Cer schreef:Citaat:Exact!
Als witte is het makkelijk banketstaaf.
Blijkbaar is de term "witte" nog steeds prima![]()
zelfs met knipoog kom je met de term "zwarte" volgens mij niet meer weg... ?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb geen enkele vorm van minderwaardigheid als iemand mij witte noemt. Bij het noemen van iemand als 'zwarte' of 'neger' zit wel een hele negatieve lading. De één zal het minder erg vinden dan de ander, maar er worden daadwerkelijk mensen erg gekwetst bij die benamingen. Daar mag je als maatschappij wel rekening mee houden, lijkt mij.
In een aantal gebieden in Afrika (en landen daar buiten) worden ook mensen gediscrimineerd omdat ze donkerder zijn dan hun dorps/stadsgenoten. Dat is daadwerkelijk zo, ook worden er nog slaven gehouden (check die docu Door de Sahara, Mauretanie). ALLEEN dat neemt NOOIT weg dat wij hier het goede voorbeeld mogen gaan nemen. Dit door naar de mensen te luisteren en de tradities/taal aan te passen als mensen zich daadwerkelijk gekwetst voelen.
Is de manier waarop het nu gaat mijn manier? Nee absoluut niet, maar blijkbaar was het toch nodig om een wake up call te krijgen. Hopelijk slijt het door de jaren heen en gaat het niet verder escaleren.