Gedoe over turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1987

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:56

Ik vind het spijtig dat sommige zogenaamde Nederlanders hetzelfde doen als Erdugan gelijk een verwijt maken naar een hele groep. Terwijl er gernoeg anders denkende zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:59

Willl65 schreef:
Cowboy55 schreef:

_O- Waar heb je dat dan gehoord/gelezen?

https://mobile.twitter.com/abdbozkurt?r ... wsrc%5Etfw

En dan naar beneden scrollen tot je bij het bewuste artikel bent

:') :') :') Dank je voor die link......nou heb ik pijn in mijn lijf van het lachen..... nooit geweten dat wij als volk zo intens evil zijn man!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:16

Booooo schreef:
akishino schreef:
Wat ik me afvraag, wat doet de turkse gemeenschap aan dat (kleine) groepje wat loopt te rellen, zich niet aan wil passen aan nederlandse normen/waarden (ondanks dat de meeste toch nederlander zijn), aanhangers zijn van erdogan en het verpest voor de rest? ( dit heb ik me overigens ook al eens afgevraagd bij de marrokaanse gemeenschap)

Er is bij de turkse gemeenschap een deel wat het duidelijk verpest voor de rest met bepaald gedrag. Waardoor het beeld van die groepen soms toch negatief is. Waar weer een reactie (zoals discriminatie) op volgt van andere nederlanders. Als (turkse gemeenschap wil je dat toch de kop in drukken omdat de hele gemeenschap daar last van heeft? Ik ben oprecht benieuwd of dat zoiets besproken wordt.

Wat kan de rest van de Turkse gemeenschap daar aan doen dan? Schamen.. Dat doen ze. Heb al genoeg interviews, filmpjes, facebook berichten etc. gezien waarin ze aangeven zich te schamen voor dit losgeslagen volk. Ze roepen ze op om normaal te doen. Ook afgelopen weekend tijdens de demonstratie hebben de oudere het geprobeerd rustig te houden, en de jongeren aangepraat om rustig te blijven.
Maar omdat dit (hele) kleine groep het verpest wordt iedere Turk er nu voor aangekeken.
Zelfs ik (NL, vrouw van een Turk). Ik kreeg de vraag van bekende of ik ook in Rotterdam aan het protesteren was.. :roll: Uhhh nee, wij zijn tegen Erdogan.

Wat doet de NL bevolking tegen de zogenoemde 'Tokkies', toch ook niks?

Was geen aanval op de turkse gemeenschap he! :o
Ik vroeg me dat af omdat ik er niks van terug zie of hoor, maar ik heb ook niet veel mensen in mijn omgeving van turkse komaf.

Mijn schoonouders wonen in oostenrijk, nu is dat cultuurverschil niet zo groot, maar wij hebben bepaalde regels als we daar zijn. Dat we zo veel mogelijk duits met elkaar praten in openbare gelegenheden bijvoorbeeld. En mijn schoonouders spreken ons er dus ook op aan als we dat niet doen, omdat ze het onbeschoft vinden tegenover de oostenrijkers. Klein voorbeeldje maar en niet helemaal vergelijkbaar, maar vandaar dat ik mezelf dat soort dingen afvraag.

En tokkie's, ik ben er nog steeds niet precies overuit wie daar mee bedoeld worden.
Maar als iemand in mijn naaste omgeving zich ernstig misdraagt dan zal ik diegene daar zeker op aanspreken. Maar mezelf er voor schamen? Nee. Omdat ik niet diegene ben. En ik hoop dat de mensen uit de turkse gemeenschap ,die zich niet kunnen vinden in het gedrag van de relschoppers, dat ook zo beredeneren.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:19

Er genoeg van terug te zien hoor in de Media heb ik al een column gelezen en ik heb ook al een filmpje met tegengeluid gezien allemaal door Nederlandse Turken die het zeker niet eens zijn met de rellen

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:22

Ik zeg ook niet dat het er niet is, alleen dat ik het nog niet gezien/gehoord had

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:25

Tokkies mogen van mij ook aangepakt worden, zoals geen uitkering krijgen of hard verminderen bij asociaal gedrag.
En zo hetzelfde bij voetbal hooligans. Die maken het ook kapot voor echte fans. Flink hoge boetes, of vaker verplicht in de cel laten doorbrengen bij een wedstrijd zodat ze er niet bij kunnen zijn.

Het watjes gedoe in Nederland tegen mensen die zich steeds misdragen moet gewoon eens over zijn.
En dat maakt niet uit of iemand dan zijn opa en oma hier zijn geboren of niet. Waar ze zelf zijn geboren.
Geen gejank over discriminatie.
Nee je hebt bepaald gedrag en daar zitten consequenties aan vast. En dat gedrag voert iemand zelf nog altijd uit en niet Ali of Piet.

En ik denk als Nederland eens op gaat staan tegen de relschoppers dat het voor alle andere ook een fijner land gaat zijn. Dus ja nu ook de wel fijne Turken eens duidelijk laten zien, we houden niet van de rellen.
De Marokkanen eens duidelijk laten merken die lui die in opsporingsverzocht komen pakken wij ook in onze gemeenschap aan ipv ze te beschermen.

Dat geeft al een ander beeld naar het land waar je toch wilt wonen blijkbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:53

xxCYNNxx schreef:
helemaal met je eens hoor bruintje123..sterker nog; als we vandaag geen verkiezingen hadden gehad was deze hele rel niet gebeurd. Dan had die minister gewoon zn gang kunnen gaan.
Want zoveel ballen heeft Rutte niet, maar er moesten nog wat zieltjes gewonnen worden.

Naar mijn idee een onjuiste redenering. Als er zieltjes gewonnen zijn met de daden van afgelopen weekend, zijn die over alle partijen eerlijk verdeeld. Want alle lijsttrekkers en alle reeds zitten te partijen waren het met elkaar eens over het genomen besluit.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:56

Ja ik vroeg me dat ook af zou dat van veel invloed zijn geweest op de keuze? Zou daardoor de PVV daardoor bijvoorbeeld meer scoren of juist een andere partij? Of inderdaad Janine misschien wel alle partijen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:59

HorseTimeXL schreef:
Ja ik vroeg me dat ook af zou dat van veel invloed zijn geweest op de keuze? Zou daardoor de PVV daardoor bijvoorbeeld meer scoren of juist een andere partij? Of inderdaad Janine misschien wel alle partijen.

Ik denk (maar misschien is dat ijdele hoop) dat de PVV er niet hoger door heeft gescoord. Wilders heeft zich meteen toen het gebeurde flink laten horen (maar misschien volg ik hem niet voldoende), flink wat generaliserend geschreeuw over Turken natuurlijk. Eigenlijk precies hetzelfde als Erdogan ook doet. Misschien, of hopelijk (ik ben er echt niet over uit of ik nu vanuit logica reageer of dat ik het gewoon hoop) denken vele mensen die de PVV hebben overwogen dat Wilders net zo'n schreeuwerd is en dat we het daar ook niet mee gaan redden. Twee van die schreeuwerds lijnrecht tegenover elkaar is natuurlijk garantie voor een verminderde veiligheid.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:23

Ik denk dat de VVD wel goed uitkomt. Rutte toont leiderschap, maar blijft verder kool. Dat ziet men graag. Wordt daarbij ondersteund door bijna alle partijen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:00

Janine1990 schreef:
xxCYNNxx schreef:
helemaal met je eens hoor bruintje123..sterker nog; als we vandaag geen verkiezingen hadden gehad was deze hele rel niet gebeurd. Dan had die minister gewoon zn gang kunnen gaan.
Want zoveel ballen heeft Rutte niet, maar er moesten nog wat zieltjes gewonnen worden.

Naar mijn idee een onjuiste redenering. Als er zieltjes gewonnen zijn met de daden van afgelopen weekend, zijn die over alle partijen eerlijk verdeeld. Want alle lijsttrekkers en alle reeds zitten te partijen waren het met elkaar eens over het genomen besluit.

Uh ja tuurlijk staan alle partijen (ow wacht er is nog die ene :+ ) als 1 man achter die beslissing, met al het sentiment die in de maatschappij heerst over in dit geval erdogan kan dat ook niet anders.

En zo onjuist is mijn redenering niet; had Rutte die Turkse minister laten landen dan had Wilders geroepen; ziet u nu wel; Rutte staat zelfs achter een dictatuur...de twijfelaars hadden gedacht; oliebol had die Wilders toch gelijk, nou mijn stem gaat naar Wilders.
Door nu toch in te grijpen is Wilders de mond gesnoerd en de twijfelaars denken nu; ow maar Rutte laat toch niet over zich heen lopen, hij is toch wel daadkrachtig, nou mijn stem gaat naar Rutte

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:19

Euh sorry, ik volg je redenering niet Cyn, je begint nu namelijk over totaal iets anders dan er is gebeurd. En aangezien het niet is gebeurd lijkt het me ook totaal niet relevant om te bespreken.
Leg mij eens uit hoe jij voor je ziet dat alleen Rutte hiermee zieltjes zou hebben gewonnen? De verkiezingen gaan niet over Turkije ;) Als alleen dit onderwerp zou wegen, kan ik je redenering begrijpen. Maar ik kan het nu echt niet koppelen, al sta ik zeker open voor een goede redenatie.

Zoals ik het zie:
Rutte heeft het statement gemaakt, logisch, hij is premier van ons land en daarom dus degene die hiermee naar buiten komt. Uiteraard is hierover intern al het een en ander besproken. In de media wordt meer dan duidelijk dat alle lijsttrekkers en alle reeds zittende partijen volledig achter Rutte staan.
Wat is het verschil dan in deze verkiezingen? De verkiezingen gaan namelijk over veel meer dingen dan alleen dit gedoe met betrekking tot Turkije. Meer? Eigenlijk kan je beter zeggen over heel andere andere dingen dat dit gedoe.. Het gaat erover hoe ons land de komende vier jaar bestuurd zal worden.
Zullen mensen met een linkse voorkeur nu ineens een uitstapje naar rechts maken? Alleen hierom? Terwijl alle partijen het met elkaar eens zijn in deze discussie? Alleen omdat Rutte premier is van dit land?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:47

Met een partij die als belangrijkste, uh pardon, enige punt heeft dat Nederland teveel onder invloed van de Islam komt en blabla wat Wilders nog meer allemaal beweerd. Tel daarbij op peilingen waarin Wilders ( ok laatste paar dagen wat gezakt, maar toch) aan kop ligt...of nou ja lag dan, maar nog steeds met een respectabel aantal zetels. Dan is mijn redenatie echt zo gek nog niet.

Jouw redenatie zou kloppen bij normale burgers met echte normen en waarden...maar we hebben het over politici waarvan een groot aantal het alleen maar om de zetel gaat...en dan wordt elk incident ( hoe klein ook en of dat dan 1 aspect belicht ja of nee, doet er dan vaak niet zo toe) aangegrepen om dat voor je eigen gewin te laten spelen.
Daarnaast heeft Rutte al tijdens meerdere tv interviews gezegd er alles aan te doen om stemmen bij Wilders weg te halen. En dit incident was koren op de molen van Wilders geweest als ze niks hadden gedaan; daar had Wilders op de valreep nog even heel wat stemmen mee kunnen winnen.

Dit incident losstaand van onze verkiezingen?? Na geloof er niks van

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:54

Weet niet of het ergens al gezegd is, excuseer als dat wel zo is (damn al 10 paginas, heb er snel even door gescrolled)
De Turken die ik ken die in Turkije wonen, zijn zelf helemaal niet blij met Erdogan en sommigen denken zelfs dat de gefaalde 'staatsgreep' daar in scene gezet is door Erdogan zelf. Dat er dan politiekers zijn die niet willen dat er hier voor Erdogan gepredikt wordt kan ik begrijpen. Vervang Erdogan eens door Trump :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:02

mijn mening is ook dat erdogan achter die zogenaamde coup zit; om eindelijk eens echt al zn tegenstanders uit te schakelen en de macht naar zich toe proberen te trekken.
Alle ontslagen en arrestaties was stap 1....dat referendum is stap 2
stap 3 zal ongetwijfeld de grondwet compleet omgooien zijn en geen Turk die daarna nog wat te zeggen heeft

of nou ja; de coup was stap 1 kun je beter zeggen en dan de rest

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:04

Janine1990 schreef:
Euh sorry, ik volg je redenering niet Cyn, je begint nu namelijk over totaal iets anders dan er is gebeurd. En aangezien het niet is gebeurd lijkt het me ook totaal niet relevant om te bespreken.
Leg mij eens uit hoe jij voor je ziet dat alleen Rutte hiermee zieltjes zou hebben gewonnen? De verkiezingen gaan niet over Turkije ;) Als alleen dit onderwerp zou wegen, kan ik je redenering begrijpen. Maar ik kan het nu echt niet koppelen, al sta ik zeker open voor een goede redenatie.

Zoals ik het zie:
Rutte heeft het statement gemaakt, logisch, hij is premier van ons land en daarom dus degene die hiermee naar buiten komt. Uiteraard is hierover intern al het een en ander besproken. In de media wordt meer dan duidelijk dat alle lijsttrekkers en alle reeds zittende partijen volledig achter Rutte staan.
Wat is het verschil dan in deze verkiezingen? De verkiezingen gaan namelijk over veel meer dingen dan alleen dit gedoe met betrekking tot Turkije. Meer? Eigenlijk kan je beter zeggen over heel andere andere dingen dat dit gedoe.. Het gaat erover hoe ons land de komende vier jaar bestuurd zal worden.
Zullen mensen met een linkse voorkeur nu ineens een uitstapje naar rechts maken? Alleen hierom? Terwijl alle partijen het met elkaar eens zijn in deze discussie? Alleen omdat Rutte premier is van dit land?

Deze verkiezingen gaan wel over populisme en de steeds groter wordende invloed van de Islam in Westelijke landen. Het is helaas zo dat er nog heel veel stemmers zijn die zich alleen maar door anti islam gevoelens laten leiden. Niet iedereen denkt na of zijn stem goed besteed is. En het vreemde is dat Rutte donderdag al wist dat er Turkse ministers zouden komen maar er werd pas later iets mee gedaan. Feit is wel dat het de gewone partijen stemmen heeft opgeleverd, was het geescaleerd dan was Wilders absoluut de grootste partij geworden. En dus zet ik nog wel hele grote vraagtekens bij deze hele toestand.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-03-17 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:05

xxCYNNxx schreef:
Met een partij die als belangrijkste, uh pardon, enige punt heeft dat Nederland teveel onder invloed van de Islam komt en blabla wat Wilders nog meer allemaal beweerd. Tel daarbij op peilingen waarin Wilders ( ok laatste paar dagen wat gezakt, maar toch) aan kop ligt...of nou ja lag dan, maar nog steeds met een respectabel aantal zetels. Dan is mijn redenatie echt zo gek nog niet.

Jouw redenatie zou kloppen bij normale burgers met echte normen en waarden...maar we hebben het over politici waarvan een groot aantal het alleen maar om de zetel gaat...en dan wordt elk incident ( hoe klein ook en of dat dan 1 aspect belicht ja of nee, doet er dan vaak niet zo toe) aangegrepen om dat voor je eigen gewin te laten spelen.
Daarnaast heeft Rutte al tijdens meerdere tv interviews gezegd er alles aan te doen om stemmen bij Wilders weg te halen. En dit incident was koren op de molen van Wilders geweest als ze niks hadden gedaan; daar had Wilders op de valreep nog even heel wat stemmen mee kunnen winnen.

Dit incident losstaand van onze verkiezingen?? Na geloof er niks van

Heb je het nu over burgers of politici? Ik heb het namelijk over burgers...
En die burgers waar ik het heb hebben het niet zo druk met die zetels voor zichzelf. Die stemmen namelijk voor het land.

Daarbij vind ik dat men moet weten dat er in een democratie zoals in Nederland, waarbij volgens mij zo'n 38 (!!!) partijen meedoen aan de verkiezingen, toch altijd concessies gemaakt moeten worden op de standpunten. Er wordt altijd gezeurd dat het kabinet het slecht doet, ik heb nog nooit positieve dingen gehoord. Ja, na een jaar of 20: "toen onder die en die, toen hadden we het goed in Nederland"
Maar kort na dato of tijdens een zittend kabinet, hou maar op... één grote ramp... :+ Ze kunnen het nooit goed doen, maar niemand die zich realiseert, of liever gezegd WIL realiseren dat er in deze democratie concessies moeten worden gedaan bij elke partij.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:09

nou de burger heeft die minister niet tegen gehouden, die heeft daar geen bevoegdheid toe, dus lijkt me duidelijk dat ik het over politici heb. De redenatie om die minister tegen te houden in relatie met onze verkiezingen moet je bekijken door de ogen van de politici, niet die van de burger.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 15-03-17 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:10

Janine 1990, daarom heb ik dus wel SP gestemd, veel punten spreken me aan en het punt waar ik fel op tegen ben krijgen ze er bij de eventuele samenwerkende partijen in een kabinet nooit door. En inderdaad, het is geven en nemen. Dat zie ik al veertig jaar, zolang ik mag stemmen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:13

hier precies zo bigone......er is ook geen partij te vinden waar je het volledig mee eens bent. Elke partij heeft wel een punt of punten waar je niet achter staat...aan jou de keuze of je met die nadelen kan leven. En aan de hand daarvan kies je.
Bovendien kan idd de samenwerkende partij die nadelen ook nog teniet doen...of anders de oppositie wel

Ieder weldenkend mens beseft dat partijen nooit alles kunnen waarmaken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:30

Janine1990 schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik denk (maar misschien is dat ijdele hoop) dat de PVV er niet hoger door heeft gescoord. Wilders heeft zich meteen toen het gebeurde flink laten horen (maar misschien volg ik hem niet voldoende), flink wat generaliserend geschreeuw over Turken natuurlijk. Eigenlijk precies hetzelfde als Erdogan ook doet. Misschien, of hopelijk (ik ben er echt niet over uit of ik nu vanuit logica reageer of dat ik het gewoon hoop) denken vele mensen die de PVV hebben overwogen dat Wilders net zo'n schreeuwerd is en dat we het daar ook niet mee gaan redden. Twee van die schreeuwerds lijnrecht tegenover elkaar is natuurlijk garantie voor een verminderde veiligheid.

Ah ja dat is wel een goeie

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:05

xxCYNNxx schreef:
Ieder weldenkend mens beseft dat partijen nooit alles kunnen waarmaken.

Ik denk dat de meeste mensen in NL dat wel weten.
De winst van Groen Links is denk ik wel te danken aan de stem van veel jongeren/jong volwassenen die zich zorgen maken over de toekomst.
Het nieuws van gisteren dat het regent op de Noordpool, terwijl ze neerslag in de vorm van sneeuw verwachten kan zomaar eens de "gamechanger" zijn geweest. Hoe belangrijk zijn de Turken op een brug in Rotterdam als je straks geen wereld meer hebt voor je kinderen?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:43

Denk heeft vooral stemmen uit Denhaag en Rotterdam geeft te denken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:24

xxCYNNxx schreef:
nou de burger heeft die minister niet tegen gehouden, die heeft daar geen bevoegdheid toe, dus lijkt me duidelijk dat ik het over politici heb. De redenatie om die minister tegen te houden in relatie met onze verkiezingen moet je bekijken door de ogen van de politici, niet die van de burger.

Oooh dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen, ik redeneer namelijk vanuit de burger ;) Want de uitslagen van de verkiezingen zijn het gevolg van hoe de burger anticipeert op bepaalde gebeurtenissen en gegevens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:34

bigone schreef:
Deze verkiezingen gaan wel over populisme en de steeds groter wordende invloed van de Islam in Westelijke landen. Het is helaas zo dat er nog heel veel stemmers zijn die zich alleen maar door anti islam gevoelens laten leiden. Niet iedereen denkt na of zijn stem goed besteed is. En het vreemde is dat Rutte donderdag al wist dat er Turkse ministers zouden komen maar er werd pas later iets mee gedaan. Feit is wel dat het de gewone partijen stemmen heeft opgeleverd, was het geescaleerd dan was Wilders absoluut de grootste partij geworden. En dus zet ik nog wel hele grote vraagtekens bij deze hele toestand.

Zoals ik het heb begrepen, was het in de eerste instantie ook geen probleem dat die ministers kwamen, omdat het niet was om campagne te voeren. Dat heeft men tot en met vrijdag volgehouden (of vergis ik me nu een dag?), maar toen er op social media door het consulaat werd opgeroepen om te komen, bleek men misleid te zijn en zijn er stappen ondernomen. In mijn ogen is de reden van het weigeren van het vliegtuig een beetje onderbelicht geraakt in de hele kwestie. De sensatie er om heen was interessanter voor de media.

Naar mijn idee is het redelijk geëscaleerd, voor zover nu mogelijk. Met als gevolg dat Turkije zich meer en meer belachelijk aan het maken is, maar dat laatste terzijde.
Zoals ik het zie heb ik het al geschreven hier, niemand zit te wachten op twee schreeuwerds tegen elkaar. En dat blijkt nu ook uit de uitslagen.