaardheid en ze zijn er manipulatief en zeggen alles om maar door de 'test' te komen. Bij mij in de familie zit namelijk zo'n vieszak en heeft nu gelukkig tbs.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:27

Samblabla schreef:
Therapie helpt niet bij dit soort gasten, het is een geaardheid en ze zijn er manipulatief en zeggen alles om maar door de 'test' te komen. Bij mij in de familie zit namelijk zo'n vieszak en heeft nu gelukkig tbs.

En voor de rest veralgemenen we niet. :roll:

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:02

Nikass schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik zie niet in waarom pedofilie een stoornis is en geen geaardheid.

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... dsm-5.html

Maartje1990 schreef:
Tot 1973 stond homofilie daar ook in.

En wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat homofilie en een stoornis niet hand in hand gaan.
Dus dat in '73 men dat wel zo beschouwde betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo is. Pedofilie daarentegen wel, zie de bron van Nikass.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:06

In '73 gebeurde er natuurlijk ook al wetenschappelijk onderzoek.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:09

En daarnaast had men toen gewoon veel minder kennis.
Roken scheen toen ook gezond te zijn.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:11

En binnen 30 jaar zeggen ze dat nu misschien over ons :)*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:11

Behandeling zou er imo op gericht moeten zijn dat een pedofiel leert zijn gevoel nooit in daden om te zetten. Blijkbaar zijn er mensen die dat zelf kunnen. Dat is heel mooi. Hoe je kan meten of het werkt en iemand betrouwbaar is geen idee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:15

Schemerdier schreef:

Waarom zou dat? Geef me één reden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:19

Als je de definitie van die link volgt, is homofilie nog steeds evengoed een seksuele stoornis want het is ook een afwijking van het 'normale' (als in, maar een klein percentage van de bevolking is homoseksueel).

Het is gewoon geen harde wetenschap, dus denkbeelden kunnen in de loop der jaren veranderen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:43

Van wat ik lees is pedofilie toch echt een stoornis. Homofilie niet. Of dat ze over 30 jaar nog hetzelfde daarover denken vind ik een beetje een nutteloos standpunt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:48

Tja.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:15

Shaggy09 schreef:
Schemerdier schreef:

Waarom zou dat? Geef me één reden.

Omdat maatschappelijke opinies blijven veranderen..

We vinden homo's vroeger ook niet kunnen.. Uitzonderingen daargelaten zijn homo's nu helemaal sociaal geaccepteerd.. Gelukkig.. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:15

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:

Maartje1990 schreef:
Tot 1973 stond homofilie daar ook in.

En wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat homofilie en een stoornis niet hand in hand gaan.
Dus dat in '73 men dat wel zo beschouwde betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo is. Pedofilie daarentegen wel, zie de bron van Nikass.

Volgens dat linkje is over jezelf laten plassen tijdens de seks een stoornis, is SM ook een stoornis en is seks met dieren ook een stoornis.

Nu is een stoornis niks anders dan afwijken van het normale. Dus an sich klopt het, maar dan zou homoseksualiteit ook op die lijst horen. Vroeger was pedofilie heel normaal, en zou dus niet op die lijst staan toentertijd.

Ik vind dat soort lijstjes lastig. Ik denk namelijk ook dat je aangetrokken voelen tot iets of iemand een geaardheid is. We kunnen iig met zekerheid zeggen dat de personen die pedofiel zijn er in beginsel niks aan kunnen doen, want aangeboren.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:20

Valt orale sex dan ook niet tot een stoornis :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:26

Blussem schreef:
Valt orale sex dan ook niet tot een stoornis :=

Waarom vind je dat?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:32

Ik mag toch hopen dat het 'normale' koppel aan orale seks doet (en het dus geen stoornis is) :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:35

Ik denk dat het probleem bij pedofilie is dat het bij sommige mensen aangeboren is (en dus geaardheid), en bij anderen pas op volwassen leeftijd 'ontstaat' (wat is dan de aanleiding?) en het zelfs zoals in dit topic ergens gelezen plots kan ontstaan door hersentrauma.

Belangrijk ook om het onderscheid te blijven maken tussen kindermisbruik en pedofilie, want niet alle kindermisbruikers zijn pedofielen. (is ook al eerder aangehaald).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:42

Normaal zijn die seksuele handelingen die tot zwangerschap kunnen leiden. Rest zal afhankelijk van de tijdgeest korter of langer geleden onder de noemer afwijking/stoornis geschoven zijn. Inmiddels zijn vrijwel alle activiteiten die onder de noemer sex vallen en gebeuren tussen volwassenen met wederzijdse toestemming legaal. Secularisatie speelt daar een flinke rol in.