Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Iedere man die het met een promiscue vrouw doet, heeft wél daadwerkelijk minder kans dat juist híj de vader is van haar kind en niet zijn concurrent.
Huertecilla schreef:gekvanfleur schreef:HC: zoals ik al zei, sommige mensen vinden het zien van een stukje enkel en pols al aanstootgevend.
Waar wil je de grens trekken?
Is dat bij een compliment anders?
Fenrir schreef:Met als grote verschil dat iedereen een lijf heeft, dat is er nou eenmaal, en seksueel getinte opmerkingen ("complimenten" in jouw ogen, kennelijk) altijd per definitie een heel bewuste actie zijn. Iemand kan dat "hee psst sletje" best thuis laten. Mijn schouders zitten gewoon vast aan de rest van mijn lijf, dus dat gaat een beetje lastig.
maura schreef:Voor zowel kleding al misplaatste c.q. onbegrepen complimenten geldt dat er een verschil is tussen aanstoot geven en aanstoot nemen. Alleen hebben mensen die aanstoot nemen de neiging om te zeggen dat die ander ervoor kiest zich aanstootgevend te gedragen.
maura schreef:Volgens mij probeert HC duidelijk te maken dat er niet alleen een groot verschil is, maar ook een grote overeenkomst. Of een ander aan jouw lichaam/kledingkeus aanstoot neemt, is niet jouw probleem maar dat van die ander. Maar als jij iemand een compliment maakt en die persoon ervaart dat niet als compliment maar als seksuele intimidatie, dan is het opeens jouw probleem,
Shadow0 schreef:Geen van die dingen gaan op voor zomaar rondlopen met blote schouders, want daar heb je een ander niet voor nodig.
Emmaa_ schreef:IEn imo zou die man moeten weten dat hij dat compliment ook op een andere manier kan verwoorden.
Huertecilla schreef:Emmaa_ schreef:IEn imo zou die man moeten weten dat hij dat compliment ook op een andere manier kan verwoorden.
en dan kan de ontvangster weer boos worden omdat ze het niet begrijpt; de zender verwijten te moelijke woorden te gebruiken
![]()
Nogmaals; de ontvanger bepaalt doch alleen voor zichzelf. Aanstoot NEMEN is iets wat je zelf DOET en voor kleding en opmerkingen hetzelfde.
Zoals ik al eerder schreef hef je niet verder dan Bokt te zoeken voor voorbeelden dat aan hoffelijkheid als zijnde seksistisch en ongewenst aanstoot wordt genomen.
Mbt hormonen zijn wij, en nog een paar; het eens, maar dat maakt er nog geen algemene opvatting van. De algemene opvatting is volstrekt eenzijdig ten faveure van de vrouwelijke hormoonspiegel.
Wedrom ligt niet DAAR de oplossing. Wel weer een voorbeeld van de onevenwichtigheden in onze cultuur.
Emmaa_ schreef:Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik vind dat er in veel gevallen van straatintimidatie echt een verschil zit tussen een compliment en intimidatie. Als iemand achter mij komt staan en in mijn oor fluistert dat hij me helemaal uit elkaar wil trekken zie ik dat in ieder geval absoluut niet als een compliment.
Emmaa_ schreef:Maar zie je oprecht het verschil niet tussen een compliment geven aan iemand op straat en smerige dingen in het oor van iemand die je niet kent fluisteren tijdens een avondje dansen? Ik weet vrijwel zeker dat als de zender van de boodschap zegt dat hij me helemaal uit elkaar wil trekken dat hij dat niet als compliment op mijn mooie ogen bedoelt.
maura schreef:Emmaa_ schreef:Maar zie je oprecht het verschil niet tussen een compliment geven aan iemand op straat en smerige dingen in het oor van iemand die je niet kent fluisteren tijdens een avondje dansen? Ik weet vrijwel zeker dat als de zender van de boodschap zegt dat hij me helemaal uit elkaar wil trekken dat hij dat niet als compliment op mijn mooie ogen bedoelt.
Ik heb dan weer sterk de indruk dat HC van het type is dat als hij bij jouw voorbeeld aanwezig was geweest, hij de fluisterende randdebiel beleefd zou hebben gewezen op het feit dat die door hem uit elkaar zou worden getrokken voordat hij jou zou kunnen aanraken.
SinneJ schreef:HC, als een man zelfs niet wacht op reactie, is het dan voor jou mogelijk te interpreteren als compliment?
Huertecilla schreef:maura schreef:maar bij het voorbeeld van de twee vrouwen met de opmerkelijk aantrekkelijk vormgegeven en gepresenteerde achterwerken.
Heerlijk om te lezen![]()
Voor degenen die het verkeerd (willen) opvatten; literair
Huertecilla schreef:maura schreef:maar bij het voorbeeld van de twee vrouwen met de opmerkelijk aantrekkelijk vormgegeven en gepresenteerde achterwerken.
Heerlijk om te lezen![]()
Voor degenen die het verkeerd (willen) opvatten; literair
Emmaa_ schreef:SinneJ schreef:HC, als een man zelfs niet wacht op reactie, is het dan voor jou mogelijk te interpreteren als compliment?
Het gebeurt mij bijna nooit dat er geen reactie wordt verwacht. Als ik het negeer wordt er harder geschreeuwd of komt iemand fysiek in mijn persoonlijke ruimte door dichterbij te komen of me aan te raken. Dat gaat niet meer over een compliment, dat gaat over tijd opeisen in plaats van het vriendelijk vragen. Als iemand mij aanspreekt met 'mag ik tegen je zeggen dat ik je een hele mooie dame vind' bedank ik vriendelijk en ga ik door met waar ik mee bezig was of knoop ik een gesprek aan, maar dat is zoiets anders dan in mijn oor tetteren dat ik een geil mokkel ben. Wat verwacht je dan? Dat ik vriendelijk glimlach en bedank?
SinneJ schreef:HC, als een man zelfs niet wacht op reactie, is het dan voor jou mogelijk te interpreteren als compliment?