dus niet te snel oordelen. Bij verkoop van een monument is een energielabel sowieso niet verplicht, omdat je minder mogelijkheden hebt om het volledig aan te passen. Dat gezegd hebbende, als jij wel flink wat aanpassingen hebt kunnen doen en jouw monument voldoet daarbij aan meerdere eisen, kun jij gewoon een hoger energielabel krijgen, moet je een herbeoordeling aanvragen. Ons oude huis (weliswaar geen monument, wel jaren '30) heeft inmiddels ook energielabel B door de aanpassingen die we gedaan hebben.

), dan denk ik maar, ik hoop dat je tot eeuwen na je dood die invloed kunt laten gelden.. want als er ook maar 1 afdwaalt omdat ze in hun jeugd zo aan het groene lijntje moesten lopen, dan zijn dat toch zo'n 1000 man minimaal die over 550 jaar erop los leven. 
. Maar vraag me oprecht af hoeveel uitstoot een paard primair en secundair heeft. Met secundair bedoel ik de uitstoot voor het maken en vervoeren van hooi, en alle andere spullen die voor paarden worden geproduceerd (dekjes, dekens, zadels e.d.).