Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Ik ben ervoor dat iedereen zich thuis moet voelen in Nederland en elkaar in zij of haar waarde moeten laten. Wil ik dat we daar extra geld aan uitgeven? Nee, want het moet iets normaals worden en als je er continue de aandacht op wil vestigen wordt het niet normaal.
Ik vind milieu belangrijk, maar we moeten dit wel realistisch houden. Het is niet mogelijk om nu direct iedereen te verplichten een waterpomp aan te schaffen, maar er moet duidelijkheid komen in duurzame opties en welke kosten/subsidies hieraan hangen. Inderdaad maakt alleen Nederland op wereldwijde basis geen groot verschil, maar moeten we er dan maar niets aan doen? Een verbeterde wereld begint nogmaals bij jezelf.
Ook vind ik dat werken moet worden gestimuleerd, waardoor uitkeringen wat mij betreft best omlaag mogen. Alleen het moet niet ten koste gaan van mensen die echt niet kunnen. Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen.
Ik wil ook niet dan de bevolking meer inspraak krijgt, niet omdat we ons er niet mee moeten bemoeien. Alleen, omdat er een hoop mensen zijn die zich veel te graag wil bemoeien maar er geen verstand van heeft...
Oftewel, ik stem niet. Ik heb nog geen partij gevonden welke een beetje neutraal is in alle onderwerpen en per situatie bekijkt in plaats van een standpunt inneemt.
snuffie123 schreef:Edit, ze zijn wel bezig met milieuvriendelijke vliegtuigen toch? Heeft iemand enig idee hoever ze hier al mee zijn en hoe snel wij daarvan gebruik van zullen gaan maken?
mavantos schreef:Ook vind ik dat werken moet worden gestimuleerd, waardoor uitkeringen wat mij betreft best omlaag mogen. Alleen het moet niet ten koste gaan van mensen die echt niet kunnen. Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen.
karuna schreef:Mavantos uitkeringen naar beneden? Je weet dat oa bijstandsuitkering al beneden bestaansminimum is? En je weet ook dat die vaak gebruikt wordt als afvoerputje van arbeidsongeschikten die ze buiten de wao en wajong houden?
karuna schreef:Maar als je bv twee keer 100 euro verdient maar maand drie niet, houden ze nu voor het gemak de derde maand de 100 euro al in en kun je die met terugwerkende kracht weer krijgen (lees na maand of 4 of zo) risico is dan domweg te groot want het geld heb je wel nodig om je kop boven water te houden. Dus ja begrijpelijk dat je dan minder snel staat te springen te werken omdat je groot risico loopt schulden te maken met alle gevolgen van dien. Uwv heeft me afgeraden eraan te beginnen omdat ik dus groot risico loop continue te kort te komen door de naloop regeling
karuna schreef:Mavantos uitkeringen naar beneden? Je weet dat oa bijstandsuitkering al beneden bestaansminimum is? En je weet ook dat die vaak gebruikt wordt als afvoerputje van arbeidsongeschikten die ze buiten de wao en wajong houden?
Wel is het zo dat werken naast een uitkering nagenoeg onmogelijk is? Omdat dat administratief zo een gedoe wordt dat je je ermee in de vingers snijdt. Ik wilde het naast wao gaan proberen. Vanuit huis op eigen tempo. Maar begrijpelijk en terecht elke euro verdienen is wao niet krijgen,![]()
Maar als je bv twee keer 100 euro verdient maar maand drie niet, houden ze nu voor het gemak de derde maand de 100 euro al in en kun je die met terugwerkende kracht weer krijgen (lees na maand of 4 of zo) risico is dan domweg te groot want het geld heb je wel nodig om je kop boven water te houden. Dus ja begrijpelijk dat je dan minder snel staat te springen te werken omdat je groot risico loopt schulden te maken met alle gevolgen van dien. Uwv heeft me afgeraden eraan te beginnen omdat ik dus groot risico loop continue te kort te komen door de naloop regeling
Wel is het zo dat werken naast een uitkering nagenoeg onmogelijk is? Omdat dat administratief zo een gedoe wordt dat je je ermee in de vingers snijdt. Ik wilde het naast wao gaan proberen. Vanuit huis op eigen tempo. Maar begrijpelijk en terecht elke euro verdienen is wao niet krijgen,![]()
Maar als je bv twee keer 100 euro verdient maar maand drie niet, houden ze nu voor het gemak de derde maand de 100 euro al in en kun je die met terugwerkende kracht weer krijgen (lees na maand of 4 of zo) risico is dan domweg te groot want het geld heb je wel nodig om je kop boven water te houden. Dus ja begrijpelijk dat je dan minder snel staat te springen te werken omdat je groot risico loopt schulden te maken met alle gevolgen van dien. Uwv heeft me afgeraden eraan te beginnen omdat ik dus groot risico loop continue te kort te komen door de naloop regeling
MarcoBorsato schreef:Een goede vriend van ons was PVV aanhanger en hij zal nu nog steeds sympathie hebben voor Wilders (denk ik). We hebben heel veel met hem gesproken hierover.maar als iemand zich zo profileert als Wilders dan vind ik het mijn plicht om dat te veroordelen.
Onali schreef:https://www.ad.nl/binnenland/ns-wil-rei ... ~a66f6f19/
Dus met de auto krijg je rekeningrijden, zodat je of met het OV gaat of de spits vermijd. En nu gaat de NS hetzelfde doen.
Ik dacht dat het OV juist gestimuleerd moest worden
Onali schreef:https://www.ad.nl/binnenland/ns-wil-rei ... ~a66f6f19/
Dus met de auto krijg je rekeningrijden, zodat je of met het OV gaat of de spits vermijd. En nu gaat de NS hetzelfde doen.
Ik dacht dat het OV juist gestimuleerd moest worden
pien_2010 schreef:MarcoBorsato schreef:Een goede vriend van ons was PVV aanhanger en hij zal nu nog steeds sympathie hebben voor Wilders (denk ik). We hebben heel veel met hem gesproken hierover.maar als iemand zich zo profileert als Wilders dan vind ik het mijn plicht om dat te veroordelen.
Het probleem bij Wilders is dat zijn analyses of dat wat hij zegt, vaak wel degelijk klopt.
De hele immigranten politiek, waar mensen enorm lang blijven hangen in Nederland voordat er duidelijkheid is, deugt van geen meter.
Hoe het nu is weet ik niet (woon niet meer in Nederland), maar jaren geleden op de voetbalvelden van onze kleinkinderen waren er Marokkaanse gastjes die keer op keer echt vervelend liepen te doen, zo ook met criminaliteit waar ze toch wel tegen aan leunden. Integratie is weerbarstig (niet altijd).
Wilders weet dat als geen ander te benoemen op een zeer scherpe manier. Alleen, en dat is het probleem, hij biedt geen oplossingen. Hij zal de problemen alleen maar groter maken, want als je een hele groep als "not done" veroordeelt dan zal die grote groep er ook niet bij willen horen en zich vijandig gaan opstellen.
We hebben hier heel veel met onze vriend over gesproken en het klinkt misschien wel "leuk" bij sommige mensen in de oren "minder→ minder", maar als jij bij die groep hoort zet dit zeer kwaad bloed en maakt agressief. Of anders gezegd het lost niets op. Het maakt dat je "de goede" tegenover "de slechte, de uitgekotsten" hebt. Dus problemen worden alleen maar groter gemaakt.
Als je dan ziet dat hier op de Franse TV de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, op TV komt in een actualiteiten programma waar de vraagstelling is: " hoe kun je wel de problemen oppakken met bepaalde islamitische gasten waar het niet goed mee gaat en die wellicht een gevaar voor de samenleving gaan vormen", en het Rotterdamse voorbeeld met zeer veel belangstelling gevolgd wordt want het lijkt te werken, dan zie je dat dat soort andere oplossingen wel werken.
Onze vriend is inmiddels zover dat hij het eigenlijk helemaal met ons eens is. Het is namelijk onze menselijke natuur, om ons niet al teveel te verdiepen, om voor de gemakkelijke oplossingen te gaan die dus geen oplossingen zijn maar het wel lekker doen in het gehoor, om onze instincten te veel te volgen etc. etc.
Dus ik begrijp PVV kiezers heel erg goed. Alleen vind ik het belangrijk dat ze zien, dat de PVV niet de oplossingen gaan brengen waar ze op hopen. De tijd kan nooit terug gedraaid worden, en de tijd dat je in Nederland alleen maar mensen hebt wonen vanuit de bloedlijn die er al honderden jaren aanwezig is, die tijd is gewoon voorbij en komt dus ook nog terug.
Dus kun je beter met elkaar gaan zoeken hoe we wel gezellig met elkaar kunnen gaan samenleven.
ooooh maar dat vind ik ook. Ik heb er helemaal niets mee. Dat wil echter niet zeggen dat alles wat hij zegt onzin is. Alleen hij biedt totaal geen oplossingen, integendeel, hij polariseert zo erg dat de problemen alleen maar groter worden.Citaat:Ik vind hem helemaal niet de vinger op de zere plek leggen maar juist polariseren.
Shaggy09 schreef:Ik ken het, het slechte OV netwerk. Hier gaan de bussen 1 keer in 't uur maar naar sommige plekken gaat er alleen een belbus. Ook ontzettend duur is het. Dus willen ze idd dat we de auto minder pakken zullen ze echt drastisch daar het een en ander aan moeten veranderen.