Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:47

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:49

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:51

Fijn om te zien dat ook Peter R de Vries zijn geschiedenislessen begrepen heeft. De stumperd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:53

purny schreef:

Help me even, wat vind je walgelijk?

Ik vind het enorm dubbel. Het is triest voor de kinderen dat dit hun overkomt. Moeder wil het beste voor haar kinderen maar heeft duidelijk niet de juiste beslissingen gemaakt. Ik weet niet goed wat ik had gedaan als ik in haar schoenen had gestaan dus ik kan hier niet over oordelen.
Ik hoop dat het goed gaat met de kinderen, naar alle omstandigheden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:58

Genoeg 'NSBers' te vinden ben ik bang.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:00

@Jolien: de tweet van peter r de vries.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:00

Loretta schreef:

Nee. Die politieke partij is al heel lang opgeven.
Daarom is het ook zo'n domme opmerking van de Vries.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:03

Palmera schreef:
Loretta schreef:

Nee. Die politieke partij is al heel lang opgeven.
Daarom is het ook zo'n domme opmerking van de Vries.

Het is tegenwoordig gewoon een term voor elke verrader.
Je kunt zo iemand ook een Judas noemen of een snitch.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:07

Een verrader terwijl al 10 jaar lang van elke rechtszaak de uitkomst is dat ze terug moeten, juist :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:07

Loretta schreef:
Sommige mensen hebben geen hart.
Maar behalve geen hart vraag ik mij ook af waar het verstand zit.
Want ja wij betalen allemaal mee aan de zorgen van een paar kindertjes, maar we betalen ook allemaal mee aan de cadeautjes voor de vriendjes van Rutte, zoals de afschaffing van de dividentbelasting.

We betalen allemaal aan onze samenleving
de dividendbelasting is ook een discussie maar een andere.

Inmiddels zijn we er ook allemaal achter dat Polen ons zorgsyteem op grote schaal misbruiken. Ontvangen WW-uitkering terwijl ze miet in NL zitten maar op een (lange) vakantie zijn in Polen, waar ze vaak ook nog gewoon aan het werk zijn. Dat vinden we allemaal vreselijk. Eigenlijk vinden we dat crimineel.
Frauderende ziekehuizen en artsen zorgen er mede voor dat onze ziektekostenverzekering almaar duurder en op termijn onbetaalbaar wordt. Ook de kosten voor andere verzekeringen lopen op, voornamelijk door fraude. Dat is allemaal oneigenlijk gebruik van een systeem dat daar niet voor is.

En dat is in feite in de zaak Howick en Lili niet anders. Ook hier wordt uit/puttend op een oneigenlijke manier gebruik gemaakt van een systeem dat bedoeld is om vluchtelingen een onderdak te bieden.
Van het begin af was duidelijk dat ze niet mochten blijven. Er werd gelogen over afkomst, over gezondheid, geboortebewijzen waren ineens zoek, noem maar op. De ene procedure na de andere. Dat.heeft moeder Emina echt net allemaal zelf verzonnen. Er is een heel circuit aan activisten en advocaten die dit soort mensen wegwijs maken en die daar ook flink aan verdienen. In feite komt dit op hetzelfde neer. Fraude met het systeem.

Ja we hebben het goed in NL. Althans nog wel. Maar de bevolking vergrijst. Ee jjeugd (die zich voor een groot deel volstopt met alcohol en pillen) moet straks het zorgstelsel overeind houden.
Op de zorg voor ouderen is al flink bezuinigd en als we het dan over schrijnende gevallen mogen hebben.... Nou sorry mensen, kijk daar dan maar naar.
Ja, we hebben het nog goed in NL. Maar onze kinderen straks niet meer vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:08

Inderdaad, verrader waarvan? 10 jaar geleden was er al duidelijkheid dus er valt niks te verraden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:16

Marjoow schreef:
Ik vind dat Nederland enorm faalt in deze kwesties. En daarom vind ik dat Lily en Howick geadopteerd moeten kunnen worden door een Nederlands gezin.

Maar dat wil niet zeggen dat elk kind dat door de besluiten van zijn of haar ouders maar zomaar in Nederland moet kunnen blijven. Nederland moet deze kinderen en diens ouders veel eerder uitzetten.
Geef ze een eerlijk proces, geef ze de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan en zorg dat dit binnen een jaar is afgehandeld. Hebben ze geen verblijfsvergunning? Zet ze dan binnen 6 maanden uit. Nederland moet er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver kan komen...

Dit vind ik het beste idee wat ik sinds erg lang gehoord heb!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:18

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Sommige mensen hebben geen hart.
Maar behalve geen hart vraag ik mij ook af waar het verstand zit.
Want ja wij betalen allemaal mee aan de zorgen van een paar kindertjes, maar we betalen ook allemaal mee aan de cadeautjes voor de vriendjes van Rutte, zoals de afschaffing van de dividentbelasting.

We betalen allemaal aan onze samenleving
de dividendbelasting is ook een discussie maar een andere.

Inmiddels zijn we er ook allemaal achter dat Polen ons zorgsyteem op grote schaal misbruiken. Ontvangen WW-uitkering terwijl ze miet in NL zitten maar op een (lange) vakantie zijn in Polen, waar ze vaak ook nog gewoon aan het werk zijn. Dat vinden we allemaal vreselijk. Eigenlijk vinden we dat crimineel.
Frauderende ziekehuizen en artsen zorgen er mede voor dat onze ziektekostenverzekering almaar duurder en op termijn onbetaalbaar wordt. Ook de kosten voor andere verzekeringen lopen op, voornamelijk door fraude. Dat is allemaal oneigenlijk gebruik van een systeem dat daar niet voor is.

En dat is in feite in de zaak Howick en Lili niet anders. Ook hier wordt uit/puttend op een oneigenlijke manier gebruik gemaakt van een systeem dat bedoeld is om vluchtelingen een onderdak te bieden.
Van het begin af was duidelijk dat ze niet mochten blijven. Er werd gelogen over afkomst, over gezondheid, geboortebewijzen waren ineens zoek, noem maar op. De ene procedure na de andere. Dat.heeft moeder Emina echt net allemaal zelf verzonnen. Er is een heel circuit aan activisten en advocaten die dit soort mensen wegwijs maken en die daar ook flink aan verdienen. In feite komt dit op hetzelfde neer. Fraude met het systeem.

Ja we hebben het goed in NL. Althans nog wel. Maar de bevolking vergrijst. Ee jjeugd (die zich voor een groot deel volstopt met alcohol en pillen) moet straks het zorgstelsel overeind houden.
Op de zorg voor ouderen is al flink bezuinigd en als we het dan over schrijnende gevallen mogen hebben.... Nou sorry mensen, kijk daar dan maar naar.
Ja, we hebben het nog goed in NL. Maar onze kinderen straks niet meer vrees ik.

Helemaal mee eens.
Laten ze eerst maar eens beginnen met de Nederlandse oudere te helpen, daar word niks mee gedaan.
Je moet een hoop poen hebben als je oud bent zo dat je hulp kan nemen.

En wat schiet je er mee op om die kinderen hier te houden.
Moeder zit ergens anders, als ze hier blijven zien ze haar nooit meer.
Dat vind ik veel erger.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:22

Die kinderen hebben er niet voor gekozen. Zij zijn slachtoffer. Het kunnen wel regels zijn maar ik vraag me af waar je hart zit als je die 2 vindt en je levert ze uit bij de politie.

Ik mis altijd heel erg veel inlevingsvermogen in discussies als dit. Jij. Ik. Wij hebben geluk dat we in Nederland geboren zijn. Heb je dan maar pech als je in een land geboren wordt waar minder kansen zijn op een goed leven? Blijkbaar wel. Wie geeft ons het recht om mensen de kans te ontzeggen op een beter leven? Hun ouders hebben besloten om hun land te verlaten voor een betere toekomst. Zouden jullie ook niet gaan als je ergens je kinderen en jezelf een betere toekomst kunt geven?

Ik weet het. Die regels zijn verzonnen en we moeten het ermee doen. Maar aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen.

Ik lees in de discussies omtrent buitenlanders vaak het argument onze ouderen hebben het zo slecht. Ik vraag me dan af of die mensen dat echt wat interesseert of dat het wel als goed argument klinkt. Want waarom zitten er dan zo veel eenzame ouderen in bejaardenhuizen terwijl er zoveel mensen met hun lot begaan zijn?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:24

Ontzettend jammer voor de kinderen, maar het had jaren geleden al opgelost kunnen zijn.
Maar wat denken we dan van gezinnen die voor de Nederlandse staat of voor grote multinationals gevraagd worden een jaar in het buitenland te gaan wonen of langer. Als je vanwege je vaders werk een jaar in Amerika of Brazilie moet gaan wonen zal je ook de taal moeten gaan leren. Dus dat ze de taal niet kennen en daar geen vriendjes en vriendinnetjes hebben is een beetje slachtoffer spelen om niets, daar zijn zoveel kinderen van. Vrienden kan je maken en een taal kan je leren. Komen deze kinderen als slachtoffer in het zicht? Het is gewoon jammer dat het 10 jaar heeft lopen rommelen. Laat ze lekker hun middelbare school daar afmaken en als ze slim zijn gaan ze dan een buitenlandse studie doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:25

A3a1 schreef:
Marjoow schreef:
Ik vind dat Nederland enorm faalt in deze kwesties. En daarom vind ik dat Lily en Howick geadopteerd moeten kunnen worden door een Nederlands gezin.

Dit vind ik het beste idee wat ik sinds erg lang gehoord heb!

Dat zou zeker een oplossing zijn. Genoeg Nederlandse adoptie ouders die in de rij zouden staan om de rest van hun jeugd nog een beetje normaal te laten verlopen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:41

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:44

Yaralisa schreef:
Ze mogen in Nederland blijven...

https://nos.nl/l/2249531

Kunnen die kinderen eindelijk eens tot rust komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:46

Hoera! :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:49

geweldig nieuws!

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:50

Geweldig nieuws voor hen idd, maar naar voor alle andere die niet zo in de media komen en wel worden uitgezet.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:55

Nou, wanneer zal moeders aanbellen dat ze terug wil?

Zijn er eigenlijk cijfers te vinden van aantal kinderen die daadwerkelijk uitgezet worden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:55

Wat een verrassended ontwikkeling. Hopelijk worden ze gauw gevonden. Ik ben erg bezorgd over moeder en kinderen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-09-18 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:56

Slecht gedrag wordt dus beloond?!
Waar gaat het toch heen... Als ik mijn huur een week later betaal omdat ik anders geen geld heb voor eten krijg ik meteen allerlei instanties op mn dak. Volgende keer loop ik ook weg...
Onbegrijpelijk...