9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:27

xHaithi schreef:
Deze hele discussie heeft voor mij geen zier te maken met vieze oude mannetjes. Het gaat erom dat het seksualiseren van (jonge) kinderen niet oke is, vind ik. Zeker niet als dat blijkbaar een soort standaard is/moet worden in een branche als mode of entertainment (want dit is niet de eerste keer dat het mij opvalt, al is de branche niet dezelfde).

Voor jou dan misschien niet, maar in dit topic is het onderwerp van pedofilie of vieze mannetjes vaak genoeg als argument gebruikt.

Maar waarom vind je het kind hier geseksualiseerd worden? Is het omdat ze niet lacht? Natuurlijk is het een professionele shoot en ziet dat er anders uit dan een vakantiekiekje van een kind dat een smeltend ijsje vastheeft. Maar om nou te zeggen dat de fotograaf dit kind hier heeft weggezet als een seksueel object, dat vind ik dan weer te ver gaan.ik dacht echt dat we al verder geëvolueerd waren en dat een stukje blote huid en een mooie meid die je recht aankijkt niet meteen betekent dat je opgewonden moet geraken.
In de laatste link die ik gaf, zitten ook foto's van meisjes met blote schouders die op dezelfde manier in de camera kijken. Die zijn dan ineens wel mooi?

xHaithi schreef:
Dat zijn inderdaad prachtige foto's van heel uiteenlopende kinderen. Ik zie hier niets verkeerd aan.
Summer poseert en probeert te kijken zoals een volwassen model doet die een shoot doet waar onder andere een suggestieve/sensuele/seksuele vibe uit spreekt. Dat is het probleem, of in ieder geval, dat is het probleem voor mij. Dit is overigens haar schuld niet. Laat dat duidelijk zijn.

anjali

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:21

Wat is eigenlijk het doel van deze foto's? Waarom worden ze gemaakt? Ik neem aan om geld mee te verdienen. Wie zou die dan moeten kopen? Niet de modeindustrie om kleding aan te prijzen,want die heeft ze amper aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:26

anjali schreef:
Wat is eigenlijk het doel van deze foto's? Waarom worden ze gemaakt? Ik neem aan om geld mee te verdienen. Wie zou die dan moeten kopen? Niet de modeindustrie om kleding aan te prijzen,want die heeft ze amper aan.

Wauw, wat een ongelofelijk vrouwonvriendelijk en naar bericht. 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:45

Wat is daar vrouwondvriendelijk aan dat bericht? Ik zie het niet. Ik zie 10 keer liever huis tuin en keukenfoto's van kinderen dan van die gekunstelde plaatjes met zo'n filter erover. Niet mijn smaak. Maar er zijn veel mensen die het wel mooi vinden blijkbaar. Mijn dochter van bijna 9 zou ik nooit zo op de foto laten zetten. Ook omdat dit totaal niet past bij wie zij is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:45

anjali schreef:

Het is een kunstvorm, net zoals bepaalde kledingontwerpen. Dit is geen foto voor de H&M zoals jij dat kent uit de bushokjes maar dit gaat in haar portfolio zodat klanten een idee krijgen van wat ze kan en hoe ze eruit ziet. Voor de fotograaf is het een kunstwerk.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:53

Wat een knap meisje! Ik vind de foto's die ze van haar hebben gemaakt ook kwalitatief erg goed, en ze passen binnen de huidige 'trend' qua fotografiestijl. (Of dat een seksuele stijl is of niet ga ik niet op in en boeit me niet).

Maar als ik haar instagram zo zie, dan ben ik vooral blij dat ik op mijn met mijn vriendinnen over het schoolplein rende en deed alsof ik een wilde hengst aan het vangen was, om dan daarna in de klas verder te giebelen over onze wilde avonturen.
Ik weet niet of dit meisje dat misschien zal missen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:01

anjali schreef:

:') :') Is dit serieus of ben je nu dom aan het doen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:03

DreamGuide schreef:
Wat een knap meisje! Ik vind de foto's die ze van haar hebben gemaakt ook kwalitatief erg goed, en ze passen binnen de huidige 'trend' qua fotografiestijl. (Of dat een seksuele stijl is of niet ga ik niet op in en boeit me niet).

Maar als ik haar instagram zo zie, dan ben ik vooral blij dat ik op mijn met mijn vriendinnen over het schoolplein rende en deed alsof ik een wilde hengst aan het vangen was, om dan daarna in de klas verder te giebelen over onze wilde avonturen.
Ik weet niet of dit meisje dat misschien zal missen.

:D

Is het ook niet mooi dat ieder kind anders is, en dus uniek kan en mag zijn :) ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:06

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:

:') :') Is dit serieus of ben je nu dom aan het doen?

nee dat is een serieuze vraag. Maar Lieveli heeft er al een antwoord op gegeven,nl. dat het een kunstvorm zou zijn.Overigens,hierboven vindt iemand mijn opmerking vrouwonvriendelijk. Dat vind ik juist niet,want ik vind dat het exploiteren van vrouwen en meisjes vanwege hun lichaam\uiterlijk juist vrouwonvriendelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:09

En ik vind het vrouwonvriendelijk om iets zoals mode of beauty vrouwonvriendelijk te vinden. Het is toch echt de droom van tienduizenden meisjes om model te kunnen staan. Jij praat hier alsof je gelijk een sloerie bent als je model staat voor iets anders dan een vuilniszak. Wake up zeg.. We leven niet in 1800.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:10

Voor iedereen ligt die grens ergens anders Anjali en tevens is er zoiets als eigen keus. :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:15

xHaithi schreef:
Gini schreef:
Het verschil tussen een spontane foto van een doorsnee kind versus een professionele shoot van een mooier dan gemiddeld kind? De eerste foto die ik hier gelinkt hebt, is een meisje dat in badpak languit in het water ligt, haar hoofd nonchalant rustend in haar hand terwijl ze lachend recht in de camera kijkt. Achter haar zit een meisje in badpak, achteroverleunend, steunend op haar handen.

Als ik nu een vies oud mannetje was, denk je dat ik dan niet aan mijn trekken zou komen?

Zijn deze foto's ook ongepast: https://www.yourstylefotografie.com/por ... -kinderen/
of zijn dit gewoon prachtige foto's van prachtige kinderen?

Deze hele discussie heeft voor mij geen zier te maken met vieze oude mannetjes. Het gaat erom dat het seksualiseren van (jonge) kinderen niet oke is, vind ik. Zeker niet als dat blijkbaar een soort standaard is/moet worden in een branche als mode of entertainment (want dit is niet de eerste keer dat het mij opvalt, al is de branche niet dezelfde).

Dat zijn inderdaad prachtige foto's van heel uiteenlopende kinderen. Ik zie hier niets verkeerd aan.
Summer poseert en probeert te kijken zoals een volwassen model doet die een shoot doet waar onder andere een suggestieve/sensuele/seksuele vibe uit spreekt. Dat is het probleem, of in ieder geval, dat is het probleem voor mij. Dit is overigens haar schuld niet. Laat dat duidelijk zijn!
Ook niet overal trouwens. Deze foto vind ik wel leuk van haar en dat is net zo goed een professionele foto in een beetje dezelfde stijl. https://www.instagram.com/p/BoBu6u7i0ku/ Je ziet dat het een kind is. Haar blik straalt ook eerder jeugdigheid uit en je ziet een kleine vrolijke twinkeling in haar ogen. De pose is gepast voor een kind van 9. Weinig problemen mee.
Deze is bijvoorbeeld wat gelijkaardig maar minder op haar gezicht gefocust: https://www.instagram.com/p/BjHsTWyFuDt/

Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden! _/-\o_
trouwens : ik ben helemaal niet preuts of superconservatief of oversext of wat hier allemaal genoemd wordt. Maar ik krijg wel een ongemakkelijk gevoel bij de fotos waar ze Summer inderdaad als een volwassen model laten poseren voor (wat ik vind) suggestieve fotos. Dat leid ik af aan de manier van kijken, mond lichtjes open, subtiel bloot, aangenomen poses...
Vind trouwens dat er heel zwartwit gereageerd wordt door de meeste bokkers hier. Op die fotos zou men best geloven dat het kind 16 of ouder is, dus dit heeft niks met vieze oude mannetjes te maken.
Ik liet de fotos aan mijn collega zien en zijn reactie was : ja, hallookes! das een gerief!
Toen ik vroeg hoe oud denk je dat ze is, zei hij : jaar of 17?
Ik zei : 9. Zijn reactie : OMG! En hij voelde zich onmiddellijk ongemakkelijk. (heeft zelf jonge kinderen).
Dat bedoel ik dus.
Neem de proef eens op de som en laat deze fotos zonder verdere info over Summer aan een aantal random mannen zien en vraag hun reactie. :)

Offtopic : @Shaggy09 : mijn paard heet ook Shaggy :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:34

Haha leuke naam hé :))
Maar ik vraag me op zo'n moment af wat het uitmaakt dat zij er ouder uitziet op die foto's?
Ik zou het niet erg chill vinden als mijn eigen kinderen er op die leeftijd al uit zien als een griet van 16 maar los van dat. Waarom mag dat meisje er niet zo op staan? Wat is er erg aan dat als je die foto laat zien er mensen zullen zijn die haar ouder schatten dan 9?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:45

Omdat mijn collega dus ook vond dat er een sensuele/uitdagende uitstraling van de fotos uitgaat. Die gevoelens opwekken die OK zijn bij een vrouw, maar niet bij een negenjarige. En het is bewust dat deze fotograaf dit oproept.
Het is zo'n knap kind, dan is het toch niet nodig om haar zo suggestief op de foto te zetten? Ik vind het inderdaad een zorgwekkende evolutie dat de modellen alsmaar jonger worden, en dan geportretteerd moeten worden als een volwassene.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:47

Ik vind het verder wel een zeer interessant topic, dit. Erg boeiend om te lezen hoe de meningen over de "omstreden" fotos zo verschillen. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:56

Als mijn negenjarige dochter zo overal te zien, mooi of niet mooi, zou zijn zou ik vreselijk vinden. Geen haar op mijn hoofd die daarover zou denken om daar toestemming voor te geven, hoeveel geld ze ook kan verdienen. Zo’n meisje kan totaal geen kind meer zijn en er wordt van alle kanten aan getrokken want die bedrijven gaat het alleen om geld verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:19

Resistance schreef:
anjali schreef:

Absoluut geen verkeerd bericht.
Dit is duidelijk geen (kleding)modellen foto. Maar een uitermate seksistische pose van een kind wat niet weet waarmee ze bezig is. Het zou de ouders sieren om hier wat aan te gaan doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:32

Resistance schreef:
anjali schreef:

Wat is er vrouw onvriendelijk aan dit bericht?
Vrouwonvriendelijk is een 9 jarige als senusuele volwassene neer te zetten en niet de vraag wat het de doel van de ze foto's zijn.
Ik neem aan dat de doel van die foto's zijn de verkoop van de 9 jarige als model.Dat lijkt me vrouwonvriendelijker dan de vraag van Anjali :D

Ik zal ook wel een jaloerse trut zijn,maar ik zou van dit soort foto's van mijn 9 jarige dochter niet blij worden ,hoewel ik de eerste foto wel mooi vind

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:47

Maar what the hell is vrouwonvriendelijk aan vrijwillig zo poseren?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:48

Gini schreef:
Maar waarom vind je het kind hier geseksualiseerd worden? Is het omdat ze niet lacht? Natuurlijk is het een professionele shoot en ziet dat er anders uit dan een vakantiekiekje van een kind dat een smeltend ijsje vastheeft. Maar om nou te zeggen dat de fotograaf dit kind hier heeft weggezet als een seksueel object, dat vind ik dan weer te ver gaan.ik dacht echt dat we al verder geëvolueerd waren en dat een stukje blote huid en een mooie meid die je recht aankijkt niet meteen betekent dat je opgewonden moet geraken.
In de laatste link die ik gaf, zitten ook foto's van meisjes met blote schouders die op dezelfde manier in de camera kijken. Die zijn dan ineens wel mooi?

Neen het is niet omdat ze niet lacht. Deze foto's roepen gewoon een andere soort betekenis en intentie op dan een normale kinderfoto waar vaak de spontaniteit en eventueel een mooie kinderblik wordt vastgelegd. Die vind ik hier niet terug.
In je link zat inderdaad één meisje waarvan ik één van die foto's in eerste instantie ook net wat minder vond. Maar het is op die foto's duidelijk dat het überhaupt een kind is (daar gaat het bij Summer al mis) en de poses zijn normaal voor die leeftijd.
Hij zet haar eigenlijk wel weg als een seksueel object, al is het misschien wat subtieler en niet baf in your face met een grote pijl erop. Dat doet heel die industrie trouwens constant met vrouwen, alleen weten die volwassen vrouwen perfect waarvoor ze kiezen en weten die ook welke pose en blik welk beeld zal oproepen bij een kijker. Een kind niet!
En als ik dat ongemakkelijk gevoel krijg, samen met blijkbaar nog een aantal anderen, en we spreken hier over een professionele fotograaf die er zijn job van gemaakt heeft om beelden op de juiste manier vast te leggen en het juiste verhaal te vertellen met een foto, dan is het niet dat wij allemaal te preuts zijn om het te snappen als we vinden dat dit een grens over gaat. Dan zit die boodschap er blijkbaar zo in. Dat sommigen die niet capteren of anders capteren wilt niet zeggen dat die eerste groep conservatief, preuts en onnozel is.
Het is niet omdat je voor een blote schouder niet meer publiekelijk aan de schandpaal genageld wordt dat dat geen enkele lading meer heeft in geen enkele context. Ik denk dat we allemaal zo overstelpt worden met foto's waar per definitie, zeker in de modellenwereld, een vleug verleiding en 'vrouwelijk schoon' in zit dat dat maar normaal gevonden wordt. Wel, bij kinderen trek ik toch echt een grens. Zelfs nog maar een gram seks in vaag verband brengen met een kind van 9, voelt fout voor mij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:14

chanicha schreef:
Als mijn negenjarige dochter zo overal te zien, mooi of niet mooi, zou zijn zou ik vreselijk vinden. Geen haar op mijn hoofd die daarover zou denken om daar toestemming voor te geven, hoeveel geld ze ook kan verdienen. Zo’n meisje kan totaal geen kind meer zijn en er wordt van alle kanten aan getrokken want die bedrijven gaat het alleen om geld verdienen.

Beetje overdreven reactie hoor, je praat alsof je er steeds bij bent en nu weet voorspellen dat het helemaal mis gaat met het meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:51

Ik denk dat we gewoon kunnen concluderen dat iedereen hier anders naar zulke foto's kijkt. Dat lijkt me de enige juiste conclusie ipv elkaar aan te gaan vallen op elkanders mening ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:16

Shaggy09 schreef:

Helemaal niks.

Wat ik wel vrouwonvriendelijk vind, is willen beperken van vrouwen en meisjes omdat er creeps bestaan...... daar heb ik een veel groter probleem mee. Dan moet je de creeps aanpakken, niet vrouwen en meisjes.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:57

Avalanche81 schreef:
Shaggy09 schreef:

Helemaal niks.

Wat ik wel vrouwonvriendelijk vind, is willen beperken van vrouwen en meisjes omdat er creeps bestaan...... daar heb ik een veel groter probleem mee. Dan moet je de creeps aanpakken, niet vrouwen en meisjes.

Nee inderdaad.
Ik heb soms het gevoel dat feminisme juist nadruk legt op die zogenaamde ´ongelijke rechten´
Misschien een beetje offtopic, maar zo´n nasmaak krijg ik ook bij sommige berichten hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:13

Hahahaa heb in de jaren '90 op de Vrouwenvakschool gezeten en kan jullie vertellen dat dat een stel feministes eerste klas waren. Hun denkwijze en gedrag naar mannen zal ik jullie maar besparen %)