Avicii overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:28

Ja zoals Cayenne het zei lijkt het een citaat van de familie en dat is dus niet correct. Ze laten het expres in het midden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:28

Het komt er in die brief wel op neer dat het om zelfmoord gaat lijkt mij, maar het staat er niet letterlijk. Het woord suïcide of 'he took his own life' komt er niet in voor.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:54

Jeetje.. krijg er kippenvel van. Normaal gezien doen artiesten mij niet zoveel, maar dit wel moet ik zeggen. Zo jong, maar t leek me ook gewoon echt een lieve jongen.

Eeuwig zonde! Ik kon zn muziek altijd wel waarderen als ik het hoorde!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:11

jasmijn16 schreef:
The Swedish, whose real name was Tim Bergling and gained international fame for songs such as Hey Brother, The Nights and You Make Me, was found dead in Muscat, Oman on Friday, April 20. His family have ‘confirmed’ the international DJ took his own life.

Dit bedoelde ik inderdaad.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:21

Wat ontzettend triest nieuws dit... Als zijn manager, familie, vrienden of collega’s nu eens eerder hadden ingegrepen dan was dit hoogstwaarschijnlijk te voorkomen geweest. In en in triest dat het zo gelopen is. Y;(

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:43

Ik krijgt het hier echt koud van... Dit doet mij zoveel Y;( Zijn nummers staan constant op repeat. Ik hoop dat hij eindelijk zijn rust heeft gevonden en dat hij nu op een fijne plek is daar boven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:44

Veraaaaah schreef:
Wat ontzettend triest nieuws dit... Als zijn manager, familie, vrienden of collega’s nu eens eerder hadden ingegrepen dan was dit hoogstwaarschijnlijk te voorkomen geweest. In en in triest dat het zo gelopen is. Y;(

Je kan en mag dit niet zo beoordelen van een documentaire van jaren terug.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:49

Eens met Lieveli.
Als hij nooit ontdekt was, was het misschien ook niet zo ver gekomen. Of wel en hadden wij dat nooit geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:05

Die docu is nog geen jaar oud, dus beoordelen op een docu van jaren terug is niet helemaal waar..
Ja officieel word nergens gezegd zelfmoord, maar het lijkt er op deze manier wel op.
Al vind ik het nog wel vreemd.. Als je niet meer kan en je wil er een einde aan maken, dan zou je dat toch niet doen als je met je vrienden op vakantie bent? Tenminste dat is een beetje mijn gedachte en vooral reden van twijfel of het dan echt zelfmoord was of dat zijn lichaam gewoon echt op was..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:09

De beelden zijn ouder dan een jaar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:11

Annet dottie: er is autopsie gedaan

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:13

Tja om eerlijk te zijn komt het voor mij juist onverwacht in de zin van, het leek me logischer dan ie een einde aan z'n leven had gemaakt in die kritieke fase waarin hij zoveel moest optreden, omdat hij geen uitweg zag op dat moment, wat er vaker gebeurt bij artiesten. Het leek namelijk einde van de docu dat deze keuze (stoppen met touren en optreden) 'm zo goed zou doen dat ie nu lekker kon genieten van het leven en muziek kon maken zoals hij wilde. Ik ben het ermee eens dat je nu geen schuld kan schuiven daarop. Het kunnen factoren zijn maar dat zijn erg harde oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:19

IngridM schreef:
Annet dottie: er is autopsie gedaan

Ja maar verder is nergens iets bekend gemaakt over of het daadwerkelijk zelfmoord geweest is ;)

saskiakefie schreef:
Tja om eerlijk te zijn komt het voor mij juist onverwacht in de zin van, het leek me logischer dan ie een einde aan z'n leven had gemaakt in die kritieke fase waarin hij zoveel moest optreden, omdat hij geen uitweg zag op dat moment, wat er vaker gebeurt bij artiesten. Het leek namelijk einde van de docu dat deze keuze (stoppen met touren en optreden) 'm zo goed zou doen dat ie nu lekker kon genieten van het leven en muziek kon maken zoals hij wilde. Ik ben het ermee eens dat je nu geen schuld kan schuiven daarop. Het kunnen factoren zijn maar dat zijn erg harde oordelen.

Ja en ook het interview met Nicky Romero die aan gaf dat het juist goed met hem ging en dat ie ook weer lol had in het muziek maken.. Ik ben geen helderziende natuurlijk maar ik heb echt meer het idee dat zijn lichaam gewoon heeft opgegeven. Misschien kan een combinatie van drank of drugs wel mee gespeeld hebben, maar bewuste zelfdoding denk ik eigenlijk niet. Maar goed dat is alleen maar gissen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:27

Stoppen met touren betekend niet dat het per definitie dan ineens weer goed gaat. Ik denk dat hij de druk bleef voelen en al die aandacht blijft. Hij had waarschijnlijk een soort van 20 voudige burnout en misschien was hij nog steeds verslaafd of voelde hij nog steeds lichamelijke en geestelijke pijn.

Gewone mensen zien soms ook geen uitweg.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 26-04-18 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:27

.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 26-04-18 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:33

Het doet er verder toch ook niet toe?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:53

Het kan ook nog altijd zijn geweest dat zijn lichaam gewoon op was en dat die op vakantie wat gebruikt heeft, niet met het bewuste idee er een einde aan te maken, en dat dat hem fataal is geworden.

T blijft een raadsel, maar hoe dan ook het is erg zat dat die er niet meer is

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:04

het is verschrikkelijk dat hij zo jong heeft moeten gaan. Hier wordt in de pers nu overal benadrukt dat zijn fam. aangeeft dat hij nu in iedergeval vrede heeft. Hij wilde rust

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:52

Zelfmoord is voor de buitenwereld vaak onverwacht, " want het ging juist beter met die persoon! "
Wat dat betreft verbaasd het mij helaas niet...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 04:02

Ik haal hier op een respectvolle manier toch ook zelfmoord uit:

Citaat:
"Onze geliefde Tim was een zoeker, een breekbare, artistieke ziel die antwoorden zocht op existentiële vragen", staat in de verklaring, de tweede van de familie van Avicii, die donderdag gepubliceerd is door onder meer Variety. "Hij was een perfectionist die reisde en werkte op een tempo dat tot extreme stress leidde."
"Toen hij stopte met toeren, wilde hij een balans in zijn leven zoeken om gelukkig te worden en bezig te zijn met wat hij het liefste deed: muziek maken. Hij worstelde met gedachten over zingeving, het leven en geluk. Hij kon niet meer, hij wilde rust vinden."

Bron: nu.nl

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:14

Soms juist als je niks meer hoeft komt alles zo hard binnen, ik vind het dus helemaal niet gek dat het gebeurde terwijl het voor de buitenwereld beter leek te gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:30

Reggledoos schreef:
Zelfmoord is voor de buitenwereld vaak onverwacht, " want het ging juist beter met die persoon! "

Dit dus. Hier precies dezelfde gedachte. Vaak als je het niet (meer) verwacht.

Diep triest als iemand deze keuze maakt. Dat je geen andere uitweg meer ziet.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:03

Reggledoos schreef:

Het verbaasd mij ook niet helaas. Wij zagen natuurlijk bij lange na niet wat er nog meer speelde en in zijn hoofd omging. En misschien ging het wel goed zoals het voor sommige leek en was het in een opwelling, we weten het niet en we hoeven het ook niet precies te weten.

Het blijft hoe dan ook verschrikkelijk triest.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:49

Ik verbaas me niet dat het zelfmoord zou zijn. Aan de hand van wat ik zag tijdens het kijken van de docu over hem dacht ik echt, Deze jongen is mentaal echt ziek.
Vond het erg sneu

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:05

Het verbaasd mij ook niets dat het nu toch wel erg op zelfmoord lijkt. Zo erg.. Maar hij had het al jaren heel erg zwaar, hij wist gewoon niet meer hoe hij kon genieten van het leven. Eigenlijk, toen ik hoorde dat hij overleden was, dacht ik al direct aan zelfmoord. Al kon het natuurlijk ook zo zijn dat hij teveel gedronken had of dat zijn lichaam inderdaad zijn drank- en drugsprobleem niet langer aan had gekund.

Maar ik respecteer de keuze van de familie om de doodsoorzaak een beetje in het midden te laten en het niet hardop uit te spreken. Ze laten wel subtiele hintjes naar buiten komen, maar ik denk dat het daarbij blijft. Wat moet het voor hun ook een helse periode zijn geweest afgelopen periode, en nu ook.. Vreselijk. Veel te jong. Ik luister zijn muziek al jaren heel veel, en nu nog steeds, maar nu voelt het toch wel erg dubbel..