Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:59

Dat is niet echt te vergelijken met een abortus he noah. :) Jullie zijn er beide goed van af gekomen hoop ik?
Klinkt als een traumatische bevalling eigenlijk. :(:)

Gilbo: omdat ik door je post het idé kreeg dat je wilde zeggen dat adoptie minder zwaar was dan aborteren. Door die opmerking over meer voorlichting betreffende adoptie.

Mooi om die uitleg te lezen Japielover. En enorm moedig van jou dat je die zo kan geven...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-03-17 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:00

Bedankt voor de uitleg japielover. Fijn dat er vaak gecontroleerd wordt en je de kans hebt om aan te geven als je onder druk wordt gezet :).

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:02

Picasso schreef:
Melati_vS schreef:
Idd een moeilijk onderwerp!
Ik ben over het algemeen tegen abortus, iedereen weet hoe een kind gemaakt wordt. Wil je er nog niet aan beginnen er zijn genoeg anticonceptie middelen waarmee je een zwangerschap kan voorkomen. Dus wanneer je onvoorzichtig bent geweest is het voor mij een grote nee!
Dan had je voorzichtiger moeten zijn en moet je nu je verantwoordelijkheid nemen.
Wanneer er spraken is van verkrachting vind ik het wel een heel ander verhaal en snap ik wanneer iemand voor abortus kiest.
Ik zelf zou nooit voor abortus kunnen kiezen omdat ik het niet over mijn hart zou verkijgen om een klein leven weg te laten halen wat in je buik groeit.

Ook wanneer je voorzichtig bent, kan het voorkomen dat het 'misgaat' en je ongewenst zwanger wordt. Wie is een ander dan om te bepalen of je een kind ter wereld moet laten komen of niet... Dat bepaal je toch altijd nog zelf? Jouw lijf, jouw leven. En daar wordt volgens mij door bijna niemand lichtzinnig over gedacht.

Daarom heb ik het ook over onvoorzichtig, wil jij geen kind neem je maatregelen wanneer je dit niet doet weet je de gevolgen ervan. Wanneer je voorzichtig bent geweest is het idd een ander verhaal. Dit is hoe ik erover denk, zal ook wel komen doordat ik het zelf nooit zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:03

LadyMadonna schreef:
noah14 schreef:

Dan kan ik elke maand wel een test doen, heb een mega onregelmatige cyclus na mijn zwangerschappen, ben wel vruchtbaar van mijzelf. Maar ik kan niet even een berekening maken zoals sommigen van 'nu zit in mijn vruchtbare periode'

Maar dan nog kom je er over het algemeen niet pas met 20 weken achter dat je zwanger bent...

*wijst vinger omhoog* 36 a 37 weken toen ik erachter kwam. En ik werd gewoon ongesteld. Ook een hele onregelmatige cyclus en amper aangekomen.
Alleen dat het al zo ver in de zwangerschap was kwamen we pas tijdens de bevalling achter, een week later. En de dag daarvoor was ook al iemand binnen gekomen met een spontane bevalling. Dus ja, dat gebeurt wel degelijk vaker maar daar heerst een taboe op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-17 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:04

Ayasha schreef:
Dat is niet echt te vergelijken met een abortus he noah. :) Jullie zijn er beide goed van af gekomen hoop ik?
Klinkt als een traumatische bevalling eigenlijk. :(:)

Gilbo: omdat ik door je post het idé kreeg dat je wilde zeggen dat adoptie minder zwaar was dan aborteren. Door die opmerking over meer voorlichting betreffende adoptie.

Mooi om die uitleg te lezen Japielover. En enorm moedig van jou dat je die zo kan geven...

Nee dat niet maar vrouwen moeten wel goed voorgelicht worden dat er meer keus is dan houden of aborteren. Geen idee of dit bijv bij gelovige vrouwen wel een optie zou zijn.
Abortus heeft nl ook z'n risico's voor een latere kinderwens

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:06

LadyMadonna schreef:
Maar dan nog kom je er over het algemeen niet pas met 20 weken achter dat je zwanger bent...

Je zult ze de kost moeten geven....
Toch meer dan je denkt; en helemaal bij mensen die niet een zwangerschap verwachten/mee bezig zijn.
Dan ben je minder gefocust op je menstruatie, kwaaltjes enz.
Als je onregelmatig ongesteld bent, dan denk je niet aan een mogelijke zwangerschap als je gewoon voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Er zijn ook mensen die "normaal" menstrueren tijdens hun zwangerschap.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:07

Er is toch ook een bokker geweest die vanuit de barrage naar het ziekenhuis ging en daar beviel zonder dat ze wist dat ze zwanger was? (ben niet meer zeker of het een bokker was maar geloof het wel.)
Lijkt me wel schrikken... Ook als je wel kinderen wil.... :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:07

Gillbo schreef:
Nee dat niet maar vrouwen moeten wel goed voorgelicht worden dat er meer keus is dan houden of aborteren. Geen idee of dit bijv bij gelovige vrouwen wel een optie zou zijn.

Citaat:
Onvruchtbaarheid

Men denkt nog vaak dat abortus leidt tot onvruchtbaarheid of andere complicaties. Een abortus brengt geen schade toe aan de baarmoeder of eierstokken. Het beïnvloedt uw vruchtbaarheid niet. De kans op het krijgen van kinderen is nog net zo groot als wanneer u geen abortus ondergaat.

http://www.abortus.nl/ongewenst-zwanger ... en-abortus

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:08

Ayasha schreef:
Er is toch ook een bokker geweest die vanuit de barrage naar het ziekenhuis ging en daar beviel zonder dat ze wist dat ze zwanger was? (ben niet meer zeker of het een bokker was maar geloof het wel.)

Joh, ik vond een positieve test al schrikken. Een spontane bevalling moet ik helemaal niet aan denken :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:09

Ik heb tegenover een collega gezeten die een dag later bevallen is met 39+ weken van een dochtertje.
Die wist pas dat ze zwanger was met 4 cm ontsluiting.

En ook ik heb niets gezien of doorgehad.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:10

Ben niet voor maar ben ook niet tegen, mits je niet wordt gedwongen!
Maar een abortus blijft je wel je leven lang achtervolgen denk ik, je ziet mensen met kinderen en omdat jij het er misschien niet aan toe had, had ook jou kind daar kunnen lopen.

Maar was je toen te jong financieel niet haalbaar of ben je verkracht?
Het is wel iets waar je zeker goed over na moet denken

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:10

Ierpier schreef:
Bedankt voor de uitleg japielover. Fijn dat er vaak gecontroleerd wordt en je de kans hebt om aan te geven als je onder druk wordt gezet :).

Je kan het idd aangeven.
Maar meer als je proberen te overtuigen dat het Jou keuze is en jou beslissing kunnen ze niet.

Ze geven aan dat er meer wegen leiden naar rome.
Maar veel meer dan dat ook niet.
Het is dus voor een verwekker veeeel makkelijker toch zijn zin door te.drijven.
Omdat die meer tijd met de moeder doorbrengt en dus je makkelijker overtuigd dan iemand in.een gesprek van max een uur.

Overigens lees ik.ergens iemand zeggen dat je tussen 12 en 22 weken bevalt.
Dat is absoluut niet waar.

Tot 20weken is alles nog kraakbeen.
En wordt er in een kliniek een curettage uitgevoerd.
Daarna wordt bot hard bot en is het idd een bevalling.

Althans dit werd mij in de kliniek verteld en stond in het info boekje wat ik mee kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:11

Ayasha schreef:

Ja was inderdaad een bokker :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:11

lieveli schreef:
Ayasha schreef:

Joh, ik vond een positieve test al schrikken. Een spontane bevalling moet ik helemaal niet aan denken :=

_O- En ik vermoed dat de zin "wtf is dit nou weer?!" voor opgetrokken wenkbrauwen zal zorgen in het ziekenhuis... :=

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:13

Brainless schreef:
LadyMadonna schreef:

Je zult ze de kost moeten geven....
Toch meer dan je denkt; en helemaal bij mensen die niet een zwangerschap verwachten/mee bezig zijn.
Dan ben je minder gefocust op je menstruatie, kwaaltjes enz.
Als je onregelmatig ongesteld bent, dan denk je niet aan een mogelijke zwangerschap als je gewoon voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Er zijn ook mensen die "normaal" menstrueren tijdens hun zwangerschap.

Hier kan ik over meepraten.

Ga niet in dit topic mijn hele verhaal open en bloot gooien, maar ook ik kwam er pas tijdens de bevalling achter, bijna een week na het breken van mijn vliezen. Had ik het maar eerder geweten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:14

Shona_ schreef:
Hier kan ik over meepraten.

Ga niet in dit topic mijn hele verhaal open en bloot gooien, maar ook ik kwam er pas tijdens de bevalling achter, bijna een week na het breken van mijn vliezen. Had ik het maar eerder geweten..

Sterkte... :(:)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:14

Ierpier schreef:
Even een uitweggetje: wat vinden jullie van de Abortusboot?

Het is al moeilijk genoeg om het met elkaar eens te worden in één land. Beetje olie op het vuur gooien vind ik het wel, om de mogelijkheid van abortus te bieden in een een land met andere wetten. Ik word boos als mensen uit andere landen mij een mening uit hun land opdringen en andersom ook. Indien de inwoners zelf de wens zouden hebben dat abortus ook in hun land legaal hoort te zijn, dan gaan ze daar zelf maar voor strijden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:15

Anoniem schreef:
LadyMadonna"
[quote="noah14 schreef:

Dan kan ik elke maand wel een test doen, heb een mega onregelmatige cyclus na mijn zwangerschappen, ben wel vruchtbaar van mijzelf. Maar ik kan niet even een berekening maken zoals sommigen van 'nu zit in mijn vruchtbare periode'

*wijst vinger omhoog* 36 a 37 weken toen ik erachter kwam. En ik werd gewoon ongesteld. Ook een hele onregelmatige cyclus en amper aangekomen.
Alleen dat het al zo ver in de zwangerschap was kwamen we pas tijdens de bevalling achter, een week later. En de dag daarvoor was ook al iemand binnen gekomen met een spontane bevalling. Dus ja, dat gebeurt wel degelijk vaker maar daar heerst een taboe op.[/quote]

Brr dat is zo'n enge gedachte! Waarom konden mannen nou niet gewoon zwanger worden :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:17

Damned schreef:
Brr dat is zo'n enge gedachte! Waarom konden mannen nou niet gewoon zwanger worden :+

Eva's schuld, zij haalde Adam over om van de appel te eten en zijn we allemaal de Sjaak.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:17

japielover schreef:
Overigens lees ik.ergens iemand zeggen dat je tussen 12 en 22 weken bevalt.
Dat is absoluut niet waar.

Tot 20weken is alles nog kraakbeen.
En wordt er in een kliniek een curettage uitgevoerd.
Daarna wordt bot hard bot en is het idd een bevalling.

Althans dit werd mij in de kliniek verteld en stond in het info boekje wat ik mee kreeg.

Vanaf 12-14 weken zwangerschap moet je gewoon bevallen.

Citaat:
Bij een prostaglandinebehandeling die doorgaans bij een zwangerschapsduur van meer dan 13 weken wordt toegepast, maakt de arts het vruchtvlies stuk, zodat het vruchtwater wegloopt en de vrucht in de baarmoeder sterft. De vrouw krijgt vervolgens weeënopwekkende prostaglandinen ingespoten waardoor ze na 6 tot 12 uur een niet meer in leven zijnde foetus baart.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:19

Ersina schreef:
Ierpier schreef:
Even een uitweggetje: wat vinden jullie van de Abortusboot?

Het is al moeilijk genoeg om het met elkaar eens te worden in één land. Beetje olie op het vuur gooien vind ik het wel, om de mogelijkheid van abortus te bieden in een een land met andere wetten. Ik word boos als mensen uit andere landen mij een mening uit hun land opdringen en andersom ook. Indien de inwoners zelf de wens zouden hebben dat abortus ook in hun land legaal hoort te zijn, dan gaan ze daar zelf maar voor strijden.

Houd je dan ook in gedachten dat "wij" ondanks alles het nog best makkelijk hebben in onze landen als vrouw?
Die strijd is niet overal zo makkelijk te voeren. Ze hebben niet overal zoveel moeite met mensen doden.

Lieveli; wil je nu zeggen dat zwanger zijn een straf van god is dankzij Eva? _O-
That explains a few things... :P

Brainless: maar het is dus niet zo dat het "kind" sterft in je armen als je dan bevalt. Dat leek me nl. al heel sterk als dat zo zou zijn dat ze een vrouw die abortus laat plegen daarmee nog lekker confronteren.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-03-17 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:21

lieveli schreef:
Ayasha schreef:

Net als die vrouwen in dat blaadje Vriendin: die onverwacht binnen vijf minuten een kind in hun handen hadden. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:23

Gillbo schreef:

Kunnen we dat soort onwaarheden gewoon achterwege laten? De risico's zijn kleiner dan bij een voldragen zwangerschap.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:23

lieveli schreef:
Damned schreef:

Eva's schuld, zij haalde Adam over om van de appel te eten en zijn we allemaal de Sjaak.

Daar vertelt Javier Guzman in Por Dios zo'n mooi stukje over, om te gillen! :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:24

noah14 schreef:
Maar een abortus blijft je wel je leven lang achtervolgen denk ik, je ziet mensen met kinderen en omdat jij het er misschien niet aan toe had, had ook jou kind daar kunnen lopen.

niet als je geen kinderwens hebt...