Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:40

Waarom zorgt nationalisme voor meer bescherming?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:47

Ohhhh en grappig. Want wie is de echte australier? Niet de blanke mens die er nog geen 200 jaar woont iig. Niet de blanke mens die als gevangene daarheen werd gestuurd als zijnde strafkamp. En niet de blanke mens die de Aboriginal verdreef en hun kinderen massaal uit de gezinnen haalde om ze bij blanken op te voeden in de hoop dat er nog wat van zou komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:50

Goof schreef:
Ohhhh en grappig. Want wie is de echte australier? Niet de blanke mens die er nog geen 200 jaar woont iig. Niet de blanke mens die als gevangene daarheen werd gestuurd als zijnde strafkamp. En niet de blanke mens die de Aboriginal verdreef en hun kinderen massaal uit de gezinnen haalde om ze bij blanken op te voeden in de hoop dat er nog wat van zou komen.

Scherp :') :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:59

Ja, welke ook erkend worden op elke gelegenheid en uit zn voegen worden gesubsidieerd.

Bovendien is dat een hele tijd geleden. Dat is hetzelfde als de zwarte medemens nu nog de generatie van nu de schuld geeft aan slavernij.

Nog een voorbeeld: als ik een Australische citizen zou willen worden zegt NL na 10 jaar. Prima maar Dan nemen we je Nlse paspoort af en ben je geen NL meer.

Mocht ik dus na 25 jaar terug willen naar NL mag ik zelf dus inburgeren en de hele rompslomp gaan.

Dat moet toch niet kunnen? Dat je je eigen landsgenoten hun paspoort afneemt maar 100en of 1000en mensen in NL een dubbele nationaliteit hebben omdat hun land zegt "je kan je eigen nationaliteit nooit verliezen".

Ik vind dat dus krom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:06

Mwah de slavernij is ruim 150 jaar geleden beeindigd, de 'stolen generation' liep door tot in 1970. Dat is pas 1 generatie terug. Weinig vergelijking vind je wel?
En ja, ze krijgen subsidie. En worden tegelijkertijd voora gemotiveerd in bepaalde gebieden te (blijven) wonen en er niet buiten te komen. So far voor de 'echte' Australier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:18

Goof schreef:
Mwah de slavernij is ruim 150 jaar geleden beeindigd, de 'stolen generation' liep door tot in 1970. Dat is pas 1 generatie terug. Weinig vergelijking vind je wel?
En ja, ze krijgen subsidie. En worden tegelijkertijd voora gemotiveerd in bepaalde gebieden te (blijven) wonen en er niet buiten te komen. So far voor de 'echte' Australier.

De rassenscheiding was nog tot de 60-jaren in de VS

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 22:32

Ja, en ze krijgen een hoop.

Maar nu word we vooralsnog niet gereageerd op dr andere wijze van omgaan met je bevolking in de hedendaagse tijd.

Ik heb het idee dat ik opeens bestempeld word als "rechtse vluchtelingen hater" ofzo.. terwijl dat helemaal niet het geval is zoals in eerdere berichten terug te lezen is.

Ik ben echter voor een duidelijkere balans. En wat meer trots en nationalistischer is geen slecht iets. Waarom zou het per se slecht zijn?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:43

Nagini schreef:
Ja, welke ook erkend worden op elke gelegenheid en uit zn voegen worden gesubsidieerd.

Erkenning lijkt mij niet meer dan terecht.
'Uit zijn voegen' - geen idee. Geld kan niet alles repareren.
Citaat:
Bovendien is dat een hele tijd geleden. Dat is hetzelfde als de zwarte medemens nu nog de generatie van nu de schuld geeft aan slavernij.

Idd: wie bepaalt dit?
Taal, cultuur, identiteit: allemaal verwoest.
Er is genocide gepleegd.
Ik geloof niet dat dit allemaal hersteld is, dus houd op met wishful thinking.

Je wil dat het voorbij is, zeg dat dan.
Edit: dit klinkt niet als een vluchtelingenhater, maar de oosterse variant van "manifest destiny", de witmense zijn nu eenmaal superieur dus behoort hen de aarde.
Citaat:
Nog een voorbeeld: als ik een Australische citizen zou willen worden zegt NL na 10 jaar. Prima maar Dan nemen we je Nlse paspoort af en ben je geen NL meer.

Nee.
Na 10 jaar wonen in het buitenland moet je meer moeite doen maar ben je je Nederlanderschap niet kwijt.

Dus svp niet zo roeptoeteren:
Citaat:
Dat moet toch niet kunnen? Dat je je eigen landsgenoten hun paspoort afneemt maar 100en of 1000en mensen in NL een dubbele nationaliteit hebben omdat hun land zegt "je kan je eigen nationaliteit nooit verliezen".

En nog even een paar feiten - en dus geen meningen:
1) for some reason or the other kun je het staatsburgerschap van een x aantal landen niet verliezen. Daar kan Nederland niets aan veranderen.
Dubbele nationaliteit is een recht, wie voldoende lang in Nederland woont mag staatsburger worden.

2) Nederland hoort daar niet toe -
als je langer dan 10 jaar nul contact met de ambassade hebt etc stopt het. Er is geen sprake van "afnemen", kennelijk stelt iemand er geen prijs op.

Wat jij krom vindt is je eigen idee.
Dat mag, maar praat mij dan niet van 'jouw mening over de situatie', want je kent de situatie niet.

Mijn mening: we leven in 2017.
We skypen, internetten en if needed vlieg je binnen 24 uur naar de andere kant van de wereld.
Wat doen die landsgrenzen er nou precies toe?
Nationale staten zijn een 19e eeuwse uitvinding (= feit) en ik vind het welletjes geweest met dat spul (= mening).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 22:53

Wishful thinking. Misschien, maar we hebben er als samenleving ook niets aan om niet te proberen met zn alle samen te leven.
Dat wil niet zeggen we vergeten wat er gebeurd is. Maar dat betekend laten we proberen samen nu een betere toekomst te maken.

Dat is dus niet waar. Als jij een ander citizenship aanneemt verspeel je je Nederlandse en ben je m kwijt.

Nederlanders in het buitenland zijn al tijden petities aan het aanmaken of starten om die regels te veranderen.
Ik moet nu naar mn werk anders had ik je de pagina met info direct even laten zien.

"Kennelijk kennelijk stelt iemand er geen prijs op", dus als geboren en getogen Nederlander mag mijn Nederlandschap dan afgenomen worden?
Vind ik best belachelijk.

Vertel mij niet dat ik de situatie niet ken het kan harde realiteit voor mij zijn is slechts 6 jaar. Dus ja, ik vind het krom.

Want Als over 15 jaar mn ouders hulp nodig hebben en ik terug Wil komen.. mag ik dan een toeristenvisa aanvragen en weer oprotten na 6 maanden? Want ja.. geen NL meer he.

Maar ondanks dat de ambassade wellicht geen contact met me heeft of andere, Nog langer uit NL wonende nederlanders, weet de belastingsdienst me wel keer op keer te vinden om te zien of ik ze niet alsnog geld verschuldigd ben.. En laten we maar niet spreken hoe moeilijk het is voor mensen in het buitenland hun voorheen opgebouwde AOW te krijgen.

Als je dat "normaal" vind dan is de discussie dus afgedaan want dan verschillen we fundamenteel van mening.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:59

Nagini schreef:
Wishful thinking. Misschien, maar we hebben er als samenleving ook niets aan om niet te proberen met zn alle samen te leven.

Eh....?

Citaat:
Dat wil niet zeggen we vergeten wat er gebeurd is. Maar dat betekend laten we proberen samen nu een betere toekomst te maken.

Als dochter van een historicus kan ik hier mee uit de voeten.
Maar als jij dit pas zegt nadat ik heb gezegd dat er genocide is gepleegd, en dat geld (waar jij over smaalde) niet alles kan vergoeden - nee.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 23:02

Ja, alsof jouw mention over genocide pas mijn welwillendheid bovenbracht.

Ik heb al paginas terug gezegd dat iedereen verdient een huis, zijn gezin en veiligheid te hebben.

Dus ga niet zitten doen alsof mijn moraal alleen naar boven komt door jouw opmerking.

Ook interessant dat je de rest van mn bericht volkomen negeert.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:15

Schuld en verantwoordelijkheid worden vaak door elkaar gehaald.
Het is niet juist en onnodig om de huidige generatie de schuld te geven van de slavernij.
De huidige generatie is echter wèl verantwoordelijk hoe zij met deze zwarte bladzijde uit onze geschiedenis om gaat.
En dan verwijs ik je graag naar het zware pieten topic van bokt waaruit blijkt dat bij veel mensen weinig besef en erkenning aanwezig is van deze geschiedenis, en nog erger: weinig tot geen bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen die deze geschiedenis heeft in het heden.
Het wordt gebagatelliseerd en afgedaan met banale grapjes. En er komt een soort "nationalisme" naar boven waar ik persoonlijk kotsneigingen van krijg.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 23:21

Nikass schreef:
Schuld en verantwoordelijkheid worden vaak door elkaar gehaald.
Het is niet juist en onnodig om de huidige generatie de schuld te geven van de slavernij.
De huidige generatie is echter wèl verantwoordelijk hoe zij met deze zwarte bladzijde uit onze geschiedenis om gaat.
En dan verwijs ik je graag naar het zware pieten topic van bokt waaruit blijkt dat bij veel mensen weinig besef en erkenning aanwezig is van deze geschiedenis, en nog erger: weinig tot geen bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen die deze geschiedenis heeft in het heden.
Het wordt gebagatelliseerd en afgedaan met banale grapjes. En er komt een soort "nationalisme" naar boven waar ik persoonlijk kotsneigingen van krijg.

Nikass, thanks. Dat is wat ik probeerde te verwoorden.

Dat nationalisme is ook niet wat ik goedkeur en waar ik op doel. Dat is namelijk een groep assholes die roepen dat we niet aan een kinderfeest moeten komen terwijl kinderen het geen bal uitmaakt welke kleur piet heeft.

Die traditie uitleggen aan niet nederlanders vind ik overigens altijd enigszins beschamend.
Even goedpraten dat we onze kinderen zwart schminken etc terwijl blackface overal "frowned upon" is.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:40

Vooropgesteld: ik heb niet alle reacties gelezen.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat we als Nederlanders zijnde totaal niet mogen klagen over alles wat we hier hebben. En ja, ik ben me er heel erg van bewust dat ik heel gelukkig mag zijn met het feit dat ik over de capaciteiten beschik om te kunnen te studeren en dat veel andere Nederlanders in een heel ander schuitje zitten (mijn ouders kunnen bijvoorbeeld niks bijdragen aan mijn studie). Maar alsnog, vluchtelingen zijn mensen die gevlúcht zijn uit hun land. Zij komen uit omstandigheden die 95% van onze landgenoten nooit mee zullen maken. Zij komen hier om hun kinderen nog enige kans op een toekomst te kunnen geven, zodat zij niet in het oorlogsgeweld of met honger hoeven op te groeien. Waarom mogen deze mensen dan niet een klein beetje geholpen worden in onze rijke land? Dat wij geboren zijn in een land waar wij heerlijk droog ons bord boerenkool weg kunnen werken, naast de kerstboom die binnenkort weer in huis staat, is een kwestie van puur geluk. Dit had net zo goed andersom kunnen zijn.

En nogmaals, ik zeg niet dat er in Nederland geen mensen zijn die het zwaar hebben. Wat ik wel zeg is dat wij in een land wonen waar vrede is, waar je een dak boven je hoofd kan krijgen en waar je geen honger hoeft te lijden. Dat is al zoveel waard.

En daarnaast word ik heel kwaad van het feit dat Wilders de bevolking een beetje loopt op te stoken met zijn populistische geneuzel. Het lijkt mij heel duidelijk dat zodra hij ook maar een beetje macht krijgt het vrij snel duidelijk wordt dat hij al zijn 'beloftes' nooit zal kunnen waarmaken :') (kleine verwijzing naar meneer D. Trump).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:59

Ik verbaas mij altijd zo dat mensen echt denken dat je alle culturen van de wereld zo op een kleine hoop kunt gooien en dan denken dat het paise en vree blijft.

Cultuurverschillen bestaan en dan al eeuwen. Dat kun je niet zo even wegpoetsen en dat zou ook niet goed zijn. Denken dat je de landsgrenzen weg kunt halen en dat we dan allemaal vreedzaam en gezellig samen zullen wonen. Nou, dan heb je het imo niet helemaal begrepen.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:05

gekvanfleur schreef:
Ik verbaas mij altijd zo dat mensen echt denken dat je alle culturen van de wereld zo op een kleine hoop kunt gooien en dan denken dat het paise en vree blijft.

Cultuurverschillen bestaan en dan al eeuwen. Dat kun je niet zo even wegpoetsen en dat zou ook niet goed zijn. Denken dat je de landsgrenzen weg kunt halen en dat we dan allemaal vreedzaam en gezellig samen zullen wonen. Nou, dan heb je het imo niet helemaal begrepen.

Ik ben het geheel met je eens dat cultuurverschillen moeilijk zijn, maar hoe zie je het anders voor je? Iedereen lekker laten zitten waar hij zit? Zo van: je vervelend voor je dat er onschuldige burgers worden neergeschoten in jouw land, maar wij kunnen al die cultuurverschillen echt niet aan hoor..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:21

xAppelmoes schreef:
gekvanfleur schreef:

Ik ben het geheel met je eens dat cultuurverschillen moeilijk zijn, maar hoe zie je het anders voor je? Iedereen lekker laten zitten waar hij zit? Zo van: je vervelend voor je dat er onschuldige burgers worden neergeschoten in jouw land, maar wij kunnen al die cultuurverschillen echt niet aan hoor..

Nee, maar je kop in het zand steken voor wat er nu gaande is, is pas echt dom.
Cultuurverschillen poets je niet zomaar weg, ook niet na enkele generaties. En op het moment dat de groepen van buitenaf hun plaats gaan opeisen en daarbij een leefstijl hebben die ver buiten de leefstijl van de bestaande groep blijkt te liggen, onstaan er botsingen. Probleem is: niet elk cultuurverschil kan naast elkaar leven. Soms moet er aangepast worden. En wie gaat dat dan doen?
Er zullen mensen zijn die het geen enkel probleem vinden dat je als vrouw geen hand krijgt van een man? En ander legt de grens als er gescheiden ruimtes voor vrouwen/mannen worden geeist in het zwembad bijvoorbeeld. Alleen al het verschil tussen de 'wij' cultuur en de 'ik' cultuur brengt enorme complexe vraagstukken met zich mee. Wat je rol in het leven is in beide gevallen heel anders.

En dat is niets anders dan cultuur/geloofs/opvoedingsverschillen. Die vlak je gewoon niet zomaar uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:32

Zolang alles binnen de wet blijft, Heb ik geen problemen met cultuurverschillen.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:37

gekvanfleur schreef:
xAppelmoes schreef:

Nee, maar je kop in het zand steken voor wat er nu gaande is, is pas echt dom.
Cultuurverschillen poets je niet zomaar weg, ook niet na enkele generaties. En op het moment dat de groepen van buitenaf hun plaats gaan opeisen en daarbij een leefstijl hebben die ver buiten de leefstijl van de bestaande groep blijkt te liggen, onstaan er botsingen. Probleem is: niet elk cultuurverschil kan naast elkaar leven. Soms moet er aangepast worden. En wie gaat dat dan doen?
Er zullen mensen zijn die het geen enkel probleem vinden dat je als vrouw geen hand krijgt van een man? En ander legt de grens als er gescheiden ruimtes voor vrouwen/mannen worden geeist in het zwembad bijvoorbeeld. Alleen al het verschil tussen de 'wij' cultuur en de 'ik' cultuur brengt enorme complexe vraagstukken met zich mee. Wat je rol in het leven is in beide gevallen heel anders.

En dat is niets anders dan cultuur/geloofs/opvoedingsverschillen. Die vlak je gewoon niet zomaar uit.

Ik ben het met je eens dat er dit lastig is, maar wat zie je dan als alternatief? Ik vind inderdaad niet dat wij alle niet-Westerse omgangsvormen zomaar toe moeten laten, in jouw voorbeelden is er bijvoorbeeld sprake van seksisme en dat is een grens die we niet mogen overschrijden (hoewel ik me niet kan voorstellen dat dit gaat gebeuren). Het is trouwens ook bekend dat het toestaan van alle culturen juist leidt tot afzondering (bijvoorbeeld Marokkaanse wijken etc). De kinderen van de huidige vluchtelingen groeien op in een geheel andere cultuur dan hun ouders, dat is ook iets wat we niet moeten vergeten.

Maar nogmaals, wat zie je als alternatief?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 01:11

Het is juist heel actueel omdat nu blijkt dat ipv integratie na enkele generaties juist sprake lijkt te zijn van een terugkeer naar de cultuur van de voorouders. Dat zoegt echter weer voor veel nieuwe problemen.

Ik denk dat de oplossing niet voorhanden is. Ik denk dat er in dit land heel wat autochtonen wonen die denken dat ze goed bezig zijn, maar daarbij de fout maken ook heel hard vanuit hun eigen cultuur te denken. Zoals een echtpaar dat ik vorige week op tv zag. Zij waren vanuit NL naar Bulgarije of Roemenie gegaan en leefde daar eigenlijk hun cultuur in die cultuur. Dat ging zo fout dat zij hun eigen bedrijf maar opgaven. Zij dachten de mensen te helpen want die waren werkloos, arm. Als dank voor hun hulp werden ze door hen bestolen en de werknemers verdwenen na een paar werkdagen zomaar.
De directeur van de fabriek waar zij aan leverde daar (een roemeen of bulgaar) lachte hen uit toen ze zeiden dat ze taart gaven op hun verjaardag aan het personeel. Hij zei letterlijk: je moet ze kort houden als een hond en ze af en toe een schop geven.

Wij als beschaafde hollanders met onze 38 uurige werkweek, huis, gezinnetje kunnen ons niet voorstellen dat mensen die dus de mogelijkheid krijgen om wat te verdienen en een leven op te bouwen zo omgaan met dingen. Maar dat is ook culturele blindheid. Wij denken in onze arrogantie dat onze cultuur de beste is en iedereen die wel wilt. Dat iedereen door ons 'gered' wil worden. Dat iedereen 38 uur wilt werken en huisje boompje beestje. Maar zo werkt het helemaal niet.

Kijk hier heel simpel naar wat een auto in bepaalde bevolkingsgroepem betekent. Een auto is je status. Soms wonen gezinnen met z'n 14en in een appartement, bijstand, geen cent te makken en voor de deur een dikke audi/bmw/mercedes. Dat is ook cultuur. Wij denken dan:goh, misschien kun je van dat geld wat beters kopen voor de kids.

Chinezen hebben ook bijvoorbeeld een hele sterke subcultuur binnen NL. Enkel valt dat minder op omdat die gedeeltelijk overeenkomt met die van ons.

En zolang we dat van beide kanten niet inzien, wordt het heel lastig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:11

gekvanfleur schreef:

Nee dat gaat zeker niet vanzelf goed.
Dat vereist heel veel inventiviteit.
Juist daarom gaan mijn nekharen overeind staan van de versimpeling die Wilders & co altijd voorstelt.
Je zal bereid moeten zijn om te investeren in integratie. Niet er op bezuinigen.

Volgens mij is het alleen maar menselijk dat wanneer je naar een ander land emigreert, je meer vast gaat houden aan je eigen cultuur.
Dat doen de Nederlanders in Australië en dat doe ik zelfs nu ik vanuit de Randstad naar de andere kant van het land ben verhuisd: ik voel me meer Amsterdamse dan ik ooit geweest ben.
Je "even aanpassen" is niet zo simpel. Het is fijn als de cultuur waarin je terecht komt je daarbij wil helpen. Als je je welkom voelt, zal je ook eerder open staan voor aanpassingen.

En ja, dat moet van beide kanten komen, maar als we op elkaar gaan wachten wie de eerste stap wil zetten komen we natuurlijk nooit ergens.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:21

Nagini schreef:

Maar nu word we vooralsnog niet gereageerd op dr andere wijze van omgaan met je bevolking in de hedendaagse tijd.

Ik heb het idee dat ik opeens bestempeld word als "rechtse vluchtelingen hater" ofzo.. terwijl dat helemaal niet het geval is zoals in eerdere berichten terug te lezen is.

Ik ben echter voor een duidelijkere balans. En wat meer trots en nationalistischer is geen slecht iets. Waarom zou het per se slecht zijn?

:j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:30

Nikass schreef:
gekvanfleur schreef:

Rectie op Nikass ( sorry echt een probleem dat quoten van mij)

Volgens mij ga je juist je best doen om de taal te leren, een baan te vinden, je aan te passen aan het land.....( en ok, als Nederlander zal je vast drop en stroopwafels over laten komen).

De vraag is waar het dan goed mis gegaan in Nederland.
Omdat met name mensen uit niet westerse samenlevingen zich helemaal niet (willen)aanpassen.
Sterker nog, ze winnen alleen maar meer terrein omdat men vast houdt aan eigen gebruiken en deze steeds meer gaan doorvoeren.
Ik vind het bijv gruwelijk dat het een partij als DENK überhaupt gelukt is om voet aan de grond te krijgen in de regering in NL ( zie al voor mij dat een groep Nederlanders in het buitenland de politiek binnenkomt...iets met stemrecht).
En dan ook waar ze voor staan.....het enige wat ze doen is Joden zwart maken en juist anti semitisme aanwakkeren

Waar wil je nog in investeren dan?. :o , ben dan toch wel benieuwd waar de verandering in moet gaan zitten.
In grote steden zijn nu al nauwelijks bevoegde docenten te krijgen, dat zet ook te denken.
Onlangs werd nog bekend dat grote sommen geld gebruikt werden om Koranles te geven

Ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat als men zich welkom voelt, zich ook wel sneller thuis voelt en aanpast.
Sommige groepen hebben wel iets teveel vrijheden inmiddels.
Laatst bijgewerkt door ravellie op 23-11-17 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:43

Nagini schreef:

Als dat is naar aanleiding van mijn berichten, excuus, dat was uiteraard nooit zo bedoeld ;)

Ik vraag me overigens wel af waarom je zo bent voor 'eigen volk eerst'?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 11:01

Omdat ik vind dat dat je recht is als burger van jouw land. Je hebt ook alleen al je ville rechten in je eigen land en die verdien je dus ook. Je bent geboren en getogen en opgegroeid in de samenleving. Betaald belasting om jezelf en de bevolking te ondersteunen die het wellicht slechter hebben.

Ik denk dat het ook wat meer komt omdat ik dat hier ook meemaak. Australiers zijn soms tot irritant toe nationalistisch en wellicht begin ik dat langzaamaan als normaal(er) te zien.

En ik vind als overheid moet je zorgen voor je burgers en zorgen dat er enigszins tevredenheid is. En dit geld imo voor alles. Niet alleen deze situatie waarin vluchtelingen meespelen maar ook eens kijken naar zoiets als een pensioen leeftijd die maar omhoog blijft gaan.

Ik vind de politiek gewoon uitermate teleurstellend de laatste jaren waarin ik het idee heb dat ze wel gekozen zijn maar verder lekker hun eigen ding doen.

En misschien moet je dan eens als land en bevolking zeggen genoeg, nu zorg eens voor de mensen die het nodig hebben ipv zakken te vullen van mensen die al genoeg geld hebben.

En dan moet je ergens beginnen en ik denk dat dat dan eerst problematiek die de nederlander betreft is. En dan pas een minderheidsgroep.

Maar zoals gezegd; ik denk dat de beeldvorming wellicht ook scheef is. Want elk voordeel voor een minderheidsgroep wordt uitgebreid uitgelicht tegenover een mishap voor de "nederlander". En dan krijg je dus scheve gezichten.