Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:59

Ik ben echt énorm aangedaan door dit afschuwelijke ongeluk, zonder dat ik zelf goed begrijp waar die emoties vandaan komen. Ik ben pas 21, heb geen kinderwens, maar ik heb vandaag meerdere malen met de tranen in mijn ogen gestaan.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en de betrokkenen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:02

Recht bij ons voor de deur gebeurd... Gelukkig zelf niet bij betrokken geweest maar mijn ouders en broertje zijn erg overstuur geraakt...

Afschuwelijk dit. :'(

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:05

marlies85 schreef:
Mijn beide dochters zijn een klasgenootje verloren bij dit vreselijke ongeluk. Nu nog de moeilijke taak om het mijn kinderen te vertellen...

Sterkte Marlies!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:09

rockwitch schreef:
Precies. Ik hoorde ook dat de directeur van het bedrijf van Stint aan het boarden was om op vakantie te gaan. Hij is gelijk uitgestapt.
Kan me best voorstellen dat als er zoiets met jouw product gebeurt dat het echt wel wat met je doet.

Ja inderdaad, het was juist zijn bedrijfsdoel om kinderen veiliger te verplaatsen.
Hoe crue dat dan dit met jouw product gebeurt en iedereen het meteen afschildert als ‘levensgevaarlijk’.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:12

Idd Laux. Het is volgens mij ook een keer gebeurt dat er een busje op een spoor terecht kwam. Dat was toen toch ook van een opvang ofzo. Weet het niet meer precies. Maar elke manier van vervoer brengt risico's met zich mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:12

Laux schreef:
rockwitch schreef:
Precies. Ik hoorde ook dat de directeur van het bedrijf van Stint aan het boarden was om op vakantie te gaan. Hij is gelijk uitgestapt.
Kan me best voorstellen dat als er zoiets met jouw product gebeurt dat het echt wel wat met je doet.

Ja inderdaad, het was juist zijn bedrijfsdoel om kinderen veiliger te verplaatsen.
Hoe crue dat dan dit met jouw product gebeurt en iedereen het meteen afschildert als ‘levensgevaarlijk’.

Inderdaad vreselijk wat er gebeurt is, sterkte aan al die die betrokken zijn (Marlies). Dit is echt iedereens ergste nachtmerrie....

Ding vond ik ook altijd de uitvinding! Ze rijden hier in de buurt ook met zoiets (Geen idee of het hetzelfde is) leek mij stuk veiliger dan over straat in je eentje groep van die ukkies te begeleiden en ze allemaal veilig door het verkeer te loodsen of van vreemden ver te houden. Dus zo'n bak is best handig, dit ongeluk op die plaats en op dat tijdstip..... Dat had ook niemand ooit kunnen bedenken.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:13

Voor de mensen die in Oss en omgeving wonen, vanavond om 19:30 is er een herdenking bij Station West om even stil te staan bij dit afschuuwlijke drama wat zich vandaag heeft afgespeeld. Iedereen is van harte welkom.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:17

2 kindjes van 4, één van 6 en 1 van 8 zijn het slachtoffer geworden van dit zeer tragische ongeluk.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:23

Ik zou er graag heen willen, enorm geschrokken van dit nieuws. Zo erg dat ik nu echt sta te shaken en gewoon wil huilen. Ben momenteel ook in Nistelrode, misschien iemand die erlangs komt en me mee wil pikken?

Mijn moeder en broertje van 9 hebben de klap gehoord toen ze aanfietsten naar school...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:33

Pff, vreselijk dit. Ik kom zelf uit Oss, gelukkig geen bekenden van mij maar wel van buurvrouw en tante. Weet niet wat ik moet zeggen, het is echt verschrikkelijk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:37

Hier zijn eigenlijk geen woorden voor.

Wat afschuwelijk en oneerlijk.
Hier kun je alleen maar om huilen.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:44

Wat een nachtmerrie voor alle betrokkenen. Mijn hart sloeg over en tranen op mn wangen toen ik het las vanmorgen. Het laat me ook al de hele dag niet los.. Wat een drama..

Ik heb hier zelf 2 jonge kinderen in die leeftijd zitten en dit is als ouder 1 van je grootste nachtmerries!

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:11

Hier zit het ook al de hele dag in mijn hoofd en hart....
Wat een hel moeten die laatste momenten zijn geweest voor de kindjes, begeleidster, getuigen en machinist.... onbeschrijfelijk.
De nabestaanden... de ouders...
En dan te bedenken wat voor een loodzwaar beroep de hulpverleners vandaag hebben.
Dat zijn dan nog de mensen die het direct meemaken.
De omgeving die t daarna mee krijgt...

Mn hart huilt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:15

De gedachte die mij misschien nog het meeste pijn doet is dat nu heel Nederland meeleeft, het verdriet voelt en de harten gaan massaal uit naar ouders/familie/vrienden van...

Maar uiteindelijk gaan we allemaal door en over 3 maanden denken wij er niet meer zo vaak aan, zijn we verder met ons leven..
Deze mensen kunnen dat niet. Als heel Nederland straks verder gaat, zijn zij alleen met de leegte en levenslange rouw..

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:17

Ik las het bericht vanmorgen op internet en sindsdien krijg ik de beelden niet meer uit mijn hoofd.

Wat ontzettend heftig!

Voor mij is het slechts een bericht. Voor betrokken families, hulpverleners en omstanders is dit zo erg. Ik hoop dat zij de juiste hulp krijgen om hiermee om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:19

Liesje1611 schreef:
De gedachte die mij misschien nog het meeste pijn doet is dat nu heel Nederland meeleeft, het verdriet voelt en de harten gaan massaal uit naar ouders/familie/vrienden van...

Maar uiteindelijk gaan we allemaal door en over 3 maanden denken wij er niet meer zo vaak aan, zijn we verder met ons leven..
Deze mensen kunnen dat niet. Als heel Nederland straks verder gaat, zijn zij alleen met de leegte en levenslange rouw..

Precies dat en dat voelt heel eenzaam...

Ik hoop dat alle betrokkenen de steun gaan ervaren die zij nodig hebben om hier ook maar enigzins mee om te kunnen gaan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:23

Toch denk ik aan de mensen waarvan ik van harte hoop dat ze over 3 maanden door kunnen gaan... en er niet hun leven lang mee rondlopen.

Het is zo dubbel. Ik merk zelf hoe bizar het is om na iets heftigs weer gewoon door te moeten gaan.
Het voelt zowat verkeerd en niet goed terwijl het toch ook weer logisch is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:39

Liesje1611 schreef:

3 maanden terug ben ik bij het afscheid geweest van een lief klein mannetje. Ook zijn dood werd breed uitgemeten in de pers. Dát is wat nabestaanden pijn doet, niet dat het leven door gaat. Want daar is begrip voor en houdt hen in zekere zin ook op de been.
Maar de veroordelende reacties, het vinger wijzen, het oordelen, dat schaadt en laat de betrokkenen nooit meer los

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:40

Wat een vreselijke situatie voor alle betrokkene (slachtoffers, familieleden, begeleidsters, toeschouwers, machinist etc.). Ik ben er al heel de dag stil van.

(En realiseerde me net dat ik vanochtend in deze trein heb gezeten eerder op het traject)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:43

benangelique schreef:
Liesje1611 schreef:

3 maanden terug ben ik bij het afscheid geweest van een lief klein mannetje. Ook zijn dood werd breed uitgemeten in de pers. Dát is wat nabestaanden pijn doet, niet dat het leven door gaat. Want daar is begrip voor en houdt hen in zekere zin ook op de been.
Maar de veroordelende reacties, het vinger wijzen, het oordelen, dat schaadt en laat de betrokkenen nooit meer los

Ook hier een ervaring met de pers en een overleden kind.
Het is afschuwelijk en zo laag en laf. En dan is de pers nog netjes, maar de reactie van vooral de medemoeders zijn om je rot te schamen. Iemand hier verwoorde dat al heel mooi. Mensen willen niet dat een ongeval iedereen kan gebeuren. Ze willen een schuldige en een dader zodat ze het idee hebben dat het hen nooit zal gebeuren.

Internet is iets moois, maar soms ook zo gemeen en hard.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:49

Wat een ontzettend verdrietig nieuws Y;(

Het lijkt mij vooral heel zwaar en dubbel voor het gezin met de drie kinderen. Aan de ene kant zijn de ouders natuurlijk enorm in shock en rouwen ze het verlies van twee prachtige dochters. Maar ze hebben ook nog een derde dochter die nu voor haar leven aan het vechten is en haar wil je als ouder lijkt mij met alle kracht bijstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:55

Ja dat kun je je niet indenken hoe dat is... of je nu zelf wel of geen kinderen hebt.. :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:59

Wat een verschrikkelijk ongeluk.. Wat een immens drama voor alle betrokkenen. Onvoorstelbaar, wat een leed en wat een verdriet. Y;(

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:18

Ik dacht te hebben gelezen dat alle slachtoffers zijn overleden maar kan het niet bevestigen. ik hoop enorm dat het niet zo is.
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 20-09-18 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:18

Wij hebben het er op het werk ook over gehad over het gebruik van de Stint en wij mogen hem wel gewoon gebruiken van de baas.

Zit er al de hele aan te denken hoe dit kan gebeuren want je het gas los laat staat hij stil. Collega zei ook misschien is het gas blijven hangen (heb ik ook wel eens gehad met scooter bij stoplicht en dat was best eng)