Blue_Eyes schreef:Je kunt niet van een afstand bepalen wie in welke categorie valt wat dat betreft. In zowel de islam als het christendom heb je strengere en minder strenge stromingen. In iedere kerk zijn de gewoonten anders, vermoedelijk ook in iedere moskee?
Er is ook al aangegeven dat als zij zo streng geloven, dat je dan blijkbaar niet op de foto mag. Maar ik heb er geen verstand van hoor...
Citaat:Mijn kinderen zitten op een evangelische school, althans, de jongste nog. Er zijn ouders die een schoolreisje naar de Efteling willen organiseren, er zijn er ook die dat zien als Sodom en Gomorra (want er wordt getoverd, er zijn heksen en feeën).
Maar gaan ze dan wel of gaan ze dan niet?
Citaat:Er zijn ouders die hebben moeite met lesgeven over de evolutietheorie, er zijn er die vinden dat dat er gewoon bij hoort.
Maar wordt het dan wel besproken of niet?
Citaat:Er zijn ouders die op zondag om 8.00 in de kerk zitten, er zijn er die om 11.00 in de kerk zitten, er zijn er die op zaterdag gaan of helemaal niet. Er zijn er die vinden dat je op zondag best een ijsje kunt halen of kunt sporten, er zijn er die vinden dat de zondag een echte rustdag is en je niks mag doen. Voel je hem? Zo veel mensen, zo veel meningen, ook binnen een religie.
Oh ja hoor ik 'voel m'

maar dan nog snap ik niet waar het over gaat in dít geval, anders dan een mevrouw die haar geloof misbruikt en daar 10.000 euro tegenover zet

Overigens, die twee vragen zijn oprecht hoor, ik ben benieuwd wat een school dan doet in zo'n geval.
Maar moeten we er dan naartoe dat de maatschappij om het geloof gaat draaien, of niet? Dat is toch ook niet handig?
Overigens, als die religieuze feestdagen zo'n enorm ding zijn, en het maatschappelijk verkeer zodanig in de weg staan dat het voor mensen onhoudbaar wordt, dan kunnen hiervoor toch aanvullende regelingen getroffen worden?
(maar ik meen gelezen te hebben dat die er al zijn, iets met vrij invulbare verlofdagen oid.. )