Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Ayasha
Blogger

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:29

Heb je al eens gelezen aan hoeveel van dat soort onderzoeken Trump mee gedaan heeft? :(:)
Nee echt, ze kunnen tegen elkaar op wat dat betreft hoor.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:29

daarom kiezen tussen twee kwaden. ik denk alleen dat Trump voor de toekomst beter is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:39

enzino schreef:
Belasting ontduiking: als je bedrijf verlies maakt dan hoef je geen belasting te betalen. Hij heeft de wet niet overtreden, hij heeft slechts gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt.

Paar keer failliet gegaan: niet strafbaar voor zover ik weet.

Wel schadelijk. In alle opzichten toont hij aan dat hij zelfs zijn eigen zaken niet goed op orde heeft, en dat zijn zogezegde rijkdom vooral is gebaseerd op het misleiden van mensen en misbruiken van regels, niet op kundig besturen en ondernemen. Dat zijn dingen die al kwalijk genoeg zijn als je dat in een bedrijf doet - de gevolgen als een land als geheel met dezelfde achteloosheid behandeld wordt zijn dramatisch.

En je kunt in korte tijd heel veel kapot maken, het is het opbouwen van een functionerende samenleving die moeite kost. Het afbreken is vrij snel gebeurd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:41

Hmm, ik moet één en ander gaan terugkijken geloof ik.
LindyH schreef:
Interessante uitzending van Pauw met Wouter Bos, over populisme. Nu op NPO 1.

Sunrise_ schreef:
Op 2doc is er een docu te bekijken over Hillary Clinton.

Nog een aanrader om te gaan bekijken: Michael Moore in Trumpland
http://www.vpro.nl/programmas/3doc/mich ... pland.html

Michael Moore is zeker geen aanhanger van Clinton, maar hij geeft hier redenen waarom men wel op Clinton en niet op Trump moet stemmen. Ik vond het vermakelijk en leerzaam.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:44

Tobbes schreef:
Ik zal op een andere partij stemmen.

Door het kiesmannen-systeem in Amerika is het vaak niet handig op een derde partij te stemmen. Zeker niet als je één van de kandidaten echt totaal ongeschikt vindt. Een systeem zoals in Nederland dat de stemmen gelijkelijk verdeeld worden over de partijen kennen ze daar niet. De kandidaat die in een staat de meeste stemmen krijgt, krijgt ook alle kiesmannen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kiescolle ... gde_Staten)

Stel dat het is:
Kandidaat 1: 49,8%,
Kandidaat 2: 49,7%
Kandidaat 3: 0,5%
Dan gaan alle kiesmannen (dus 100%!) naar Kandidaat 1. Als kandidaat 1 toevallig Trump is, en die 0,5% (protest)stemmers wil pertinent geen Trump, dan hadden die dus beter op kandidaat 2 (Clinton) kunnen stemmen. Die had dan 50,2% gekregen en daarmee de kiesmannen binnen gehaald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:45

Shadow0 schreef:
enzino schreef:
Belasting ontduiking: als je bedrijf verlies maakt dan hoef je geen belasting te betalen. Hij heeft de wet niet overtreden, hij heeft slechts gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt.

Paar keer failliet gegaan: niet strafbaar voor zover ik weet.

Wel schadelijk. In alle opzichten toont hij aan dat hij zelfs zijn eigen zaken niet goed op orde heeft, en dat zijn zogezegde rijkdom vooral is gebaseerd op het misleiden van mensen en misbruiken van regels, niet op kundig besturen en ondernemen. Dat zijn dingen die al kwalijk genoeg zijn als je dat in een bedrijf doet - de gevolgen als een land als geheel met dezelfde achteloosheid behandeld wordt zijn dramatisch.

En je kunt in korte tijd heel veel kapot maken, het is het opbouwen van een functionerende samenleving die moeite kost. Het afbreken is vrij snel gebeurd.

Danku. Een land is uiteindelijk een soort heel groot bedrijf.... Alleen zijn de gevolgen veel groter als ie dat bedrijf ook naar de knoppen helpt. En iemand die voor het laatst in 2009 nog failliet gegaan is zou ik nu niet graag een "bedrijf" ter grootte van amerika aanbieden eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:52

Het winner takes all systeem is al een tijd geleden opgeschort in veel staten, omdat het gewoon een dom systeem is. Overigens is stemmen voor een derde partij niet altijd dom, het kan ervoor zorgen dat er geen absolute meerderheid gehaald wordt. Dat gebeurt eigenlijk nooit maar dit jaar zie ik het nog zomaar eens gebeuren.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:07

Clinton. Al vind ik der ook niet alles maar aan gebrek aan beter.

Trump is zo'n naar mannetje. Mijn man zou wel willen weten wat er gebeurd als Trump aan de macht komt.

Obama vond ik een prima president. Moet je eens zien wat er nu in het witte huis gaat wonen... ze gaan er sowirso op achter uit

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:08

Wat belachelijk dat sommigen hier denken dat Trump als president een goed idee is, alleen zodat het kiessysteem op zijn kop gaat. Waar zijn de prioriteiten?

Bovendien staat het daar al flink op zijn kop. De GOP ligt helemaal overhoop.

Trump is een gevaarlijke man die schijt heeft aan Latino's, Afro-Amerikanen, moslims, immigranten in zijn algemeenheid, de middenklasse en vrouwen. Dat zijn veel groepen. Ik zie niet in waarom je een aanrander als president zou willen...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:14

enzino schreef:
6. Persoonlijk is ze ook niet de meest frisse; terwijl Trump misschien moeite heeft zijn handen thuis te houden (en zijn tong) heeft Bill Clinton meerdere vrouwen aangerand (opgelost met een 850,000 dollar schadevergoeding) en heeft zij die vrouwen aangevallen (niet fysiek, maar verbaal met bedreigingen) om het in een doofpot te laten belanden.

Hier wil ik even op reageren. Er is bijzonder weinig aandacht voor, maar over enkele weken staat Trump terecht voor het meermalig verkrachten en mishandelen van een toen 13-jarig meisje. Dit meisje is, volgens haar aanklacht, grof en gewelddadig misbruikt en daarna met de dood bedreigd. Hier is ook een belangrijke getuige van, een ander meisje wat bij die gelegenheden aanwezig was. Beide zijn in alle openbare documentatie overigens anoniem, omdat ze doodsbang zijn en recent opnieuw doodsbedreigingen zouden hebben ontvangen. Saillant detail: in haar verklaring staat ook dat Trump iets gezegd zou hebben over een ander, 12-jarig meisje wat hij zou hebben laten 'verdwijnen' omdat zij haar mond niet kon houden.

In Amerikaanse media wordt hier nauwelijks over gesproken, mede omdat journalisten die er wel over schrijven zelf bedreigingen kunnen verwachten. De media spreekt zich misschien uit voor Clinton, maar Trump is hun inkomstenbron en hij krijgt meer zendtijd en minder kritiek. Vergelijk de eindeloze speculaties over Clinton's gezondheid en het emailschandaal maar met de doodse stilte over Trump's rechtszaak, of over zijn banden met white supremacists, of over zijn nauwelijks verhulde oproepen tot geweld. Ze willen dan wel dat Clinton wint, maar zolang de verkiezing duurt willen ze ook maximaal profiteren van de kijkcijfers die Trump ze oplevert en daarmee geven ze hem automatisch een podium.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:22

Ondertussen kijk ik Jensen terug en daar verteld iemand die alle presidenten goed heeft gegokt nu zegt dat Trump gaat winnen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:24

ja er zijn nog zo van die voorspellingen die zeggen dat trump zal winnen.
Is er niet een optie dat het volk niet akkoord gaat met de president :Y) ik geloof dat ik niet wil weten wat er gebeurd als trump aan de macht komt (wordt Lisa Simpson dan de volgende president? :D)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:31

Ik denk alstie aan de macht komt dat ie zijn termijn niet uit doet. Genoeg gekken in Amerika en zonder wapens zullen ze met Trump niet komen te zitten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:32

Klopt Dani. Daarom horen ze wat mij betreft beiden in de gevangenis en zeker niet in het witte huis. Ik zie er nog liever een of andere maffiabaas zitten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:35

Ayasha schreef:
Ik denk alstie aan de macht komt dat ie zijn termijn niet uit doet. Genoeg gekken in Amerika en zonder wapens zullen ze met Trump niet komen te zitten.

Of hij word neergeschoten of hij bedenkt zich in de eerste week dat het wel veel werk is, hij het hoogste heeft behaald en hij stapt gewoon op :Y)

Laten we het hopen :o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:37

Azmay schreef:
Of hij word neergeschoten of hij bedenkt zich in de eerste week dat het wel veel werk is, hij het hoogste heeft behaald en hij stapt gewoon op :Y)

Laten we het hopen :o

Dat laatste zie ik ook nog wel gebeuren inderdaad :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:42

Lijkt me niet dat ze gewoon kunnen op stappren? :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:43

Ayasha schreef:
Lijkt me niet dat ze gewoon kunnen op stappren? :=

Hij doet wel meer wat eigenlijk niet kan volgens mij :x

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:43

Ja hoor, dat kan. Kijk maar naar Nixon :j

Edit: probleem is alleen dat dan de vicepresident hem opvolgt, en dat is ook niet zo'n fris figuur -O-

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:46

enzino schreef:
Ayasha schreef:
Verdachte zaakjes doen (veel meer uitgeven dan de marktprijs) aan een grond in eigendom van een maffiabaas en nog meer van dat soort spul vind ik op zijn minst even verontrustend als het gezeik met de FBI van Hillary Clinton.

Wb de belastingsontduiking; daar stopt het bij mijn weten niet gezien er op gehamerd wordt dat Trump nog steeds te weinig vermogensbelastingen betaald.

En failliet gaan is niet strafbaar nee. Maar wil je echt iemand aan de leiding van zo'n groot land die al 4 keer failliet gegaan is waarvan 2x op 2 jaar tijd? Ik bedoel, je kan pech hebben, en ja, wellicht kan je ook twee keer pech hebben, maar over het algemeen, mensen die verschillende keren failliet gaan op relatief korte tijd zijn toch wel van hetzelfde laken een pak. :(:)

Edit: en heb je al eens gelezen over die acties van hem met rechtzaken.. Seriously, dat hoort thuis in een instelling niet in het witte huis.

Dus een hoop verdenkingen maar geen bewijs.

Dat in tegenstelling tot Hillary die nu het onderwerp van 3 strafrechtelijke onderzoeken is.

Wat ook verdenkingen zijn lijkt mij?

Enzino, wat vind je verder van de racistische en vrouwonvriendelijke daden van Trump? Ik vind dat dat hem toch wel diskwalificeert als kandidaat. Vooral de aanrandingen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:04

ik vind dat aanrandingen verhaal weer zo amerikaans. als het waar is is het natuurlijk vreselijk en moeten er consequenties volgens. helaas is het zo dat als mensen geld ruiken opens alles kan. ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben. neem alleen alles met een korrel zout. ik denk dat voor bijna elke beroemdheid wel dergelijke verhalen bestaan puur omdat mensen geld willen zien.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:10

Alsjeblieft zeg. Als je het hebt over victim blaming. Gezien de uitspraken van Trump over vrouwen en hoe hij denkt recht te hebben op het lichaam van een vrouw omdat hij rijk en beroemd is, zijn die beschuldigingen echt heel aannemelijk.

En vergeet niet dat het niet alleen onbekende vrouwen zijn. Zelfs Salma Hayek heeft een soortgelijk verhaal over die gast.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:11

Laat de aanrandingen dan er buiten.

Alleen al de meningen die die man over andere mensen geeft? Over Latino's, Mexicanen, Moslims, de donkere bevolkingsgroep, vrouwen en noem maar op. Hoe kun je met je volle verstand iemand steunen die zo racistisch, zo discrimineert en zo explosief is als een driejarig kind met een woede aanval. Die man roept zelfs tot geweld op bij zijn ralley's, hoe kun je dat nu een betere kandidaat dan Clinton vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:17

DarkoFoitzik schreef:
ik vind dat aanrandingen verhaal weer zo amerikaans. als het waar is is het natuurlijk vreselijk en moeten er consequenties volgens. helaas is het zo dat als mensen geld ruiken opens alles kan. ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben. neem alleen alles met een korrel zout. ik denk dat voor bijna elke beroemdheid wel dergelijke verhalen bestaan puur omdat mensen geld willen zien.

Een zaak over een verkrachting benamen met 'als het waar is' is imo echt een van de ergste dingen kan doen. Het zal ongetwijfeld moeilijk genoeg zijn voor dit meisje om hiermee naar voren te stappen, dat de hele wereld dat dan ook nog eens in twijfel trekt om een man die bekend staat als een vrouwenhater te beschermen vind ik echt heel erg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:19

DarkoFoitzik schreef:

En Trump is natuurlijk zo'n vrouwvriendelijk engeltje dat de kans reëel is dat het niet waar is.... *ja dit is sarcasme*
Ongelooflijk deze reactie.