Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:11

PlantsTho schreef:
Morganlefay schreef:
Om even een andere ingang te geven. Bij een varkensboer binnenvallen omdat je het niet eens bent met de moderne veehouderij is een verhaal maar met auto's er naar toe rijden vind ik nog veel verderfelijker.
Als je zo graag het goede voorbeeld wil geven doe het dan ook goed en niet half. ~~}>
Iets met balk en splinter.
En ben ook bang dat deze mensen juridische bijstand hebben(gekregen) die ervoor zorgt dat ze aan alle kanten buiten kosten en andere procedures vallen. Wat inhoudt dat wij als gewone burgers de rekening krijgen
En ik denk inderdaad dat deze varkens een voortijdig enkeltje slachthuis gaan krijgen vanwege het verstoren van hun leefmilieu en stress. |(

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Ik vraag me dan ook nog eens af of je het erg vind dat de varkens wellicht naar de slachterij moeten nu. Dat was hoe dan ook het geval geweest toch, ook zonder dat de activisten in de stal waren geweest?

Dus omdat ze toch wel doodgaan om opgegeten te worden is het niet erg dat ze nu massaal vroegtijdig geruimd worden? En nee, dat is niet in het slachthuis. En ze worden dan ook niet opgegeten.
Een catastrofe voor de boer...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:14

Ik heb geen goed woord over voor die activisten, hun manier van handelen is geheel ondoordacht. Laten we huisvredebreuk plegen met ruim 100 man bij een varkenshouder.........
Door hun toedoen hebben de dieren 10 uur lang niet de verzorging gehad die ze nodig hadden, het risico op ziekte zeer vergroot met als gevolg dat alles straks mogelijk geruimd moet gaan worden. Als ze maar goed beseffen dat hun daar verantwoordelijk voor zijn!

Dit is gewoon niet die manier om dit aan de man te brengen. Bij mij geeft dit geen enkele sympathie eerder afkeer tegen ze.
Net als de beelden die ze vaak rond laten circuleren op internet, vaak is een groot deel ervan niet eens echt.

En nee ik zeg niet dat er nergens misstanden zijn, want die zijn er wel. Maar hierin moeten ze op een andere eerlijkere manier de mensen bewust van gaan maken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:16

verootjoo schreef:
Dus omdat ze toch wel doodgaan om opgegeten te worden is het niet erg dat ze nu massaal vroegtijdig geruimd worden? En nee, dat is niet in het slachthuis. En ze worden dan ook niet opgegeten.
Een catastrofe voor de boer...

Vooralsnog is er nog niks geruimd. Afwachten en kijken wat gebeurt.....

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:17

Idd Verootjoo, en op dat bordje komt wel ander vlees te liggen. Missie niet geslaagd lijkt me als er geruimd gaat worden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:17

Ik heb eens een varkensboer die met zijn hond bij mij kwam trainen meegemaakt, die had een pieper systeem bij dat als er stroomstoring was o.i.d. dat ie binnen een half uur op stal moest zijn omdat anders de meeste varkens gestikt waren. Dan viel de ventilatie en temperatuurbeheer uit en dan werd het te warm. Er was niet veel ruimte in tempepratuurverschil voordat ze dood gingen, dus stroom afsluiten als goed bedoelde actie.... |( |(

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:18

Best knap dat je het doden van dieren voor eten niet acceptabel vind maar het doden van dieren vanwege activisme wel acceptabel vind PlantsTho.

Hoe kan jij dit voor jezelf hetzelfde vinden en vergelijken en dan ook nog rechtpraten?

Je verdedigt nu gewoon het doden van dieren, als je zo principieel bent geef je aan dat je ook hier zwaar tegen bent. Want dood is dood.

Maar blijkbaar is het doden van dieren als het voor de goede zaak is ineens ondergeschikt?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:22

ruitje schreef:
Best knap dat je het doden van dieren voor eten niet acceptabel vind maar het doden van dieren vanwege activisme wel acceptabel vind PlantsTho.

Hoe kan jij dit voor jezelf hetzelfde vinden en vergelijken en dan ook nog rechtpraten?

Je verdedigt nu gewoon het doden van dieren, als je zo principieel bent geef je aan dat je ook hier zwaar tegen bent. Want dood is dood.

Maar blijkbaar is het doden van dieren als het voor de goede zaak is ineens ondergeschikt?

Zou dat gezien worden als een soort van offer of zo?
Brrrr ik krijg daar wel de kriebels van

Selka

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:24

Nou nou nou.. overdrijven is ook een vak kiki1976, een offer, kom op.

Vraag mij af waarom er zo lang gewacht is met ingrijpen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:24

kiki1976 schreef:
ruitje schreef:

Zou dat gezien worden als een soort van offer of zo?
Brrrr ik krijg daar wel de kriebels van

Zulke mensen zien hun acties met een roze bril, de rest zien ze volgens mij niet. Alleen hoe geweldig ze zijn, en hoe fantastisch ze de wereld verbeteren...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:25

En nu de hamvraag: Wat hebben ze ermee bereikt? Alleen maar een boel irritatie en narigheid. Ik hoop dat de activisten flink gestraft worden en de boer toch iets van compensatie/schadevergoeding krijgt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:26

Het doden van dieren voor de goede zaak is wel vaker ondergeschikt voor de activisten.
Net zoals het vrijlaten van nertsen, al die diertjes gaan natuurlijk dood maar voor het goede doel is dat opeens niet erg.
De hekken doorknippen toen bij de Oostvaardersplassen dat er dieren verongelukt werden, om hun doel duidelijk te maken mogen er dieren geofferd worden.
En zo zal het lijstje nog wel veel langer gemaakt kunnen worden.
Sommige activisten zijn zo extreem dat het gewoon gevaarlijk wordt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:27

dat ws alle varkens vergast worden en vernietigd, de boer zijn erf bijna kan laten ontsmetten door de terugzooi die ze achtergelaten hebben aan bierflesjes peuken en rotzooi.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:31

Onali schreef:
Jennyj01 schreef:
Dus deze stress is not done maar de stress van de intensieve houderij, vervoer en het slachthuis kan wel? Beetje hypocriete houding. Maar ja dat is bokt :Y) .

Dat is kortdurende stress.

'kort' lol

ja is van 2017 maar gebeurt nog steeds zo, don't at me.

lekker levende varkens in kokend water.
https://www.animalrights.nl/animal-righ ... huis-tielt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:32

Mayflower_ schreef:
En nu de hamvraag: Wat hebben ze ermee bereikt? Alleen maar een boel irritatie en narigheid. Ik hoop dat de activisten flink gestraft worden en de boer toch iets van compensatie/schadevergoeding krijgt.

Precies, geen enkele goodwill, terwijl heel veel mensen echt wel zien dat er dingen moeten veranderen.. Maar dit werkt compleet averechts :n

Romyamb, lekker die propaganda blijven lezen, wát een onzin.. :n

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:33

Caesar schreef:
Ze traden harder op bij de Oostvaardersplassen dan hier... ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben maar feit is dat deze boer al 10 uur geen zorg kan verlenen aan zijn dieren door deze freaks

Inderdaad en op de OVP is wel sprake van crepeerbeleid en het onthouden van voer en verzorging! Maar ja dat is onder bewind van de provincie en dit is MAAR een boer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:34

Ik Ben (als plantaardige eter ) echt niet gecharmeerd van deze actie

Arme varkens hebben maar minimaal mensen contact en dan komt er een kudde goedbedoelende mensen die boel even over de zeik helpen
Bult met stress en risico voor die dieren , heel sneu

Ja ik ben voor bewustwording bij het grote publiek etc
Maar niet ten koste van de dieren die daar nu voor gebruikt worden

Daarnaast idd het hele stuk bedreiging van de veehouder (want laten we wel zijn, wat is met zulke getale het terein en de stallen betreden anders te noemen ?)

Wat mij betreft niet de weg om te bewandelen dit :n

romyamb

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:37

onzin? het is realiteit.
maar ik wil nog even toevoegen, ik ben tegen de activisten hoe zij tewerk gaan!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:38

Ja Romy, als ze er voor zorgen dat in NL geen boer meer bestaat en wij nog even veel vlees blijven eten, dan krijg je alleen nog maar dit soort praktijken.

Ik ben ook ooit bij een varkensstal binnen geweest en behalve de geur vond ik het echt allemaal niet zo als hier beschreven wordt. Iemand met hart voor zijn dieren.

En dan vinden ze het raar dat wij het zielig vinden als varkens geruimd moeten worden maar niet voor ons vlees, het is al vaker gezegd maar als je actievoert tegen dit soort praktijken, waarom zorg je er dan voor dat het alsnog gebeurt? Dan ga bij een supermarkt staan en blokkeer de vleesafdeling :+ ipv hier nu onschuldige mensen én dieren bij te betrekken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:42

PlantsTho schreef:
Heb je gezien hoe die biggen er bij liggen, in kooien waar ze niet ens vrij kunnen bewegen? Of met zo velen op relatief klein oppervlak? Heb je de transporten weleens zien binnenkomen bij het slachthuis, met varkens onder de krassen en wonden omdat ze in een veewagen gepropt zitten? Maar sure, kortdurende stress. :)

Heb je klachten? Bij de regering aankloppen die kunnen wat aan de regels doen, boeren niet , die hebben maar te bouwen naar voorschriften en regels die hun verplicht opgelegd worden.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:43

ik ben echt echt echt klaar met deze mensen.
ik ben wel een soort van blij dat dit eindelijk een keer het nationale nieuws haalt, dit is namelijk niet de eerste keer dat er word ingebroken bij boeren om de boel te terroriseren. dit is niet de eerste keer dat ze de wet overtreden. sterker nog, dit word vanuit de meetings die deze mensen hebben aangemoedigd.
https://www.agraaf.nl/artikel/181757-co ... activisten
edit : https://www.boerderij.nl/Home/Blogs/201 ... t-389781E/

en kan het bbq'en kinderachtig vinden, maar eerlijk he, mijn ervaring met boeren is dat dit allemaal nog lief is. wat men zich ook even moet realiseren is wat dit voor een aanslag is op de mentale gezondheid van die boeren. dit is waardoor er dalijk rond iedere boerderij een meters hoog hek staat. alsof de marktprijzen en de regels vanuit de overheid allemaal nog niet genoeg zorgen geven.

deze boer kan aan de anti depressiva, en de activisten krijgen een medaille.

de nederlandse economie draait op de agrarische sector, of we dat nou leuk vinden of niet. we doen het hier zo super goed. ga in tailand in een varkenstal zitten aub.
Laatst bijgewerkt door ImLucky op 14-05-19 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:44

speurneusc schreef:
Ik heb eens een varkensboer die met zijn hond bij mij kwam trainen meegemaakt, die had een pieper systeem bij dat als er stroomstoring was o.i.d. dat ie binnen een half uur op stal moest zijn omdat anders de meeste varkens gestikt waren. Dan viel de ventilatie en temperatuurbeheer uit en dan werd het te warm. Er was niet veel ruimte in tempepratuurverschil voordat ze dood gingen, dus stroom afsluiten als goed bedoelde actie.... |( |(

Mijn vader heeft 24/7 een pieper op zag. Best rot als je gaat uiteten of op om 3.00 snachts. Via een app op zijn mobiel kan hij sommige storingen verhelpen als bvb een voersilo storing heeft, maar een klimaat melding moet hij inderdaad altijd heen. Gaat niet over roosjes hoor, boer zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:46

Selka schreef:
Nou nou nou.. overdrijven is ook een vak kiki1976, een offer, kom op.

Vraag mij af waarom er zo lang gewacht is met ingrijpen.

Dat staat letterlijk in het artikel, de activisten konden niet hardhandig weg worden gestuurd ivm hygiëne en stress van de dieren volgens mij?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:48

Veulen84 schreef:
Firelight schreef:
Het gaat de terroristen helemaal niet over de manier van huisvesten:
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/19 ... eschakeld/

Ik schreef dat al eerder inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen hier missen dat het gaat om extremisten. Deze mensen keuren elke vorm van dieren eten af en vinden dat we ze daar ook niet voor mogen houden. Zulke mensen maak je het nooit naar het zin.

Inderdaad die rellen om het rellen. Morgen gaan ze bedenken dat je niet op een paard mag zitten en het niet in een stal mag zetten en blokkeren ze met 100 man jouw paard? Hoe zou je dat vinden?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:52

Rizette schreef:
PlantsTho schreef:
Heb je gezien hoe die biggen er bij liggen, in kooien waar ze niet ens vrij kunnen bewegen? Of met zo velen op relatief klein oppervlak? Heb je de transporten weleens zien binnenkomen bij het slachthuis, met varkens onder de krassen en wonden omdat ze in een veewagen gepropt zitten? Maar sure, kortdurende stress. :)

Heb je klachten? Bij de regering aankloppen die kunnen wat aan de regels doen, boeren niet , die hebben maar te bouwen naar voorschriften en regels die hun verplicht opgelegd worden.

Waarom moet de regering die regels dan veranderen? De boeren kunnen zelf toch ook veranderen? Maar die vinden deze praktijken maar normaal. En dan met de beschuldigende vinger naar de consument wijzen. Als je het topic doorleest lees je dat er ook veehouders zijn die niet op deze manier werken. Dus het kan wel anders. Maar de wil is er pas wanneer het van hoger hand opgelegd wordt. En dat is ook de reden voor dat enorme pak aan regels en administratie.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:53

Nee, de boeren kunnen dat niet veranderen zolang zij maar een schijtbedrag krijgen en dus duizenden varkens moeten houden omdat WIJ zo nodig goedkoop moeten vreten.