Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:05

Huh, volgens de link die Karin hier plaatste zouden nog Belgen kunnen zijn ook. Die oudste zoon zei dat ze eerst in Hasselt hebben gewoond. Vraag me af of de ware situatie ooit echt in de media gaat komen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:05

Eerst maar eens wat feiten boven water krijgen.

https://www.nu.nl/binnenland/6004436/hu ... rzoek.html

nu.nl schreef:
In het belang van het onderzoek doet de politie Drenthe voorlopig geen mededelingen meer over de zaak.

"We nemen uitgebreid de tijd om alle feiten boven tafel te krijgen", meldt een zegsvrouw aan NU.nl. "Het is niet in het belang van het gezin of het onderzoek om nu met nieuwe mededelingen naar buiten te komen."

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:05

petraaken schreef:
Huh, volgens de link die Karin hier plaatste zouden nog Belgen kunnen zijn ook. Die oudste zoon zei dat ze eerst in Hasselt hebben gewoond. Vraag me af of de ware situatie ooit echt in de media gaat komen.

Er ligt ook een Hasselt in de omgeving van Zwolle. :)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:06

Arabesk schreef:
er komt vast over een paar jaar een boek van uit en nog wat later een film :+


Ik kan niet wachten! :o

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:18

petraaken schreef:
Huh, volgens de link die Karin hier plaatste zouden nog Belgen kunnen zijn ook. Die oudste zoon zei dat ze eerst in Hasselt hebben gewoond. Vraag me af of de ware situatie ooit echt in de media gaat komen.


Hasselt, Overijssel :)

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:19

Karin schreef:
petraaken schreef:
Huh, volgens de link die Karin hier plaatste zouden nog Belgen kunnen zijn ook. Die oudste zoon zei dat ze eerst in Hasselt hebben gewoond. Vraag me af of de ware situatie ooit echt in de media gaat komen.

Er ligt ook een Hasselt in de omgeving van Zwolle. :)

Idd dat is een plaats op pakweg klein half uurtje autorijden van ruinerwold

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:25

Nou met al dat social media wat die Jan had, ziet hij er niet echt wereldvreemd uit.. ze hadden dan toch een mobiel moeten hebben of laptop ofzo met internet..

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:27

01San schreef:
Nou met al dat social media wat die Jan had, ziet hij er niet echt wereldvreemd uit.. ze hadden dan toch een mobiel moeten hebben of laptop ofzo met internet..

Pas sinds een aantal maanden hè. Wellicht geholpen door die Josef, voor wie hij sinds een aantal maanden lijkt te werken.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:40

Die Jozef weet al 9 jaar dat dat gezin daar zit, lijkt me sterk dat hij nu ineens die jongen geholpen zou hebben om zn situatie naar buiten te brengen....dat had veel simpeler gekund door stomweg de politie en gemeente te bellen voor hulp.
Is niet dat Jozef pas sinds een paar maanden van het bestaan van die Jan af weet.


In ieder geval zijn er nu meerdere dingen naar boven gekomen die niet kloppen met het sensationele verhaal van zondag en ben dan ook heel benieuwd wat die andere kinderen gaan verklaren en die Jozef zelf ( en eventueel de vader, maar is niet duidelijk in hoeverre dat infarct een impact heeft gehad op zn communicatiemogelijkheden).
Aan het verhaal van Jan zelf begin ik zo onderhand in ieder geval flink te twijfelen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-10-19 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:41

Tja, als je het zo stelt, dan moet het wel één grote hoax zijn. :j

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:42

Buurtbewoners hebben toch aangegeven dat ze al een aantal jaar daar een man dagelijks aan het klussen zien? Die Jozef.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:46

precies, is allang door buurtbewoners bevestigt dat die Jozef al jaren iedere dag aan het klussen is op die boerderij.
Eigenaresse van het pand heeft ook bevestigt dat hij dit al jaren huurt.

Is dus niet zo dat Jozef nog maar sinds een paar maanden hier van af weet
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-10-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:46

xxCYNNxx schreef:
Is niet dat Jozef pas sinds een paar maanden van het bestaan van die Jan af weet.


Nee, maar Spiekerjozef kan natuurlijk best pas sinds de vader die beroerte heeft gehad (wie weet was dat afgelopen zomer) z'n kans schoon zien om daadwerkelijk wat te doen...
En misschien ook wel omdat pas sinds die beroerte ook de kinderen om hulp zijn begonnen te vragen. Al was het maar vanwége dat hun vader (of wie het ook is) opeens half verlamd op de grond lag... Iemand zal toen toch ook wel íets gedaan moeten hebben - ook zonder een dokter er bij te halen.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:49

Janine1990 schreef:
Arabesk schreef:
er komt vast over een paar jaar een boek van uit en nog wat later een film :+


Ik kan niet wachten! :o

Ik dacht juist hetzelfde :')

De instagram etc is idd echt heel vreemd, maar we weten tot nu toe ook nog niks van die andere kinderen. Aangezien er wel degelijk kinderen niet aangegeven zijn is het niet echt een hoax, maar valt het ook niet echt uit te sluiten dat die Jan gewoon heeft meegeholpen met zijn zogezegde vader en Jozef (?). Dit verhaal kan alle kanten op gaan, wat mijn eerste gedachte was is dat hopelijk het niet om ontvoerde kinderen gaat als geen van beide mannen de vader is. En al zeker dat ze niet misbruikt of mishandeld zijn.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:49


8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:50

Ik ben vooral benieuwd waarom die Jozef het gezin al die jaren heeft 'geholpen'.. Zou het familie zijn? Zijn het allemaal preppers die echt geloofden dan de wereld zo ophouden met bestaan, en nu dat jaren later nog steeds niet is gebeurd dat ze zich ineens realiseren dat het de komende jaren ook niet meer gaat gebeuren?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:51

xxCYNNxx schreef:
precies, is allang door buurtbewoners bevestigt dat die Jozef al jaren iedere dag aan het klussen is op die boerderij.
Eigenaresse van het pand heeft ook bevestigt dat hij dit al jaren huurt.

Is dus niet zo dat Jozef nog maar sinds een paar maanden hier van af weet

Ik zeg toch ook niet dat Josef niet wist dat Jan met zijn familie daar zat?

Precies wat Ibbel zegt. Misschien was nu het moment om actie te ondernemen. Even heel speculatief: Josef heeft ooit dat gezin daar laten 'onderduiken' en heeft misschien wel aan die vader beloofd dat-ie de buitenwereld niet van hun bestaan op de hoogte zou brengen. Dat kan best na een tijd zijn gaan wringen. Misschien gunde hij die kinderen ook een beter leven. Misschien, misschien. We weten het niet. Ik vind het alleen zo jammer dat meteen van slechte intenties wordt uitgegaan.

Ieder weldenkend mens zou uiteraard de politie of de gemeente bellen voor hulp. Maar iemand die al jaren 'onderduikers' helpt, geeft zichzelf daarmee in feite aan.

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:16

Even klein herstel. Het betreft 6 personen, en daarvan 5 kinderen (dus geen 6).
Citaat:
Uitgerukte agenten hebben in de boerderij zes mensen gevonden, een vader en vijf van zijn meerderjarige kinderen, in een "af te sluiten kleine ruimte".
https://www.nu.nl/binnenland/6004452/di ... rwold.html

Waarmee ik overigens niets wil afdoen aan het bizarre verhaal.

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:31


PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:34

Karin schreef:
Tja, als je het zo stelt, dan moet het wel één grote hoax zijn. :j


}>

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:36

o een bizar verhaal is het sowieso ja. Dat een aantal kinderen volgens het burger register niet bestaan ( want nooit geregistreerd) valt ook niet te ontkennen. Dat is tenslotte door de burgemeester bevestigd.

Dat dit gezin op zeer bijzondere wijze leefde is wel duidelijk ja.....maar bepaalde aspecten kloppen niet. Het verhaal is om wat voor reden dan ook een stuk spectaculairder gemaakt dan het, vermoed ik, in werkelijkheid is.

Al is mijn mening dat een gezin die ervoor kiest om geheel op zichzelf in een soort vrijstaatje (zelfgemaakte) te leven zonder contact met de buitenwereld al spectaculair genoeg is...wel voor een land als Nederland in elk geval.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:50

Tubantia vermeld nu dat geen van de aanwezige kinderen ingeschreven stond bij de basisadministratie.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:01

HappyBuddha schreef:
Tubantia vermeld nu dat geen van de aanwezige kinderen ingeschreven stond bij de basisadministratie.


Bizar toch...

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:03

Roodvos schreef:
Even klein herstel. Het betreft 6 personen, en daarvan 5 kinderen (dus geen 6).
Citaat:
Uitgerukte agenten hebben in de boerderij zes mensen gevonden, een vader en vijf van zijn meerderjarige kinderen, in een "af te sluiten kleine ruimte".
https://www.nu.nl/binnenland/6004452/di ... rwold.html

Waarmee ik overigens niets wil afdoen aan het bizarre verhaal.

Dagblad van het Noorden zegt dat er vijf kinderen werden aangetroffen. Met de oudste zoon erbij (die op dat moment niet binnen was) zijn er zes kinderen. Inclusief de vader zouden er dan zeven personen in het huis hebben gewoond.

https://www.dvhn.nl/drenthe/Dit-is-wat- ... 25950.html

DvhN schreef:
Er is verwarring over het aantal personen. Bij aankomst van de politie werden behalve de 58-jarige huurder van het pand, de vader en vijf van zijn kinderen aangetroffen. De 25-jarig man van het terras, die zich bij de politie had gemeld, was niet binnen en werd daarom niet meteen 'meegeteld'.


En dan nog dit:

DvhN schreef:
De oudere man en vijf kinderen die aangetroffen zijn in een af te sluiten ruimte van een boerderij in Ruinerwold hebben bij de inval van de politie gezegd dat ze onderdeel uitmaken van een gezin, een vader en zijn kinderen. ,,Maar of dat ook klopt, hebben we nog niet kunnen vaststellen.”

Dat heeft een woordvoerder van de politie woensdag gezegd. ,,Het onderzoek wordt bemoeilijkt doordat de aangetroffen bewoners nergens zijn geregistreerd. Ze staan zoals het nu lijkt niet in de gemeentelijke basisadministratie. Hoe kun je vaststellen wie iemand is, die officieel niet bestaat?”, zegt de politiewoordvoerder. ,,Dat is heel lastig.”

Je kunt DNA-onderzoek doen, maar dan heb je nog geen zekerheid over geboortedata.

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:15

Ze kunnen nu wel kijken of ze ooit wél in de GBA van één van de vorige woonplaatsen hebben gestaan natuurlijk. Aangenomen dat de door "Jan" op FB genoemde eerdere woonplaatsen kloppen. Maar ze hebben nu in ieder geval een richting om te zoeken.