Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Nagini schreef:Je hoeft helemaal niet 2 uur van te voren daar te zijn het is maar een guideline. Als je regelmatig vliegt weet je het binnen een veel kortere tijd te doen...
Als ik bijv. Om 10 uur op eindhoven vloog naar London was ik er rond kwart over 9/half 10.
Alleen handbagage dus direct door en online ingechecked. Passport controle en even wachten, boarden en klaar. Rijden naar eindhoven is een half uurtje (trein station 20 min).
Ik weet niet hoe lang geleden jij vanaf Eindhoven vloog en of dat in het vakantieseizoen was. Maar dit hoef je nu echt niet meer te proberen. Zelfs buiten het seizoen ga je dan toch echt je vlucht missen.
JewEmm schreef:Dit topic heeft anders ook een behoorlijk hoog gehalte van "de wereld kan mij niets maken, dus ik doe lekker wat ik wil"... Wbt mijn vraag over waarom niet vliegen, ik had de laatste paar pagina's maar half gelezen, dus ik was gewoon nieuwsgierig naar de achterliggende reden.
Ja, mijn keuze is recent. Ik heb bewust nog als een laatste vliegvakantie naar New York, met tussenstop op IJsland gedaan. Zie mijn eerdere bericht ergens. Ik weet ivm mijn werk zo goed wat de consequenties zijn van mijn gedrag. Ik probeer milieubewust te leven. En eigenlijk is niet vliegen dan zo'n ontzettend makkelijke optie... Dus waarom ik dat niet eerder heb gedaan.... Het knaagde altijd wel al. Als ik dan in het vliegtuig zat en die vieze lucht uit de motoren zag komen...
En Schotland heb ik per boot, trein en fiets gedaan! Dat was de eerste echte stap op weg naar vlieg-loze vakanties.
LadyMadonna schreef:Wij kunnen in het westen van alles doen, maar zolang ze in Azië geen flauw benul van milieu hebben (of het ze niet interesseert? Ik weet het niet), heeft het imo weinig nut.....
enzino schreef:JewEmm schreef:Dit topic heeft anders ook een behoorlijk hoog gehalte van "de wereld kan mij niets maken, dus ik doe lekker wat ik wil"... Wbt mijn vraag over waarom niet vliegen, ik had de laatste paar pagina's maar half gelezen, dus ik was gewoon nieuwsgierig naar de achterliggende reden.
Ja, mijn keuze is recent. Ik heb bewust nog als een laatste vliegvakantie naar New York, met tussenstop op IJsland gedaan. Zie mijn eerdere bericht ergens. Ik weet ivm mijn werk zo goed wat de consequenties zijn van mijn gedrag. Ik probeer milieubewust te leven. En eigenlijk is niet vliegen dan zo'n ontzettend makkelijke optie... Dus waarom ik dat niet eerder heb gedaan.... Het knaagde altijd wel al. Als ik dan in het vliegtuig zat en die vieze lucht uit de motoren zag komen...
En Schotland heb ik per boot, trein en fiets gedaan! Dat was de eerste echte stap op weg naar vlieg-loze vakanties.
Nou, die morele superioriteit kan je dan ook wel in je broekzak steken.
Niet meer willen vliegen vanwege het milieu en dan maar snel even naar ijsland en new york vliegen?
En vervolgens gefrusteerd zijn dan "andere mensen" nog wel willen vliegen? Misschien wil iedereen wel stoppen met vliegen en, net zoals jij, vliegen ze er eerst nog even bewust op los een paar keer/jaar/decennia.
CharleyT schreef:enzino schreef:
Nou, die morele superioriteit kan je dan ook wel in je broekzak steken.
Niet meer willen vliegen vanwege het milieu en dan maar snel even naar ijsland en new york vliegen?
En vervolgens gefrusteerd zijn dan "andere mensen" nog wel willen vliegen? Misschien wil iedereen wel stoppen met vliegen en, net zoals jij, vliegen ze er eerst nog even bewust op los een paar keer/jaar/decennia.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Dat gedrag met een houding van morele superioriteit lijkt ook op rokers die na jaren stoppen en dan de hele wereld willen overtuigen hoe slecht dat roken is.
Citaat:Wij kunnen in het westen van alles doen, maar zolang ze in Azië geen flauw benul van milieu hebben (of het ze niet interesseert? Ik weet het niet), heeft het imo weinig nut.....
Citaat:Dat wil niet zeggen dat we in het 'westen' niet ons best moeten doen, maar er is nog veel winst te behalen in andere delen van de wereld hoor, zonder dat je je in het westen compleet moet aanpassen.
Janneke2 schreef:...
Stap je in het vliegtuig, dan kom je niet alleen diezelfde teleurstelling tegen als in het oude verhaal - de kans is aanwezig dat het een kwestie wordt van die cynische 'bucketlist'.
Wat heb je er precies aan - je stapt in zo'n ding, stapt na x uur vliegen uit 'en je kunt zeggen dat je op plek x bent geweest'.
Niet alleen 'dat de wereld geen speeltuin is', maar de menselijke geest gedijt niet op 'meer en meer' - en dan bij teleurstelling NOG meer.
Tieneke schreef:Niet iedereen kan of wil een sabbatical nemen. Ik heb vrienden die naar Australië of Amerika zijn geweest, met vliegtuig, zonder teleurstelling... En niet iedereen gaat op reis, cru gezegd, om mensen te ontmoeten of om veel mee te maken. Of zelfs om veel te zien...
Fitzroy schreef:Nou idd, Enzino. Ik moet er niet aan denken 6 weken op een schip te zitten, noch afgezien van het feit dat ik daar de tijd niet voor heb.
Ik vind 14 uur vliegen al meer dan genoeg. De charme van het reizen ontgaat me ten ene male, Janneke.
Dus spreek idd voor jezelf en klop jezelf vooral op de borst omdat je zo goed bezig bent.
Maar laat mensen die wel willen vliegen gewoon in hun waarde en probeer niet met allerlei rare verhaaltjes hen te overtuigen van het feit dat ze dit zouden moeten laten.
Ik heb ook nog steeds geen alternatief gezien voor een winterzonvakantie zonder te vliegen