Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DendroFleur schreef:Tja, als ik de debatten volg irriteer ik me enorm aan het respectloze geraaskal.
Sonja_vR schreef:Het ov moet dan wel een monster investering naar toe ...
Als ik vanuit waar ik woon naar breda wil, dat is een dikke 15 minuten met de auto
Met het ov moet ik eerst de bijna dood ervaring die de buurtbus heet, met als chauffeur een vrijwillige pensionado ondergaan
Dan overstappen en dan ben ik drie kwartier a een uur verder
Gorinchem
Een uur of langer (20 minuten met de auto)
Als je pech hebt en je aansluiting mist(wat hier echt niet zeldzaam is) tel je er zo een half uur a een uur bij op
Het ov in niet randstedelijk gebied is zo ontzettend uitgekleed door de jaren heen(ja joh, privatisering En marktwerking , Thanks rutte en bakellende want dat is al even bezig natuurlijk)
Oftewel
Als je woont waar ik woon en velen met mij in vergelijkbaar gebied , dan is een auto onmisbaar
ingedebruijn schreef:Al jaren PVV. Ook dit jaar weer.
bigone schreef:Het FNV heeft ook een kieswijzer, ook prettig om in te vullen. En wat betreft defensie?? Denkt iemand nu werkelijk dat omdat Erdogan wat zit te zeuren omdat hij absoluut nog niet zeker is dat hij het referendum gaat winnen, dat we daarom maar miljarden extra in defensie moeten pompen?? Echt niet, oorlogen komen er niet, terroristische aanvallen zijn veel waarschijnlijker. Dus meer geld naar politie en heel snel een goede koppeling tussen alle europese politiesystemen. En Erdogan, gewoon een roeptoeter, wel een gevaarlijke maar wanneer hij het land isoleert door dit soort acties dan duurt het maar even voor zijn eigen bevolking in opstand gaat komen. Want dan vallen ze snel terug in de armoede.
Tytonidae schreef:bigone schreef:Het FNV heeft ook een kieswijzer, ook prettig om in te vullen. En wat betreft defensie?? Denkt iemand nu werkelijk dat omdat Erdogan wat zit te zeuren omdat hij absoluut nog niet zeker is dat hij het referendum gaat winnen, dat we daarom maar miljarden extra in defensie moeten pompen?? Echt niet, oorlogen komen er niet, terroristische aanvallen zijn veel waarschijnlijker. Dus meer geld naar politie en heel snel een goede koppeling tussen alle europese politiesystemen. En Erdogan, gewoon een roeptoeter, wel een gevaarlijke maar wanneer hij het land isoleert door dit soort acties dan duurt het maar even voor zijn eigen bevolking in opstand gaat komen. Want dan vallen ze snel terug in de armoede.
Pro-Erdogan kranten en social media daar zijn nu al bezig van het vergelijken van het Nederlandse leger met het Turkse leger.Erdogan zelf heeft gezegd dat Nederland gaat boeten. Dit is allemaal wel degelijk oorlogsretoriek. Die dreiging is er dan ook zeker. Denk ik dat het op een oorlog uit gaat lopen? Nee. Maar ik denk wel dat het een belangrijke reminder is om het belang van Defensie niet te vergeten. En moeten we miljarden pompen in Defensie? Jazeker. We lopen zwaar achter. Het gros van ons materieel is defect. Weet je nog die 2 militairen die toen in Mali zijn omgekomen bij een Apache crash? Komt omdat dat ding gewoon defect was. Omdat het geld er niet is om ze te repareren. Het personeel hebben we wel. Maar die zitten nu op hun kont. Niks te doen. Niet omdat ze niet willen, maar omdat het niet kan.
bigone schreef:ingedebruijn schreef:Al jaren PVV. Ook dit jaar weer.
Kun je uitleggen waarom jij vertrouwen hebt in een partij die heel Nederland op een A4 kan besturen, de afgelopen jaren bij monde van de leider alleen veel geschreeuw en weinig resultaat heeft laten zien? En dat bedoel ik niet gemeen, hier ben ik oprecht heel nieuwsgierig naar.
bigone schreef:Je vergeet even dat we ook nog een hele lading bondgenoten hebben, natuurlijk moet er geld naar defensie maar niet extra omdat er een roeptoeter moord en brand schreeuwt.
ingedebruijn schreef:bigone schreef:
Kun je uitleggen waarom jij vertrouwen hebt in een partij die heel Nederland op een A4 kan besturen, de afgelopen jaren bij monde van de leider alleen veel geschreeuw en weinig resultaat heeft laten zien? En dat bedoel ik niet gemeen, hier ben ik oprecht heel nieuwsgierig naar.
Zal best dat je het niet gemeen bedoelt maar zo komt het niet over. Heb gezien alle uitlatingen over PVV -stemmers alles behalve behoefte aan uitleg geven. Zolang ik maar weet waarom.
Tytonidae schreef:Kahawa schreef:Maar waarom geen Forum voor Democratie dan bijvoorbeeld?
Ik wil alleen even kort zeggen dat FvD en de PVV nog behoorlijk uit elkaar liggen op enkele grote speerpunten waar inge misschien veel waarde aan hecht.
ingedebruijn schreef:Omdat ik die niet zo groot zie worden dat ze ook echt iets in kunnen brengen. Daarnaast komt PVV ook in iedere stemwijzer bovenaan dus geen reden om te wijzigen.
ingedebruijn schreef:Nee hoor. Ik sta er inhoudelijk ook achter. Kun je ook gewoon accepteren dat ik hierop stem?
ingedebruijn schreef:Maartje1990 schreef:Tja..... gedrag van ingedebruijn (in dit topic) vind ik typisch pvv.... die lichten ook niks toe. Dus dat past wel goed dan.
gelukkig