[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:05

8nnemiek schreef:
Verslavende medicijnen slikken vind ik net zo dom := Mag van mij ook verboden worden.
Roken wordt steeds meer taboe, maar drugs zou ineens juist uit de taboe moeten worden gehaald terwijl het ook niet gezond is? Ik snap dat niet..
Mooie manier van discussiëren dit, steeds een nieuwe one-liner d'r in gooien. Ben ik niet van jou gewend ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:06

8nnemiek schreef:
Verslavende medicijnen slikken vind ik net zo dom := Mag van mij ook verboden worden.
Roken wordt steeds meer taboe, maar drugs zou ineens juist uit de taboe moeten worden gehaald terwijl het ook niet gezond is? Ik snap dat niet..

Je bent niet de enige hoor. Ik zit werkelijk met verbijstering de bijna verheerlijking van pilletjes en erger gebruiken te lezen. Topic is aangemaakt om mods zo snel mogelijk te waarschuwen voor deze advertentie. Omdat wat mij betreft dit volledig uitgeroeid mag worden.

Maar dat geld voor mij ook voor overmatig alcoholgebruik en de rookverslaafden die nog niet eens buiten al trillend een sigaret opsteken.

Wat me vooral altijd opvalt is dat de middelen dan gezegd worden als verkleinwoordje. Alsof het daarmee minder erg is. Peukje, sigaretje, wijntje, pilletje, snuifje, biertje enz :?
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-08-19 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:06

Carol_Beer schreef:
Resistance schreef:

Maar dat is het hele punt niet.

Ik snap je punt wel, maar dat drugs gebruiken de normaalste zaak moet worden vind ik niet. Open erover praten hoe je moet stoppen wel. Dat ik zelf blow, betekent niet dat ik tegen kinderen ga zeggen hoe ze een joint moeten draaien ("omdat ze het anders verkeerd doen"). Ook iets met voorbeeld.

Maar ook dat is het punt niet. :+ Het punt is dat mensen die ervoor kiezen om drugs te gebruiken dat zo veilig mogelijk moeten kunnen doen. En dat gaat niet als er een taboe op rust en het verboden is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:07

Carol_Beer schreef:
Resistance schreef:

Maar dat is het hele punt niet.

Ik snap je punt wel, maar dat drugs gebruiken de normaalste zaak moet worden vind ik niet. Open erover praten hoe je moet stoppen wel. Dat ik zelf blow, betekent niet dat ik tegen kinderen ga zeggen hoe ze een joint moeten draaien ("omdat ze het anders verkeerd doen"). Ook iets met voorbeeld.

Niemand zegt toch dat het 'de normaalste zaak van de wereld' moet worden?

Zou alleen goed zijn voor Nederland als we er niet zo spastisch over doen. Het hele gedoogbeleid slaat in principe nergens op, je mag wel onder invloed zijn maar niks bij je dragen. Als je onder invloed bent heb je het sowieso al bij je gedragen dus ben je illegaal bezig geweest. :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:07

karuna schreef:
8nnemiek schreef:

Je bent niet de enige hoor. Ik zit werkelijk met verbijstering de bijna verheerlijking van pilletjes en erger gebruiken te lezen. Maar dat geld voor mij ook voor overmatig alcoholgebruik en de rookverslaafden die nog niet eens buiten al trillend een sigaret opsteken.

Wat me vooral altijd opvalt is dat de middelen dan gezegd worden als verkleinwoordje. Alsof het daarmee minder erg is. Peukje, sigaretje, wijntje, pilletje, snuifje, biertje enz :?

Dan klinkt het minder erg, patatje, frikandelketje, kroketje.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:08

8nnemiek schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen geen lol kunnen hebben zonder pillen :=
Maar goed, ik heb dat ook nooit begrepen van alcohol, of tabak :+

Maar dan maak je per definitie al een verkeerde aanname. Jij zal zelf ook wel een hobby, tijdverdrijf oid hebben waar een ander de gein niet van inziet maar dat neemt niet weg dat het voor jou wel leuk is en dat een ander daar weinig over te zeggen heeft :o

En verslavende medicijnen slikken dom vinden?! Jeetje wat een nare, veroordelende en beledigende opmerking zeg, daar had je wel even beter over mogen nadenken :o

Pro-drugs vind ik ook zo’n rare term overigens, beetje vergelijkbaar met jezelf pro-abortus noemen. Ik wil drugsgebruik helemaal niet aanmoedigen of opdringen maar juist goede voorlichting, testmogelijkheden etc.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:08

karuna schreef:
8nnemiek schreef:

Je bent niet de enige hoor. Ik zit werkelijk met verbijstering de bijna verheerlijking van pilletjes en erger gebruiken te lezen. Maar dat geld voor mij ook voor overmatig alcoholgebruik en de rookverslaafden die nog niet eens buiten al trillend een sigaret opsteken.

Och, rokers worden bijna vies aangekeken op straat. Nu moet je niet dat gaan verheerlijken hoor.
Ik durf bijna niet meer te roken in het openbaar want er zal wel iemand in een straal van 10 meter zijn die het niet chill vind.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:09

Mijn longen zijn er ook niet blij mee. Een zegen dat de horeca nu rookvrij is. En ik naar de bioscoop kan nu daar niet meer gerookt wordt. Alleen op een terras zitten kan ik nu niet meer. Omdat mijn longen zich uitwringen als er rook inkomt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:10

karuna schreef:
8nnemiek schreef:

Je bent niet de enige hoor. Ik zit werkelijk met verbijstering de bijna verheerlijking van pilletjes en erger gebruiken te lezen. Topic is aangemaakt om mods zo snel mogelijk te waarschuwen voor deze advertentie. Omdat wat mij betreft dit volledig uitgeroeid mag worden.

Maar dat geld voor mij ook voor overmatig alcoholgebruik en de rookverslaafden die nog niet eens buiten al trillend een sigaret opsteken.

Sorry, maar die gaat er bij mij niet in. Een topic aanmaken kost heel wat meer tijd dan een pb'tje en als je er echt zo op tegen bent zou je het zelf ook geen podium moeten geven.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:11

Als er nou door mensen zoals sommige hier niet zo'n taboe van gemaakt zou worden, hoeft drugsgebruik ook niet zo stiekem te gebeuren. Gaan er ook minder mensen aan dood. Joe.
Laatst bijgewerkt door Mand op 08-08-19 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:12

Lau schreef:
karuna schreef:

Dan klinkt het minder erg, patatje, frikandelketje, kroketje.
Tietjes :j

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:12

karuna schreef:
Mijn longen zijn er ook niet blij mee. Een zegen dat de horeca nu rookvrij is. En ik naar de bioscoop kan nu daar niet meer gerookt wordt. Alleen op een terras zitten kan ik nu niet meer. Omdat mijn longen zich uitwringen als er rook inkomt.

Dan ga je toch binnen zitten? T valt me op dat er een hoop antirokers hier zijn. Mag je best vinden op internet, maar in de buitenlucht wil ik heus wel mijn eigen ding kunnen doen.
In gesloten ruimtes valt er nog wat voor te zien (cafe, ov etc, niet dat k t chill vindt), maar in de buitenlucht is t nonsens.

Anoniem

Re: Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:13

Die pillen zijn niet de issue maar de paasei die er wordt gedumpt na het maken :x

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:14

Carol_Beer schreef:
karuna schreef:

Dan ga je toch binnen zitten? T valt me op dat er een hoop antirokers hier zijn. Mag je best vinden op internet, maar in de buitenlucht wil ik heus wel mijn eigen ding kunnen doen.
In gesloten ruimtes valt er nog wat voor te zien (cafe, ov etc, niet dat k t chill vindt), maar in de buitenlucht is t nonsens.

Op het terras zou ik het niet chill vinden als ik aan het eten ben en er iemand zomaar een peuk opsteekt en er een walm over mij en mijn eten komt.

karuna
Drukke kabouter

Joh wat zeg ik nu, ik kan niet meer op een terras zitten. Doe ik ook niet dus. :)

En ik had pb gestuurd maar dit gaat sneller. Niet absoluut niet bedoeld als etalage voor verkoop van drugs.

Memories

Sheehan schreef:
Als er nou door mensen zoals sommige hier niet zo'n taboe van gemaakt zou worden, hoeft drugsgebruik ook niet zo stiekem te gebeuren. Gaan er ook minder mensen aan dood. Joe.

Ja dat. Je kan het nog zo hard uit willen roeien maar die war on drugs gaat nooit gewonnen worden. Zolang er vraag is is er aanbod en die vraag gaat niet zomaar verdwijnen. Mensen verzinnen altijd wel iets nieuws.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:15

karuna schreef:

Ik ben allergisch voor de zon. Met sommige dingen moetje nou eenmaal leven. Ik kan ook moeilijk eisen dat overal waar ik ben de gordijnen dicht blijven toch? Ga jij tijdens een bbq ook in je eentje binnen zitten?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:15

Het is lastig. Ik rook zelf maar kan een rookwalm tijdens het eten ook niet echt waarderen.

Wat mij betreft maken ze een deel van het terras rookvrij en een ander deel niet. Dan kunnen de mensen die absoluut niet tegen rook kunnen of willen eten of iets dergelijks daar zitten. En de rokers en degene die er geen last van hebben kunnen dan in het rokersgedeelte gaan zitten. Opgelost.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:16

quera schreef:
Op het terras zou ik het niet chill vinden als ik aan het eten ben en er iemand zomaar een peuk opsteekt en er een walm over mij en mijn eten komt.

Ksnap dat je er last van hebt als je bv asthma hebt. Als iemand het netjes zou aangeven (in het geval dat er niemand anders rookt) zou ik heus wel mijn sigaret uit willen doen, ookal is het niet verboden. In alle andere gevallen (als je gewoon haat op rokers) moet je maar een rookvrij terras opzoeken.
Tevens zou een aparte niet-rokers ruimte de ultieme oplossing zijn. Zo hebben de anti-rokers/medische patienten geen last van de rook en anders om.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:18

Shaggy09 schreef:
Het is lastig. Ik rook zelf maar kan een rookwalm tijdens het eten ook niet echt waarderen.

Wat mij betreft maken ze een deel van het terras rookvrij en een ander deel niet. Dan kunnen de mensen die absoluut niet tegen rook kunnen of willen eten of iets dergelijks daar zitten. En de rokers en degene die er geen last van hebben kunnen dan in het rokersgedeelte gaan zitten. Opgelost.

Als iemand aan mij vraagt joh is het oke als ik er 1 opsteek. En ik ‘weet’ dat ik na 10 minuten klaar ben met eten dan vraag ik of ze even willen wachten tot ik klaar ben met mijn hoofdgerecht. Kan diegene mooi roken tussen mijn hoofdgerecht en toetje.
Geen probleem.

Of terras verdelen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:19

Carol_Beer schreef:
quera schreef:

Ksnap dat je er last van hebt als je bv asthma hebt. Als iemand het netjes zou aangeven (in het geval dat er niemand anders rookt) zou ik heus wel mijn sigaret uit willen doen, ookal is het niet verboden. In alle andere gevallen (als je gewoon haat op rokers) moet je maar een rookvrij terras opzoeken.
Tevens zou een aparte niet-rokers ruimte de ultieme oplossing zijn. Zo hebben de anti-rokers/medische patienten geen last van de rook en anders om.

Ik ben niet anti rook, en heb geen astma maar tijdens mijn eten vind ik het gewoon smerig.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:20

Maar, zonder iemand voor het hoofd te stoten, hoezo ga je buiten eten als je weet dat er mensen zitten te roken? Dan ga je toch naar binnen? Als het druk is in de kroeg ga je toch ook niet in de rookruimte staan als die leeg is?

Whale

Re: Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:21

Daarom eten wij ook nooit buiten bij een terras. Alhoewel, mogelijkheid tot rokende mensen is niet alleen de reden, die vliegen zijn ook irritant als je aan het eten bent.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:22

Sheehan schreef:
Maar, zonder iemand voor het hoofd te stoten, hoezo ga je buiten eten als je weet dat er mensen zitten te roken? Dan ga je toch naar binnen? Als het druk is in de kroeg ga je toch ook niet in de rookruimte staan als die leeg is?

Omdat ik met 25 graden ook in een zonnetje op het terras van het restaurant wil zitten..

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:22

Sheehan schreef:

Hoe bepaal je dat er ergens een taboe van wordt gemaakt? Ik ben alleen kritisch op drugsgebruik. Zijn mijn reacties daardoor minder waardevol dan van degenen die drugsgebruik verheerlijken en bagetaliseren?

Verder ken ik geen taboes voer ik over zo'n beetje alle mogelijkheden gesprekken. Gisteravond nog met iemand over haar levenseinde gesproken. Onderwerpen waar helaas veel mensen overheen praten met meer leed tot gevolg.