Kabinet wil roken op terras verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:53

Finesse schreef:
Ook hier een groot voorstander. Juist door maatregelen vanuit de overheid kunnen er eindelijk een grote stappen gezet worden naar een rookvrije generatie. Ik bekijk het niet vanuit egoïsme (heel veel argumentaties in dit topic zijn dat namelijk wel, en dan hou je altijd voor- en tegenstanders en kom je er nooit uit) maar benader het eens vanuit het nemen van een voorbeeldfunctie. Hoe meer roken uit het zicht raakt, hoe minder de nieuwe generaties ermee geconfronteerd worden/in aanraking komen.

Eens, anno 2018, met de wetenschap van nu, zouden we roken niet meer normaal moeten vinden.

mika11

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:00

Het wordt overal anders.
In het verpleeghuis waar ik werk, is nu ook sinds een paar weken nieuwe regels wat betreft roken.
Binnen mag nergens meer gerookt worden, ook bewoners mogen niet meer roken op hun kamer.
Alleen buiten mag het nog, op een bepaalde plek.
Dit geldt ook voor personeel, eerst mochten die op een paar plekken buiten roken, nu ook nog maar op 1 plek.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:10

Zijn er eigenlijk rokers die er rouwig om zouden zijn als "de roker" ooit uitsterft? Even ervan uitgaande dat je als roker op dit moment zelf niet tot die keuze gedwongen wordt dus dat jezelf nog gerust mag paffen tot je dood of doodpaffen. Maar dat als je de wetenschap zou hebben, dan wanneer je achterkleinkinderen groot zijn, er geen enkele persoon meer zou roken, zou je dat idee maar niets vinden? Zou je willen dat roken iets is wat blijft bestaan en zou je je eigen kinderen de eerste sigaret kopen? Los van of een rookvrij terras daar nu bij zou helpen of niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:13

Cayenne schreef:
CharmingS schreef:
Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden.. En de mensen die het hier mee eens zijn omdat het slecht is voor hun gezondheid, stap aub ook niet meer in je auto dan want die uitlaatgassen zijn ook niet echt bevorderlijk voor mensen hun gezondheid.. En zo kunnen we wel aan de gang blijven, sorry hoor maar vind het behoorlijk hypocriet dat mensen het op gezondheid gaan gooien..

Met het grote verschil dat mijn longen zich niet samenknijpen wanneer ik in de auto zit, maar wel wanneer ik de rook van een sigaret in adem.
Dus ja, dat maakt voor mijn gezondheid wel degelijk verschil. Ik zou niet alles zo over één kam scheren.
Overigens ben ik het met je eens dat auto's etc ook voor overlast zorgen. Daarom heb ik al geen auto :+
Grappig dit. Mijn longen knijpen juist wel samen als er diverse auto's langsrijden terwijl ik aan het fietsen ben :P

Ik rook, niet veel en hou ook zeker rekening met mensen. Op het terras loop ik even weg, kleine moeite en vind het zelf ook storend als er veel mensen op het terras roken. De rook op zich niet echt, meer het oprechte verbazen over het feit dat mensen dit doen. Eentje is prima, maar non stop, nope.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:13

Kindvrije terrassen, ben ik helemaal voor.

Als ik uiteten ga, dan doe ik dat voor mijn ontspanning. En dat lukt niet met krijsende kinderen om mij heen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:38

love_western schreef:

Als ik uiteten ga, dan doe ik dat voor mijn ontspanning. En dat lukt niet met krijsende kinderen om mij heen.

Wat hebben kinderen in godsnaam met roken te maken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:42

*pakt popcorn*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:42

love_western schreef:

Wat heeft dit met rookvrije terrassen te maken?

En er zijn zat restaurants waar je geen kids tegen komt :j Die zie je het meest bij een pannenkoekenhuis. Bij elk normaal kwaliteitsrestaurant zie je nooit een kind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:43

CharmingS schreef:
Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden.. En de mensen die het hier mee eens zijn omdat het slecht is voor hun gezondheid, stap aub ook niet meer in je auto dan want die uitlaatgassen zijn ook niet echt bevorderlijk voor mensen hun gezondheid.. En zo kunnen we wel aan de gang blijven, sorry hoor maar vind het behoorlijk hypocriet dat mensen het op gezondheid gaan gooien..

Da's een beetje een achterhaalde gedachte.
Ik heb volledig elektrische auto's, een E quad, E scooters en een E shovel. Wordt allemaal geladen met wind- en zonne-energie.
Als je in een betere schonere wereld voor iedereen investeert, mag je best verwachten dat een ander daar ook zijn steentje aan bij draagt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:45

Ik heb astma, maar heb geen last van sigarettenrook. Bij mij thuis mag bezoek gewoon roken.
Ik heb wel last van parfum, uitlaatgassen van bussen, vrachtauto's en brommers, geurkaarsen, wierook, Deo.
Het is voor iedereen verschillend.
Ik geloof ook niet in een rookvrije volgende generatie. Ik denk juist, Dat het verbieden van sigaretten, het roken extra aantrekkelijk maakt voor pubers. Die willen toch vooral grenzen ontdekken en overheen gaan.
Ik vind dat de eigenaar van het terras zelf moet mogen bepalen of hij roken wel of niet toelaat. Een scheiding op het terras lijkt mij een goede keuze.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:46

veerledec schreef:
Finesse schreef:
Ook hier een groot voorstander. Juist door maatregelen vanuit de overheid kunnen er eindelijk een grote stappen gezet worden naar een rookvrije generatie. Ik bekijk het niet vanuit egoïsme (heel veel argumentaties in dit topic zijn dat namelijk wel, en dan hou je altijd voor- en tegenstanders en kom je er nooit uit) maar benader het eens vanuit het nemen van een voorbeeldfunctie. Hoe meer roken uit het zicht raakt, hoe minder de nieuwe generaties ermee geconfronteerd worden/in aanraking komen.

Eens, anno 2018, met de wetenschap van nu, zouden we roken niet meer normaal moeten vinden.

Jep. En dit is dus exact de reden dat de overheid zich bemoeit met de burger: blijkbaar is die niet in staat om gezonde keuzes voor zichzelf te maken. (Doe mij eens één gezondheidsvoordeel van roken dan? Anders dan het stoppen vermijden omdat dit ontwenningsverschijnselen oplevert)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:54

love_western schreef:

Goh, wat naar voor je. Stressvol bestaan leidt je.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:57

Waarom moeten rokers thuis roken terwijl niet rokers die écht zo'n zwaar leven hebben wanneer er om ze heen gerookt word ook gewoon thuis kunnen zitten of gewoon binnen? Binnen zijn de rokers al weggestuurd dus dat is precies waar je hoort wanneer je niet tegen rook kan :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:59

Er zit niks anders op dan op elke hoek, in elke gemeente, een andere kroeg. Speciaal voor de verschillende groepen mensen. (rokers, niet rokers, kids, geen kids, wel deo, geen deo, wel parfum, geen parfum etc)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:00

sureido schreef:
Waarom moeten rokers thuis roken terwijl niet rokers die écht zo'n zwaar leven hebben wanneer er om ze heen gerookt word ook gewoon thuis kunnen zitten of gewoon binnen? Binnen zijn de rokers al weggestuurd dus dat is precies waar je hoort wanneer je niet tegen rook kan :)

_O- _O- ohja wij moeten ons maar aanpassen aan de verslaving van een ander, het zal eens mooi worden zeg koekoek 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:02

Kuggur schreef:
love_western schreef:

Goh, wat naar voor je. Stressvol bestaan leidt je.

Mhua valt mee hoor :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:02

Roken bestaat nu eenmaal, je kan het of accepteren of om elk sigaretje zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:03

_Reneee schreef:
love_western schreef:

Wat hebben kinderen in godsnaam met roken te maken?

Omdat ik hinder er van heb.

Net zoals sommige hinder hebben van rokers.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:07

Horecabedrijf is net als elk ander bedrijf in Nederland gebonden aan arbowet. Veilige werkomgeving bieden moeten zij dus ook. Dat het zo lang heeft moeten duren voordat dat ook werkelijk (deels) zover gekomen is, is daarmee eigenlijk nalatig. Had je dit aan de horeca en dus werkgevers zelf overgelaten, dan was er geen rookverbod geweest, immers dat is slecht voor de klandizie en bewijs als werknemer maar eens dat jouw baas de oorzaak is van jouw meerook longkanker. Vandaar dus dat de overheid zich er mee moet gaan bemoeien.

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:41

Magrathea schreef:

Jep. En dit is dus exact de reden dat de overheid zich bemoeit met de burger: blijkbaar is die niet in staat om gezonde keuzes voor zichzelf te maken. (Doe mij eens één gezondheidsvoordeel van roken dan? Anders dan het stoppen vermijden omdat dit ontwenningsverschijnselen oplevert)[/quote]

ik rook zelf al ruim 4 jaar niet meer, ( vape wel) maar dat sigaretje heeft mij in het verleden behoed om compleet door te draaien in een zeer stressvolle situatie, zonder dat had ik mischien aan de antidepresiva gemoeten, en dat is pas echt rommel ;) Bovendien heb ik, sinds ik ben gestopt met roken, last van hooikoorts, vanaf mijn 14e tot ik stopte geen last van gehad, dat noem ik best een gezondheids voordeel, want hooikoorts is erg vervelend ;) ( en ja ik weet best dat roken niet gezond is verder)

ps misschien quote ik verkeerd, maar lukt even niet anders

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:45

Het gaat hier niet om kinderen of tig andere issues in de wereld/onze maatschappij. Ik heb nog geen enkel goed argument gelezen tegen een verbod.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:48

En ik heb geen enkel goed argument gelezen voor het verbod. :D
Het is maar net wat je standpunt is...

Geen enkel argument zal goed genoeg voor je zijn toch?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:52

Blijft idd een welles-nietes verhaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:58

Daphara schreef:
En ik heb geen enkel goed argument gelezen voor het verbod. :D
Het is maar net wat je standpunt is...

Geen enkel argument zal goed genoeg voor je zijn toch?

Wat zijn dan concreet jouw argumenten tegen een verbod?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:02

veerledec schreef:
Het gaat hier niet om kinderen of tig andere issues in de wereld/onze maatschappij. Ik heb nog geen enkel goed argument gelezen tegen een verbod.

Dat vind jij, maar ik heb er wel genoeg gelezen.