Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:31

Tja, als ik de debatten volg irriteer ik me enorm aan het respectloze geraaskalk. De ander proberen neer te halen ipv van te zeggen wat ze zelf zouden willen en doen.
Denk aan D66 maar in verleden ook SP en PvdA gestemd. Zal ergens in die hoek uitkomen denk ik
Vooral het euthenasieverhaal had invloed omdat daar spontaan, eerlijk en menselijk op geantwoord werd. Maar dat is natuurlijk niet het enige standpunt.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:44

Ik probeer van die kies testen te doen maar elke keer heb ik een andere uitslag...
CDA, CristenUnie, 50plus, Groenlinks, D66, PvdA, SP... Ik weet het niet meer.
Ik weet ook van veel stellingen eigenlijk totaal niet wat ik wil. Eigenlijk voelt het alsof ik niet genoeg verstand heb van deze zaken om hier een mening over te mogen hebben :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:47

DendroFleur schreef:
Tja, als ik de debatten volg irriteer ik me enorm aan het respectloze geraaskal.

Ik heb een paar pogingen gedaan met debatten
Maar het word standaard een zootje, debatleiders zijn on te janken en houden geen orde, stellen stomme vragen ga zo maar door
Ik kijk er gewoon niet meer naar

Edit : ik zoek soms wat na via Google , maar echt kijken
Nee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:02

Sonja_vR schreef:
Het ov moet dan wel een monster investering naar toe ...
Als ik vanuit waar ik woon naar breda wil, dat is een dikke 15 minuten met de auto
Met het ov moet ik eerst de bijna dood ervaring die de buurtbus heet, met als chauffeur een vrijwillige pensionado ondergaan

Dan overstappen en dan ben ik drie kwartier a een uur verder

Gorinchem
Een uur of langer (20 minuten met de auto)
Als je pech hebt en je aansluiting mist(wat hier echt niet zeldzaam is) tel je er zo een half uur a een uur bij op

Het ov in niet randstedelijk gebied is zo ontzettend uitgekleed door de jaren heen(ja joh, privatisering En marktwerking , Thanks rutte en bakellende want dat is al even bezig natuurlijk)
Oftewel
Als je woont waar ik woon en velen met mij in vergelijkbaar gebied , dan is een auto onmisbaar

Maar wij krijgen wel een mooie nieuwe brug :):) ...als het goed is.... ooit... misschien...
:')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:04

Ik stem groenlinks. Dit heb ik vooralsnog altijd gestemd maar ik verdiep me desondanks steeds weer opnieuw. Ik doe de stemwijzer, lees de toelichtingen van meerdere partijen ik zoek van de hoogste partijen de plannen op hun site op. In dit geval kwamen bij mij pvdd en groenlinks even hoog uit de wijzer na beidde verkiezingsplannrn bekeken te hebben en verdere info op hun sites gaat mijn voorkeur toch uit naar groenlinks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:06

Ook in de randstad is het OV niet ideaal. Ik vind dat het in de randstad lang niet altijd nodig is om een auto te hebben, maar ik ben met het OV 1 uur en 50 minuten onderweg naar school, en met de auto 35 minuten. Op dit moment reis ik gratis en is de keuze dus snel gemaakt, maar als dat in september afloopt wordt het alweer een stuk ingewikkelder. Dan is het ineens even duur, de auto sneller en ook een stuk comfortabeler.

Willl65

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:09

Ik zoek de Partij sites gewoon op en dan niet de gevestigde orde. Sus de kleinere partijen en zo ben ik uiteindelijk bij Fvd uitgekomen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:15

Weet je... in dezelfde tijd die ik nodig heb om vanuit hier (waar Sonja ook woont) in Rotterdam te komen met OV.... stond ik in november in praag....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:36

Het FNV heeft ook een kieswijzer, ook prettig om in te vullen. En wat betreft defensie?? Denkt iemand nu werkelijk dat omdat Erdogan wat zit te zeuren omdat hij absoluut nog niet zeker is dat hij het referendum gaat winnen, dat we daarom maar miljarden extra in defensie moeten pompen?? Echt niet, oorlogen komen er niet, terroristische aanvallen zijn veel waarschijnlijker. Dus meer geld naar politie en heel snel een goede koppeling tussen alle europese politiesystemen. En Erdogan, gewoon een roeptoeter, wel een gevaarlijke maar wanneer hij het land isoleert door dit soort acties dan duurt het maar even voor zijn eigen bevolking in opstand gaat komen. Want dan vallen ze snel terug in de armoede.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:39

Al jaren PVV. Ook dit jaar weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:45

ingedebruijn schreef:

Kun je uitleggen waarom jij vertrouwen hebt in een partij die heel Nederland op een A4 kan besturen, de afgelopen jaren bij monde van de leider alleen veel geschreeuw en weinig resultaat heeft laten zien? En dat bedoel ik niet gemeen, hier ben ik oprecht heel nieuwsgierig naar.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:54

bigone schreef:
Het FNV heeft ook een kieswijzer, ook prettig om in te vullen. En wat betreft defensie?? Denkt iemand nu werkelijk dat omdat Erdogan wat zit te zeuren omdat hij absoluut nog niet zeker is dat hij het referendum gaat winnen, dat we daarom maar miljarden extra in defensie moeten pompen?? Echt niet, oorlogen komen er niet, terroristische aanvallen zijn veel waarschijnlijker. Dus meer geld naar politie en heel snel een goede koppeling tussen alle europese politiesystemen. En Erdogan, gewoon een roeptoeter, wel een gevaarlijke maar wanneer hij het land isoleert door dit soort acties dan duurt het maar even voor zijn eigen bevolking in opstand gaat komen. Want dan vallen ze snel terug in de armoede.

Pro-Erdogan kranten en social media daar zijn nu al bezig van het vergelijken van het Nederlandse leger met het Turkse leger. :+ Erdogan zelf heeft gezegd dat Nederland gaat boeten. Dit is allemaal wel degelijk oorlogsretoriek. Die dreiging is er dan ook zeker. Denk ik dat het op een oorlog uit gaat lopen? Nee. Maar ik denk wel dat het een belangrijke reminder is om het belang van Defensie niet te vergeten. En moeten we miljarden pompen in Defensie? Jazeker. We lopen zwaar achter. Het gros van ons materieel is defect. Weet je nog die 2 militairen die toen in Mali zijn omgekomen bij een Apache crash? Komt omdat dat ding gewoon defect was. Omdat het geld er niet is om ze te repareren. Het personeel hebben we wel. Maar die zitten nu op hun kont. Niks te doen. Niet omdat ze niet willen, maar omdat het niet kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:00

Tytonidae schreef:
bigone schreef:

Pro-Erdogan kranten en social media daar zijn nu al bezig van het vergelijken van het Nederlandse leger met het Turkse leger. :+ Erdogan zelf heeft gezegd dat Nederland gaat boeten. Dit is allemaal wel degelijk oorlogsretoriek. Die dreiging is er dan ook zeker. Denk ik dat het op een oorlog uit gaat lopen? Nee. Maar ik denk wel dat het een belangrijke reminder is om het belang van Defensie niet te vergeten. En moeten we miljarden pompen in Defensie? Jazeker. We lopen zwaar achter. Het gros van ons materieel is defect. Weet je nog die 2 militairen die toen in Mali zijn omgekomen bij een Apache crash? Komt omdat dat ding gewoon defect was. Omdat het geld er niet is om ze te repareren. Het personeel hebben we wel. Maar die zitten nu op hun kont. Niks te doen. Niet omdat ze niet willen, maar omdat het niet kan.

Je vergeet even dat we ook nog een hele lading bondgenoten hebben, natuurlijk moet er geld naar defensie maar niet extra omdat er een roeptoeter moord en brand schreeuwt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:01

bigone schreef:
ingedebruijn schreef:

Kun je uitleggen waarom jij vertrouwen hebt in een partij die heel Nederland op een A4 kan besturen, de afgelopen jaren bij monde van de leider alleen veel geschreeuw en weinig resultaat heeft laten zien? En dat bedoel ik niet gemeen, hier ben ik oprecht heel nieuwsgierig naar.

Zal best dat je het niet gemeen bedoelt maar zo komt het niet over. Heb gezien alle uitlatingen over PVV -stemmers alles behalve behoefte aan uitleg geven. Zolang ik maar weet waarom.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:04

bigone schreef:
Je vergeet even dat we ook nog een hele lading bondgenoten hebben, natuurlijk moet er geld naar defensie maar niet extra omdat er een roeptoeter moord en brand schreeuwt.

Heb nergens gezegd dat we geen bondgenoten hebben hoor. :+ Bondgenoten kun je wel hebben, maar je moet hier nooit blind op vertrouwen. Het is zaak om ook uit te gaan van de eigen kracht. En dat kunnen we nu absoluut niet. Mocht het trouwens op een conflict uitlopen dan hebben we alsnog een probleem want we zitten wel leuk en aardig in de NAVO maar daar zit Turkije ook in dus zo handig is die alliantie dan ook weer niet. :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:04

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Zal best dat je het niet gemeen bedoelt maar zo komt het niet over. Heb gezien alle uitlatingen over PVV -stemmers alles behalve behoefte aan uitleg geven. Zolang ik maar weet waarom.

Maar waarom geen Forum voor Democratie dan bijvoorbeeld?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:07

Kahawa schreef:

Ik wil alleen even kort zeggen dat FvD en de PVV nog behoorlijk uit elkaar liggen op enkele grote speerpunten waar inge misschien veel waarde aan hecht. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:07

Omdat ik die niet zo groot zie worden dat ze ook echt iets in kunnen brengen. Daarnaast komt PVV ook in iedere stemwijzer bovenaan dus geen reden om te wijzigen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:11

Tytonidae schreef:
Kahawa schreef:

Ik wil alleen even kort zeggen dat FvD en de PVV nog behoorlijk uit elkaar liggen op enkele grote speerpunten waar inge misschien veel waarde aan hecht. :)

Kun je dan ook gelijk even concreet zijn? :) Met dat A4tje van de PVV moet dat toch in enkele zinnen te duiden zijn.

Ik vraag het ook niet voor niets, ben dan ook wel benieuwd welke standpunten doorslaggevend zijn.

ingedebruijn schreef:
Omdat ik die niet zo groot zie worden dat ze ook echt iets in kunnen brengen. Daarnaast komt PVV ook in iedere stemwijzer bovenaan dus geen reden om te wijzigen.

Inhoudelijk zou het dus wel een optie zijn?

Bij mij komt ook niet per se de partij waarop ik wil gaan stemmen naar boven, want in die stemwijzers worden veel onderwerpen overgeslagen en bij de stellingen is het vaak maar net hoe je ze interpreteert.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:14

Nee hoor. Ik sta er inhoudelijk ook achter. Kun je ook gewoon accepteren dat ik hierop stem?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:15

ingedebruijn schreef:
Nee hoor. Ik sta er inhoudelijk ook achter. Kun je ook gewoon accepteren dat ik hierop stem?

Oh oké, wist niet dat het zo gevoelig lag allemaal. Sjonge jonge. :') Waarom reageer je hier als je inhoudelijk toch niks bij wilt dragen?

Nu weet ik nog niet wat de verschillen zijn die de doorslag geven, jammer. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:21

Tja..... gedrag van ingedebruijn (in dit topic) vind ik typisch pvv.... die lichten ook niks toe. Dus dat past wel goed dan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:22

Maartje1990 schreef:
Tja..... gedrag van ingedebruijn (in dit topic) vind ik typisch pvv.... die lichten ook niks toe. Dus dat past wel goed dan.

*\o/* gelukkig

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:25

Ik heb nog geen idee.
Als dat zo blijft stem ik niet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:26

ingedebruijn schreef:
Maartje1990 schreef:

*\o/* gelukkig

Maar waardoor kun je inhoudelijk niet iets concreter zijn? Ik ga je er heus niet op aanvallen hoor :+, in mijn eigen afwegingen heb ook genoeg zaken waarover ik twijfel of niet direct een hele goede onderbouwing heb. En niemand is op ieder beleidsterrein een deskundige, dus dat is logisch.

Ben gewoon benieuwd welke afwegingen dat dan zijn geweest.