Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:57

Schaadt? _O-

Ik ken genoeg mensen die het fijn vinden om telefonisch werk te kunnen doen omdat ze face2face sales nog eng vinden, of gewoon liever op kantoor werken. Mijn zus is er een voorbeeld van, zij heeft nogal heftige autisme en vind het totaal niet prettig om continu in het echt te moeten praten met mensen. Maar omdat je bij telefonisch contact geen gezicht hebt werkt het veel prettiger voor haar zegt ze.

Maar Shadow je praat wel anders als er geen banen meer voor het oprapen liggen en je toch je hachie moeten redden zonder opleiding/diploma. :j

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:01

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:
Ik waardeer iedereen die werkt. Als ik moet kiezen tussen telemarketeer of mijn hand op houden voor een uitkering, dan is de keuze snel gemaakt.

Crystal Meth maken en verkopen?

Dat brengt wel wat risico met zich mee, zou eerder iets gaan doen in beleggingen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:04

Shaggy, ja, schaadt. Ik heb het dan nadrukkelijk over het verkopen van dingen die iemand niet wil hebben, maar ja, dat schaadt mensen. Onzinnige abonnementen, onzinnige verzekeringen, woekerpolissen (oh ja, dat mag niet. "Financiele producten" dan.), dat soort dingen.

Ik heb dus niets tegen telefonisch werken, maar alles tegen het verdienmodel van ongevraagd dingen verkopen die niet nodig zijn. Dat mag je trouwens zonder meer uitbreiden naar mensen die aan de deur langskomen, en ook naar winkels (Seats&Sofas oa) waar een deel van het verdienmodel bestaat uit misleiding van de klanten, het versturen van spookfacturen, etc.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:10

Schadelijk vind ik in deze context echt zwaar overtrokken. Dat jij een aantal producten en diensten niet nodig acht wil nog niet zeggen dat het werk om deze producten aan de man te brengen voor de betreffende werknemers schadelijk is, kom nou

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:12

Shadow0 schreef:
Shaggy, ja, schaadt. Ik heb het dan nadrukkelijk over het verkopen van dingen die iemand niet wil hebben, maar ja, dat schaadt mensen. Onzinnige abonnementen, onzinnige verzekeringen, woekerpolissen (oh ja, dat mag niet. "Financiele producten" dan.), dat soort dingen.

Ik heb dus niets tegen telefonisch werken, maar alles tegen het verdienmodel van ongevraagd dingen verkopen die niet nodig zijn. Dat mag je trouwens zonder meer uitbreiden naar mensen die aan de deur langskomen, en ook naar winkels (Seats&Sofas oa) waar een deel van het verdienmodel bestaat uit misleiding van de klanten, het versturen van spookfacturen, etc.

Misleiding mag nooit. En woekerpolisen en spookfacturen vallen daar zeker onder.

Maar dingen verkopen die niet nodig zijn is zo ontzettend subjectief.....

Ik vind dat je het niet kan maken het naar de mensen die dit werk om te zeggen dat het geen zinnig werk is....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:28

NatasjavE schreef:
Shadow0 schreef:

Misleiding mag nooit. En woekerpolisen en spookfacturen vallen daar zeker onder.

Maar dingen verkopen die niet nodig zijn is zo ontzettend subjectief.....

Ik vind dat je het niet kan maken het naar de mensen die dit werk om te zeggen dat het geen zinnig werk is....

Precies dit.
En het schaadt niemand, dat slaat nergens op. Heb nog nooit gehoord dat iemand een trauma is opgelopen doordat ie een sales telefoontje heeft gehad. Ik snap niet waar je die onzin vandaan haalt, Shadow.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:39

Misleiding is overal, of je het nou hebt over belachelijk dure zadeldekjes, boekenclubs of zogenaamde korting die beloofd worden bij bepaalde aankopen, je bent zelf nog altijd verantwoordelijk voor wat je doet. Het zou bijvoorbeeld wel goed zijn om de zwakkere consument wat meer te beschermen tegen aankopen die eigenlijk niet zo slim zijn, voorlichting dus en budgetcoaching. Ook voor wat betreft het aangaan van leningen en overbodige verzekeringen denk ik dat voorlichting en opvoeding zal helpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:59

Pipodipo schreef:
Misleiding is overal, of je het nou hebt over belachelijk dure zadeldekjes, boekenclubs of zogenaamde korting die beloofd worden bij bepaalde aankopen, je bent zelf nog altijd verantwoordelijk voor wat je doet. Het zou bijvoorbeeld wel goed zijn om de zwakkere consument wat meer te beschermen tegen aankopen die eigenlijk niet zo slim zijn, voorlichting dus en budgetcoaching. Ook voor wat betreft het aangaan van leningen en overbodige verzekeringen denk ik dat voorlichting en opvoeding zal helpen.

Eens. Daar zou het onderwijs ook een rol in kunnen spelen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:18

Ik vind die reclames van geld lenen kost geld veel irritanter dan een telemarketeer. Of afterpay, daar komen mensen pas van in de problemen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:02

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:09

Het is ondertussen wel duidelijk wat voor mensen op dit soort populistische partijen afkomen...

Het voordeel is dan weer dat dit soort mensen een nogal hoog zelfvernietigend vermogen hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:15

Karl66 schreef:
Het is ondertussen wel duidelijk wat voor mensen op dit soort populistische partijen afkomen...

Het voordeel is dan weer dat dit soort mensen een nogal hoog zelfvernietigend vermogen hebben.

<CRASH> Daar ging mijn beeld dat de mensen in de 1e Kamer wijze mensen zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:17

Karl66 schreef:

Ik hoop het.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:08

...want in die "boreale wereld"
waar de mensenrechten en de Verlichting hoogtij vieren
daar geven we slachtoffers de schuld.

%)
-:(-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:32

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:12

mysa schreef:
Shaggy09 schreef:
Om even ontopic te blijven, hier gingen mijn nekharen toch wel overeind van staan. https://www.nu.nl/binnenland/5927949/aanstaand-fvd-senator-noemt-joden-makke-lammetjes-tijdens-holocaust.amp

Hij weet niet waar hij het over heeft; ten eerste was er wel, zowel passief als actief, Joods verzet.

Ten tweede kan ik zo een A4tje vullen met redenen waarom het geen massaal verzet kon zijn.

Ik denk, nee, weet zeker, dat je bij Breukering 10.000 x veiliger bent dan bij al degenen die nu selectief verontwaardigd zijn. En dat deze mijnheer al meer heeft gedaan om veiligheid te waarborgen dan de zoveelste selectief verontwaardigde.

Het gaat nergens om 'schuld of verwijt'. Het gaat om een vraag die wordt gesteld zolang men weet van de jodenvervolging. Hoe heeft dit kunnen gebeuren.

Esther Voet, oud-directeur CIDI en hoofdredacteur NIW laat zich er in dezelfde toon over uit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 01:54

Waar precies doet Esther Voet dat, janderelaa?

Ik lees dat ze zich er juist niet in herkent.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:07

Het was voor mij niet relevant in hoeverre die man betrouwbaar en/of integer is, hij heeft alleen ongelijk met zijn stelling. Door gebrek aan kennis of door niet nagedacht te hebben over dit onderwerp.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:20

janderegelaa schreef:
Ik denk, nee, weet zeker, dat je bij Breukering 10.000 x veiliger bent dan bij al degenen die nu selectief verontwaardigd zijn. En dat deze mijnheer al meer heeft gedaan om veiligheid te waarborgen dan de zoveelste selectief verontwaardigde.

Wie is 'je' in deze context?
En wat heeft deze Breukering dan allemaal gedaan om veiligheid te waarborgen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:04

Boras schreef:

Ze wil de kwalificatie makke lammetjes niet gebruiken nee. Maar ze heeft wel gezegd dat de Joden zich domweg af lieten voeren:

Afbeelding

Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:56

Hier haar eigen woorden en van zeer recent::

Op Twitter regent het al tweets van afkeuring, ook door Joodse opiniemakers.

Esther Voet van het NIW twittert:

‘Beste @BeukeringBg, even voor jouw info, over jouw opmerking ‘makke lammetjes’, vandaag in de @telegraaf. Een artikel uit het NIW.’

Daarbij staat een stel foto’s van een artikel over Joden die verzet boden.

Bron:

https://jonet.nl/aanstaand-forum-senato ... gaskamers/

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:00

Boras schreef:
Hier haar eigen woorden en van zeer recent::

Op Twitter regent het al tweets van afkeuring, ook door Joodse opiniemakers.

Esther Voet van het NIW twittert:

‘Beste @BeukeringBg, even voor jouw info, over jouw opmerking ‘makke lammetjes’, vandaag in de @telegraaf. Een artikel uit het NIW.’

Daarbij staat een stel foto’s van een artikel over Joden die verzet boden.

Ze valt over “makke lammetjes”. Daar kun je inderdaad iets van vinden. En verder niet ingaan op de inhoud. Die zij zelf al ter sprake brengt in 2014. Zie bovenstaande artikel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:06

janderegelaa schreef:
Boras schreef:

Ze wil de kwalificatie makke lammetjes niet gebruiken nee. Maar ze heeft wel gezegd dat de Joden zich domweg af lieten voeren:

[ [url=m/p2L5AD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N0zWfk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is niet verstandig om af te gaan op uitgelichte kopteksten. Kun je een link plaatsen naar het hele artikel?

Ik ben benieuwd of Esther Voet van mening is veranderd sinds die woorden uit 2014 of dat haar visie verkeerd wordt uitgelegd.

Hoe dan ook, ze laat nu een heel ander geluid horen dan waar jij haar voor opvoert in je argumentatie. Sterker nog, ze gaat er publiekelijk tegenin. Dus dat maakt dat je argumentatie waardeloos.
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-06-19 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:20

Boras schreef:
janderegelaa schreef:

[ [url=m/p2L5AD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N0zWfk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is niet verstandig om af te gaan op kopteksten. Kun je een link plaatsen naar het hele artikel?

Ik ben benieuwd of Esther Voet van mening is verband sinds die woorden uit 2014 of dat haar visie verkeerd wordt uitgelegd.

Hoe dan ook, ze laat nu een heel ander geluid horen dan waar jij haar voor opvoert in je argumentatie.

Misschien is ze haar eigen uitspraak vergeten. Hij staat er echt hartstikke letterlijk in.

En inderdaad, het is niet verstandig om af te gaan op kopteksten. Oh wacht...behalve als het iemand is die even gedemoniseerd moet worden, dan is het ok. Want iedereen reageert op dat ene zinnetje van Beukering.

En toegegeven, ik snap werkelijk waar niet waarom mensen van PVV en FvD niet eerst hun worden wegen voordat ze ze uitspreken. Ze zijn zo'n makkelijk doelwit zo. Juist omdat tegenstanders ingaan op alleen maar kopteksten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:33

Tuurlijk.