Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willl65 schreef:Cowboy55 schreef:
Waar heb je dat dan gehoord/gelezen?
https://mobile.twitter.com/abdbozkurt?r ... wsrc%5Etfw
En dan naar beneden scrollen tot je bij het bewuste artikel bent
Booooo schreef:akishino schreef:Wat ik me afvraag, wat doet de turkse gemeenschap aan dat (kleine) groepje wat loopt te rellen, zich niet aan wil passen aan nederlandse normen/waarden (ondanks dat de meeste toch nederlander zijn), aanhangers zijn van erdogan en het verpest voor de rest? ( dit heb ik me overigens ook al eens afgevraagd bij de marrokaanse gemeenschap)
Er is bij de turkse gemeenschap een deel wat het duidelijk verpest voor de rest met bepaald gedrag. Waardoor het beeld van die groepen soms toch negatief is. Waar weer een reactie (zoals discriminatie) op volgt van andere nederlanders. Als (turkse gemeenschap wil je dat toch de kop in drukken omdat de hele gemeenschap daar last van heeft? Ik ben oprecht benieuwd of dat zoiets besproken wordt.
Wat kan de rest van de Turkse gemeenschap daar aan doen dan? Schamen.. Dat doen ze. Heb al genoeg interviews, filmpjes, facebook berichten etc. gezien waarin ze aangeven zich te schamen voor dit losgeslagen volk. Ze roepen ze op om normaal te doen. Ook afgelopen weekend tijdens de demonstratie hebben de oudere het geprobeerd rustig te houden, en de jongeren aangepraat om rustig te blijven.
Maar omdat dit (hele) kleine groep het verpest wordt iedere Turk er nu voor aangekeken.
Zelfs ik (NL, vrouw van een Turk). Ik kreeg de vraag van bekende of ik ook in Rotterdam aan het protesteren was..Uhhh nee, wij zijn tegen Erdogan.
Wat doet de NL bevolking tegen de zogenoemde 'Tokkies', toch ook niks?
xxCYNNxx schreef:helemaal met je eens hoor bruintje123..sterker nog; als we vandaag geen verkiezingen hadden gehad was deze hele rel niet gebeurd. Dan had die minister gewoon zn gang kunnen gaan.
Want zoveel ballen heeft Rutte niet, maar er moesten nog wat zieltjes gewonnen worden.
HorseTimeXL schreef:Ja ik vroeg me dat ook af zou dat van veel invloed zijn geweest op de keuze? Zou daardoor de PVV daardoor bijvoorbeeld meer scoren of juist een andere partij? Of inderdaad Janine misschien wel alle partijen.
Janine1990 schreef:xxCYNNxx schreef:helemaal met je eens hoor bruintje123..sterker nog; als we vandaag geen verkiezingen hadden gehad was deze hele rel niet gebeurd. Dan had die minister gewoon zn gang kunnen gaan.
Want zoveel ballen heeft Rutte niet, maar er moesten nog wat zieltjes gewonnen worden.
Naar mijn idee een onjuiste redenering. Als er zieltjes gewonnen zijn met de daden van afgelopen weekend, zijn die over alle partijen eerlijk verdeeld. Want alle lijsttrekkers en alle reeds zitten te partijen waren het met elkaar eens over het genomen besluit.
Janine1990 schreef:Euh sorry, ik volg je redenering niet Cyn, je begint nu namelijk over totaal iets anders dan er is gebeurd. En aangezien het niet is gebeurd lijkt het me ook totaal niet relevant om te bespreken.
Leg mij eens uit hoe jij voor je ziet dat alleen Rutte hiermee zieltjes zou hebben gewonnen? De verkiezingen gaan niet over TurkijeAls alleen dit onderwerp zou wegen, kan ik je redenering begrijpen. Maar ik kan het nu echt niet koppelen, al sta ik zeker open voor een goede redenatie.
Zoals ik het zie:
Rutte heeft het statement gemaakt, logisch, hij is premier van ons land en daarom dus degene die hiermee naar buiten komt. Uiteraard is hierover intern al het een en ander besproken. In de media wordt meer dan duidelijk dat alle lijsttrekkers en alle reeds zittende partijen volledig achter Rutte staan.
Wat is het verschil dan in deze verkiezingen? De verkiezingen gaan namelijk over veel meer dingen dan alleen dit gedoe met betrekking tot Turkije. Meer? Eigenlijk kan je beter zeggen over heel andere andere dingen dat dit gedoe.. Het gaat erover hoe ons land de komende vier jaar bestuurd zal worden.
Zullen mensen met een linkse voorkeur nu ineens een uitstapje naar rechts maken? Alleen hierom? Terwijl alle partijen het met elkaar eens zijn in deze discussie? Alleen omdat Rutte premier is van dit land?
xxCYNNxx schreef:Met een partij die als belangrijkste, uh pardon, enige punt heeft dat Nederland teveel onder invloed van de Islam komt en blabla wat Wilders nog meer allemaal beweerd. Tel daarbij op peilingen waarin Wilders ( ok laatste paar dagen wat gezakt, maar toch) aan kop ligt...of nou ja lag dan, maar nog steeds met een respectabel aantal zetels. Dan is mijn redenatie echt zo gek nog niet.
Jouw redenatie zou kloppen bij normale burgers met echte normen en waarden...maar we hebben het over politici waarvan een groot aantal het alleen maar om de zetel gaat...en dan wordt elk incident ( hoe klein ook en of dat dan 1 aspect belicht ja of nee, doet er dan vaak niet zo toe) aangegrepen om dat voor je eigen gewin te laten spelen.
Daarnaast heeft Rutte al tijdens meerdere tv interviews gezegd er alles aan te doen om stemmen bij Wilders weg te halen. En dit incident was koren op de molen van Wilders geweest als ze niks hadden gedaan; daar had Wilders op de valreep nog even heel wat stemmen mee kunnen winnen.
Dit incident losstaand van onze verkiezingen?? Na geloof er niks van
Janine1990 schreef:HorseTimeXL schreef:Ja ik vroeg me dat ook af zou dat van veel invloed zijn geweest op de keuze? Zou daardoor de PVV daardoor bijvoorbeeld meer scoren of juist een andere partij? Of inderdaad Janine misschien wel alle partijen.
Ik denk (maar misschien is dat ijdele hoop) dat de PVV er niet hoger door heeft gescoord. Wilders heeft zich meteen toen het gebeurde flink laten horen (maar misschien volg ik hem niet voldoende), flink wat generaliserend geschreeuw over Turken natuurlijk. Eigenlijk precies hetzelfde als Erdogan ook doet. Misschien, of hopelijk (ik ben er echt niet over uit of ik nu vanuit logica reageer of dat ik het gewoon hoop) denken vele mensen die de PVV hebben overwogen dat Wilders net zo'n schreeuwerd is en dat we het daar ook niet mee gaan redden. Twee van die schreeuwerds lijnrecht tegenover elkaar is natuurlijk garantie voor een verminderde veiligheid.
xxCYNNxx schreef:Ieder weldenkend mens beseft dat partijen nooit alles kunnen waarmaken.
xxCYNNxx schreef:nou de burger heeft die minister niet tegen gehouden, die heeft daar geen bevoegdheid toe, dus lijkt me duidelijk dat ik het over politici heb. De redenatie om die minister tegen te houden in relatie met onze verkiezingen moet je bekijken door de ogen van de politici, niet die van de burger.
bigone schreef:Deze verkiezingen gaan wel over populisme en de steeds groter wordende invloed van de Islam in Westelijke landen. Het is helaas zo dat er nog heel veel stemmers zijn die zich alleen maar door anti islam gevoelens laten leiden. Niet iedereen denkt na of zijn stem goed besteed is. En het vreemde is dat Rutte donderdag al wist dat er Turkse ministers zouden komen maar er werd pas later iets mee gedaan. Feit is wel dat het de gewone partijen stemmen heeft opgeleverd, was het geescaleerd dan was Wilders absoluut de grootste partij geworden. En dus zet ik nog wel hele grote vraagtekens bij deze hele toestand.