'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:47

DezeNaam schreef:
Maar elke maand een week in het bos gaan wonen voor je menstruatie zal moeilijk zijn vrees ik. :')

Er zijn zat plaatsen waar men een week uit het dorp verbannen wordt tijdens de menstruatie, dus wat dat betreft is het niet eens een nieuw idee.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:51

oomens schreef:
DezeNaam schreef:
Maar elke maand een week in het bos gaan wonen voor je menstruatie zal moeilijk zijn vrees ik. :')

Er zijn zat plaatsen waar men een week uit het dorp verbannen wordt tijdens de menstruatie, dus wat dat betreft is het niet eens een nieuw idee.

Dat klopt. Maar als ik een wilde aanname mag doen wonen mensen die aan free bleeding doen gewoon in een maatschappij waar gewerkt moet worden, ook als je je maandstonden hebt.

Misschien is het wel een optie voor hun om te emigreren naar zo'n land. :j

Giolli ik vind dat je nogal overdrijft met je bloedbad. Ik val helemaal niemand aan, jij reageert meteen defensief omdat ik simpelweg zeg dat ik het er niet mee eens ben dat je een 'awareness' post gebruikt voor transmannen in deze context. Maar hé ieder zijn ding.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:59

Anoniem schreef:
lieveli schreef:
Ik kan me er echt niet druk om maken. Natuurlijk denk ik wel 'ieuw', maar als zij er zo gelukkig van wordt juich ik dat alleen maar toe.

En als ze bij jou op visite komt terwijl ze gezellig aan het freebleeden is? }>

Dan mag ze op de grond gaan zitten op een plastic zak haha. :+
Als ze het wil laten lopen is dat prima. Maar wel lekker thuis doen! :j

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:13

@Speurneus: de Essuremethode is toch die methode die zo zwaar onder vuur ligt? Los daarvan, dan hoor jw wel gewoon ongesteld te worden, hoor.[/quote]

dokter zei toen al, het kan stoppen of door blijven gaan, tis maar net hoeveel hormonen er over blijven en hoeveel je nodig hebt om dat bloedings proces op te starten. Mijn moeder was volgens andere methode gesteriliseerd en had ook geen bloedingen meer daarna. Die kreeg ook te horen dat het kon stoppen.

Ik was een van de eersten groepen die geholpen werden met deze methode en heb nergens ook maar iets last van gehad, super methode (voor mij), maar ja niet iedereen is hetzelfde he. Mijn moeder was volgens andere methode gesteriliseerd en had ook geen bloedingen meer daarna. Die kreeg ook te horen dat het kon stoppen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:56

Nathalie18x

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:07

bahbah.

En over dat plaatje met de transgender:

Er wordt gezegd dat Giolli overdrijft, maar overdrijven jullie ook niet een beetje door gelijk in de verdediging te schieten?
Er wordt niemand belachelijk gemaakt en er wordt niet gediscrimineerd.
Gewoon een grapje.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:15

purny schreef:
Handig voor als je de weg terug naar je huis zoekt. Vind het vies en onhygiënisch.

Hans en Menstruerende Grietje.... Beelddenker... :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:24

Bhriseis schreef:
In plaats van op een zeiltje te zitten kan je toch ook een verband/vod/weetikveel IN je slip doen?

Je bedoelt dus een maandverband?

Free Bleeding versta ik niet onder dat ze dan in hun broek lopen te bleeden. Hoezo ben je dan free? Kan je inderdaad beter een cup er in doen en zo het bloed opvangen dat je dan later nog tussen de planten/in de worst >;) kan doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:20

Nathalie18x schreef:
bahbah.

Er wordt gezegd dat Giolli overdrijft, maar overdrijven jullie ook niet een beetje door gelijk in de verdediging te schieten?
Gewoon een grapje.

Inderdaad ... en iemand belachelijk maken? Giolli maakt enkel een grapje. Tegenwoordig mag je nergens geen grapjes meer over maken lijkt het en voelen mensen zich nogal snel aangesproken, gediscrimineerd of benadeeld. Als iemand die persoon belachelijk maakt, dan is het die persoon zelf. Je gaat toch zo niet op een foto?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:41

Ik ga echt niet zonder lopen.. man als je het heftig hebt heb je je hele huis eronder zitten..
Stolsels bloed en de rest bah het idee alleen. Ik wissel binnen het uur de maand verband.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:37

Ik heb trouwens ook een cup, maar ik ben er minder blij mee.
Mijne gaat telkens te diep zitten waardoor hij er slecht uit te krijgen is.
Laag erin zetten werkt gewoon niet door het bewegen kruipt de cup omhoog.
Het steeltje vind ik echt de stomste keus ooit en deed mij zeer, afgeknipt dus.
Nu gebruik ik het ding maar, wetende dat legen onder de douche of thuis moet.
Want legen zonder een totale CSI scene lukt mij zelden tot nooit, en ik heb de cup toch al 4-5 cyclussen in gebruik.
Ik moet wel zeggen ik ben smal gebouwd, voor mij zou een smallere, langere cup dit waarschijnlijk oplossen.
Voor mij is het voor als ik weet dat ik last krijg van tampons, de cup geeft dan ook wel na 2 dagen pijn met eruit halen en inbrengen touwens.
Als mijn menstruatie over is of bijna over kun je gerust zeggen dat alles half stuk is van de wrijving van de cup inbrengen en verwijderen.
Maar ik heb wel wat hormonale issues, maar ondanks de juiste hormoonwaardes heb ik echt wel last van de cup.
Ofwel ik heb nog geen perfecte oplossing gevonden, ik kan ook heel heel slecht tegen maandverband bende, dat schuurt en ik voel me net een baby met een luier. :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 01:08

Delphi schreef:
Nathalie18x schreef:
bahbah.

Gewoon een grapje.

Inderdaad ... en iemand belachelijk maken? Giolli maakt enkel een grapje. Tegenwoordig mag je nergens geen grapjes meer over maken lijkt het en voelen mensen zich nogal snel aangesproken, gediscrimineerd of benadeeld. Als iemand die persoon belachelijk maakt, dan is het die persoon zelf. Je gaat toch zo niet op een foto?

Ik vind het gewoon onnodig dat zwarte piet en #metoo hierbij betrokken worden. Ik heb het nergens over belachelijk maken of een foto. Ik vind dat ze erg fel reageert.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 01:19

Oh, zo bedoelde je dat. Ja, dat was wellicht niet nodig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 01:22

Maakt niet uit, #metoo komt ook mijn neus uit hoor maar in den beginne heeft het veel goeds gebracht.

En ga slapen jij!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 01:25

Niet alleen metoo, maar de rest die ik noemde is ook vreselijk uitgekauwd.

Ja sorry mama. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 01:27

Ja ik snap je punt ook wel.

Nu hup hup! :z

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:53

moonfish13 schreef:
Ik heb trouwens ook een cup, maar ik ben er minder blij mee.
Mijne gaat telkens te diep zitten waardoor hij er slecht uit te krijgen is.
Laag erin zetten werkt gewoon niet door het bewegen kruipt de cup omhoog.
Het steeltje vind ik echt de stomste keus ooit en deed mij zeer, afgeknipt dus.
Nu gebruik ik het ding maar, wetende dat legen onder de douche of thuis moet.
Want legen zonder een totale CSI scene lukt mij zelden tot nooit, en ik heb de cup toch al 4-5 cyclussen in gebruik.
Ik moet wel zeggen ik ben smal gebouwd, voor mij zou een smallere, langere cup dit waarschijnlijk oplossen.
Voor mij is het voor als ik weet dat ik last krijg van tampons, de cup geeft dan ook wel na 2 dagen pijn met eruit halen en inbrengen touwens.
Als mijn menstruatie over is of bijna over kun je gerust zeggen dat alles half stuk is van de wrijving van de cup inbrengen en verwijderen.
Maar ik heb wel wat hormonale issues, maar ondanks de juiste hormoonwaardes heb ik echt wel last van de cup.
Ofwel ik heb nog geen perfecte oplossing gevonden, ik kan ook heel heel slecht tegen maandverband bende, dat schuurt en ik voel me net een baby met een luier. :r

Ik weet niet of je meerdere cups hebt uitgeprobeerd, want er zijn zoveel cups in verschillende maten en uitvoeringen. Je hebt kans dat jij nu gewoon eentje hebt die niet bij jou past. 'T is helaas geen one size fits all. En er zijn helaas dames waarbij er geen enkele echt goed zit.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:59

Ik ben juist super blij met mn cup. Ik bloed de 1e 2 dagen heel hevig ben daarna bijna niet meer. Bij tampons had ik de eerste dagen last van veel in en uit doen wat zeer deed en de laatste dagen haalde de tampon alle vocht uit de wanden waardoor het ook zeer deed.

Met de cup heb ik dat probleem niet. Ik heb met mazzel in 1x de goede voor mij. De Yuukki small. Ik vind ongesteld zijn echt niet erg meer nu het geen pijn meer doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:41

jorika1986 schreef:
purny schreef:
Handig voor als je de weg terug naar je huis zoekt. Vind het vies en onhygiënisch.

Maar dan moet de wolf geen freebleeder zijn. Lopen ze dadelijk naar het verkeerde huis

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:55

purny schreef:
Citaat:

Maar dan moet de wolf geen freebleeder zijn. Lopen ze dadelijk naar het verkeerde huis

Die komt pas bij rood kapje... weten we nu ook hoe de jager de wolf gevonden heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:00

He... die sprookjes ook altijd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:12

Misschien een nieuw sprookje?
Roodlekje?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:26

Roodlekje :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:33

Roodkapje met een menstruatiecup. Oftewel Roodcupje :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:43

Nog beter :D