Brainless schreef:Maar waar willen ze het geld vandaan halen dan?
Er is voldoende geld. Maar net zoals in de US gebruikelijk is nogal scheef verdeeld. De huidige koers voorziet daar steeds meer en meer en meer in....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:De problemen in de zorg lossen we niet op met geld. Er zijn miljoenen aan subsidies blijven liggen omdat instellingen gewoon geen personeel kunnen krijgen om het geld aan uit te geven. En de grote oliebol moet nog komen.
Ninx schreef:secricible schreef:De problemen in de zorg lossen we niet op met geld. Er zijn miljoenen aan subsidies blijven liggen omdat instellingen gewoon geen personeel kunnen krijgen om het geld aan uit te geven. En de grote oliebol moet nog komen.
Dat ligt ook aan de intensiteit van de het werk en de matige beloning daarvan.
Amy223 schreef:FvD zegt veel meer over de zorg, maar ik ga niet ieder punt helemaal uitkauwen.
En wbt de helft minder diertjes: sbb kapt zelf als een idioot bossen weg. Maar daar hoor je niemand over.
Amy223 schreef:FvD zegt veel meer over de zorg, maar ik ga niet ieder punt helemaal uitkauwen.
En wbt de helft minder diertjes: sbb kapt zelf als een idioot bossen weg. Maar daar hoor je niemand over.
secricible schreef:Amy223 schreef:FvD zegt veel meer over de zorg, maar ik ga niet ieder punt helemaal uitkauwen.
Ik weet wat ze zeggen, heb me er destijds aardig in verdiept om zo gunstig mogelijk te kiezen voor de zorg. Maar ik lees vooral wat ze willen (wat ik erg mooi vind), maar hoe dat mogelijk gaat zijn lees ik niet terug. De meeste dingen zijn gewoon veel te simpel gesteld als je je echt gaat verdiepen in de problemen van de zorg. Overigens geld dat niet alleen voor FvD hoor.
Ninx schreef:secricible schreef:De problemen in de zorg lossen we niet op met geld. Er zijn miljoenen aan subsidies blijven liggen omdat instellingen gewoon geen personeel kunnen krijgen om het geld aan uit te geven. En de grote oliebol moet nog komen.
Dat ligt ook aan de intensiteit van de het werk en de matige beloning daarvan.
secricible schreef:Ik weet wat ze zeggen, heb me er destijds aardig in verdiept om zo gunstig mogelijk te kiezen voor de zorg. Maar ik lees vooral wat ze willen (wat ik erg mooi vind), maar hoe dat mogelijk gaat zijn lees ik niet terug. De meeste dingen zijn gewoon veel te simpel gesteld als je je echt gaat verdiepen in de problemen van de zorg. Overigens geld dat niet alleen voor FvD hoor.
Amy223 schreef:Annemiek, oh ja excuus moi. Was natuurlijk even vergeten dat ik dat er bij had moeten zetten.
Wat denk je van de milieuzones en de extra belasting op dieselauto's?
Elektrische auto's, leuk. Hoe worden de accu's gemaakt?
Windmolens zijn ook niet geweldig, groot park in de Noordzee, leuk voor het zeeleven, not.
Amy223 schreef:Danique, zo is er bij elke partij wel wat. Toen ik hoorde dat Paul Cliteur ook in FvD zat, schrok ik daar eerst ook van. Maar ja, zo is er bij elke partij wel wat.
Brainless, er wordt ook op heel veel dingen bezuinigt, daar gaan ze het geld vandaan halen.
verootjoo schreef:En aan het feit dat we in verhouding nu veel meer ouderen hebben, die ook nog allemaal steeds ouder worden, en een relatief kleiner werkend deel die de kosten moet betalen.
De kosten zijn al niet eens te betalen zonder loonsverhoging. Hoe wil je dan en meer mensen aan nemen en deze ook nog fors gaan betalen?
Amy223 schreef:secricible schreef:
Ik weet wat ze zeggen, heb me er destijds aardig in verdiept om zo gunstig mogelijk te kiezen voor de zorg. Maar ik lees vooral wat ze willen (wat ik erg mooi vind), maar hoe dat mogelijk gaat zijn lees ik niet terug. De meeste dingen zijn gewoon veel te simpel gesteld als je je echt gaat verdiepen in de problemen van de zorg. Overigens geld dat niet alleen voor FvD hoor.
Misschien off topic maar zou je dat eens uit willen leggen?
Ze benoemen ook de bureaucratie, dat lijkt me toch ook een groot probleem? Ik zit zelf niet in de zorg dus ben oprecht benieuwd
8nnemiek schreef:Het verlagen van eigen risico hoor ik wel vaker voorbij komen trouwens.
Ik snap dat dat leuk klinkt, en op zich zou dat wat mij betreft ook geen probleem zijn. Maar mensen moeten zich wel realiseren dat de premies voor die eigen risico-vrije verzekeringen dan een heel stuk hoger zullen zijn dan de huidige verzekeringen. Die 350 euro wordt dan verspreid over het jaar, dus zo'n 30 euro per maand extra.. plús nog een verhoging omdat mensen dan sneller en voor elk pijntje naar de dokter gaan, dus kun je waarschijnlijk rekenen op een verhoging van 50 euro per maand.
Karl66 schreef:De betekenis en waarde daarvan onderkennen vraagt wel om enig historisch besef en staatkundig inzicht.Elke partij heeft wel punten in hun programma staan waar je voor kan zijn. Het probleem met de FvD is, is dat ze ook zaken willen uitvoeren die je gewoon echt niet moet willen. Hoe kan je nou ooit stemmen op een partij die de scheiding der machten wil slopen