Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:44

_San87_ schreef:
Snorlex schreef:

Ik vind het vooral schokkend dat enkele bokkers het kind zonder pardoes afserveren met teksten als bijvoorbeeld "nekschot".

Getuigt mij van een onweten over achterliggende oorzaken bij dergelijk gedrag.

Wat de professionals dan ook beslissen, het is duidelijk dat dit kind hulp nodig heeft en passende hulp zal krijgen in een passend vorm. Daar is geen "nekschot" voor nodig.

Ik denk dat je 'nekschot' verkeerd gelezen hebt. Zie de uitleg daarna.

Overigens interesseert mij de achterliggende oorzaak niet als ik eerlijk ben. Dat kind moet meteen uit de maatschappij worden gehaald en behandeld worden. Dat laatste is het belangrijkste.

Dan heb ik iets te snel verder gelezen. :)

De achterliggende oorzaak hoeft je overigens ook niet te interesseren hoor! Maar ik vind het wel belangrijk dat mensen zich beseffen dat goed en slecht soms niet vanzelfsprekend is. Dat niet ieder brein hetzelfde werkt.

En uiteraard dient bij een dergelijke situatie actie te worden ondernomen. Het valt niet goed te praten, er hoeft geen medeleven te zijn. Maar er is nuance.

Myfairytale

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:35

Wat me nog het meest beangstigd is dat ze berekenend te werk is gegaan kennelijk.
Ze is over het hek geklommen en heeft de verschillende deuren en hokken open gemaakt. En niet 1 dier vermoord, maar meerdere En nog geen hele kleine diertjes ook!
Ik ben van mening dat het het beste is om haar uit de maatschappij te halen. Er moet wel iets dusdanig ernstig mis Zijn, anders komt een 10-jarige niet zo bewust tot zo'n daad.

Wellicht kan ze met zeer intensieve therapie deelnemen aan een beperkte maatschappij in een gesloten instelling bijvoorbeeld.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:55

Ik ben er misschien heel zwart-wit in, maar haal zo iemand uit de maatschappij. Wat de reden ook is. Dit kan gewoon niet! Laat staan wat zo iemand kan doen op latere leeftijd.

Hulp nodig, ja... Maar ook heel het gezin etc. Hoe groei je op als je dit kunt doen?!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:15

Liannetje86 schreef:
Ik ben er misschien heel zwart-wit in, maar haal zo iemand uit de maatschappij. Wat de reden ook is. Dit kan gewoon niet! Laat staan wat zo iemand kan doen op latere leeftijd.

Hulp nodig, ja... Maar ook heel het gezin etc. Hoe groei je op als je dit kunt doen?!

Zijn ook seriemoordenaars die een prima jeugd hebben gehad.
Naar mijn idee een afwijking in de hersenen, zoals met onderzoeken al vaker naar voren is gekomen. Hoe moet je een afwijking behandelden? Misschien daarom zoveel tbs-ers die opnieuw de fout in gaan???

Ze worden alleen maar beter in het maskeren van hun gevoelens en hun gedrag.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:21

Riel schreef:
Ik denk niet dat het aan bokt is om te bepalen/oordelen of dit kind al dan niet een psychopaat is, het gedwongen moet worden opgenomen etc... Wat er is gebeurd, is heel erg maar ik denk dat de professionals rond het kind wel weten wat ze doen. Hierover discussiëren zonder verdere achtergrondinformatie en kwalificaties is nergens voor nodig vind ik.

Ben ik het mee eens.
Voor het zelfde geld weet het kind niet beter want de ouders doen het ook.
Je weet helemaal niet uit wat een gezin zo'n kind komt.
En ik denk dat de mensen voor geleerd hebben meer weten wat ze moeten doen als de bokkers hier.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:25

listiglistje schreef:
HorseTimeXL schreef:
Wat een oppervlakkigheid hier en daar. Weten jullie hoe haar thuis situatie er uit ziet? Weten jullie waarom ze dit gedaan heeft? Wat haar toe heeft gezorgd dat ze dit gedaan heeft. Wat als ze uit een klote situatie komt? Waarin mishandeling de normaalste zaak van de dag is? Wat als zij door groepsdruk gedwongen werd dit te doen, omdat als ze dit zou doen ze eindelijk na jaren pesten populair zou kunnen worden? Noem je haar dan nog steeds een monster? Ik schrik ervan dat sommige mensen zeggen dat je geen medelijden met haar moet hebben, want het is gruwelijk. Ja het is gruwelijk wat ze gedaan heeft, maar zo lang je niet de reden weet oid vind ik het echt slecht dat je zulke conclusies kan maken.

Jullie weten niet hoe de vork in de steel zit. Hoe kan je haar dan omschrijven als monster. Tuurlijk wat zij gedaan heeft is verschrikkelijk, maar ook heel erg zorgelijk dat ze dat gedaan heeft.

Dan kan je ook medelijden hebben met alle TBS'ers, Gevangenen, Terroristen etc.
Het zal best "ergens"door komen, maar medelijden heb ik er dus echt niet mee!
Praat dit gedrag aub niet goed, want normaal is het niet...en ja als je dieren moedwillig vermoord ben je in mijn ogen een monster, what's next?

Dat klopt, daar heb ik ook medelijden mee. Hoe vaak hoor je dat een TBS'er een rot jeugd heeft gehad, dat die uit een gebroken gezin komt dat die weet ik veel continu mishandeld hebt. Ik heb zo vaak gedacht, mede vanuit mijn opleiding als Mwd'er als jij nou een andere jeugd had gehad, dan had je er wellicht heel anders in gestaan en dan had je dit niet allemaal gedaan.

Let op: hiermee doel ik niet te zeggen dat ik het daarom maar accepteer dat degene dat gedaan hebt. Dat niet, maar ik kijk er wel met een maar naar. En dat geldt ook voor gevangenen. In mijn ogen woord niemand als moordenaar geboren. Dat is op de een of andere manier door de omgeving etc. gevormd.

En wat betreft terroristen is een andere vergelijking. Ik raad je aan om The Wave of Die Welle te kijken, een waargebeurd experiment om te kijken hoe iedereen Hitler volgden. Iedereen zei nee mij over komt dat niet ik zou dat nooit doen. Echter door de omgeving en het juiste overtuigingskracht van de docent ontstond er een eigen wereld op de betreffende school. Iedereen begon die docent onbewust om er bij te willen horen de docent als echte leider te zien, want hij beloofde hen van alles. Tot het uit de hand liep en de docent noodgedwongen aan zijn school moest vertellen dat het slechts een experiment was. Toen raakte iedereen in paniek, want wat was nog de werkelijkheid?

En heb je de filmpjes gezien van de kinderen die in grote groepen vanaf dat ze dingen meekrijgen, worden door IS gedwongen te leren en gehersenspoeld, dat de Islam alleen goed is en dat ze andere gelovigen moeten vermoorden en ook niet gelovigen. Stel dat kind, die geen keuze had om zijn eigen mening te vormen, die het in de schoot werd opgeworpen, een van de aanslagplegers is: kan je daar dan geen klein beetje medelijden voor voelen? Iemand die nooit een mening heeft mogen hebben, omdat die is opgegroeid vanuit het gedachte goed van de IS. En nee ik zeg niet dat ik het niet goed vind. Zeker niet. Maar achter elk daad, schuilt een lang verhaal.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:46

sneeuwpop schreef:
Liannetje86 schreef:

Zijn ook seriemoordenaars die een prima jeugd hebben gehad.
Naar mijn idee een afwijking in de hersenen, zoals met onderzoeken al vaker naar voren is gekomen. Hoe moet je een afwijking behandelden? Misschien daarom zoveel tbs-ers die opnieuw de fout in gaan???

Ze worden alleen maar beter in het maskeren van hun gevoelens en hun gedrag.

Dat zeker, maar dit kunnen doen os echt zorgwekkend, waar het ook aan ligt. Denk sowieso als je zoiets zo kan doen, het niet helemaal goed zit. Ze leren hoe ze het moeten verbloemen, niet moeten uiten. Maar of het echt helpt... "leer wanneer je in oranje komt zodat je rood kunt voorkomen" is geen garantie dat... ;)

Maar zou der toch niet als buurmeisje willen...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:00

Monique1963 schreef:
En hoe weet zo'n jong meisje nu hoe je een dier moet doden? Dat moet ze dan toch ergens gezien hebben.

Dit vind ik een heel goed punt. Waar heeft het meisje dit vandaan gehaald? Ze verzint echt niet zelf dat je op zo'n manier een dier kan doden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:05

Dit meisje is gewoon echt heel erg ziek. En in dien mate is het zelfs met de beste behandelingen moeilijk om zo'n persoon echt zo stabiel te krijgen dat die persoon geen gevaar meer is voor anderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 01:03

Hier in spanje zie je één ding heel duidelijk:
Kinderen die door hun ouders worden meegenomen naar stierengevechten, alszijnde een feestje en een weekend weg, zullen dit gedurende hun hele leven zien als normaal en traditie. In hun volwassen leven zullen deze mensen wellicht stierengevechten bezoeken én hun kinderen leren dat dit normaal en leuk is.

Kinderen die geboren zijn bij tegenstanders zullen nooit een stierengevecht bezoeken in hun jeugd. Ze leren van hun ouders dat het het een kansloze en trieste bezigheid is. Dit geven zij weer door aan hun kinderen.

Moraal van het verhaal: wat heeft dit meisje in godsnaam meegekregen thuis? Hoe kan een kind tot zulke daden in staat zijn? Waar is ze op het idee gekomen?
En: is dít meisje een klein onderdeel van de toekomst van nederland? Ik maak mij grote zorgen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:11

Waarom worden er toch vaak de ouders en de opvoeding bij gehaald?
Soms ontstaat er gewoon een kortsluiting bij een kind en doet het hele erge dingen. Maar daar kunnen de ouders echt niks aan doen, nou ja toch wel iets,het kind op tijd laten behandelen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:27

Omdat ieder kind kneedbaar is en kortsluiting ook door de ouders opgemerkt kan worden en daarnaar gehandeld moet worden.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:17

Ik vind het echt walgelijk wat er is gebeurt. Ze heeft echt moeite gedaan (over het hek geklommen/hokjes Open gedaan) en te bedenken. Die dieren blijven echt niet rustig zitten. Ze spartelen/maken geluid. En dit doet ze herhaaldelijk uitvoeren EN! slingerd ze weg alsof ze niks zijn. Hoe bedoel je twisted in je kop. Ik vind ook in een instelling en intensieve therapie. Krijgt ze geen spijt dan levenslange opsluiting.

Maar buiten dat kindje. W** van die ouders. Serieus?! Echt abnormaal. Ze is s nachts weggekropen? Niemand mist het? Let op? Is echt de tendens van nu. De meeste boeit het niks.
Kinderen genomen omdat het bij het plaatje hoort. Maar ze hebben er geen tijd/geld/ zin in. Of ze werken beide fulltime (want ja we moeten wel in een groot huis wonen en minstens 1x pw uit eten)
Het lijkt mij dat als je goed met je kind omgaat. Je al eerder dingen opmerkt. Het is echt niet zo dat dit meisje in een keer bedacht. Nou ik verveel me. Weet je wat ik ga doen! Ga lekker een aantal dieren met me eigen blote handjes wurgen.
Sorry hoor... Zo iemand geeft al eerder signalen dat het niet goed gaat.
Dit geldt precies het zelfde voor dat kind :ik zit erbij en kijk erna. Die is ook psychisch niet goed snik. Ze had ook bij het eerste diertje kunnen zeggen dit is niet oke! Dus precies het zelfde opsluiten en intensieve therapie. En hopen dat ze spijt krijgen en inzien dat dit echt zwaar abnormaal gedrag is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:21

Zoiets ontstaat niet van de een op de andere dag lijkt me ook. Zou dit werkelijk de eerste keer zijn dat ze zoiets doet...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:28

Palmera schreef:
Hier in spanje zie je één ding heel duidelijk:
Kinderen die door hun ouders worden meegenomen naar stierengevechten, alszijnde een feestje en een weekend weg, zullen dit gedurende hun hele leven zien als normaal en traditie. In hun volwassen leven zullen deze mensen wellicht stierengevechten bezoeken én hun kinderen leren dat dit normaal en leuk is.

Kinderen die geboren zijn bij tegenstanders zullen nooit een stierengevecht bezoeken in hun jeugd. Ze leren van hun ouders dat het het een kansloze en trieste bezigheid is. Dit geven zij weer door aan hun kinderen.

Moraal van het verhaal: wat heeft dit meisje in godsnaam meegekregen thuis? Hoe kan een kind tot zulke daden in staat zijn? Waar is ze op het idee gekomen?
En: is dít meisje een klein onderdeel van de toekomst van nederland? Ik maak mij grote zorgen...

Kind is 10. Ook wanneer ze geen vreemde beelden krijgt zal er in de normale opvoeding ook ter sprake zijn gekomen dat vlees van een dier komt.
Mensen met een afwijking ontwikkelen zelf al snel dingen die je niet verwacht. Zeker wanneer je als ouder wilt geloven dat wat er eerder is gebeurd een ongeluk moet zijn....
Maar natuurlijk kan het zijn dat ze wel uit een slecht gezin komt. Al komen er meer kinderen uit een slecht gezin die dit soort dingen niet doen.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:33

Tegenwoordig is er op internet en tv ook van alles te zien.
Hoe vaak worden er in films niet mensen naar de keel gegrepen?
Nee geen films voor een tien jarige. Maar zeg niet dat ze die niet zag met bijvoorbeeld netflix stiekem op haar tv/ tablet.
En kwam ze zo op het idee.
Ouders hoeven dus echt geen voorbeeld gegeven te hebben.

Wel ben ik net als enkele andere hier van mening dat ik Me niet voor kan stellen dat er niet eerder wat bemerkt is.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:35

Jij kent de ouders neem ik aan miesnaom?

Na die documentaire over dat 6-jarige meisje die wel ergere dingen heeft gedaan ben ik toch wel anders over gaan denken. Dat meisje is compleet hersteld en heeft nu een normaal leven als verpleegster.

Ik ben het er wel mee eens dat het kind voorlopig 24/7 begeleiding nodig heeft en dat ze eens goed moeten onderzoeken waar het vandaan komt.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:40

@neverland. Ik vind het erg kwalijk dat een meisje van 10 zomaar op straat is. Zonder toezicht in de avond/nacht. En nog zorgelijker dat er niks is opgevallen. Dit is onmogelijk opeens bedacht en uitgevoerd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:48

Maar een kind van 10 kan toch wel alleen slapen?
Ik ben bijvoorbeeld een diepe slaper, word nergens van wakker. Dus nee ik zou het ook niet horen als het kind s avonds de deur uit gaat. Nu weet ik niet of moeders daar gevoeliger voor zijn dan geen moeders maar nee ik zou het niet merken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:51

Ik denk ook dat een kind van 10 echt makkelijk stiekem weg kan komen. Toen ik 10 was had ik ook al zelf sleutels van het huis dus kon ik ook de deur van het slot halen wanneer ik zou willen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:55

En juist doordat ze stiekem s nachts gaat bewijst ze al dat ze dus weet dat het verkeerd is...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:55

Bij Dr.Phil was er ook een meisje van 6 dat haar hamster doodgeslagen had. Meisje is toen neurologisch onderzocht.
Ik hoop dat dit meisje ook neurologisch onderzocht zal worden en dat er dan een behandeling word opgezet.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:36

Er staat helemaal nergens dat dit s'nachts is gebeurd. Alleen dat de dieren in de nachtverblijven zaten en dat dit s'ochtens pas ontdekt is.
Dus het kan net zo goed om 8 uur s'avonds gebeurd zijn. Ik neem namelijk aan dat er mensen zijn tot uiterlijk half 7 en de dieren dan dus als in hun nachtverblijven gaan.

Dus nergens voor nodig om de ouders ook nog eens af te schilderen als een stelletje onverschillige egoïstische idioten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:40

Nou misschien dan niet s nachts, maar wel na sluitingstijd. Nog steeds op een moment waarvan je weet dat je waarschijnlijk niet betrapt wordt. Dus je weet dat het verkeerd is wat je doet

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:43

ja natuurlijk dat is ook zo..maar dat zegt niks over de ouders.