Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:59

Ik werkte eerst 6/7 dagen op stal, zorgde voor 35 paarden en reed er 5 tot 8 op een dag, ik paste toen makkelijk in maatje 36. Nu werk ik sinds een jaar op kantoor en zit ik weer op 38/40, heb mijn eetpatroon niet aangepast en beweeg gewoon een heel stuk minder.. Voel ik me daardoor minder mooi of belangrijk? Nee, het is soms wel even confronterend als ik die leuke broek aan wil die ik vervolgens niet meer dicht krijg.. Ach, ik ga volgende week weer op stal beginnen en dan is het er zo weer af.

Maar ik wil het er af hebben voor mezelf, en absoluut niet voor iemand anders. Als het je niet bevalt kijk je toch lekker de andere kant op..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:00

Yonker schreef:
Rivendell schreef:
Ik zie regelmatig behoorlijk dikke mensen,bv in de supermarkt.
En dan heb ik het over echt te dik voor je gezondheid.
Als ik dan zie wat er in hun karretje ligt, dan snap ik wel waarom ze zo dik zijn.
Het excuus medicijnen of medische reden om te dik te zijn, geldt maar voor een beperkt aantal mensen.
Feit blijft, als je meer eet dan je verbruikt, dan kom je aan. Heel simpel.
Te dik is gewoon niet goed en ook niet nodig. Net als te dun zijn. En dan bedoel ik niet slank, maar echt mager.
Plus size op de cover is super, maar dit is extreem.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.

Wauw serieus???????
Dus ik als dik mens mag nooit wat ongezonds kopen??want dan zorg ik er zelf voor??? _O-
Wie zegt dat diegene geen gezin heeft waarvoor ze t moet kopen, of een feestje? Echt lekker makkelijk oordelen, bah. Laat iedereen gewoon in zijn waarde!

Natuurlijk mag je wel eens iets ongezonds kopen. Alleen feit is dat veel dikke mensen ook ongezond/te veel eten. En als ik in de supermarkt 4 keer per week dezelfde man met flink overgewicht zie die zo'n beetje het hele frituurschap in zijn kar gooit, evenals flessen cola, frikadelbroodjes en donuts die vaak ook in de kar liggen. dan geloof ik er niet meer zo in in dat hij elke 4 dagen een feestje heeft, sorry.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:03

Rivendell schreef:
Ik zie regelmatig behoorlijk dikke mensen,bv in de supermarkt.
En dan heb ik het over echt te dik voor je gezondheid.
Als ik dan zie wat er in hun karretje ligt, dan snap ik wel waarom ze zo dik zijn.
Het excuus medicijnen of medische reden om te dik te zijn, geldt maar voor een beperkt aantal mensen.
Feit blijft, als je meer eet dan je verbruikt, dan kom je aan. Heel simpel.
Te dik is gewoon niet goed en ook niet nodig. Net als te dun zijn. En dan bedoel ik niet slank, maar echt mager.
Plus size op de cover is super, maar dit is extreem.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.

Hier moet ik even op reageren met mijn overgewicht.

Ik ben zo iemand die zegt. Ik voel me prima zoals ik ben! Ik lieg mezelf niet voor en ik ben niet lui. Met vijf honden krijg ik daar de kans niet voor. ;) Wel kan ik mezelf in de spiegel aankijken, en dan denk ik niet "boh, vette zeug!". Ik ben blij met mezelf en ben blij met alles wat ik doe en kan. Ik ben blij met mijn leven.

Als ik dat niet meer kan, en ongelukkig met mezelf ben, dan ga ik er iets aan doen.

Daarbij, wat betreft je boodschappen verhaal, je hebt toch helemaal geen idee voor hoelang en voor hoeveel mensen die boodschappen zijn?

Wij hebben ook iedere keer een kar à €200,- - €300,- in de Kaufland, maar dat is wel voor 6 tot 8 weken. En in die kar ligt zeker chocolade, chipjes en cola. Maar dat is hoofdzakelijk voor mijn partner. Maar jij bent dan zo iemand die denkt "Getver. Kijk die zeug!" :n

Ik vind jou een lelijker mens (zeker van binnen) dan de meeste dikke en ongezonde mensen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:07

Maanlicht schreef:
Natuurlijk mag je wel eens iets ongezonds kopen. Alleen feit is dat veel dikke mensen ook ongezond/te veel eten. En als ik in de supermarkt 4 keer per week dezelfde man met flink overgewicht zie die zo'n beetje het hele frituurschap in zijn kar gooit, evenals flessen cola, frikadelbroodjes en donuts die vaak ook in de kar liggen. dan geloof ik er niet meer zo in in dat hij elke 4 dagen een feestje heeft, sorry.

Laat die man lekker, ik snap niet waarom mensen gelijk hun oordeel klaar moeten hebben. Echt bah gewoon, de reden dat ik me soms bezwaard voel om wat lekkers te gaan kopen als ik bezoek heb. Ik ben zelf te dik ja dat weet ik, ja daar werk ik aan, en ja dat is super lastig maar dan heb ik het echt nodig als ik wat lekkers koop om die blikken te zien want geloof me dat merk je heus wel..........
Ik zeg het gewoon nog een keer.... bah laat iedereen in zijn waarde.
Wie zijn jullie om te vertellen wat iemand moet eten en wie zijn jullie om daar over te oordelen en in zijn karretje te kijken.... Kan daar echt met mijn hoofd niet bij.

Palmera

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:09

Yonker, zo word er ook gedacht over magere mensen of mensen die slank zijn en daar keihard voor werken.
Kijk even een pagina terug en dan vliegen ook de oordelen i de rondte over wat 'wij' denken en hoe 'wij' kijken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:12

Palmera schreef:
Yonker, zo word er ook gedacht over magere mensen of mensen die slank zijn en daar keihard voor werken.
Kijk even een pagina terug en dan vliegen ook de oordelen i de rondte over wat 'wij' denken en hoe 'wij' kijken.

Dat keur ik net zo goed niet goed ;)
En bij mij zal je die oordelen ook echt niet zien/horen. Ik vind het gewoon echt heel kwalijk dat mensen denken maar over andere mensen te kunnen oordelen en in dit topic komt dat heel erg naar voren en ik vind dat echt ongelofelijk kortzichtig....

Ik ben vrijgezel, 30 kilo afgevallen en nog bezig met afvallen en iemand die durfde de opmerking naar mij te maken, dat als ik op mijn streefgewicht zat de mannen vast met bosjes voor mij gingen vallen. Hoe haalt iemand het in zijn botte hersenen zo'n opmerking te maken??? Dat is imo hetzelfde als oordelen over iemand zijn eetgewoontes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:13

Mensen zijn nu eenmaal geneigd overal ongevraagd over te oordelen. Voorbeelden genoeg ook in dit topic.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:13

Ik denk geen lelijke dingen, ik denk alleen, hoe kan je nou zoveel eten, terwijl je duidelijk amper vooruit komt?
Er was een Engels programma op tlc over dik zijn.
Mensen werd gevraagd hoeveel calorieën ze aten. Veel dachten zo rond de 1500-2000. Ze wilden afvallen en snapte niet waarom het niet lukte.
Ze werden gevolgd door een verborgen camera en her bleek dat de meeste mensen meer dan her dubbele aten.
Ik woog vroeger altijd 62 kilo. Ik werken 60 uur per week in een warme planten kas. Ik kon eten wat ik wilde, ik kwam niet aan.
Tien jaar later werk ik veel minder en woog ik 76 kilo. Oeps!
Meteen de chips, chocola, volle melk etc laten staan. Vaker de trap ipv lift (voor zover dat gaat met kapotte knieën)
Na twee maanden woog ik weer 68.
Deze zomer heb ik er weer minder op gelet, dus weeg ik weer 72.
Dus weer mijn eetpatroon aanpassen en dan kan ik weer naar 68

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:15

Yonker schreef:
Maanlicht schreef:

Laat die man lekker, ik snap niet waarom mensen gelijk hun oordeel klaar moeten hebben. Echt bah gewoon, de reden dat ik me soms bezwaard voel om wat lekkers te gaan kopen als ik bezoek heb. Ik ben zelf te dik ja dat weet ik, ja daar werk ik aan, en ja dat is super lastig maar dan heb ik het echt nodig als ik wat lekkers koop om die blikken te zien want geloof me dat merk je heus wel..........
Ik zeg het gewoon nog een keer.... bah laat iedereen in zijn waarde.
Wie zijn jullie om te vertellen wat iemand moet eten en wie zijn jullie om daar over te oordelen en in zijn karretje te kijken.... Kan daar echt met mijn hoofd niet bij.

Zo bedoel ik het helemaal niet joh, voel je niet zo aangevallen. Ik geef alleen aan dat het bij veel mensen wél zo is dat ze te veel of ongezond eten. Maakt mij verder niet uit hoor, maar ga niet miepen over overgewicht als je wel veel of ongezond eet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:19

Rivendell schreef:
Ik denk geen lelijke dingen, ik denk alleen, hoe kan je nou zoveel eten, terwijl je duidelijk amper vooruit komt?
Er was een Engels programma op tlc over dik zijn.
Mensen werd gevraagd hoeveel calorieën ze aten. Veel dachten zo rond de 1500-2000. Ze wilden afvallen en snapte niet waarom het niet lukte.
Ze werden gevolgd door een verborgen camera en her bleek dat de meeste mensen meer dan her dubbele aten.
Ik woog vroeger altijd 62 kilo. Ik werken 60 uur per week in een warme planten kas. Ik kon eten wat ik wilde, ik kwam niet aan.
Tien jaar later werk ik veel minder en woog ik 76 kilo. Oeps!
Meteen de chips, chocola, volle melk etc laten staan. Vaker de trap ipv lift (voor zover dat gaat met kapotte knieën)
Na twee maanden woog ik weer 68.
Deze zomer heb ik er weer minder op gelet, dus weeg ik weer 72.
Dus weer mijn eetpatroon aanpassen en dan kan ik weer naar 68

Je hebt totaal geen idee hoe het werkt voor mensen die al jaren worstelen met overgewicht :)
"Amper vooruit komt" ook zo'n lekkere uitspraak. Ik vind gewoon echt jou toon hoe je erover denkt niet prettig.

En Maanlicht, je moet het toch benoemen in het topic dus je vind er duidelijk wel wat van. Je denkt het als je in de supermarkt bent dus je oordeelt wel degelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:21

Palmera schreef:

Mijn beste vriendin is zo'n 'splinter', zij heeft afgelopen zomer een dieet moeten volgen om vet bij te komen, 6 kg om precies te zijn. Het was gevaarlijk weinig.

Ook dat is een probleem.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:21

Ja, ik oordeel over mensen met obesitas die zichzelf volproppen en dan vervolgens zeuren dat ze echt niet snappen hoe hun overgewicht tot stand is gekomen.

Ik oordeel echt niet over mensen die wat zwaarder zijn en een keer een koekje, ijsje of pizza eten.

Dat is een heel groot verschil.

En andersom werkt dat ook he. Mensen die extreem dun zijn maar ook niets eten en dan gaan miepen dat ze zo dun zijn. Tja...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:27

En als die man binge eating disorder heeft, dat is gewoon een officiele diagnose. Schaam echt voor mensen hier, je xeet niks over die man od zijn leven.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:28

En dit is dus precies de reden waarom ik er niet van houd om te eten in het openbaar of om naar de winkel te gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:29

secricible schreef:
Stoppen met extremen opzoeken op covers maar ga een doorsnee van de samenleving pakken. Vandaag maat 40, morgen maat 32 en volgende week maat 58. Gewoon alles door elkaar, net als onze samenleving. Niet extremen zoeken om een statement te maken.

helemaal mee eens!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:32

Maanlicht schreef:
Ja, ik oordeel over mensen met obesitas die zichzelf volproppen en dan vervolgens zeuren dat ze echt niet snappen hoe hun overgewicht tot stand is gekomen.

Ik oordeel echt niet over mensen die wat zwaarder zijn en een keer een koekje, ijsje of pizza eten.

Dat is een heel groot verschil.

En andersom werkt dat ook he. Mensen die extreem dun zijn maar ook niets eten en dan gaan miepen dat ze zo dun zijn. Tja...

Want jij ziet echt aan diegene wat die in zijn mond stopt en vooral WAAROM diegene dat doet???? Ga niet beweren eerst dat je niet oordeelt terwijl je dat KEIhard doet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:34

Ik snap wat jullie bedoelen maar het is toch gewoon zo dat mensen die overgewicht hebben (muv ziektes dan) gewoon meer eten dan ze nodig hebben. Waarom je op die manier eet (emoties, ziekte, onkunde etc) is verschillend per persoon. Maar je kan toch niet gaan ontkennen dat het (bij het gros) niet komt door overconsumptie???

Je hoeft niet mensen te beoordelen maar ga het aub niet ontkennen.
En ja ik ben zo iemand die door eten te zwaar is geworden. Dus ik ben niet zo’n slank iemand die daar niks voor hoef te doen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:38

MarlindeRooz schreef:
Ik snap wat jullie bedoelen maar het is toch gewoon zo dat mensen die overgewicht hebben (muv ziektes dan) gewoon meer eten dan ze nodig hebben. Waarom je op die manier eet (emoties, ziekte, onkunde etc) is verschillend per persoon. Maar je kan toch niet gaan ontkennen dat het (bij het gros) niet komt door overconsumptie???

En ja ik ben zo iemand die door eten te zwaar is geworden. Dus ik ben niet zo’n slank iemand die daar niks voor hoef te doen.

Maar dat zeg ik toch niet??? Ik ontken dat nergens, ik weet ook wel dat ik te dik ben door teveel eten.
Maar ik heb geen oordelende blikken nodig of onbedoeld advies ;) Dat is wat ik zeg en waar ik zo'n hekel aan heb...... Met iedereen "ze zoeken een excuus", nee dat is niet zo maar ik hoef geen goed bedoelde advies.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:46

MarlindeRooz schreef:

Zo sta ik er ook in. Ik denk niet dat we het hoofd in het zand moeten steken, de groep mensen met obesitas groeit.

En ongeacht of dat komt door medicatie, overmatige calorieeën of er dusdanig gelukkig mee zijn dat ze er niets aan willen doen:

Het is wél zorgwekkend! We weten allemaal hoeveel gezondheidsrisico's obesitas meebrengt.
En zoals er campagnes en een ontmoedigingsbeleid is t.o.v roken (wat zijn vruchten langzaamaan afwerpt) mag er van mij best een campagne gestart worden m.b.t gezonde voeding. En hoe je dat aanpakt.

Want veel mensen hebben echt geen idee. Ik ken serieus mensen die ontbijten met koek want daar zit hetzelfde in als brood: graan en ei. Een mooi begin van de dag dus.
Ze hebben geen benul en wat voorlichting kan echt geen kwaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:47

Het gaat niet om dun of dik denk ik. Het gaat om gezond zijn en je goed voelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:48

Palmera schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zo sta ik er ook in. Ik denk niet dat we het hoofd in het zand moeten steken, de groep mensen met obesitas groeit.

En ongeacht of dat komt door medicatie, overmatige calorieeën of er dusdanig gelukkig mee zijn dat ze er niets aan willen doen:

Het is wél zorgwekkend! We weten allemaal hoeveel gezondheidsrisico's obesitas meebrengt.
En zoals er campagnes en een ontmoedigingsbeleid is t.o.v roken (wat zijn vruchten langzaamaan afwerpt) mag er van mij best een campagne gestart worden m.b.t gezonde voeding. En hoe je dat aanpakt.

Want veel mensen hebben echt geen idee. Ik ken serieus mensen die ontbijten met koek want daar zit hetzelfde in als brood: graan en ei. Een mooi begin van de dag dus.
Ze hebben geen benul en wat voorlichting kan echt geen kwaas.

Ontbijten met koek :wow:
Hoe krijg je dat weg in de ochtend? Daar krijg je toch helemaal geen energie van.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:50

Maar die onwetendheid zorgt wel voor problemen op de lange termijn. Zij geloven gewoon echt dat koek gelijk staat aan een bruine boterham.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:51

Mijn favoriete ontbijt zijn m&m’s van de Hema... :+ kijk ongezond ontbijten is echt mijn valkuil maar ik weet wel dat het niet gezond is. :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:52

Palmera schreef:
Maar die onwetendheid zorgt wel voor problemen op de lange termijn. Zij geloven gewoon echt dat koek gelijk staat aan een bruine boterham.

Jeetje heftig, we zouden eigenlijk gewoon op de basisschool al moeten uitlegggen over goede voeding. Maar misschien ook via de gemeente korte lezingen/cursussen aanbieden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:58

Lau schreef:
Palmera schreef:

Jeetje heftig, we zouden eigenlijk gewoon op de basisschool al moeten uitlegggen over goede voeding. Maar misschien ook via de gemeente korte lezingen/cursussen aanbieden.

Dit. En ik geloof er echt in dat onwetendheid een groot probleem is in het gros van de obesitasgevallen.

Die man met zijn kar vol pizza's weet misschien niet dat dat troep is. Dat zijn aderen ervan dicht slibben en dat hij er nierproblemen van kan krijgen.

Leg zo'n man nou uit hoe dat werkt, met calorieën, vetten, suikers en hoeveelheden en dan kan hij wellicht betere keuzes maken.
In de maatschappij van snel en makkelijk eten (wat bijna altijd ongezond is) is het heel moeilijk om daar doorheen te prikken als je nooit geleerd hebt wat gezond is.