KittyDylan schreef:xTitanic schreef:2 uur in de middag
6 uur terug
Dus we hoeven er niet voor op te blijven?wat bedoel je met 6 uur terug?
Zou daar landfall maken om 8AM, hier is het dan 2PM, 6 uur tijdverschil dus
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnie050 schreef:Waar heb je de link gevonden?Cayenne schreef:Heeft er iemand een foto van hoe het water op de bahama's eerst terug liep? Dat heb ik gemist.
Edit: laat maar, filmpje gevonden!
Emmaa_ schreef:Het valt nu in Miami nog best mee he. Ja, enorm harde wind, maar het is nog niet alsof je daar niet veilig rond kan lopen. Zelfs op de Keys valt het nog mee, orkaan komt pas morgen aan het einde van de dag (onze tijd) daar aan land. Dus zo gek is het niet dat ze gewoon buiten lopen.
Op de Bahama's een interessant verschijnsel trouwens, de orkaan heeft het oceaanwater verplaatst. https://twitter.com/weermanreinier/stat ... 7551711232
estherpitout schreef:Hoi allemaal
Even een update hier vanuit Florida. Het is nu zaterdag half 11 savonds.
Uiteindelijk zijn we gebleven. We wilden vluchten naar de west kust bij Tampa,en bijna had ik een hotel geboekt daar. Het was de enige die nog een kamer vrij hadden. Echt heel florida zat vol. Maar omdat dat hotel recht aan de zee stond en heel Florida toch wel te maken krijgt met deze storm omdat hij zo vreselijk groot is was ik bang voor erge overstroming daar door de zee. En dat blijkt toch een goede keuze te zijn om te blijven. We zouden eigenlijk de volle impact krijgen hier aan de oostkust. Ik woon bij lauderdale in Broward county. Maar nu sinds vanochtend lijkt het dat de orkaan wat later de bocht omhoog neemt richting florida, wat betekent dat nu de west kust de volle laag krijgt. De plek waar vele mensen naartoe zijn gevlucht omdat het daar dus niet de volle laag zou krijgen. Nu dus heeeeel veel mensen die daarheen gevlucht zijn die nu of daar vast zitten, of nu in de auto terug naar het oosten zitten. Een vriend van mij was daarheen gereden, maar die nu dus weer terug is thuis. Het is heel heel erg voor die mensen want het weer was al aan het verslechteren met veel regen. en er werd gezecht dat je beter vandaag in de middag niet de weg op kunt gaan of uberhaupt naar buiten.
Vanmiddag hebben we heel veel tornado waarschuwingen gehad, en ook heel veel tornados die zich echt ook hadden gevormd. De weerman zei dat hij in zijn 26jaar nog nooit zoveel tornados achter elkaar heeft gezien. Hij kon het amper bij houden.
Hier mijn facebook update van 4:30 zaterdag middag:
"Wachten op de update van 5pm over waar ze denken dat Irma heen raast. Het ziet ernaar uit dat we er goed aan hebben gedaan om te blijven. Gister werd nog gedacht dat wij aan de oostkust direct zouden worden geraakt door het oog van de storm. Nu ineens is Irma meer aan de westkust verwacht ( precies waar wij en vele vele andere mensen heen wilden vluchten of al gevlucht zijn). We zullen nog steeds te maken krijgen met de orkaan. Maar er is een groot verschil tussen het oog van de orkaan en de rest ervan. Nu is er dus ineens weer een grote evacuatie en vele mensen op de snelweg die weer wegvluchten. Sommige mensen hebben uren in de auto gezeten om nu dus vervolgens weer in volle vaart terug te racen. En de tijd begint te dringen, want de wind begint te komen. Ik hou jullie op de hoogte!"
En mijn facebook post na 5 uur:
"The fear I had yesterday is gone. I wanted to get in the car to tampa yesterday and almost booked a room there in a hotel fairly close to the beach. Thank god we ended up staying here in lauderdale. I have a good feeling the east coast is gonna dodge the bullet and will only get slight damage. Feeling not too concerned anymore, as I thought hurricane Matthew was a piece of cake too at our home by the beach in deerfield. My main concern at the moment is power outage. My thoughts are with the people on the west coast. Our gain comes with a big cost on their side"
xTitanic schreef:Mossel schreef:Volgens de goveneur is Irma mogelijk vannacht 2 uur ( hun tijd) al in zuid Florida. Ong 8 uur onze tijd morgen vroeg
Hm? is nog altijd 8 uur s ochtends bij hun hoor..