Wennii schreef:Heb niet het hele topic doorgelezen, maar wel een aantal posts.
Persoonlijk zou ik hem gevraagd hebben hoe hij vrouwen dan wel graag begroet en vervolgens het gesprek gewoon aangaan hoor, geen verontschuldiging nodig omdat je toevallig iets anders doet.
Ik kan me wel voorstellen dat als het een functie is waarbij hij regelmatig nieuwe mensen ontmoet er overwogen moet worden hoe hiermee om te gaan, omdat er zoals in het topic te zien is toch veel mensen zijn die dat negatief ervaren (tenminste, zo lees ik het nu). Voor de rest is volgens mij het enige moment waarop je elkaar de hand verjaardagen en nieuwjaar, dus dat lijkt me niet echt een discussie waard.
Ik las de post van iemand die aangaf dat een man zijn hand op zijn hart legde en knikte, ik vind dat een prachtige vorm van begroeten en een prima alternatief.
Als hij verder een kei is in zijn werk, is dat wel het laatste waar ik me druk om zou maken denk ik.
Misschien ben ik er makkelijker in omdat ik al 10 jaar met moslims in een team werk (Turkse heer en dame waarvan de een hier geboren is en de ander geïmmigreerd) en dus gewend ben aan de verschillen in omgangsvorm en op allerlei andere vlakken, al dan niet door religie. Sommige dingen zijn ook gewoon cultuurverschil. Ik begrijp dus van heel veel dingen prima de redenen erachter en de tradities en vind het alleen maar mooi dat we elkaar kunnen vertellen hierover.
Maar sowieso, niet weten/begrijpen alleen betekent voor mij zeker niet dat ik zomaar de keuze van een ander veroordeel omdat ik het toevallig altijd anders doe, wat voor reden hij er ook voor heeft.
Precies!
Ik verbaas me best wel over sommige reacties in dit topic. Religie is toch iets anders dan jouw gewoonte.