Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Leren schoenen en leren paardenmateriaal dragen of gebruiken. Waarom is leer beter dan plastic? Plastic wordt gedumpt en kan veelal niet hergebruikt worden. Leer is extreem duurzaam, gaat heel lang mee, ademt, enz. En van een oude melkkoe kun je de huid prima hergebruiken. Je moet geen bontjes en krokodillen er voor fokken natuurlijk. Ik heb 2 paar zgn vegan schoenen, puur plastic dus.
LadyMadonna schreef:Maar goed, voor, bijv ananasleer, heb je weer ananas nodig, dus landbouwgrond, dus ontbossing... etc...
Witchcraft schreef:LadyMadonna schreef:Maar goed, voor, bijv ananasleer, heb je weer ananas nodig, dus landbouwgrond, dus ontbossing... etc...
Nee hoor, geen ontbossing. Weet je wel niet hoeveel land en vooral landbouwgrond er allemaal overblijft als we geen vee meer houden? of anders gesteld: Weet je hoeveel landbouwgrond er alleen al in nederland gebruikt wordt voor het voeren van vee? als al het vee wat nu gefokt wordt voor vlees weg zou zijn, zou er geen honger meer zijn in de wereld. En dat komt niet van mij, maar uit een betrouwbaar onderzoek!
8nnemiek schreef:Hybride heb ik ook nooit begrepen. Dan gebruik je alsnog heel veel brandstof..
8nnemiek schreef:Hybride heb ik ook nooit begrepen. Dan gebruik je alsnog heel veel brandstof..
De magneten is nieuw voor mij, daar ben ik wel benieuwd naar en zal ik eens iets over opzoekenInteressant
Wat ze in het artikel vergeten te vermelden is dat je een auto met verbrandingsmotor na 2-3 ton in z’n geheel naar het stort kan slepenGoh wat goed voor het milieu. Een elektromotor gaat zó enorm veel langer mee, en zo’n auto dus ook. Zet er na 15-20 jaar een nieuwe accu in, de oude wordt gerecycled en de auto kan weer 15 jaar mee..
germie schreef:
Janneke2 schreef:germie schreef:
Nee, raar stuk.
De schijver vindt het vies, "want die electra is met kolen gemaakt".
...ik zal niet zeggen dat dit nooit voorkomt, maar ik vind t raar (zo niet dom) om daarmee het electrische rijden zelf af te wijzen.
OF - wees consequent: de wasmachines is vies, electrische lampen zijn vies, computers en smartphones zijn vies, HEEL VEEL dingen zijn "vies" want lopen op elektriciteit....
germie schreef:Een verbrandingsmotor gaat langer mee dan 2-3 ton hoor. 5-6 komt eerder.
Waterstof zou het beste zijn, maar wordt tegengehouden, want ja, dat is bijna gratis te maken.
enzino schreef:germie schreef:Een verbrandingsmotor gaat langer mee dan 2-3 ton hoor. 5-6 komt eerder.
Waterstof zou het beste zijn, maar wordt tegengehouden, want ja, dat is bijna gratis te maken.
Misschien tijd je wat te verdiepen in waterstof als brandstof voor auto's.
Er zijn genoeg filmpjes over op youtube die haarfijn uitleggen wat de problemen zijn en waarom het niet werkt. En nee, dat is niet bijna gratis te maken.