Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:07

anjali schreef:
amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Jij bent een echte kindervriend. Een baby kan er niets aan doen hoe hij verwekt is.



Sorry hoor, maar flikker toch een eind op met je achterlijke denkbeelden. Bah. Gevalletje wereldvreemd.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:13

Ik heb het eerder gezegd maar als mannen zwanger zouden kunnen worden zat er een abortushoek in elke Kruidvat en kreeg je airmiles cadeau bij de pil.

Wat een Middeleeuwse ongein is dit, misselijkmakend gewoon. Iedere vrouw zou de keuze wel/geen abortus zelf moeten kunnen maken, heeft een ander (of diens god) niks mee te schaften.

De zgnde ‘pro life’ mensen komen overigens alleen op voor kinderen die nog in de baarmoeder zitten. Daarna mag het aan alle kanten verrekken, hoe pro life is dat?

Zertab

Berichten: 12471
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:15

Ik kan hier zo boos om worden. Laat een vrouw gewoon zélf beslissen wat er met háár lichaam gebeurd. Wil je het kindje houden? Prima. Wil je het kindje laten aborteren? Prima. Is de keuze van de vrouw. En niet van de politiek of een stelletje mannen.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:15

Misschien moet je je oordeel voor je houden speedfiets, als je geen enkel idee hebt hoe mijn leven er uit ziet.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:16

Resistance schreef:
anjali schreef:
[quote="Joland
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Jij bent een echte kindervriend. Een baby kan er niets aan doen hoe hij verwekt is.



Sorry hoor, maar flikker toch een eind op met je achterlijke denkbeelden. Bah. Gevalletje wereldvreemd.[/quote]
Volgens mij zeg je zelf in je OP: respect naar elkaar. Volgens mij getuigt jouw bericht niet van veel respect.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:19

amado7 schreef:
Misschien moet je je oordeel voor je houden speedfiets, als je geen enkel idee hebt hoe mijn leven er uit ziet.

Der staat ook als

Des niet al te min blijft het een leven verwoesten door die vrouw als ordinaire couveuse te bestempelen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:19

Ik heb mij nader inzien een beter idee.
Als nou iemand ‚per ongeluk‘ zwanger wordt van een politicus en dan in het openbaar zegt: ik wil dit kind niet!
Dan krijg je eerst mooi 9 maanden roddelbladen en dan daarna de baby in een mandje op zijn bureau zetten met een kaartje erbij: dankzij de nieuwe wet mag je nu lekker van het vaderschap genieten en dan dat uiteraard ook op twitter zetten en zelf emigreren :)*

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:20

Ik vind dat er met abortus absoluut niet licht mag worden omgegaan. Dat verhaal van die mensen onder bewind is natuurlijk heel triest. Zulke mensen zouden verplicht gesteriliseerd moeten worden na zoveel abortussen. Ik vind dat in deze maatschappij en wereld met een te snel groeiende bevolking er zeker abortus moet zijn toegestaan. Sowieso moet een vrouw vrij zijn om te bepalen wat er met haar lichaam gebeurt. Ik vind dat als je abortus verbiedt, je castratie/sterilisatie bij mannen ook moet verplichten in bepaalde gevallen.
Ik ben ook voor vroegtijdig afbreken van de zwangerschap bij ernstige afwijkingen.
Ik denk dat in Alabama wel een handel zal ontstaan in illegale pillen die een miskraam opwekken enzo. Sneu en ouderwets. Geeft me inderdaad een soort Handmaids tale gevoel.

Zertab

Berichten: 12471
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:20

Suzanne F. schreef:
Ik vind dat er met abortus absoluut niet licht mag worden omgegaan. Dat verhaal van die mensen onder bewind is natuurlijk heel triest. Zulke mensen zouden verplicht gesteriliseerd moeten worden na zoveel abortussen. Ik vind dat in deze maatschappij en wereld met een te snel groeiende bevolking er zeker abortus moet zijn toegestaan. Sowieso moet een vrouw vrij zijn om te bepalen wat er met haar lichaam gebeurt. Ik vind dat als je abortus verbiedt, je castratie/sterilisatie bij mannen ook moet verplichten in bepaalde gevallen.
Ik ben ook voor vroegtijdig afbreken van de zwangerschap bij ernstige afwijkingen.
Ik denk dat in Alabama wel een handel zal ontstaan in illegale pillen die een miskraam opwekken enzo. Sneu en ouderwets. Geeft me inderdaad een soort Handmaids tale gevoel.


En die pillen zijn levensgevaarlijk... Echt heel triest.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:22

anjali schreef:
amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Jij bent een echte kindervriend. Een baby kan er niets aan doen hoe hij verwekt is.


De moeder wel als ze verkracht word?

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:25

En wat als die baby nou een verschrikkelijk leven krijgt Anjali? Is diegene dan nog een echte kindervriend?

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:29

Ik snap ook niet waarom een mensenleven en foetus zo superieur wordt bevonden. Varkens en koeien worden massaal naar slachthuizen gebracht, biggen en kalfjes ook. Zelfs drachtige dieren al mag dat eigenlijk niet, maar het is maar een koe he? Schapen mogen ritueel de hals worden doorgesneden, nertsen mogen levend gevild maar een nette afbreking van een zwangerschap bij een mens mag niet. Voor mij niet te begrijpen. Mensen en vooral die van het mannelijk geslacht vinden zich superieur aan al het andere leven. Levensgevaarlijk is het.

Zertab

Berichten: 12471
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:29

Mannen voelen zich blijkbaar nog altijd superieur boven een vrouw, gezien de dit zomaar even beslissen. Dat is pas gevaarlijk.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:30

Imo is het altijd een brevet van onvermogen als je jezelf als norm en waarheid vindt. Laat iedereen zelf keuzes maken die passen en goed voelen.

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:35

Citaat:
Sorry hoor, maar flikker toch een eind op met je achterlijke denkbeelden. Bah. Gevalletje wereldvreemd.


Je leert mensen pas echt kennen als je een persoon tegenover ze zet die een andere mening heeft dan hen.
Je bent er een mooi voorbeeld van resistance. ;)


Wat iemand al zei: terug naar de middeleeuwen waarin je niet zelf de beslissing mag maken over je lichaam..schandalig wat er gebeurt in Amerika!

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:36

pien_2010 schreef:
Imo is het altijd een brevet van onvermogen als je jezelf als norm en waarheid vindt. Laat iedereen zelf keuzes maken die passen en goed voelen.


Pien for president!!!

Jolandeee, oke. Dat is jouw keus, respecteer ook die van een ander.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:39

anjali schreef:
amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Jij bent een echte kindervriend. Een baby kan er niets aan doen hoe hij verwekt is.


Zooo hey...dus ieder ander die anders kiest is geen kindervriend...

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:40

Ailill schreef:
Avalanche81 schreef:

De vrouw. Het is haar lijf, en niemand anders heeft over haar lijf te beslissen. Tot het kind geboren is, is er geen kind, er is een zwangere vrouw. Die autonomie over haar eigen lichaam. Als die vader dat kind zo graag wil, moet hij seks hebben met een vrouw die dat ook wil.
Okay. Hoe zit het dan wanneer de moeder wél het kind wil houden maar de vader niet. Moet hij dan wel/niet fin. zorg dragen?

Punt waar ik naar neig: Binnen deze hele kwestie draait het om de beslissing van de vrouw - of juist het ontnemen van die beslissing. En dat snap ik hoor, iedereen is baas in eigen lichaam en niemand heeft daar, in mijn optiek, iets over te zeggen/vinden/beslissen. Maar, binnen de gebieden waar een vrouw zelf mag beslissen, 'trekt' de man vrijwel altijd aan het korste eind: Vrouw wil wel maar man niet, betaal maar. Vrouw wil niet maar man wel, jammer man. Vrouw wil (na een periode) zonder man, rechter wijst kinderen aan de vrouw toe. Nu is dit niet altijd het geval, maar meestal wel.

En het stomme is, ergens begrijp ik dit allemaal prima. Het klinkt logisch. Gevoelsmatig zit het me toch niet helemaal lekker.

Meer on-topic: Ik vind het een vreemde wet. Je ontneemt vrouwen een recht, bezorgt een hoop toekomstige kinderen/mensen wellicht geen prettig leven en de randzorgen, o.a. zorg, zijn behoorlijk zorgelijk.


De biologische vader is niet verplicht het kind te erkennen. Als hij dat niet doet, heeft de biologische moeder dus ook geen recht op alimentatie enzovoort enzoverder, maar de biologische vader ook geen recht naar het kind toe (dan denk ik aan bezoekrecht, ...).

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:44

tess_84 schreef:
De biologische vader is niet verplicht het kind te erkennen. Als hij dat niet doet, heeft de biologische moeder dus ook geen recht op alimentatie enzovoort enzoverder, maar de biologische vader ook geen recht naar het kind toe (dan denk ik aan bezoekrecht, ...).


En dat is dus niet zo.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:47

Resistance schreef:
Sorry hoor, maar flikker toch een eind op met je achterlijke denkbeelden. Bah. Gevalletje wereldvreemd.


Dit vind ik echt geen respectvolle reactie. Er wordt gevraagd , vanwege de gevoeligheid mbt dit onderwerp, respectvol te reageren.

Verschillende mensen / verschillende meningen. Echter op het moment dat iemand ook grotendeels tegen abortus is reageren sommigen wel heftig. Ik vraag mijzelf af waarom? Als je overtuigd bent van je eigen standpunt en dit weloverwogen hebt besloten dan is het toch prima?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:49

Marriefloor schreef:
Resistance schreef:
Sorry hoor, maar flikker toch een eind op met je achterlijke denkbeelden. Bah. Gevalletje wereldvreemd.


Dit vind ik echt geen respectvolle reactie. Er wordt gevraagd , vanwege de gevoeligheid mbt dit onderwerp, respectvol te reageren.

Verschillende mensen / verschillende meningen. Echter op het moment dat iemand ook grotendeels tegen abortus is reageren sommigen wel heftig. Ik vraag mijzelf af waarom? Als je overtuigd bent van je eigen standpunt en dit weloverwogen hebt besloten dan is het toch prima?


Volgens mij komt dat niet omdat iemand tegen abortus is maar vóór het verbieden van abortus. En daarmee ook voor het inperken van de keuzevrijheid van anderen.

Zertab

Berichten: 12471
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:49

Ja dat dus. Het is geen keuze meer namelijk. En daar gaat het mis.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:51

In een ideale wereld worden alle kindjes gezond geboren. En als de biologische ouders ze dan niet willen of kunnen hebben staan er andere ouders klaar met open armen om die kindjes te ontvangen.

Maar ja, die wereld bestaat niet en het is in Amerika zelfs nog een tandje erger dan hier. Als kinderen daar ongewenst zijn belanden ze gewoon in het systeem. En dat is geen fijn systeem.

secricible schreef:
Volgens mij komt dat niet omdat iemand tegen abortus is maar voor het verbieden van abortus. En daarmee ook voor het inperken van de keuzevrijheid van anderen.


Precies dit. Marriefloor, jij bent baas in eigen buik. Ik ook. En als iemand besluit abortus te ondergaan dan hoeven wij daar niks van te vinden. Klaar.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:53

Suzanne F. schreef:
tess_84 schreef:
De biologische vader is niet verplicht het kind te erkennen. Als hij dat niet doet, heeft de biologische moeder dus ook geen recht op alimentatie enzovoort enzoverder, maar de biologische vader ook geen recht naar het kind toe (dan denk ik aan bezoekrecht, ...).


En dat is dus niet zo.


Niet?

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:56

Suzanne F. schreef:
tess_84 schreef:


En dat is dus niet zo.


Niet?


Volgens mij wel, ik ben zwanger en mijn vriend en ik zijn niet getrouwd. Om hem enige zeggenschap te kunnen geven heeft hij een Akte van erkenning moeten aanvragen en ondertekenen bij de gemeente. Met toestemming van mij, dus volgens mij klopt het wel wat Tess zegt

Edit: Sorry, onderhoudsplicht blijft inderdaad staan. Alimentatie dient dus wel betaald te worden. Tenzij het kind officieel erkend wordt door evt. een nieuwe partner van de moeder.
Laatst bijgewerkt door Annelien92 op 17-05-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt