Orkaan Irma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:45

KittyDylan schreef:
xTitanic schreef:
2 uur in de middag
6 uur terug :)

Dus we hoeven er niet voor op te blijven? :') wat bedoel je met 6 uur terug?

Zou daar landfall maken om 8AM, hier is het dan 2PM, 6 uur tijdverschil dus

Hikarii

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:47

Hahaha ik ben echt dom. Hoe kwam ik bij 10 uur? :')

Als de kabels bovengronds zitten en het word net zo hevig als sint maarten blijven de cameras niet lang aan denk ik. Hoeft maar iets zwaars tegen aan te komen en alles gaat plat lijkt mij.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:48

Daantjee12 schreef:
Ik volg de beelden via ploop, hij laat regelmatig de locatie van Irma zien. Zie ook dat Jose er vrij dicht achter zit..

José draait af richting de bermuda, daar is het zeewater kouder dus is hij al weg voor hij de bermuda bereikt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:52

Water van de Bahama's is weer terug btw

Afbeelding

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:55

Bizar zeg dat het nu na een paar uur ineens terug is.....

Zou mooi zijn als we elkaar morgen beetje op de hoogte houden voor de livestreams waar ze het nog doen etc.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:57

Ik vraag me bij die keys live stream af hoelang die palmboom nog volhoudt :') die is zo dun. Wind is al goed te horen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:05

In Miami lijkt het nu wel stilte voor de storm.. de wind was daar vanmiddag zoveel harder dan nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:37

Ik zie op verschillende van die camera's nu toch wel een hele donkere lucht aan komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:40

Op sommige cams word de wind wilder en de zee meer onrustig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:44

Heeft er iemand een foto van hoe het water op de bahama's eerst terug liep? Dat heb ik gemist.

Edit: laat maar, filmpje gevonden!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:47

Volgens de goveneur is Irma mogelijk vannacht 2 uur ( hun tijd) al in zuid Florida. Ong 8 uur onze tijd morgen vroeg

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 01:25

Waar heb je de link gevonden?

Cayenne schreef:
Heeft er iemand een foto van hoe het water op de bahama's eerst terug liep? Dat heb ik gemist.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 01:28

linnie050 schreef:
Waar heb je de link gevonden?

Cayenne schreef:

Emmaa_ schreef:
Het valt nu in Miami nog best mee he. Ja, enorm harde wind, maar het is nog niet alsof je daar niet veilig rond kan lopen. Zelfs op de Keys valt het nog mee, orkaan komt pas morgen aan het einde van de dag (onze tijd) daar aan land. Dus zo gek is het niet dat ze gewoon buiten lopen.

Op de Bahama's een interessant verschijnsel trouwens, de orkaan heeft het oceaanwater verplaatst. https://twitter.com/weermanreinier/stat ... 7551711232

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 01:48

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 01:49

Mossel schreef:
Volgens de goveneur is Irma mogelijk vannacht 2 uur ( hun tijd) al in zuid Florida. Ong 8 uur onze tijd morgen vroeg

Hm? is nog altijd 8 uur s ochtends bij hun hoor..

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 04:32

Hoi allemaal

Even een update hier vanuit Florida. Het is nu zaterdag half 11 savonds.

Uiteindelijk zijn we gebleven. We wilden vluchten naar de west kust bij Tampa,en bijna had ik een hotel geboekt daar. Het was de enige die nog een kamer vrij hadden. Echt heel florida zat vol. Maar omdat dat hotel recht aan de zee stond en heel Florida toch wel te maken krijgt met deze storm omdat hij zo vreselijk groot is was ik bang voor erge overstroming daar door de zee. En dat blijkt toch een goede keuze te zijn om te blijven. We zouden eigenlijk de volle impact krijgen hier aan de oostkust. Ik woon bij lauderdale in Broward county. Maar nu sinds vanochtend lijkt het dat de orkaan wat later de bocht omhoog neemt richting florida, wat betekent dat nu de west kust de volle laag krijgt. De plek waar vele mensen naartoe zijn gevlucht omdat het daar dus niet de volle laag zou krijgen. Nu dus heeeeel veel mensen die daarheen gevlucht zijn die nu of daar vast zitten, of nu in de auto terug naar het oosten zitten. Een vriend van mij was daarheen gereden, maar die nu dus weer terug is thuis. Het is heel heel erg voor die mensen want het weer was al aan het verslechteren met veel regen. en er werd gezecht dat je beter vandaag in de middag niet de weg op kunt gaan of uberhaupt naar buiten.

Vanmiddag hebben we heel veel tornado waarschuwingen gehad, en ook heel veel tornados die zich echt ook hadden gevormd. De weerman zei dat hij in zijn 26jaar nog nooit zoveel tornados achter elkaar heeft gezien. Hij kon het amper bij houden.

Hier mijn facebook update van 4:30 zaterdag middag:

"Wachten op de update van 5pm over waar ze denken dat Irma heen raast. Het ziet ernaar uit dat we er goed aan hebben gedaan om te blijven. Gister werd nog gedacht dat wij aan de oostkust direct zouden worden geraakt door het oog van de storm. Nu ineens is Irma meer aan de westkust verwacht ( precies waar wij en vele vele andere mensen heen wilden vluchten of al gevlucht zijn). We zullen nog steeds te maken krijgen met de orkaan. Maar er is een groot verschil tussen het oog van de orkaan en de rest ervan. Nu is er dus ineens weer een grote evacuatie en vele mensen op de snelweg die weer wegvluchten. Sommige mensen hebben uren in de auto gezeten om nu dus vervolgens weer in volle vaart terug te racen. En de tijd begint te dringen, want de wind begint te komen. Ik hou jullie op de hoogte!"

En mijn facebook post na 5 uur:

"The fear I had yesterday is gone. I wanted to get in the car to tampa yesterday and almost booked a room there in a hotel fairly close to the beach. Thank god we ended up staying here in lauderdale. I have a good feeling the east coast is gonna dodge the bullet and will only get slight damage. Feeling not too concerned anymore, as I thought hurricane Matthew was a piece of cake too at our home by the beach in deerfield. My main concern at the moment is power outage. My thoughts are with the people on the west coast. Our gain comes with a big cost on their side"

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:08

estherpitout schreef:
Hoi allemaal

Even een update hier vanuit Florida. Het is nu zaterdag half 11 savonds.

Uiteindelijk zijn we gebleven. We wilden vluchten naar de west kust bij Tampa,en bijna had ik een hotel geboekt daar. Het was de enige die nog een kamer vrij hadden. Echt heel florida zat vol. Maar omdat dat hotel recht aan de zee stond en heel Florida toch wel te maken krijgt met deze storm omdat hij zo vreselijk groot is was ik bang voor erge overstroming daar door de zee. En dat blijkt toch een goede keuze te zijn om te blijven. We zouden eigenlijk de volle impact krijgen hier aan de oostkust. Ik woon bij lauderdale in Broward county. Maar nu sinds vanochtend lijkt het dat de orkaan wat later de bocht omhoog neemt richting florida, wat betekent dat nu de west kust de volle laag krijgt. De plek waar vele mensen naartoe zijn gevlucht omdat het daar dus niet de volle laag zou krijgen. Nu dus heeeeel veel mensen die daarheen gevlucht zijn die nu of daar vast zitten, of nu in de auto terug naar het oosten zitten. Een vriend van mij was daarheen gereden, maar die nu dus weer terug is thuis. Het is heel heel erg voor die mensen want het weer was al aan het verslechteren met veel regen. en er werd gezecht dat je beter vandaag in de middag niet de weg op kunt gaan of uberhaupt naar buiten.

Vanmiddag hebben we heel veel tornado waarschuwingen gehad, en ook heel veel tornados die zich echt ook hadden gevormd. De weerman zei dat hij in zijn 26jaar nog nooit zoveel tornados achter elkaar heeft gezien. Hij kon het amper bij houden.

Hier mijn facebook update van 4:30 zaterdag middag:

"Wachten op de update van 5pm over waar ze denken dat Irma heen raast. Het ziet ernaar uit dat we er goed aan hebben gedaan om te blijven. Gister werd nog gedacht dat wij aan de oostkust direct zouden worden geraakt door het oog van de storm. Nu ineens is Irma meer aan de westkust verwacht ( precies waar wij en vele vele andere mensen heen wilden vluchten of al gevlucht zijn). We zullen nog steeds te maken krijgen met de orkaan. Maar er is een groot verschil tussen het oog van de orkaan en de rest ervan. Nu is er dus ineens weer een grote evacuatie en vele mensen op de snelweg die weer wegvluchten. Sommige mensen hebben uren in de auto gezeten om nu dus vervolgens weer in volle vaart terug te racen. En de tijd begint te dringen, want de wind begint te komen. Ik hou jullie op de hoogte!"

En mijn facebook post na 5 uur:

"The fear I had yesterday is gone. I wanted to get in the car to tampa yesterday and almost booked a room there in a hotel fairly close to the beach. Thank god we ended up staying here in lauderdale. I have a good feeling the east coast is gonna dodge the bullet and will only get slight damage. Feeling not too concerned anymore, as I thought hurricane Matthew was a piece of cake too at our home by the beach in deerfield. My main concern at the moment is power outage. My thoughts are with the people on the west coast. Our gain comes with a big cost on their side"

Heel erg veel sterkte de aankomende dagen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:10

Gelukkig iets van je laten horen.
Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte! :(:)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:12

Esther, ik wens jullie ontzettend veel sterkte!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:18

xTitanic schreef:
Mossel schreef:

Hm? is nog altijd 8 uur s ochtends bij hun hoor..

Als je cnn op de voet volgt had je gezien dat er even gedacht werd dat ze om 2 uur er al zou zijn. Zoals je in mijn bericht ziet is het ook iets wat de goveneur zei. Dus niet zo kleinerend reageren

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:18

Miami ziet er nu trouwens heel rustig uit.... >;)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:40

Had gister een mooie link van key west helaas is die weg... Eigenlijk alle live streams die ik aan zet hebben of geen signaal of is gewoon niks...
Wie heeft er nog een goede stream?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:42

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:47

@ Esther Fijn wat van je te lezen ! Veel moed nog voor de komende uren / dagen ! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:55