Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Loretta schreef:
Walgelijk
Loretta schreef:Sommige mensen hebben geen hart.
Maar behalve geen hart vraag ik mij ook af waar het verstand zit.
Want ja wij betalen allemaal mee aan de zorgen van een paar kindertjes, maar we betalen ook allemaal mee aan de cadeautjes voor de vriendjes van Rutte, zoals de afschaffing van de dividentbelasting.
Marjoow schreef:Ik vind dat Nederland enorm faalt in deze kwesties. En daarom vind ik dat Lily en Howick geadopteerd moeten kunnen worden door een Nederlands gezin.
Maar dat wil niet zeggen dat elk kind dat door de besluiten van zijn of haar ouders maar zomaar in Nederland moet kunnen blijven. Nederland moet deze kinderen en diens ouders veel eerder uitzetten.
Geef ze een eerlijk proces, geef ze de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan en zorg dat dit binnen een jaar is afgehandeld. Hebben ze geen verblijfsvergunning? Zet ze dan binnen 6 maanden uit. Nederland moet er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver kan komen...
Babootje schreef:Loretta schreef:Sommige mensen hebben geen hart.
Maar behalve geen hart vraag ik mij ook af waar het verstand zit.
Want ja wij betalen allemaal mee aan de zorgen van een paar kindertjes, maar we betalen ook allemaal mee aan de cadeautjes voor de vriendjes van Rutte, zoals de afschaffing van de dividentbelasting.
We betalen allemaal aan onze samenleving
de dividendbelasting is ook een discussie maar een andere.
Inmiddels zijn we er ook allemaal achter dat Polen ons zorgsyteem op grote schaal misbruiken. Ontvangen WW-uitkering terwijl ze miet in NL zitten maar op een (lange) vakantie zijn in Polen, waar ze vaak ook nog gewoon aan het werk zijn. Dat vinden we allemaal vreselijk. Eigenlijk vinden we dat crimineel.
Frauderende ziekehuizen en artsen zorgen er mede voor dat onze ziektekostenverzekering almaar duurder en op termijn onbetaalbaar wordt. Ook de kosten voor andere verzekeringen lopen op, voornamelijk door fraude. Dat is allemaal oneigenlijk gebruik van een systeem dat daar niet voor is.
En dat is in feite in de zaak Howick en Lili niet anders. Ook hier wordt uit/puttend op een oneigenlijke manier gebruik gemaakt van een systeem dat bedoeld is om vluchtelingen een onderdak te bieden.
Van het begin af was duidelijk dat ze niet mochten blijven. Er werd gelogen over afkomst, over gezondheid, geboortebewijzen waren ineens zoek, noem maar op. De ene procedure na de andere. Dat.heeft moeder Emina echt net allemaal zelf verzonnen. Er is een heel circuit aan activisten en advocaten die dit soort mensen wegwijs maken en die daar ook flink aan verdienen. In feite komt dit op hetzelfde neer. Fraude met het systeem.
Ja we hebben het goed in NL. Althans nog wel. Maar de bevolking vergrijst. Ee jjeugd (die zich voor een groot deel volstopt met alcohol en pillen) moet straks het zorgstelsel overeind houden.
Op de zorg voor ouderen is al flink bezuinigd en als we het dan over schrijnende gevallen mogen hebben.... Nou sorry mensen, kijk daar dan maar naar.
Ja, we hebben het nog goed in NL. Maar onze kinderen straks niet meer vrees ik.
A3a1 schreef:Marjoow schreef:Ik vind dat Nederland enorm faalt in deze kwesties. En daarom vind ik dat Lily en Howick geadopteerd moeten kunnen worden door een Nederlands gezin.
Dit vind ik het beste idee wat ik sinds erg lang gehoord heb!