Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lughnassadh schreef:Mogelijk (ik zie meer in waterstof, op meer fronten, maar dat terzijde), maar de aanschaf en het verbeteren van de infrastructuur gaat helaas voorlopig niet op volgens lief. Ik ben er inmiddels achter dat het allemaal niet zo eenvoudig is als je in eerste instantie denkt. O.a. over het aanpassen van die infrastructuur en het electranetwerk.
Overigens, ik ben niet tegen elektrisch rijden. Het tegendeel. Maar ik denk dat sommige dingen toch iets te rooskleurig worden neergezet.
Loretta schreef:Toch blijft het mij telkens verbazen hoe naïef de gemiddelde Nederlander is.
Al zouden alle auto's vanaf nu in 1 klap elektrisch zijn dan npg zou het bijna niets uithalen om de klimaatverandering te stoppen. Hoe gaat al deze energie op de korte termijn opgewekt worden?
En kijk eens naar de echte vervuilers. Neem als voorbeeld eens de scheepvaart.
Loretta schreef:Toch blijft het mij telkens verbazen hoe naïef de gemiddelde Nederlander is.
Al zouden alle auto's vanaf nu in 1 klap elektrisch zijn dan npg zou het bijna niets uithalen om de klimaatverandering te stoppen. Hoe gaat al deze energie op de korte termijn opgewekt worden?
Factcheck schreef:In reality, electric cars still represent a small percentage of the market for mined cobalt, and laptops, cell phones, airplanes, medical equipment, and military applications are large consumers of the raw material.
IMANDRA schreef:Loretta schreef:Toch blijft het mij telkens verbazen hoe naïef de gemiddelde Nederlander is.
Nee joh, laten we lekker in benzineauto's blijven rijden en CO2 de lucht in blijven pompen![]()
Het mag dan in het grote geheel maar een klein stapje zijn, het is wel een stap in de goede richting. Dit is een argument van 'ja maar zij dan', en daarmee schieten we helemaal niks op.
Edit: wat hierboven wordt gezegd inderdaad.
verootjoo schreef:Het is wel makkelijk om steeds naar een ander te wijzen om zelf je verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen
De scheepvaart ligt ook al onder de loep om milieuvriendelijker te maken. Maar ik vaar niet met boten, dus ik begin gewoon bij mezelf.
germie schreef:https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... 4587879862
Lees dit ook even. Kinderarbeid. Dan wil je geen shirtjes van de Primark, maar wel een electrische auto.
Loretta schreef:verootjoo schreef:Het is wel makkelijk om steeds naar een ander te wijzen om zelf je verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen
De scheepvaart ligt ook al onder de loep om milieuvriendelijker te maken. Maar ik vaar niet met boten, dus ik begin gewoon bij mezelf.
Waar komen de meeste producten die jij aan schaft dan vandaan? De meeste troep komt toch per containerschip.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Nee joh, laten we lekker in benzineauto's blijven rijden en CO2 de lucht in blijven pompen![]()
Het mag dan in het grote geheel maar een klein stapje zijn, het is wel een stap in de goede richting. Dit is een argument van 'ja maar zij dan', en daarmee schieten we helemaal niks op.
Dit is nu precies de gedachtegang die de grote multinationals graag zien bij de naïve burger. Zichzelf in de schulden steken om die dure warmtepomp te bekostigen of om die veel te dure elektrische auto aan te schaffen. (Voor degene die dat kunnen) Vervolgens gaat de wereldwijde CO2 uitstoot in procenten amper naar beneden want de vervuilende schapen blijven gewoon doorvaren. En de stroom voor die elektrische auto moet toch ergens vandaan komen.
Blijf vooral te hielen van het grootkapitaal maar likken.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:
Nee joh, laten we lekker in benzineauto's blijven rijden en CO2 de lucht in blijven pompen![]()
Dit is nu precies de gedachtegang die de grote multinationals graag zien bij de naïve burger. Zichzelf in de schulden steken om die dure warmtepomp te bekostigen of om die veel te dure elektrische auto aan te schaffen. (Voor degene die dat kunnen) Vervolgens gaat de wereldwijde CO2 uitstoot in procenten amper naar beneden want de vervuilende schapen blijven gewoon doorvaren. En de stroom voor die elektrische auto moet toch ergens vandaan komen.
Blijf vooral te hielen van het grootkapitaal maar likken.
germie schreef:Volgens mij ontkent niemand , maar alles komt op de gewone jan l ul terecht en dat is niet geheel eerlijk. Die kan het ook niet betalen. Daar gaat het om.
Kennelijk verwacht men dat ik een electrische kachel koop om minder gas te verstoken.
En biologisch en veganistisch eet terwijl je dan ook weer autisme in de hand wekt als je weer geen vit12 aanvult. Ach ja, die industrie moet ook bestaan.