Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Dank je, ik was al aan het bedenken hoe ik dit kon verwoorden.Als iemand als Shilady aangeeft dat het geen punt is om haar zo aan te duiden wanneer ik bijv. wil zorgen dat iemand haar terug kan bellen.
Is het dan niet vreselijk arrogant en betweterig als een blanke dan zegt dat dit WEL een probleem is
Dat is pas racisme, als je iemand gaat vertellen dat je je niet gediscrimineerd genoeg genoeg gedraagt voor je huidskleur.
Sizzle schreef:Dat kan sowieso niet, alleen blanken kunnen racist zijn schijnt het
shilady schreef:Sizzle schreef:Dat kan sowieso niet, alleen blanken kunnen racist zijn schijnt het
oja dat was ik vergeten
toch zie ik vooral in amerika "donkere"mensen die bv niet graag in contact komen met blanke
en hun verantwoordelijk houden voor slavernij hoewel die blanke mensen zelf geen slaven hebben gehouden
en zeeeeeeeeeeeeer waarschijnlijk ook donker bloed door hun aderen hebben stromen
elenaMM77 schreef:31 jarige man slaat kinderen het ziekenhuis in... je weet bij deze kop al gelijk dat men het hier over een nederlander met Nederlandse roots heeft.. simpelweg omdat er anders gestaan had. Buitenlander mept kinderen, maar ja wat wil je ook met die moslims. of om het even reeeler te houden 'iritrese vader mept kinderen.. Met andere woorden dan is het dus blijkbaar belangrijk geworden om te benadrukken dat het niet 'een van ons is'..
Quebelle schreef:Nee, de oplossing ligt uiteraard in het mensen aan blijven praten van allerlei nodeloze complexen.Ok dus racisme bestaat niet, slavernij ook niet meer en Shilady heeft daarmee dit hele topic opgelost gekregen
Quebelle schreef:shilady schreef:oja dat was ik vergeten
toch zie ik vooral in amerika "donkere"mensen die bv niet graag in contact komen met blanke
en hun verantwoordelijk houden voor slavernij hoewel die blanke mensen zelf geen slaven hebben gehouden
en zeeeeeeeeeeeeer waarschijnlijk ook donker bloed door hun aderen hebben stromen
Ok dus racisme bestaat niet, slavernij ook niet meer en Shilady heeft daarmee dit hele topic opgelost gekregen
_Summerly_ schreef:Quebelle schreef:Nee, de oplossing ligt uiteraard in het mensen aan blijven praten van allerlei nodeloze complexen.Ok dus racisme bestaat niet, slavernij ook niet meer en Shilady heeft daarmee dit hele topic opgelost gekregenNatuurlijk is shilady maar één persoon en mogen we uit het feit dat zij zich nooit gediscrimineerd voelt of gevoeld heeft niet concluderen dat racisme en discriminatie op basis van huidskleur of niet-westers aandoende naam niet bestaat, maar ik vind het wel opvallend dat jullie over haar heen walsen op de manier waarop jullie dit doen: "je voldoet niet aan ons beeld van zielige donkere mensen, dus je ervaring is niet valide."
Quebelle schreef:Cer schreef:nee maar ik probeerde me zo voor de geest te halen wat ze zoal zeggen in een nieuwsbericht.. dat is dan denk ik 'getinte huidskleur' ofzoiets? maar dat weet ik niet helemaal, ik let daar nooit op.
Maar als het iemand met sproeten is, mag je dat toch ook idd zeggen? je zegt niks geks, want het is zo....
Meestal is dat allochtoon. Wat een woord is met een behoorlijk negatieve klank wat weer het 'zij/wij' gevoel onderstreept.
_Summerly_ schreef:Ik ben het wel met Sizzle eens dat juist dat behoorlijk neigt naar racisme en dit is ook een van mijn grootste ergernissen in debatten over dergelijke onderwerpen: het idee van een heleboel blanken dat alle donkere mensen hulpeloze zieltjes zijn die gered moeten worden
Janneke2 schreef:Artikel vandaag in Trouw - of beter: ingezonden stuk.
Schrijfster is een hoog opgeleide Australische die verplicht moest inburgeren.
Dat ze 'n.v.t.' invulde bij de vraag "wie haar kon helpen bij het schrijven van sollicitatiebrieven" leverde haar commentaar van de behoorden op, dat haar portfolio onvoldoende en onvolledig was.
Er was mede gevraagd naar een cv (diploma PhD Cambridge) en ze had toegelicht, in keurig Nederlands, dat sollicitaties voor academische functies doorgaans in het engels gedaan worden.
Kun je nog zeggen 'dat het niet op haar doelgroep was afgestemd', maar lees voor de grap de rest ook eens...
Datum: 1 mei 2017
auteur Alison Edwards
Kop: "Inburgeringsexamen is uiterst denigrerend."
Quebelle schreef:En ik ben oprecht blij dat er hier mensen zijn met immigrant familie die (bijna) geen ervaring hebben met racisme, écht waar. Maar dat betekent niet dat die er niet is. Misschien roepen sommigen blanken wel eens te snel "racist", maar daarmee dismiss je nog niet de stance van een gemeenschap, toen bvb een zwarte jongeman werd verkracht door enkele politieagenten in frankrijk enkele maanden geleden - je kan niet claimen dat die politieagenten gewoon even die jongen verkrachten, uitschelden voor negro etc etc omdat die toevallig niet blank is. Dit zou nooit gebeurd zijn met een blanke. Nooit.
Als een blank meisje naar een politiekantoor zou gaan om verkrachting in te dienen zou ze onmiddelijk geholpen worden, niet zoals het marokkaanse meisje in brussel een paar maand geleden die weggestuurd werd door de politie omdat ze haar zogezegd niet begrepen.