ravellie schreef:Eelmo schreef:De mensen die halloween vergelijken met IS moeten volgens mij gewoon even een wikipediapagina lezen (https://en.wikipedia.org/wiki/Halloween).
Halloween (en dia de los muertos ook trouwens) gaat over het vereren van de doden (met of zonder keltische/heidense gebruiken) en heeft niets te maken met martelen, onthoofdingen en psychopaten.
Nou ik zou zeggen, verdiep jij je er eens in
Thema feesten......Walibi
Wat een dikke onzin, het is vooral wie ziet er het meest gruwelijk uit en laat de meeste gruwelijkheden zien.
En ja...ik weet de diepe betekenis, vlgs mij komt er eind dit jaar of begin nieuwe jaar zelfs een tekenfilm over uit
tsja.... lopen over water, water in wijn veranderen en mensen die op staan uit de dood zijn voor anderen weer dikke onzin. Maar daar gaan wij ook niet zo op los toch? Respect voor elkaar is imo wat van belang is... jij vind dit vervelend, ik weer wat anders. Hoe mensen zich soms uiten over mensen die wel halloween vieren is ook echt niet respectvol op sociale media.
Ik vind het wel vermakelijk dat er hele leuzen op facebook staan betreft het "slechte" halloween gebeuren. Dat het ziekelijk is hoe mensen vrolijk kunnen doen en humor halen uit een feest waarbij doden vereerd worden. Dat die mensen naar de hel zullen gaan en branden tot in den eeuwigheid.
Maar ja de bijbel... of nee wacht? Wordt daarin nou ook een overleden persoon beschreven waarna een bepaalde stroming heeft besloten deze persoon te vereren?
Dus ja... wat voor de een normaal is, is voor de ander raar... ik neem geen aanstoot aan ieders geloof, de aspecten daarin die ik vreemd vind laat ik lekker... zolang er geen mensen kwaad mee worden gedaan, helemaal prima.
imo is het iets waar je van kan leren, 'griezelen' heeft een invloed op je vorming van goed en kwaad, wat wel kan en wat niet kan... je denken en fantasie worden uitgedaagd.
Laten we elkaar lekker in waarde laten en vooral geen zaken gaan uitsluiten of verbieden.