Nee echt, ze kunnen tegen elkaar op wat dat betreft hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Belasting ontduiking: als je bedrijf verlies maakt dan hoef je geen belasting te betalen. Hij heeft de wet niet overtreden, hij heeft slechts gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt.
Paar keer failliet gegaan: niet strafbaar voor zover ik weet.
LindyH schreef:Interessante uitzending van Pauw met Wouter Bos, over populisme. Nu op NPO 1.
Sunrise_ schreef:Op 2doc is er een docu te bekijken over Hillary Clinton.
Tobbes schreef:Ik zal op een andere partij stemmen.
Shadow0 schreef:enzino schreef:Belasting ontduiking: als je bedrijf verlies maakt dan hoef je geen belasting te betalen. Hij heeft de wet niet overtreden, hij heeft slechts gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt.
Paar keer failliet gegaan: niet strafbaar voor zover ik weet.
Wel schadelijk. In alle opzichten toont hij aan dat hij zelfs zijn eigen zaken niet goed op orde heeft, en dat zijn zogezegde rijkdom vooral is gebaseerd op het misleiden van mensen en misbruiken van regels, niet op kundig besturen en ondernemen. Dat zijn dingen die al kwalijk genoeg zijn als je dat in een bedrijf doet - de gevolgen als een land als geheel met dezelfde achteloosheid behandeld wordt zijn dramatisch.
En je kunt in korte tijd heel veel kapot maken, het is het opbouwen van een functionerende samenleving die moeite kost. Het afbreken is vrij snel gebeurd.
enzino schreef:6. Persoonlijk is ze ook niet de meest frisse; terwijl Trump misschien moeite heeft zijn handen thuis te houden (en zijn tong) heeft Bill Clinton meerdere vrouwen aangerand (opgelost met een 850,000 dollar schadevergoeding) en heeft zij die vrouwen aangevallen (niet fysiek, maar verbaal met bedreigingen) om het in een doofpot te laten belanden.
Ayasha schreef:Ik denk alstie aan de macht komt dat ie zijn termijn niet uit doet. Genoeg gekken in Amerika en zonder wapens zullen ze met Trump niet komen te zitten.
enzino schreef:Ayasha schreef:Verdachte zaakjes doen (veel meer uitgeven dan de marktprijs) aan een grond in eigendom van een maffiabaas en nog meer van dat soort spul vind ik op zijn minst even verontrustend als het gezeik met de FBI van Hillary Clinton.
Wb de belastingsontduiking; daar stopt het bij mijn weten niet gezien er op gehamerd wordt dat Trump nog steeds te weinig vermogensbelastingen betaald.
En failliet gaan is niet strafbaar nee. Maar wil je echt iemand aan de leiding van zo'n groot land die al 4 keer failliet gegaan is waarvan 2x op 2 jaar tijd? Ik bedoel, je kan pech hebben, en ja, wellicht kan je ook twee keer pech hebben, maar over het algemeen, mensen die verschillende keren failliet gaan op relatief korte tijd zijn toch wel van hetzelfde laken een pak.
Edit: en heb je al eens gelezen over die acties van hem met rechtzaken.. Seriously, dat hoort thuis in een instelling niet in het witte huis.
Dus een hoop verdenkingen maar geen bewijs.
Dat in tegenstelling tot Hillary die nu het onderwerp van 3 strafrechtelijke onderzoeken is.
DarkoFoitzik schreef:ik vind dat aanrandingen verhaal weer zo amerikaans. als het waar is is het natuurlijk vreselijk en moeten er consequenties volgens. helaas is het zo dat als mensen geld ruiken opens alles kan. ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben. neem alleen alles met een korrel zout. ik denk dat voor bijna elke beroemdheid wel dergelijke verhalen bestaan puur omdat mensen geld willen zien.
DarkoFoitzik schreef:ik vind dat aanrandingen verhaal weer zo amerikaans. als het waar is is het natuurlijk vreselijk en moeten er consequenties volgens. helaas is het zo dat als mensen geld ruiken opens alles kan. ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben. neem alleen alles met een korrel zout. ik denk dat voor bijna elke beroemdheid wel dergelijke verhalen bestaan puur omdat mensen geld willen zien.